Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 31

2000
‎Esperantzaz —eta baita xalotasunez ere— beteriko garai batean (1978an) argitaratu zuen bere kasa Bernardo Atxagak liburu txiki, eder, eszeptiko eta ironiko bat, Etiopia. Gure kulturaren establishmenak jaramon handirik egin ez bazion ere, eragin berezia ukan behar zuen obra hark, esan bailiteke gure egungo poesian dabilen joeren aniztasuna eta noranahiko asmoa, ahalegin pertsonal hari zor zaizkiola.
‎Informazio bolumen hauen mugimenduari begira, ezinezkoa zaigu guztiari unitate bakar batean heltzea, beharrezkoa da bereziki prestatutako profesionalak egotea, informazio kopuru izugarri horren barruan aise mugitzeko. Profesionalen beharra dugu behar dugun hori eskuratzeko bideak erakutsiko dizkigulako, denbora aurrezteko, zarata kentzeko eta behar dugun hori zehazki eta behar dugun momentuan jasotzeko. Laburtuz, informazioa erraz eta azkar eskuratzea beharrezkoa dugu; honek eskura ditugun errekurtsoen probetxua eta razionalizazioa suposatzen du, hau da, egun ditugun aurrekontuekin giza errekutso, errekurtso ekonomiko eta teknologikoak ongi erabiltzea da.
2001
‎1 Bidenabar esan, Xalbat Arotzarena izturiztar kalonjearen obrari buruzko informazioa, gozoki esateko, ez dugula behar bezala jasoa Harluxet Fundazioaren Euskal Hiztegi Entziklopedian. Informazio urria, eta juzku okerretara eraman gaitzakeena ematen baitu.
2002
‎Beraz, argi dago Estatuko indar politiko nagusiei dagokienez, harrera eta onarpen eskasa ukan behar zuela lehendakariaren proposamenak. Berak, ordea, zuhurki, edo nahiago bada, noraezean, euskal herritarron atxikimendua ren karta jokatu nahi izan du.
‎Ba ote dugu behar dugun Unibertsitatea?
‎Gizarte honek, euskalgiza rteak, kalitatezko unibertsitate sistema bat behar du, edozein herri aurreratuk bezala. Ba ote dugu behar dugun unibertsitate sistema hori. Galdera hori erantzun nahi du da lan honek, eta horretaz arituko naiz datozen lerroetan.
2003
‎Komunikabidea k, negozio hutsa diren aldetik, euren publizitate iragarkiak eman eta eman ari dira, haratago joan gabe. Ondorioz, guztiontzako gaiak, beti funtsezkoak izaten direngaiak, adibidez dela arnasketa, dela bizitza kulturala, ez dira albiste, ez dute behar hainbateko garrantzirik albiste gisa emateko. " Eben toek" baizik ez dute saltzen.
‎Diagnostiko hori benetan sendoa da, baina hori bezain argia da balizko aterabidearen iluntasuna. Zoritxarrez, gaur egungo gizakiak ez du behar hainbateko indarrik hondamenerako prozesuairaultzeko. Denon arteko ahalegina balitz, hau da, talde ahalegina balitz eta behar adinako masa kritikoa lortuko balu, orduan bai, orduan gauza berria litzateke, berritasuna, baina botereguneetatik datorren haizea ez da azken bolada honetan gizatasun kulturalaren alde jotzen ari.
‎Errealitatea zein den ez dugu behar bezala atzeman, gaztelania %80ren ama hizkuntza da; eremu mistoan gurasoen %65ek ez duDeredua aukeratzen, eskubidea duten arren; alderdi politiko nagusiak ez datoz bat Euskal Herriaren eraikuntzarekin. " Nafar osoak ez direla" bezalako mezuek egia ez izateaz gain kontrako efektua lortzendute.
2004
‎norberaren indarrean oinarrituta deskolonizazioaren aldeko adierazpideen hautua egitea. Ildo honetatik, eta egungo kulturan, argi dago herri txiki askotan zinemagintzak duen behar bezalako garrantzirik ez zaiola eman gurean. Eremu honetan, deskolonizazioaren bidetik jorratutakoak gehiago jo du erabilera politiko ideologikohutsaren aldetik tokian tokiko berezko kulturen adierazpideak eguneratzera baino18 Izan ere, herri bakoitzak bere garapen kulturalari ekin behar badio ere, kanpotik hartutako moderniaren ekarpenak aipatutako berezko garapen horren arabera eskuratu lituzke era askean, kultura gutxituei hitza ebatsi dieten bezala, irudia ere lapurtu baitiote.
2005
‎Gure etxean aita eta amak ezin zuten behar bezala ahoskatu corazon hitza. Nik sekula gurasoei elkarren artean ez nien entzun hitz bat ere erdaraz, baina gure etxean politika aldetik eta ez ziren abertzaleak; ez eta kontrakoak ere.
2007
‎Patxi Baztarrikak ez daki ingelesez, ezin erantzun. Ez du ukan behar den hori. Eta horrela gabiltza.
‎Ikusi dugunez, gutxietsitako gizatalde nazionalen babesa nazioartean gutxiengoen eskubideen ildotik antolatuta dago20 Nazioarte mailako aditu askoren iritziz, ordea, babes horrek ez du behar bezalako tresnarik sortu aitortu dituen eskubide horiek guztiak errespetatuak izango direla bermatzeko. Hori dela eta, arlo horretan lan handia egin behar dela azpimarratzen dute, eta baita eskubide horien garapenean ere.
2009
‎Erraz esaten da. Biriketako gaixotasun batek eraman zuen; hutsa, familiak eta kartzela kideek ez balute salatu kartzelako medikuek ez zutela behar bezala artatu, ez ziotela kasurik egin, mediku txostenetan gaixotasunaren berri ematen bazen ere.
‎Unibertso digitalean, existitzekotan, inork ikustea nahi bada, identifikatua behar du egon, lokalizatzeko moduan. Baldin eta frantsesek kezka badute, kezkaz gainera zer besterik ez ote genuke behar guk euskal liburuaren inguruan?
2011
‎Baztarrikaren iritziz, hiru faktorek eragiten diote ikasleen euskalduntzeari: (a) zer eredu aukeratzen den; (b) familia hizkuntza zein den; eta (c) ikaslearen ingurunea euskalduna denetz (384 or.). Sailburuordearen datuen arabera, ereduko ikasleen %32k ez du behar bertzeko euskara ezagutza derrigorrezko hezkuntza amaitzean, eta ehuneko hori 52,4 da euskara familia hizkuntza ez duten ikasleen kasuan (383 or.). Nahiz eta premisa horietatik soilik ondorioztatzen den A eredua kentzea ez dela baldintza nahikoa ikasleak euskalduntzeko, Baztarrikak eratorri nahi izan du" gutxienez urteotako sistemak izan duen adinako adostasunik gabe, hobe aldaketa est... Nabarmendu beharrekoa da kritikak indargabetzeko" interes politiko jakin batzuen" mamua inarrosi ohi duen sailburuordeak (186, 264, 268, 277.278, 418 or.) alderdi politikoetako buruzagien borondate zein interes aldakorren menpe utzi duela euskalduntze prozesua.
‎Lege testua. Kontseiluaren dokumentua euskararen normalizazioak une honetan dituen beharrak kontuan hartzetik abiatzen da lehen kapituluan euskararen estatusa landuz. 2 kapituluan, hizkuntzak jakiteko eta erabiltzeko eskubideak eta eginbeharrak aipatzen ditu.
2013
‎Horren aurrean, ETB1en joera nagusia honakoa izan da: euskaraz ondo ulertzen dutenentzako programazioa egitea, kontuan hartu gabe euskara ikasten ari direnen edo ulermen mugatua dutenen beharrak, erraz erabil litzakeen baliabideak (soinuzkoak zein idatziak) profitatu gabe. Hemen kontuan hartu behar da, telebistako ikusle potentzialez ari garenean," euskaldun osoaren" kontzeptua (hots, euskaraz ulertu, mintzatu, irakurri eta idatzi egiten duena) laburregi geratzen dela.
‎Gabezia horiek areagotzen dira biziaren zuhaitzean beherantz mugitzen garen heinean. Jakina, animaliek emozioak dituzte, bai eta adimen gaitasunak ere; baina, nire ustean, gaitasun horiek guztiek osatzen duten sareak ez du behar besteko konplexutasuna animalien kasuan, hain zuzen ere, moralak bere oinarrietan eskatzen duen konplexutasuna. Horrek ez du esan nahi animaliek tratu onik merezi ez dutenik edo animalienganako begirunea eta errespetua balio bat ez denik.
2014
‎Kontuan ukan behar da eremu honetan erabat aitzindaria dela haien lana, orduan ez baitzegoen gauzak nola egin behar ziren zioen arau ezdeusena ere. Broma artean kontatzen du Ezeizak, lehen Ikuskan agertzen den lehen pertsonaiari" the jazz singer", jazz kantaria deitzen ziotela haien artean, zineman euskaraz normaltasunez mintzatzen zen lehena zelako26.
2015
‎Gure mitoa errespetatuz, mitorik gabe utzi gintuzten. Heriotzaren zigorraren duin ez litzatekeen kriminal mesprezatuaren antzera, gure mito apalak ez zuen behar adina indar izan etsaiak erraustu behar izan zezan.
2017
‎Gero, ama izateak ere aparteko zailtasunak ekartzen dizkizu, lanaren aldetik. Askotan konparatzen ditut bertako amak eta nire egoeran daudenak, kanpokoak, eta konturatzen naiz ez digutela aukera berberek balio, bakoitzak dituen beharrak ezberdinak direlako. Esaterako, gizarte zerbitzuetara joaten bazara, aukera batzuk eskaintzen dizkizute eta" guztiei horrela balio die" esaten dizute.
2018
‎Nahi eta behar dugun batasun hori, lehen urratsetan behintzat, euskera idatziarena, izkribuzkoarena, da. Eta, euskera, idatziaren barrutian, irakaste lanean dugu beharrenik batasun hori, irakurlearen atseginerako egiten den literatura ‘ederrean’ baino areago".
‎Ez da kasualitatea: balizko posizio berdintasunean bere burua arriskuan sentitzen duenak nahi du boterea, boterea nahi duenak behar du biolentzia.
2019
‎Ziur gaude, gizarteak dituen behar horiei guztiei erantzuteko, administrazio publikoaren eta komunitatearen arteko elkarlana ezinbestekoa izango dela. Konponbidea, mirari teknologikoetatik urrun, indarrak batzetik etorriko dela uste dugu.
2020
‎Oraingoz ez gara estatuak kontuak emateko duen beharraz eta baliabideez mintzatuko. Oraingoz axola zaiguna estatuaren izaera kontu eramailea da, nolabait esatearren.
‎6 Testuingurua: " ETAk gizaki guztiek, orobat zentralizatzaileek, unibertsaltasun abstraktuaren aurka beren berezitasunak baiesteko duten beharra erakusten digu: euskaldunen ahotsak entzutea, bretoienak, okzitaniarrenak, eta beren alboan borroka egitea, beren berezitasun zehatza baiets ahal dezaten, horrek dakar, ondorio zuzenaz, geuk frantsesok ere Frantziaren benetako independentziaren alde borroka egitea, Frantzia baita bere zentralismoaren lehen biktima.
2022
‎Euskal Unibertsitatearen ideiarekin bat egiten duten irakasleak eta ikerlariak beren arlokoekin (diziplinartekotasunari ere atea irekirik) erregularki biltzeko eta elkarrekin ikertzeko bideak areagotzea izan liteke epe laburreko erronka. UEU da hori lideratu dezakeena, betiere unibertsitateek eta irakasleek dituzten behar akademiko edo ‘administratiboei’ erantzuteko aukera emanez.
2023
‎Pedofilia istorioak, errate baterako. Bagenuen beharra gauza batzuk plazara ateratzeko, garbiketa egiteko, baina ez gara bakarrak! Eta beti eliza aipatzen dute.
‎Halaber, izebergaren ereduaren bitartez hauxe froga daiteke: gure kontzientziaren ‘hiru arrakala’ horiek hausturak edo hutsuneak sortzen dituztela guk ezagutzen dugun sistemen eta errealitatearekin atzera konektatzeko landu behar ditugun behar sakonagoen artean. Gizartearen minak eta babesguneak identifikatuta, guk sortutako errealitatearen manifestazioa baitira horiek, gizartearen sakoneko erronkei heltzera bideratzen du ekintza Presencing Institutek.15 U teoriak norbanakoaren nahiz komunitatearen garapenerako baliatzen ditu kontzeptu horiek, eta lidergorako, erakundeetarako eta hazkunde pertsonalerako erabili dira.
‎Gaixotasun mentalen hazkunde arinarekin batera, gaur egungo gizartearen funtzionamendua birplanteatzeko unea heldu da. COVID gizartean izan duen arrakalak, postmodernitateak eta hipermodernitateak beren ezaugarrietan duten aurrerapen azkarraren joerak eta teknologiaren, komunikabideen eta sare sozialen erabileraren hazkundeak gizabanakoak dituen behar naturaletatik aldentzea eragin dute.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia