Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 17

2008
‎Gauza bera gertatzen da pertsonen izen propioen kasuan. Norbanakoak izena behar du bat eta bera izateko: bereizgarri eta identifikagarria izateko.
‎1 Erantzun ezberdinak aztertzen hasiz gero, errestrikzioa genuke bat. Bolibarko hiztunak bierra baino besteik estau eiñ.
‎Zenbait ikerketatan eta hemen aurkeztu dugun azterlanean, oro har, emakume etorkinen profilak ez du bat egiten urteetan izandako emakumearen inguruko irudiarekin, zeina pasiboa eta emigrazio maskulinoaren laguntzaile gisa agertzen zen. Topatu dugun emakumea langilea da, karga familiarrak ditu eta migrazio egitasmoari bakarrik heltzen dio.
‎Elkarri laguntzeko talde horiek dituzten onurak ahaztu gabe, kontuan izan behar dugu talde ahultzat eta sozialki baztertutzat hartzeko dagoen arriskua, irudi arazotsua eraikiz. Irudi horrek ez du bat egiten gure azterlanean aurkitutakoarekin, emakumeek egiten duten balantzea positiboa delako, jarrera bitalista aurkezten dutelarik.
2010
‎Hogeitamar gazte (9 gizon eta 21 emakume) eta 30 zahar (10 gizon eta 20 emakume) izan ziren esperimentu honetan borondatez parte hartu zutenak. Gazteek, 22,36 urte zituzten batez beste (18 urte bitartea; DT= 3,66) eta Euskal Herriko Unibertsitateko ikasleak ziren; batez beste 16,60 urteko ikasketak zituzten (3 urte bitartea; DT= 3,27). Zaharrek, batez beste, 64 urte zituzten (60 urte bitartea; DT= 2,99) eta batez beste 16,97 urteko ikasketak zituzten (9 urte bitartea; DT= 5,41).
2011
‎Euskarak, gatazka sortzaile izan daitekeenak, Ideologiaren barnean parte menderatu gisa ondo integraturik behar du, gatazkaren efektu psikosozialak ostenduko badira. Baina euskararekin identifikaziorik duen baten ustetan, izen horietan euskarari aukera bat ematen zaio, desager ez dadin. Halako izen bat hautatzea eroso eta asegarria izan ahal da askorentzat.
‎Margo horiez gain, beste bi agertzen zaizkigu, Botticelliren Udaberria koadroaren antza duen bat, zeinean lorategi edeniko batean hiru emakume dantzan ikusten ditugun, eta azkenik, bere adaspean negarrez agertzen den emakumea.
2013
‎47). Ziur aski, Euskadi Gaztearen entzuleen gaztetasunari eta adin horretakoek gaur egun duten batez besteko ikasketa mailari eta ikasketen hizkuntza ereduari zor zaie.
2014
‎Laurogei gazte (64 emakume eta 16 gizon) izan ziren esperimentu honetan borondatez parte hartu zutenak. Parte hartzaileak Euskal Herriko Unibertsitateko ikasleak ziren eta 20,93 urte (DT= 2,95) zituzten batez beste. Parte hartzaileak 20 ikaslerekin osatutako 4 taldetan banatu ziren.
‎Baietz uste dut. ..., ohitura edo jakintzak gogora ekartzea ondare ez materiala aberasteko bidea delako beti; eta bestetik, harritzekoa delako zein azkar gal daitekeen hizkuntza bat sekula hitz egin izanaren kontzientzia, are duela hagitz urte gutxi arte erabili izan den lekuetan ere; eta on delako agerian jartzea Nafarroako eremu zabal askoan euskara ez dela aspaldiko gauza urrun hutsa, hori berma dezaketen lekukoak ditugun bitartean batik bat.
‎b) Euskal Herriko informazio politikoak, oro har, garrantzi berdina du batean zein bestean. Diferentziarik badago, zein elementuk islatzen du desberdintasun hori?
2015
‎Honako datu hauek erakutsiko eta aipatuko ditugu hurrengo lerroetan, bertzeak bertze: 1) item bakoitzaren kasuan adituen eta ikasleen taldeek zenbateraino hobesten duten atzerakarga txikieneko antolamendua, edo nahiago duten bertzeren bat, eta horrela informazio zehatza izanen dugu item bakoitzari begira, interesgarria izan daitekeena gogoeta antolatzeko afera honetaz; 2) indize bat aterako dugu, erakusteko zenbateko joera ageri duten batez bertze adituek eta ikasleek atzerakarga txikieneko antolamenduaren alde, bai item bakoitzean bakarka eta bai denak batera hartuta ere; 3) item bakoitzari dagozkion zertzeladez gainera, datuak bilduko ditugu inkestatuen «profilaz» ere, gai honi dagokionez: ikus dezakegu «muturreko jarrera» erakusten duen balizko inkestatuak zenbateko joera duen atzerakarga txikieneko edo/ eta handienekoak hobesteko; eta abar.
2016
‎Zientzia eredu positibistaren metodologia garatzeko, arrazoi lerrobakarra, kausaren eta ondorioaren arteko norabide bakarreko harremanaren eta antzeko kategorizazioen arabera ekoitzitako premisek subjektua mutur batean eta objektua bestean kokatu izan dituzte. Kategoria horiek ez dute bataren eta bestearen beharrik izan, eta, arrazoi eremu banatuetan, bakoitzak bere bidea egin du. Haatik, eredu soilik murriztaile (baztertzailea) eta kuantitatiboak (estatistikoa) neutraltasun zientziaren izenean, bazterrean utzitakoarekin kontraesanean jarri ditugu hemen.
2020
‎Emakumezkoek gizonezkoek baino maizago egiten dute hika, ordea, parte hartzaile helduen artean emakumezko lagunari hitz egiterakoan. Logikak agintzen duen bezala, adineko jendearen jokabideak errazago egin ohi du bat Alberdik (1994) duela 30 urte inguruko datuak erabilita zehaztu zituen irizpideekin.
2021
‎Euskal Herriko kultur adierazpen tradizionala den bertsolaritza ikasteko taldeak dira bertso eskolak. Bertsolaritza" izaera epidiktikoa duen bat bateko ahozko genero erretoriko kantatua" dela zioen Garziak (d.g.), eta bertso eskolak horren transmisioaz eta zabalpenaz arduratzen dira (Hernandez eta Arrieta, 2014).
‎Horrela, mendekotasunezko harremana ezartzen da protagonistaren eta maiorazkoaren artean; Arrietak (op.: 111) azaltzen duen legez, biek dutelako bata bestearen premia: " Gizonak emakumea behar du bere etxeak zutik iraungo badu.
‎Bigarren gatazka euskara batuaren inguruko eztabaida izan zen. Gehiengoak batua onartu zuen, Izaskun Arruek, berriz, ez zuen bat egin erabakiarekin eta ikastola utzi zuen. Berak oroitzen duenez, erabakia giro nahasian hartu zen:
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia