2007
|
|
desegoki sekuentziatzea osagai bi, zehatzago esateko, informazio osagarri bat alperrik erabiltzea informazio gunearen aurrean, oztopo egiten duela ondo eta erraz irakurtzeko (beraz, arazo informatiboa). Esanikoa irudiz adierazirik, ondoko sekuentzia motek eragiten
|
dute
atzerakarga:
|
2015
|
|
Koadro horretan biltzen da item bakoitzarentzat zenbat adituk eta zenbat gaztek hautatzen duten atzerakarga txikieneko hurrenkera16 Aipatzekoa da adituen taldeko kideek joera handiagoa erakusten dutela atzerakarga txikiko ordenak hautatzeko, ezen ez ikasleek: batez bertze, adituek% 71n hartzen
|
dute
atzerakarga txikieneko aukera, eta ikasleek, berriz, bakarrik% 23an. Desberdintasuna adierazgarria iduritzen zaigu, eta ematen du koherente datorrela honen aurrekari den bertze ikersaio batekin (lehen aipatua eta iruzkin egina), non adituek erakutsi zuten atzerakarga handitzeko joera bakarrik% 16koa zutela, ikasleek aldi berean% 61ean hautatzen zituztelarik erranaldi atzerakargatuak (xehetasun gehiago jakiteko, ikus Maia eta Larrea, 2013).
|
|
– adituen taldean, aztergai ziren 24 itemetatik 5etan, kide guztiek hautatu
|
dute
atzerakarga txikieneko ordena (itemen% 21ean; ikus 2 koadroa); ikasleen artean item bakar batek ere ez du jaso horrelako ahobatezkotasunik, urrutitik ere;
|
|
– ia aditu guziek(% 87,5ek) hautatu
|
dute
atzerakarga txikiko hurrenkera 9 itemetan, 24etatik (itemen% 38tan; ikus 3 koadroa);
|
|
– azkenik, adituen% 75ek hautatu
|
dute
atzerakarga txikieneko ordena itemen% 63tan; hau da, 24 itemetatik 15etan (ikus 4 koadroa).
|
|
– adituen taldetik, zortzitik bik(% 25ek) joera handi handia erakusten
|
dute
atzerakarga bere maila txikienera ekartzeko: itemen% 90 baino gehiagotan;
|
|
bi zifra horien arteko kenketa eginda ikusten da adituek, araberan,% 14,2 gehiagotan jotzen dutela atzerakarga txikieneko ordena hobestera (25= 14,2). Hots, bertze item guzietan bezala, adituek joera handiagoa erakusten
|
dute
atzerakarga txikiko hurrenkeren alde.
|
2018
|
|
H2: Goi mailako adituek, batez bertze, joera txikiagoa erakutsiko
|
dute
atzerakarga handitzeko, bertze laginetako kideek baino.
|
|
H3: Inkestatuek ez
|
dute
atzerakarga handitzeko joera bera erakutsiko item guziekin: zenbait itemetan zuzenketa kopurua handiagoa izanen da eta bertze batzuetan txikiagoa.
|
|
H4: Diferentzia pertsonal nabariak agertuko dira itemak zuzentzen lagundu diguten pertsonen artean, zuzentzeari dagokionez; batzuek joera handiagoa izanen
|
dute
atzerakarga handitzeko, bertze batzuek baino; zuzentzaileen profil muturrekoen berri ere emanen dugu, inkestatu taldeen artean konparazioak eginez (adituen, batxilergoko irakasleen, eta unibertsitate graduko ikasleen artean).
|
|
Beraz, oro har aditza atzera eramateko joerak indarra baldin badu ere, item gibel kargatu batzuetan nabari da atzerakarga txikitzeko joera ere. Halere, adituek anitzez joera handiagoa
|
dute
atzerakarga txikitzeko: % 75 vs% 26 vs% 23 (ikus 3 koadroa, kontra adibideen lerroa).
|
|
Hiru erantzule talde desberdin horien datuak konparatuta ikusten da goi mailako adituek errazago (proportzio handiagoan) onartzen dituztela atzerakarga txikiko ordenak: kasuen% 19an bakarrik handitzen
|
dute
atzerakarga; aldiz, unibertsitateko ikasleen laginak erakusten du joera handiena atzerakarga handitzeko: % 60an nahiago dute atzerakarga handiagoa; azkenik, tarteko posizio batean kokatzen dira batxilergoko irakasleen erantzunak:
|
|
kasuen% 19an bakarrik handitzen dute atzerakarga; aldiz, unibertsitateko ikasleen laginak erakusten du joera handiena atzerakarga handitzeko: % 60an nahiago
|
dute
atzerakarga handiagoa; azkenik, tarteko posizio batean kokatzen dira batxilergoko irakasleen erantzunak: % 51n handitzen dute atzerakarga (ikus 4 koadroko azken lerroa).
|
|
% 60an nahiago dute atzerakarga handiagoa; azkenik, tarteko posizio batean kokatzen dira batxilergoko irakasleen erantzunak: % 51n handitzen
|
dute
atzerakarga (ikus 4 koadroko azken lerroa).
|
|
Batxilergoko irakasleen laginean, berriz, item gehien gehienetan tarteko balioa ageri da" alda zaletasunari" dagokionez: adituek baino gutiagotan onartzen
|
dute
atzerakarga txikiko hurrenkera, baina aldi berean ikasleek baino gehiagotan onesten dituzte atzerakarga txikiagoko ordenak. Horrela, 61 itemen multzoa hartuta, ikusten dugu haietako 49tan batxilergoko irakasleek joera txikiagoa erakusten dutela graduko ikasleek baino, atzerakarga handiko aukerak hobesteko, eta bakarrik 12tan gertatzen dela hori bertzela (gainera, 12 item horietako 8tan aldea% 5 baino txikiagoa da:
|
|
Unibertsitateko ikasleen taldeak eta batxilergoko irakasleen taldeak franko joera handiagoa erakutsi dute ez onesteko atzerakarga txikiko ordenak. Adituen emaitzetan ere nabari da atzerakarga handitzeko joera zenbapaitekoa, baina hauek anitzez ere" eskuzabaltasun" handiagoa erakutsi
|
dute
atzerakarga txikiagoko proposamenekin (zenbaitentzat beharbada" eskuzabaltasuna" baino gehiago" esku zabartasuna" izanen da, baina). Baliteke beharbada bertzelako gogoeta biderik eta interpretaziorik ere egitea, baina adituek atzerakarga txikiagoko hurrenkerak hobeki" jasan" badituzte, gure iduriko badira gutienean bi ideia kontuan hartzekoak gertakari horren inguruan:
|