2007
|
|
Lehenengo paragrafoan esan dugu hasiera perpaus hutsak ditugula aztergai. Horrek esan gura
|
du
atzerakarga aztertuko dugula perpaus barruan, eta berton osagaiak, oro har esateko, mota bitakoak daude: osagai guneak (aditza eta izena dira gehienetan) eta elementu edo osagai osagarriak (hauek osatzen dute guneen informazioa).
|
|
Liburu honetan proposatua gura
|
dugu
atzerakargaren eskema (osagarria+ GUNEA) atzekoz aurrera ematea (GUNEA+ osagarria). Honela:
|
2015
|
|
Guk, ikersaio honetan lan gai
|
dugun
atzerakarga motaz, honelatsuko definizio bat proposatuko genuke: atzerakarga da fenomeno bat gertatzen dena erranaldiko elementu batzuk, funtsezkoak direnak mezua gradualki prozesatzeko, jartzen direnean erranaldiaren atzeko aldean eta horrela gibelatzen eta zailtzen denean mezuaren prozesamendua.
|
|
Datu horiek erakusten dute adituek joera handiagoa
|
dutela
atzerakarga txikiagoko hurrenkerak onartzeko, eta gazteek, berriz, gehiago jotzen dutela zuzentzera atzerakarga txikiko itemak eta hobestera atzerakarga handiagoko ordenak. Emaitza hauek interesgarriak dira orain honen segidan azalduko dugun inkestaren bertze ataleko datuekin konparatzeko eta haiekin batera analizatzeko10.
|
|
1) item bakoitzaren kasuan adituen eta ikasleen taldeek zenbateraino hobesten duten atzerakarga txikieneko antolamendua, edo nahiago duten bertzeren bat, eta horrela informazio zehatza izanen dugu item bakoitzari begira, interesgarria izan daitekeena gogoeta antolatzeko afera honetaz; 2) indize bat aterako dugu, erakusteko zenbateko joera ageri duten batez bertze adituek eta ikasleek atzerakarga txikieneko antolamenduaren alde, bai item bakoitzean bakarka eta bai denak batera hartuta ere; 3) item bakoitzari dagozkion zertzeladez gainera, datuak bilduko ditugu inkestatuen «profilaz» ere, gai honi dagokionez: ikus dezakegu «muturreko jarrera» erakusten duen balizko inkestatuak zenbateko joera
|
duen
atzerakarga txikieneko edo/ eta handienekoak hobesteko; eta abar.
|
|
Kideen artean ez ezik, globalki hartuta, bi taldeen artean ere desberdintasunak badirela ikus daiteke ederki. Ikasleen taldean kideek nahiago
|
dituzte
atzerakarga handiagoko ordenamenduak, eta gure ustez zurrunago jokatzeko joera ageri da; ikasleen artean, oro har, aisa hurbilagotik segitzen dira joan den mendean batez ere Hegoaldean hedatu ziren joerak, erranaldiko elementuak modu zurrunean antolatzekoak: oro har, Erderismos en markaturiko bideari jarraitzen diotenak, edo eredu idealista idiosinkratikoaren ildokoak (Maia, 2014).
|
|
oro har, Erderismos en markaturiko bideari jarraitzen diotenak, edo eredu idealista idiosinkratikoaren ildokoak (Maia, 2014). Horrek kontrastea egiten du adituen taldean ikus daitekeen joerarekin, adituek nahiago
|
baitituzte
atzerakarga txikiagoko aukerak. Kontraste horrek nolabaiteko «desfasea» adierazten du bi taldeen emaitzen artean, eta bidea ematen digu interpretatzeko badela bilakaera afera honetan:
|
2018
|
|
Beraz, oro har aditza atzera eramateko joerak indarra baldin badu ere, item gibel kargatu batzuetan nabari da atzerakarga txikitzeko joera ere. Halere, adituek anitzez joera handiagoa
|
dute
atzerakarga txikitzeko: % 75 vs% 26 vs% 23 (ikus 3 koadroa, kontra adibideen lerroa).
|
|
kasuen% 19an bakarrik handitzen dute atzerakarga; aldiz, unibertsitateko ikasleen laginak erakusten du joera handiena atzerakarga handitzeko: % 60an nahiago
|
dute
atzerakarga handiagoa; azkenik, tarteko posizio batean kokatzen dira batxilergoko irakasleen erantzunak: % 51n handitzen dute atzerakarga (ikus 4 koadroko azken lerroa).
|