2000
|
|
Idazkera jantzi eta zail samar hori bat dator egilearen estiloarekin ere: oso gutxi dira nobelako gertakariak, batere ez elkarrizketak, barne gogoeta eta analisi xehe, zehatz ia obsesibo bat da testua, irakurleak lehenengo orrietan aspertuta alde batera uzten ez
|
badu
azkenerako ahalmen hipnotiko bat ere izan dezakeena. (Jakin 113)
|
2001
|
|
Bigarren ezaugarria azken kolpeaz Holan ek egiten duen erabilpena litzateke. Asko atsegin du poemaren ondorio gisa esateko
|
duena
azkenean eta ahapaldi solte gisa esatea. Adibidez," Babeleko Dorrea eraikitzen" deituriko poema honela bukatzen du:
|
2002
|
|
Argizariaren egunaken eta Otto Petteren artean zenbait paralelismo nahiko nabarmenak izan arren, adibidez, hasieran aipatzen den dantza makabroa, duda izpirik ez
|
dugu
azken eleberri hau autoreak Carlarekin hasi zuen ibilbide literarioaren ondorioa dela. Topaketa kezkagarri baten inguruan egituratutako barne bidaia (Otto Pette) edo izaki hilezkor batzuen inguruan fantasia, ametsa eta errealitatea konbinatzen dituen bidaia literarioaren narrazioa (Azkenaz beste) eskaini ondoren, literatura da, berriro ere, Argizaria egunak honetan Lertxundiren sormenezko unibertsoari eusten dion erreferente bakarra.
|
2003
|
|
Elkarri eskua hartu, begietara irribarre erdi ezti erdi goibelaz begiratu, eta Unaxek itaundu dio, ea ez
|
zukeen
azken gau hau, agian itzuliko ez zen beste gazteren batekin igaro nahiago izango, bere gogoeten hariari jarraikiz. Eta, neba galtzeko zoria ez al da askoz ere latzagoa?
|
2004
|
|
Denda batera sartu naiz auto ta guzti. Hango kristal hotsak ez
|
du
azkenik izan, eta" nire"" 1500" urdina" 600" beltz bihurtu da.
|
2005
|
|
" Gure eguneko beharra" ipuinean, hain zuzen ere, jende xumearen eguneroko zamaz (lanaz, bizitzaz...) eta dakartzan ondorioez jardun nahi
|
du
azkenean onartzeko denak gure beharren menpe bizi garela, beharrak baino ez digula izaera ematen.
|
2011
|
|
Labayru Ikastegiak luzatu ezinekotzat daukaz Morgan egin diran lako beharrak. Gure gizarteak aldakuntza itzelak ezagutu eta bizi
|
ditu
azken aldi honetan, batez be lehengo mendeko hirurogetazak urteetatik honantz. Horrexegaitik da inozkorik beharrezkoen honetariko ikerketa zehatzak herri bakotxean egitea, informazinoa eta ondarea modu egoki eta sistematizatuan jasotzea, eta lan horren emaitzak teknika barriak erabilita zabaltzea; edade tarte eta gizarte maila guztietara ailegatzea.
|
2012
|
|
Era honetako lanak ezin dira gerorako itxi. Gure gizarteak aldakuntza itzelak ezagutu eta bizi
|
ditu
azken aldi honetan, batez bere lehengo mendeko hirurogetazak urteetatik honantz. Horrexegaitik da inozkorik beharrezkoen honetariko ikerketa zehatzak herri bakotxean egitea, informazinoa eta ondarea modu egoki eta sistematizatuan jasotzea, eta lan horren emaitzak teknika barriak erabilita zabaltzea; edade tarte eta gizarte maila guztietara ailegatzea.
|
2013
|
|
Joxek bertsoa sortu zuen seme fusilatuek derrigorrez ezarrita zuten isiltasuna hausteko, seme hildakoek ahoskatu ezin zituzten berbak kantuaren bidez ozenki aireratu zituen aitak. Jorge Semprún (1997) 86 idazleak zioen bezala, kasu honetan hildakoen oroitzapenari lekua egin nahi zion aitak bertsoen bidez. Joxek bizitzan zehar galerak izan zituen (gurasoak, anaiak, emaztea), baina berri berria
|
zuen
azken galera hark, bi semeren bizitza ezabatu izanak, bizitza proiektua erraustu zion. Izan ere, oinazea areagotu egiten da beldurraren eta inpotentziaren eraginez.
|
2015
|
|
Halaxe zioten hitzok: " Baina ez dut uste nobela bat irakurtzean, poema bat leitzean edo ez dakit zer egitean, plazerraren sentsazioa utzi behar
|
dugunik
azken ondorio semantiko batzu bilatzearren". Irakurtzearen plazera aldarrikatzen zuen, bada, Irastortzak, eta berarekin batera Etxezarretak.
|
|
Euskaldunok ez
|
dugu
azken urte hauetan kultur aldizkaririk eta badirudi oraingoz ez dugula izanen. Eta haien hutsunea nola hala betetzeko erabiltzen den zenbait aldizkarik gure lanak argitaratzeko jartzen dituen eragozpenek ez digute egoera samurtzen.
|
2017
|
|
Narratzaileak, beraz, egia absolutua aurkitzeko ahalmena lotzen dio literaturari, modu horretan poetika modernistarekin bat eginez. Baina narratzaileak, finean, ez
|
du
azken hitzik topatzen, bere egitasmoa guztizko porrotean amaitzen delarik. Postmodernismoak azalpen erraza dauka porrot horretarako:
|
2018
|
|
Ahaleginez erakarri zuen begirada galdua lekura; aitzinean
|
zituen
azken gabeko mahatsez jositako lursail haietan kokatuz erabat tinko eta sendo begikera. Baina hala ere, geldigaitz, kontrolaezin, odolaren mintzoak hartu zion goi gaina pentsamenduan, mota askotako gorriak zirela munduan gogotan hartzen zuelarik.
|
2020
|
|
Ohitura horiek gogoan
|
dituzten
azken lekukotasunak 1950eko hamarkadan bilduak dira.
|
2021
|
|
Horretatik
|
badute
azken urteotan literaturaren didaktikan munta irabazten joan diren literatur tertuliek. Hauen helburua literatur lanek sorrarazitako esperientzia, gogoeta eta analisia partekatzea eta hauetatik eratortzen den ezagutza sozialki eraikitzea da.
|
|
Irudiaren kasuan, Haur eta Gazte Literaturan garapen esanguratsua izan duela adierazten du IE7 k, irudigintza bera eta bere funtzioak, baina baita irudigileei edo artistei dagokienez ere, eta apaingarri izatetik osagai literarioa izatera igaro dela eransten du IE2 k. Bide horretan, materialgintzan irudiari lotutako gero eta gauza gehiago daudela zehazten
|
du
azken honek, baina material didaktikoetan ia ez dela irudiaren lanketa" sakon eta koherenterik" egiten uste du eta jarduera zehatzetara mugatzen dela azaltzen du. IE7 ere norabide berean mintzatzen da, eta irudiaren lanketa" anekdotikoa" dela irizten dio hizkuntza eta literaturaren didaktikari dagokionez, eta IE6 k eransten duen legez, publizitatea ikasterakoan ia besterik ez dela lantzen.
|