Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 25

2010
‎" Denek dute askatasunaz pentsatzeko eskubide osoa, baita erlijio aferetan ere".
‎zer nahi du jende horrek? Ala horiek ez dute askatasunik, duintasunik, erabakimenik?
2012
‎Pentsabide zaharra da hau den hau, klasikoa esan dezakegu: jende artetik urruntzen eta arrozten denak ez du askatasun edo banakotasun handiagoa lortzen, kontrara, bere baitara bilduz gero bakardade itogarria ez beste topatzen du laster batean.
‎Hartarako, diziplina eta heziketa. Bigarren aurpegia, autogobernuarena, oraindik orain dugun askatasun zentzuaren iturria da. " Nork bere legea" du ikurritz.
2014
‎Gehiengoak ez du beldurrik bizi nahi, kontrakoa baizik. Horrexegatik, nahiago du askatasunaren zatiren bati uko egin babesturik sentitzen den bitartean. Zenbat eta handiagoa izan beldurra, gero eta handiago da askatasunaren murrizketa; zenbat eta handiagoa izan onartzeko nahia, orduan eta handiagoa izango da konformismoa.
2015
‎Hori dena gertatu da, esan bezala, identitate praktikak, performantziak eta halakoak nahita eta berariaz apailatzeko artea zabaltzearekin batera. Horrela, labur dezadan, euskal Zera etengabeko berrasmatzea izan delako sentiera hedatzen doa, eta harekin konbentzional guztiz ez konbentzionalizatuak duen askatasun osoa. Euskal Zera, askatasunez, sor dezakegu, baldintza bakarra, nonbait, honaino ekarri gaituen aho anitzeko elkarrizketa eremuan nagusi izan den irizpide eta sena bizitzea omen da.
‎Inguru horrek gure hautu politikoa (identitatea) baldintzatuko du, baina ez du determinatuko. Badugu askatasunerako tartea, beraz. Tarte hori da politikaren esparrua; independentista berriak sortzeko dagoen posibilitatea".
‎Askatasunaren bideak ez du askatasunaren antzik. Oraingoz kartzelatik hurbilegi gaude.
‎411. " Euskal abertzaleok ezin baitugu jokatu Euskadik nahi duen askatasun maila dagoeneko lortu bailuen" (1996ko Aberri Egunerako agiria).
2017
‎Karmele Jaio Eigureni irakurri diot, liburu hau zuzentzen ari naizela, soka behar duela askatasunak, gailurrik goikoenetara igotzeko adinako libertate nahi badu.
2018
‎Alegia, Duvoisin kapitaina kexu da oso. Lekunberriko erretorearen laudorioak laudorio argitaraturiko lehen atalak direla-eta, Duvoisin kapitainak zehatz erantzuten dio ez duela askatasunik izan, zertarako eta hain zuzen 1828tik aurrera bildu duen artsenal guztiaz baliatzeko; areago, debekatuta Cela m’est interditduela hori, zeren eta bere hizkera Lapurdiko euskalkira mugatu beharrean baitago, nahiz eta inoiz edo behin debekua transgreditu duen, mehatxu pean egon arren! Ohar gaitezen:
‎Herriaren eskubideen ordez, biztanleen eskubide indibidualez ari bagara," lurralde batean" bizi den herritar multzo baten borondateaz edo" gehiengoaren" eskubideez ari bagara, eskubidea ez badagokio herriari, lurraldea zatikatu badaiteke, non oinarritzen da independentziaren eskaera? Independentzia behar dugu askatasunerako eskubidea dugulako, eta eskubide hori dugu, herri bat garelako, oraindik bizirik dagoen herri bat. Herriaren desitxuratzea ezin da bateragarria izan prozesu askatzaile batekin, herria desitxuratzea herria ukatzea bera baita; eta herria ukatzea, askatasunaren kontrako argudioa.
‎Baina neoliberalismoak badaki zer egin behar den eta zelan, zer den benetako askatasuna. Beraz, ez duzu askatasunik, ez bada askatasuntzat ematen dizutena onartzekoa.
‎Kartzelak gero eta handiagoak eta seguruagoak eraikitzen direnez, ezin dugu askatasun handirik espero.
2019
‎Erlazio bikoitza dabil hemen lanean. Lan merkatuan" gizonaren berezko eskubideen Edena bera" topatzen dugu, eta" han baizik ez dute Askatasunak, Berdintasunak, Jabetzak eta Bentham ek agintzen" (Marx, 1976a: 186).
‎Gizakiak bere garapenerako beharrezkoa duen askatasuna kolokan jartzen hasten da," el trabajadorpone su vida en el objeto, pero a partir de entoncesya no lepertenece a el, sino al objeto" (106). Hau da gizakiaren aktibitatea bera, berea ez balitz bezala garatzen du:
‎"[...] es muy poca o ninguna la distincion que hay entre lospropietariosy los jornaleros[...] los defectos provienen de la constitucion misma del cuerpo de mineria de aquel pais, y es impracticable cualquier remedio mientras que se mantenga esta" (jabego komunalaz ari da)[.] la libertad con que cualquier Encartado (Enkarterri eskualdeko edozeinek) se hace dueño de una mina, y la facilidad con que la labra por la abundancia y disposicion del mineral, es el origen de estos desordenes y de la miseria del pais[.]". Faustorentzat langileak espazio fisikoarekiko, propietate komunalarekiko eta haien lanarekiko duten askatasuna, alegia, haien bizitzaren buruaren jabe izateko askatasuna arazo bat dela argi dago eta bere ustez askatasun hori herri honen" desordenes" eta" miseria" ren oinarrian dago. Hori aldatzeko askatasun hori murriztu behar da.
‎Ez du liberalek bezala askatasun negatibo gisa ulertzen, askatasun positiboa baizik. Marxen askatasuna emantzipazioarekin lotuta dago, gizakiak gaurko egoeran ezin duelako askatasunean garatu: bere askatasuna urratzen eta ukatzen duten kanpo botere ezberdinek bere garapen askea ezinezkoa egiten dute eta orduan, askatasunean garatu ahal izateko zapalkuntza mugapen horretatik emantzipatu behar da.
‎Bestalde, merkantzien zirkulazioaren esparruan gauzatzen diren merkantzia elkartruke denen determinazio formal berdinak izan behar ditu lan indarra merkantziak, halaxe, edonolako merkantzien salerosketan burutzen den erlazio ekonomiko bera burutzeko aukera eskainiz; eta hargatik, lan indarraren salerosketan parte hartzen duten subjektuek" juridikoki pertsona berdin" bezala aintzatetsi behar dute elkar. ...ragarria izan dadin eta denbora tarte luzeei begira efektiboa bilakatzeko asmoz, beharrezkoa da lan indarra merkantziaren jabeek euren lan indarra denbora epe baterako bakarrik saltzea, kolpean bere lan indar osoa salduko balute ordea, juridikoki libre izatetik esklabu izatera igaroko lirateke eta merkantzia baten jabe izatetik merkantzia bihurtzera (dirudienez klase dominazio burgesak beharrezkoa du askatasunaren ameskeria edo zuzenbidea askatasun formalaren instituzioa opresio teknologia bezala). Gauzen egoera honek zirkulazio sinplearen derrigorrezko determinazio formal eta ideologikoak ukatuko lituzke.
2020
‎Hagitzez errazago izanen zitzaiokeen abokatutzan aritzea, Nafarroako historiaren ikerketetan sakontzea, noizik behin libururen bat ateratzeko, edota enpresa arloan libre mugitzea, horren ezaguna izateak jarri dizkion hainbeste oztopo gabe. Daukan adina edukita, aitak ez daki zuk duzun askatasunaz gozatzea zer den.
‎Isegoria ez da adierazpen askatasunarekin konfunditu behar, horrela lausotzen baita kontzeptua gure artean. Adierazpen boterea duenaren askatasuna ondo dago, baina botere hori ez duenari ere zor zaio askatasuna, eta ahalmena. Isegoriaren balioa askatasunaren zentzuan ulertu behar da, eta berdintasunaren zentzuan.
2021
‎Gogoan dut askatasun pertsonalaren alde egin behar dela.
‎Antzinako liburutegietako arkupeak ez dira isiltasunean imajinatu behar, baizik eta orrietako ahots eta oihartzunek beteak. Salbuespenak salbuespen, behialako irakurleek ez zuten zuk duzun askatasuna, testuetan idatzitako ideiak edo fantasiak zure gogara irakurtzekoa, nahi duzunean gelditzekoa pentsatzeko edo esna zaudela ere amets egiteko, nahi duzuna aukeratu baina inori ez esatekoa, irakurketa gelditzekoa edo uztekoa, zeure unibertsoak sortzekoa. Norberaren askatasun hori, zurea, pentsamendu independentearen garaipena da, eta kontrolpeko pentsamenduaren porrota, eta hori urratsez urrats lortu da denboran zehar.
2022
‎consumer sovereignty. Ekonomian usu erabiltzen da, merkatu librean kontsumitzaileak duen askatasuna adierazteko: berak bakarrik erabakitzen du zein ondasun eskuratuko duen, erosketaren edo erosketa ezaren bidez, enpresek ekoitzi behar duten ondasunen kopuru eta kalitatea eta, azkenik, zein produktu gertatuko den arrakastatsu eta zeinek egingo duen porrot.
2023
‎Gero eta oihal gutxiago darama gainean. Uste dut askatasun sexualaren metafora izan daitekeela, garai hartako zentsurari aurre egiteko modu bat. (Nolanahi ere, beste zalantza bat sortzen zait:
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia