Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 10

2002
‎Hain zuzen ere, ihardetsi neraukon, hemen baldin ba nago egon, zuen behar naizelako da.
2005
‎Batere ez zelarik aterabide horren alde, Paulo VI.a burulehenak berak ez du baztertzen apez behar gorrian, apezpikuekin mintzatu eta222 Oraiko hau ez bada behar gorria zertaratu behar dugu behar gorrian garela onartzeko?
2008
‎Beraz, Nafarroako hautaprobetan idazle batzuk sartzeak bultzatzen du literaturaren historia irakasten jarraitzea (hau da, eredu historizistari jarraitzea), eta literaturaren irakaskuntza nekez egokitu ahal izatea ikasleak dituen behar komunikatiboetara. Hala ere, sakoneko elkarrizketetan agerian geratu da oro har Hego Euskal Herriko ikastetxeetan literatura erabat baztertuta dagoela ikasgeletan (salbuespen gutxi batzuekin); hortaz, pentsa daiteke hautaprobak literatura irakasteko berme direla Nafarroan.
2009
‎Erropa zahar hoiekin etsian nengoen, beti jantzi ohi naiz ahal denik ondoen, akaso bota ditut behar zen baino lehen, baina ondorioa horra hor nabarmen, triste nago zeren aitona zahar horren jokoa gaur zer den ikusi ondoren miseria gehiegi daukagu hemen. (bis)
‎Ikerketa urteotan uste baino beluago jaso dute uzta jatabearrek. Ez du behar besteko berorik egin, eta gero, uda beteko eguzkiak guztia galtzen ei du.
‎Ardi txakurra heztea artzainaren beharra izaten zen. Eta ondo egin ezik txakurrak ez zuen beharrerako balio. Txakurraren arrazari ez diote aparteko garrantzirik ematen.
2011
‎Euskal estilistikak hainbat gai oraindik ez ditu behar beste jorratuta. Haietako bat, hitzezko erotismoarena edo pornografiarena.
2013
‎Batetik, oroimena gertakizun sozial eta kolektibotzat hartzen duelako; eta bestetik, oroimena gizartearen beharretara egokitu zuelako. Beraz, oroimenaren eraikuntza gizarteak duen beharrengatik egiten da.
2021
‎Egitasmook zein idazle, musikari edota beste sortzaileekin sortzen diren lankidetzak balioan jarri izan dituzte parte hartzaileek, eta aldi berean, sortzaileokin eraikitzen diren harremanak zaintzeko beharra nabarmendu izan da. Sortzaileek ikastetxea bisitatzen dutenean, irakasleek esku hartze horiek zenbaitetan ez dituztela behar bezala lantzen salatu du IEE1 ek, eta EIAE1 en ustetan," Idazle bat ekartzeak suposatzen du irakasleengandik konpromiso bat eta, batzuetan, idazlea joaten da eta ez zaio behar besteko etekinik ateratzen". Irakasleen ahotsa ekartzen du AIR1 ek, eta horiek prestatzerakoan hobetzeko tarterik ikusten duen arren, bisitak eskatzen duen arreta eskaintzen saiatzen direla dio:
‎Haren iritziz, helburu eta konpetentzia ugari ezartzen ditu curriculumak, eta horiek beteta" egoera ideal" bat irudikatzen du," baina gero horrek gelako errealitatearekin talka egiten du". Azaltzen duenez, irakasleengana dituzten beharrengatik galdetzeko jotzen dute sortzen duten ikasmateriala osatzeko, egokitzeko eta aberasteko asmoz, geletako egoera ez da erraza:
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia