2000
|
|
Gaurko egoera aski iluna izanda ere, gerorik ez
|
dugu
askatasunik gabeko etorkizun beltzean, zeren askatasuna gure pertsona nahiz herri izaerak aske izan ahalizatean baitatza.
|
2001
|
|
Nekazarien askatasuna mugatuta zegoen, beren pertsonei zein ondasuneizegokienean. Bizi zireneko lurrak erabil zitzaketen, baina ez
|
zuten
askatasun osoalur horietako ondasun higiezinak saltzeko. Eroslea ere menpeko nekazaria bazen, orduan soilik sal zitzaketen ondasunak.
|
2002
|
|
...statu espainolak EAEko lurraldearen itxuran eta moldaketan nabarmen eragin baitezake, besteak beste bere zenbait eskuduntza sektorialen bidez, hala nola, interes orokorra duten herri lanen bidez; esaterako, errepideak (A etaA autopistak kasu), portuak (Bilbokoa eta Pasaiakoa, adibidez), trenbideak, kostaldea, mendiak, energia auziak, defentsa kontuak, etab. Lurraldearen antolaketaren alorrean EAEk
|
duen
askatasuna ez da, beraz, inolaz ere erabatekoa.
|
|
Eta nondik datozkigu arazo horiek? Euskal Herriak erabakiak hartzeko
|
duen
askatasun falta da arrazoi nagusia. Euskal Herriak mundukobeste edozein herriren moduan bere burua antolatzeko eskubidea du.
|
|
Eta nondik datozkigu arazo horiek? Euskal Herriak erabakiak hartzeko
|
duen
askatasun falta da arrazoi nagusia. Euskal Herriak mundukobeste edozein herriren moduan bere burua antolatzeko eskubidea du.Herri baten egituraketan unibertsitatearen antolaketa oso garrantzitsuada.
|
|
Euskal Herriak ez du inoiz bere unibertsitate ereduaeztabaidatzeko eta martxan jartzeko aukerarik izan. Euskal Herriak erabakiakhartzeko
|
duen
askatasun falta da arrazoi nagusia. Euskal Herriak munduko besteedozein herriren moduan bere burua antolatzeko eskubidea du.
|
|
Hitzarmenaren arabera, Red de Emisoras Diocesanas de la Iglesia izeneko emisoren sarearen oinarriak onartzeaz gain, estazio horien kontzesioa eta ezaugarri teknikoak ezarri ziren. Era berean, Elizak irratiak sortzeko
|
zuen
askatasunari uko egin zion, emititzeko potentzia eta kontrol gehiagoren truke (Ibidem: 49).
|
|
Isla bera ere askea da, erakusten duena originalarekiko isomorfikoa da (ispilu arruntetan behintzat). Hedabideak, ostera, ez
|
du
askatasun hori.
|
|
Hori egiteko huts eman didana ez da sekula adorea izan, egoerak huts eman dit. Argi izpiren bat agertzen zela iruditu zaidanerako neu izan naiz
|
zuen
askatasunaren alde ekiten aitzindari, eta lehenago saiatu izan banintz hori egiten orain ezin izango nukeen egin.
|
|
Goraipamenik handienekin jantzi du senatuak Zesar, errepublika eta
|
zuen
askatasuna bere ahalegin, aholku eta ondasun guztiekin zaindu dituen eta zaintzen ari dena. Laudatzen zaituztet, kiriteok, zinez laudatzen, esker onez omen egiten diozuelako gaztetxo, edo hobe ume?
|
|
Egokiro eta bete betean onetsi zenuten zuen oihuekin, kiriteok, Marteren soldaduen jarduera bikaina: horiek senatuaren agintearen,
|
zuen
askatasunaren eta errepublika osoaren alde jarri ziren, eta beste horri, etsai, lapur, aitaren etxearen saltzaile horri, atzea eman zioten. Eta ez zuten bihotzez eta adorez bakarrik egin, hausnartuz eta zuhurtziaz ere bai:
|
2006
|
|
jokaera delitutzat jotzeko, ez da ondasun juridiko bat kaltetu behar, eta nahikoa izango da kaltea sortzeko aukera egotea. Kontsumitzaileek merkatuari buruz benetako informazioa jasotzeko duten eskubidea izango da babestutako ondasun juridiko hori (EK 51.1 artikulua), horrelaxe bakarrik bermatzen baita kontsumitzaileek produktu eta zerbitzuak libre aukeratzeko
|
duten
askatasuna (Del Moral, 2003: 2).
|
2007
|
|
Huch, R., Die Romantik, Tübingen 1985, 144 Jendea nola isekatzen zen, baina Fichte-ren niak nola esan nahi
|
zuen
askatasun nahi bat, mendegabetasun eta harrotasun berri bat, gazteria entusiasmatu zuena, ik. Heine, H.,. Zur Geschichte der Religion und Philosophie in Deutschland?, in: Heines ausgewählte Werke, Leipzig d/ g.
|
2008
|
|
«Jabetzaren sakabanaketak (akziokako sozietateetan gertatzen den atomizazioaren bidez) aukera ematen die zuzendariei etekina maximizatzearen helburutik urruntzeko eta beraien berezko helburuak babesteko; hau da: beraien berezko interesak (lansariak, beste mota bateko ekonomia ordainketak, estatusa, ziurtasuna, etab.) salmenten bidezko etekinen bitartez batzuetan, erabilgarriak diren berezko baltzuen araberako sarreren handitze tasaren maximizazioaren bidez eta, azkenik, baita zuzendarien berezko estrategia eta enpresa politikak ezartzeko orduan
|
duten
askatasun maila maximizatuz ere» (Eguidazu, 1999: 102).
|
2009
|
|
Hirugarren muga bat da, jakina, kapitalaren nazioarteko mugimenduek
|
duten
askatasuna eta, beraz, gero eta zailagoa egiten zaie banku zentralei barne dirupolitikaren mugimenduak nazioarteko finantza sistemaren eraginetik isolatzea eta, zehazki, kapitalaren sarrera eta irteeretatik.
|
|
c. Diru politika kudeatzeko orduan banku zentralek
|
duten
askatasuna murrizteko lege neurriak.
|
|
jakin badakite potentzialki handiak izan daitezkeela, baldin banku zentralak dirua jaulkitzeko duen ahalmena eta askatasuna kontuan hartzen badugu. Bestaldetik, interes tasak zehazteko orduan eta maileguak emateko edo hartzeko orduan banku zentralak
|
duen
askatasunagatik, banku honen borondatea eta praktika bat etortzeko aukera handiak daude banku zentralaren esku eta hori ere gauza jakina da banku pribatuentzat. Azkenik, interes tasen norabidea zehazteko orduan banku zentralak finantza
|
2010
|
|
honen gaineko eztabaidak, ekonomiarenalorrean beste hainbatetan legez, jarduera ekonomikoan esku hartze publikoak izanbeharko lukeen pisu handiago ala txikiagora gera daitekeela mugatuta, bai estatukideen gobernuen aldetik, zein integrazio prozesu horretatik sortutako estatuengaineko erakundeen aldetik. Horrela, beraz, hauxe da gehienbat ondasun eta zerbitzuen zein kapitalaren eta lanaren liberalizazio maila zehazten duen faktore nagusia, alegia, zabaldutako erregio mailako esparru horretan merkatuaren indarrekizango
|
duten
askatasuna, eta esku hartze publikoaren bidez martxan jarriko direntresna birbanatzaile eta konpentsatzaileek izango duten eragina integrazioarenkostu eta onurak ekitatezko irizpidez banatuak izan daitezen.
|
|
Gizarte demokratiko batean, erakunde publikoek behar
|
duten
askatasuna ziurtatu ahal izateko, garrantzi handikoa da erakunde horien gainean indar politiko handia duten interes talde ekonomikorik ez egotea, betiere horretarako behar diren politikak aplikatuz gero arazo teknologiko eta ekonomiko larriak sortzen ez diren bitartean.
|
2011
|
|
Argi dago kazetariek ez
|
dutela
askatasun osoa nahi dutena esateko eta idazteko; gauza guztietan politika agertzen da nola edo hala.
|
2012
|
|
Euskal Estatua izango bada euskal herritarrek hala nahi dutelako izango da, etahelburu hori prozesu demokratiko baten bidez lortuko da, hau da, herritarrenborondate askean oinarrituta egongo den prozesuaren bidez. Gizarte demokratikobatean herriak du subiranotasuna eta herritarrek beren giza eskubide guztiakbermatuta eduki behar
|
dituzte
askatasunez beren erabakiak hartzeko aukera izateko.Horrenbestez, berezko Euskal Estatuaren aldeko prozesuak euskal herritarrenborondate askean egon behar du oinarrituta eta juridikoki behar bezala babestuta, beste edozein aukera demokratiko bezala. Guk Euskal Estatuaren aldeko hautuarenbabes juridikoa, hain zuzen, demokraziaren balioan eta barne kohesioaren aldekoauzolanean oinarritu nahi dugu.
|
|
jokaera delitutzat jotzeko, ez da ondasun juridiko bat kaltetu behar, eta nahikoa izango da kaltea sortzeko aukera egotea. Kontsumitzaileek merkatuari buruz benetako informazioa jasotzeko duten eskubidea izango da babestutako ondasun juridiko hori (EK 51.1 artikulua), horrelaxe bakarrik bermatzen baita kontsumitzaileek produktu eta zerbitzuak libre aukeratzeko
|
duten
askatasuna (Del Moral, 2003: 2).
|
2015
|
|
Arreta printzipioaren harira egokitu daitezkeen neurriak izaera eta intentsitate desberdinekoak izanbadaitezke ere, ziurgabetasun mailaren, arrisku potentzialen larritasunaren edo beste inguruabarbatzuen arabera?, agintari eskudunek arrisku onargarritasunaren/ onartezintasunaren mailaren araberazein arreta neurri egokitu erabakitzeko
|
duten
askatasuna ez da erabatekoa. Esparru komunitarioan, agintarien diskrezionaltasun maijina hori COM 2000/ 1 Gomendioan aurreikusitako irizpideen araberamugatu egiten da eta beraz, arreta neurriak eraginkorrak, proportzionalak eta koherenteak izan behardira, ez dute diskriminatzaileak izan behar, antzekoak eta konparagarriak diren egoerei ezin dakieketratamendu desberdina eskaini?, frogaren kargaren inbertsioa suposatu dezakete, arriskua frogatubeharrean, segurtasuna da frogatu behar dena?
|