Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 32

2002
‎J. L. Borgesek literatura ingelesaz zioenari jarraituz1, euskal eleberrigile bakoitza uharte bat dela esan genezake geuk ere, eta uharte izaera horrek nabarmen zailtzen duela euskal literaturaren historialariaren lana. Horregatik ahalegindu gara azken hamarkada hauetako eleberrigintza aztergai duen atal honi tarte luzeagoa ematen, azterkizun dugunaren berritasunak zailtasun ugari dakartzala aitortu arren, inoiz eduki dugun eskaintza literario aberatsenaren aurrean gaudelako.
‎13 Edozein kasutan, ez nuke atal hau amaitu nahi igoera kualitatiboaz mintzatu naizenean gehiegi nabarmendu ez dudan kontu bat aipatu gabe: esan beharrik ere ez dago kaleratu diren emakumezkoen lan guztien kalitatea ez dela, inondik ere, maila berekoa izan.
‎Esku artean duzun atal honek produktu horietako batzuk zentzu kritikoaz aztertzeko erremintak eskaini gura ditu. Irakur dezagun prentsa begi kritikoaz, irakurketa arruntak, estereotipatuak eta errazkeriaz betetakoak alde batera utzita?.
2004
‎Euskararen zoriak kezkatzen gaitu, eta zoriaren ona edo txarra dugu atal honen ispiluan ikusi beharrekoa. Esate baterako, Xabier Aizpuruaren ispiluan begiratuko bagenu, zoriaren onak gaindituko luke gaitza:
2005
‎Gorago aipatutako Lontxo Oihartzabalen artikulutik hartutako hitz batzuekin bukatu nahi nuke atal hau:
2006
‎Dena dela, iruzkin labur bat egin nahi dut atal honi amaiera emateko. Beroaren kasua aipatu dugu, eta ikusi dugu beroa identifikatzeko eskuarki erabiltzen dugun bero sentipena ez dela ezinbestekoa beroa zertan den ulertzeko.
2007
‎Pentsamendua garatzeko ahaleginean eta pentsamendua sozializatzeko ahaleginean, kritika nahiz autokritika ardatz saihestezinak dira. Horixe hartu nahi du atal honek gogoan.
‎Aldaketa hauen helburua EBra hurbiltzea da, kide guztiak konbergentzia prozesu batean sartuta daudelako eta ohartzen direlako SZen zerga tasen arteko aldeak inbertsioak erakartzeko pizgarrietako bat izan daitekeela. Hortik zerga lehia areagotzea azken garai hauetan, ekialdetik EBko kide egiten ari diren herrialdeek alde handiak baitituzte atal honetan.
‎Kuotak: horrelako produktu berriek malgutasun handiagoa dute atal honetan, baina, oro har, hilero egiten da.
‎Uste dut atal hau aski dela foruetan oinarrituriko nafartasuna arbitrarioa dela azaltzeko. Onerako edo gaitzerako, baina, ideologia bat baino gehiago dira foruak.
2008
‎Bai semantika aldetik, eta bai lexema barruko konbinatoria morfe matikoari dagokionez95, badute aniztasun eta multzo adierazleek amanko muneko zenbait ezaugarri. Ezaugarri horiek aztertu nahi ditugu atal honetan.
‎multzo elkarte molde batez, ez leku edo zati usaineko hitzarteaz. Nolanahi ere, eta hori dugu atal honen xede nagusia, eratorpen atzizki zein hitz elkarte izan begien bistan da multzo adiera garbiko lexemak jaulki direla hor, Urepeleko artzainaren ezpainetik. Beste horrenbeste esan liteke Polikarpo Iraizozen erabileraz, honako esaldi honetan:
‎Yeltsinen agintaldiaren lehenengo garaian aurrera eraman zen politika ekonomikoak izugarrizko eragina izan zuen ekonomian. Puntu honetan kokatu behar dugu atal honi izenburua ematen dion galdera, trantsizio hitza normalean prozesu baten ondorioz sortutako aldaketa deskribatzeko erabili ohi baita. Horretaz gain, erreforma hitzaren erabilera nahiko arrunta izan den arren, bai garai haietan, zein historialarien artean, litzateke benetan erreformak egin ote ziren aztertzea.
2009
‎Ezin dugu atal hau bukatu telebistei buruzko komentario bat egin gabe. Badira ETB1 eta ETB3, badira jadanik euskara hutsezko tokiko hainbat telebista eta sortuko dira berriak, ondorengo bizpahiru urteetarako beste hamalauren sorrera dago iragarrita.
2010
‎Batasunak irailaren 20an aurkeztu zuen idatzian autodeterminazio eskubidearen errespetua jasotzea proposatu zuen arren, arazo handirik gabe jarri ziren ados eskubide hori, bere horretan, berariaz ez zutela aipatuko, ezta erabakitzeko eskubidea bera ere, terminologiaren aldetik urrutiegi joatea baitzen PSOErentzat. Baina ados zeuden, baita ere, euskal herritarrek beren etorkizun politikoa erabakitzeko bideak jaso behar zituela atal honek.
‎Lehendakariak berak izan behar zuen liburu honen haria, gidaria eta protagonista. Euskaldunoi ez zaigu historian zehar horrenbestetan gertatu, baina kasu honetan guk geuk idatzi behar genuen atal hau. Bizi izandakoa eta gertatutakoa kontatu behar genuen, horren zordun ginen.
2011
‎Lan hartaz (eta ordutik hona, azken urteotan bereziki, izan duen bide berritze zenbaitez) jardungo dugu atal honetan, helburua diglosiaren argitzesaioa izanik beti ere. Merezi du atal honetan luzexeago pausatzea, gure arteko jarduera eta hainbat katramila ezin estuago loturik baitaude katalanek plazaraturiko" menderatuen diglosia" horrekin. gogora ditzagun Soziolinguistika katalan horren zenbait ezaugarri. (a) perspektiba soziozentrikoa du nagusiki:
‎Hizkuntz aniztasuna dugu atal honen enbor, eta lot gakizkion enborrari. Ataka gaitzetik ateratzeko ahaleginak begiz jota, honako itxura hauxe hartzen du hizkuntza minorizatuen mapak David Crystalen begietan:
‎Hizkuntz aniztasunari gorazarre egiteko, hitz eder batzuk landatu nahi ditugu atal honekikoa burutu aurretik. Xabier Kintanarenak dira:
‎–Zer da gutxiengo izatea?? Hori dugu atal honetako izenburua. Erantzun galdera bat hau izan daiteke:
2012
‎Azkenik, Douglas Robinsonek The Translator, s Turn (1991) liburuan proposatutako itzulpenaren poetika ere aurkeztu nahi genuke atal honetan. Aurreko autoreek bezala, Robinsonek ere gogor kritikatzen du mendebaldar tradizioko itzultzaileen, dualismo?,, instrumentalismo?
2013
‎Soldaduek beren lana egin zutela, baina horretan Jainkoaren laguntza ukan zutela azpimarratu zuen, hain zuzen, Jainkoaren laguntzarik gabe gudu hartarik bizirik ateratzea ezinezkoa zela aditzera emanez. Mirakulu hitza maiz erabiltzen da euskaraz, eta ez dugu atal honetan sartu «ez da mirakulu» bezalako esaldien erreferentziarik, ez duelako baitezpada erlijio kargarik, nahiz eta gizarte giristino baten hizkeran agertzen den hitza izan. Baina Marneko gudutik landako egoeraz eta Verdunekoaz «mirakulu» hitza aipatzean, eta horren laguntzeko Jainkoaren laguntzari erreferentzia egitean, hitzaren zinezko erranahitik hurbiltzen gara.
ditugu atal honetan:
‎urreko atalean egin dituzun lanen helburua zen ikerketak egiteko informazioa bilatzea, informazio horretatik egokia eta baliagarria zena hautatzea, lanerako hainbat tresna eta teknikaren bidez informazioa antolatzea, erantzunak eta emaitzak lortzea, eta, emaitza horiek erregistratzea. Orain, hasteko duzun atal honetan, ikerketa bidez lortutako emaitza horiek ahoz aurkezten eta komunikatzen ikasi behar duzu. Hau da, emaitza horien aurkezpena egin behar duzu, eta, aurkezpen hori babesteko eta indartzeko, hainbat bitarteko baliatuko dituzu, baita digitalak ere.
2015
duzu atal honetan.
dugu atal honetan. Eragin horrek ez du arazorik
2016
‎Jendeak leku eta une jakinean, solaskide jakinekin, hitzez edo idatziz, euskaraz ala erdaraz egiten duen jakin nahi genuke atal honetan. Zenbatek egiten du euskaraz?
2017
‎Bada oraindik esperantzarik ezer aldatzeko, eta aldaketa hori, ezbairik gabe, behetik etorriko da. Horrexegatik du atal honek izenburu hori. Nola ulertu zer rol duen Trumpek klima aldaketaren auzian?
‎Bukatzeko esan behar dut atal honen helburua ez dela gai honek duen muntan gehiago sakontzea, horretarako soberako bibliografia dago-eta; baizik eta, zaintzaren inguruan feminismoan dagoen “hipertrofia”ri buruz hausnartzea, horren ekarritik abiatuta baina arrisku eta ahulguneetan arreta guztia jarriz.
2019
‎Urre patroitzat hartzen den EusTimeBank TL corpusa sortzeko definitu ditugun etiketatze ataza eta irizpideakazalduko ditugu atal honetako 3.1 azpiatalean. Ondoren, bi etiketatzailek sortu dituzten denbora lerroak konparatuko eta ebaluatuko ditugu 3.2 azpiatalean eta, jarraian, etiketatzaileen lanen azterketan identifikatutako zailtasunakkontuan hartuta, urre patroia sortzeko prozesua deskribatuko dugu 3.3 azpiatalean.
‎Ana Malagon idazleak, 2018ko otsailaren 11n Berria egunkarian idatziriko zutabe baten zati batekin hasi nahi dut atal hau. ‘Soberakinak’ da zutabearen izenburua: 18
2021
‎bat (baserritarrek ekarritako) ez da jokatua, eta bestea, aldiz (baserrietan gehienbat behar izaten diren), bai. Partizipio burutuaren bidez eratu perpaus jokatugabeak perpaus erlatibo jokatugabe arruntak direla erranen dugu, eta, hain zuzen, halakoak ditugu atal honetako aztergai nagusiak. Nagusiak, baina ez bakarrak, zeren badira beste egitura batzuk perpaus erlatibo gisa aztertzen ohi direnak, jokatugabeak izanik bestela moldatzen direnak.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia