Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 16

2007
‎desegoki sekuentziatzea osagai bi, zehatzago esateko, informazio osagarri bat alperrik erabiltzea informazio gunearen aurrean, oztopo egiten duela ondo eta erraz irakurtzeko (beraz, arazo informatiboa). Esanikoa irudiz adierazirik, ondoko sekuentzia motek eragiten dute atzerakarga:
2015
‎Koadro horretan biltzen da item bakoitzarentzat zenbat adituk eta zenbat gaztek hautatzen duten atzerakarga txikieneko hurrenkera16 Aipatzekoa da adituen taldeko kideek joera handiagoa erakusten dutela atzerakarga txikiko ordenak hautatzeko, ezen ez ikasleek: batez bertze, adituek% 71n hartzen dute atzerakarga txikieneko aukera, eta ikasleek, berriz, bakarrik% 23an. Desberdintasuna adierazgarria iduritzen zaigu, eta ematen du koherente datorrela honen aurrekari den bertze ikersaio batekin (lehen aipatua eta iruzkin egina), non adituek erakutsi zuten atzerakarga handitzeko joera bakarrik% 16koa zutela, ikasleek aldi berean% 61ean hautatzen zituztelarik erranaldi atzerakargatuak (xehetasun gehiago jakiteko, ikus Maia eta Larrea, 2013).
‎– adituen taldean, aztergai ziren 24 itemetatik 5etan, kide guztiek hautatu dute atzerakarga txikieneko ordena (itemen% 21ean; ikus 2 koadroa); ikasleen artean item bakar batek ere ez du jaso horrelako ahobatezkotasunik, urrutitik ere;
‎– ia aditu guziek(% 87,5ek) hautatu dute atzerakarga txikiko hurrenkera 9 itemetan, 24etatik (itemen% 38tan; ikus 3 koadroa);
‎– azkenik, adituen% 75ek hautatu dute atzerakarga txikieneko ordena itemen% 63tan; hau da, 24 itemetatik 15etan (ikus 4 koadroa).
‎– adituen taldetik, zortzitik bik(% 25ek) joera handi handia erakusten dute atzerakarga bere maila txikienera ekartzeko: itemen% 90 baino gehiagotan;
‎bi zifra horien arteko kenketa eginda ikusten da adituek, araberan,% 14,2 gehiagotan jotzen dutela atzerakarga txikieneko ordena hobestera (25= 14,2). Hots, bertze item guzietan bezala, adituek joera handiagoa erakusten dute atzerakarga txikiko hurrenkeren alde.
2018
‎H2: Goi mailako adituek, batez bertze, joera txikiagoa erakutsiko dute atzerakarga handitzeko, bertze laginetako kideek baino.
‎H3: Inkestatuek ez dute atzerakarga handitzeko joera bera erakutsiko item guziekin: zenbait itemetan zuzenketa kopurua handiagoa izanen da eta bertze batzuetan txikiagoa.
‎H4: Diferentzia pertsonal nabariak agertuko dira itemak zuzentzen lagundu diguten pertsonen artean, zuzentzeari dagokionez; batzuek joera handiagoa izanen dute atzerakarga handitzeko, bertze batzuek baino; zuzentzaileen profil muturrekoen berri ere emanen dugu, inkestatu taldeen artean konparazioak eginez (adituen, batxilergoko irakasleen, eta unibertsitate graduko ikasleen artean).
‎Beraz, oro har aditza atzera eramateko joerak indarra baldin badu ere, item gibel kargatu batzuetan nabari da atzerakarga txikitzeko joera ere. Halere, adituek anitzez joera handiagoa dute atzerakarga txikitzeko: % 75 vs% 26 vs% 23 (ikus 3 koadroa, kontra adibideen lerroa).
‎Hiru erantzule talde desberdin horien datuak konparatuta ikusten da goi mailako adituek errazago (proportzio handiagoan) onartzen dituztela atzerakarga txikiko ordenak: kasuen% 19an bakarrik handitzen dute atzerakarga; aldiz, unibertsitateko ikasleen laginak erakusten du joera handiena atzerakarga handitzeko: % 60an nahiago dute atzerakarga handiagoa; azkenik, tarteko posizio batean kokatzen dira batxilergoko irakasleen erantzunak:
‎kasuen% 19an bakarrik handitzen dute atzerakarga; aldiz, unibertsitateko ikasleen laginak erakusten du joera handiena atzerakarga handitzeko: % 60an nahiago dute atzerakarga handiagoa; azkenik, tarteko posizio batean kokatzen dira batxilergoko irakasleen erantzunak: % 51n handitzen dute atzerakarga (ikus 4 koadroko azken lerroa).
‎% 60an nahiago dute atzerakarga handiagoa; azkenik, tarteko posizio batean kokatzen dira batxilergoko irakasleen erantzunak: % 51n handitzen dute atzerakarga (ikus 4 koadroko azken lerroa).
‎Batxilergoko irakasleen laginean, berriz, item gehien gehienetan tarteko balioa ageri da" alda zaletasunari" dagokionez: adituek baino gutiagotan onartzen dute atzerakarga txikiko hurrenkera, baina aldi berean ikasleek baino gehiagotan onesten dituzte atzerakarga txikiagoko ordenak. Horrela, 61 itemen multzoa hartuta, ikusten dugu haietako 49tan batxilergoko irakasleek joera txikiagoa erakusten dutela graduko ikasleek baino, atzerakarga handiko aukerak hobesteko, eta bakarrik 12tan gertatzen dela hori bertzela (gainera, 12 item horietako 8tan aldea% 5 baino txikiagoa da:
‎Unibertsitateko ikasleen taldeak eta batxilergoko irakasleen taldeak franko joera handiagoa erakutsi dute ez onesteko atzerakarga txikiko ordenak. Adituen emaitzetan ere nabari da atzerakarga handitzeko joera zenbapaitekoa, baina hauek anitzez ere" eskuzabaltasun" handiagoa erakutsi dute atzerakarga txikiagoko proposamenekin (zenbaitentzat beharbada" eskuzabaltasuna" baino gehiago" esku zabartasuna" izanen da, baina). Baliteke beharbada bertzelako gogoeta biderik eta interpretaziorik ere egitea, baina adituek atzerakarga txikiagoko hurrenkerak hobeki" jasan" badituzte, gure iduriko badira gutienean bi ideia kontuan hartzekoak gertakari horren inguruan:
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia