2002
|
|
VI. Esparru Programa Europako Ikerketa Esparrua antolatzeko tresna nagusia da. Amsterdamgo Ituna sinatzetik sortutako helburua da, EBk zientzia eta teknologiaren arloan
|
dituen
baliabide materialak eta giza baliabideak aprobetxatzeko, estatu kideetako politika zientifikoak koordinatuz. Horrela, Europaren garapen ekonomikoa eta AEBekiko lehiakortasun zientifikoa eta teknologikoa bermatu nahi dira. eta Japonia.
|
|
Proiektu honen bidez, EBk zientziaren eta teknologiaren arloan
|
dituen
baliabide materialak eta giza baliabideak aprobetxatu nahi dira.
|
2010
|
|
“Lurraren zientziek fenomeno katastrofiko batzuk ulertzeko eta are aurreikusteko aukera ematen digute” “Harri bat gutxiago” esaldiak gero eta zentzu gutxiago du. Lurraren zientziekiko gero eta interes handiagoa dago, gure gizarteak behar
|
dituen
baliabide material eta energetiko guztiak (petrolioa, gasa, harrobiak, meatzaritza, obra zibila, etab.) izaten laguntzen baitigute. eta katastrofe fenomeno batzuk ulertzeko eta are aurreikusteko aukera ematen digu, hala nola sumendien erupzioak, lurrikarak edo uholde handiak. Eta apaltasun handia ematen digu:
|
2011
|
|
Puntu hau bukatzeko, interes handiko bost elementu aipatzen ditu: (1) bake epaitegiak asko direnez, Justizia Auzitegi Nagusi askok arazoak dituzte haiek kudeatzeko; (2) bake epaitegietan aritzen diren justizia funtzionarioek gainerako funtzionarioek duten soldata bera izan behar dute; (3) bake epaitegiek
|
dituzten
baliabide materialak ez dira nahikoak eta arazo hau ezin da udaletara joz konpondu, azken hauek aurrekontuari dagokionez muga handiak dituztelako; (4) epaitegi hauen etorkizuna planteatu behar da: kentzea, errentagarritasun eskasa dutelako, edo bere eskuduntzak gehitzea; (5) epaitegi hauek kenduz gero, lehen auzialdikoak indartu lirateke.
|
2013
|
|
Ginéren arabera (2002; Arrizabalaga eta Landeta, 2007 lanean aipatua), hezkuntza erakunde baten kalitatezko kudeaketaren ezaugarriak honako hauek dira: ikasle bakoitzari, bere garapen pertsonal eta akademiko osoa gauzatzeko beharrezkoak
|
dituen
baliabide material eta ukiezinak eskaini behar dizkio; ikasleen eta familien parte hartzea sustatu behar du; hezkuntza erakundeko langileen garapen pertsonal eta profesionala ahalbidetu behar du; hezkuntza erakundearen etengabeko hobekuntza eta berrikuntza bultzatu behar ditu.
|
2014
|
|
Unera arte izandako labore nagusiak: ustiategiaren orientazio berria zehazteko, labore berriak aukeratzerakoan eskuragarri
|
ditugun
baliabide materialen erabilera maximizatzen ahalegindu dugu. Ustiategiaren orientazioa errotik aldatzen ez bada, aukerarik onena zera da:
|
2015
|
|
" Gaur egun gauzak horrela egin behar dira: politika hauek parte hartzaileak izan behar dute, horrek esan nahi
|
du
baliabide material eta ekonomikoak erabakia hartuko dutenen esku jarri behar direla; jada ez dugu inor engainatuko hau edo bestea egin behar duzu esanez, erabaki dezagun hemen zer egin".
|
2020
|
|
Bide horretan, gure ikastetxeekin, adibidez, ehungintzara bideratuta daudenekin, sare boluntario bat osatu genuen, boluntarioak, ikasleak, irakasleak... bilduz. Eta Tknikan
|
ditugun
baliabideekin material horien karakterizazioa eta ezagutza landu ditugu, bidali aurretik frogak eginez.
|
2021
|
|
Askotan, erromantizatu egiten ditugu prozesu horiek. Ematen du musak daudela, inspirazioa eta argia ikusten dituzun egunak, senak agintzen duela, edo bokazioak; kontzeptu esentzialista tranposoak erabiltzen dira, eta, finean, sorkuntzarako beharrezko
|
dituzu
baliabide materialak eta denbora. Ez da erraza horiek lortzea, are gutxiago beste jardun batzuetan ibiltzen zarenean, eta, orduan, lehiaketak izan daitezke aitzakia bat zerbait sortzeko.
|
|
Han ez daukate eraikuntzarako teknikarik, ez dituzte ez arkitektoak, ez ingeniariak. Guztia pixkanaka egiten dute oso modu etxetiarrean, eskura
|
dituzten
baliabide materialekin zein ekonomikoekin. Hori horrela izanda, dardara txiki batekin etxeak behera erortzen dira.
|
2023
|
|
" Uste dugu Errez en kontra propio eginiko ekintza dela hau, inguruan zeuden kotxeek ez baitute inongo kalterik jaso", adierazi dute ohar bidez." Bost urte pasa dira bestelako basogintza eredu baten aldeko bide hau hasi genuenetik, ilusioz, bertako basoak berreskuratzeko eta berauek modu jasangarrian ustiatzeko helburuari helduz. Ezagutzen gaituenak badaki Errez bezalako proiektu txiki bati kalte handia egin dakiokeela
|
dituen
baliabide material apurrak suntsitzeak", gaineratu dute.
|
|
Singularraren erabilpenak LGTBI borroka despolitizatzen du. LGTBI pertsona guztiek ez
|
dituzte
baliabide material berdinak, eta asko ez dira beti komunitate baten parte izan; bilatu edo sortu egin behar izan dituzte. Horrela azaltzen zuen Juanjo Olasagarrek Ezinezko maletak eleberrian disidentzien errealitatea herrietan:
|
|
Sentimendu asko elkarrekin bizi daitezke bihotzean. Sentimenduak frantsesen bihotzean bereizi ondoren, adierazpen ofizialak existentzia mailara ereman behar
|
dituenak
baliabide materialek jadanik mugatzen dituzte. Adibidez arratsero, oren laurden batez frantsesei mintzatzen baldin bagatzaizkie, maiz errepikatu behar dugu irrati nahasketak eragozten baitigu jakitea entzuna izan garen ala ez, eta gisa guziz errepikapena behar pedagogikoa da; horregatik irratian ezin dugu ordea gauza kopuru mugatu bat baizik erran.
|