Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 10

2000
‎Hor dira egiten, aldiz, Txillardegik nahi izandako eta animatzen duen EuskalIdazkaritzan, urte batzuk geroago euskara batuari sorrera emango dioten lehenelkarretaratzeak. Txillardegi, zeinek aisetasunez hegaltatzen dituen ahozko etaidatzizko euskalkiak, idatziaren zibilizazioa eskuratzean inor baino hobeto ohartzen dabatua ez den hizkuntza baten iragankortasunaz. Beharrezkoa da euskara prest egoteahelduko den egunerako, eta horregatik borrokatzen da.
2007
‎Orain gauza bertsua gertatzen zaigu, beraz, ozta ozta alderantziz bada ere: hizkuntza idatziaren gaitasun erlatiboa hainbestean garatu duen belaunaldiak ez dugaitasun orokorraren atalase maila gainditu. Hain zuzen ere, gaitasun orokor horigaratzeko behar lukeen ahozko jardunaren trebetasuna falta zaio. Eskolak ekoitzidituen hiztunek, oro har, ez dira gai euren bizitzaren mundua ahozko jardunareneremuan aletzeko eta ñabartzeko.
‎Mesedez, faborez eta karitatez eskatuko nieke irakasle eta idazleei, errespetatu gura badute ahozko (eta idatzizko) tradizioa, ahalik eta aurreren erabiltzeko aditza, eta ez tematzeko zelan ipiniko galdegaia aditz aurrean (batez ere txikia ez bada). Hala eginez gero, ahozko eta idatzizko testuak arinagoak gertatuko dira irakurle eta entzuleentzat, eta mesedegarriagoak euskararentzat.
2014
‎Eta horrekin batera idatzizko diskurtsoa duela gutxi arte hegemonikoa izandela jakin arren, egun gero eta leku gehiago egiten zaio ahozkoari (Alvarez Uriaeta Zelaieta Anta, 2012). Horregatik guztiagatik, Irakasle Eskolako ikasleentzat, irakaslegai diren heinean, ikuspegi komunikatiboa duen ahozko diskurtso akademikoeta profesionalen lanketaren aldeko apustua egin dugu gure irakasle jardunean, etaKomunikazio Gaitasunaren Garapena I eta Komunikazio Gaitasunaren Garapena IIirakasgaietan horren lanketari eman diogu lehentasuna.
‎Ahozko berbaldiak badu «esatekoak jakinarazteko» idatziak ez duenbaliabiderik, eta baliabide horiek, ahozkoak bai, baina idatziak4 ez dituen horiek, «ahozko berbaldiaren jirako testuinguruei» dagozkie. Esatekoakjakinarazteko ezezik, emozioak eragiteko ere balio dute ahozko berbaldiak bakarrik dituen baliabidehoriek5.
‎Egoerazko testuinguruaren mendekotasun handia du ahozko bat batekoelkarrizketak, eta, beraz, testuinguruari erreferentzia egingo dioten hizkuntzaosagaiak maiz aski agertzen dira.
‎sintaxi mailako hausturak edo «anomaliak» dira horrenlekuko. Baina, nolakoa da solaskideak aurrez aurre dituen ahozko mintzaldiarensintaxia?
‎b. Jarraian, solaskideak aurrez aurre dituen ahozko bat bateko elkarrizketarenezaugarririk behinenak aztertu eta egitura parentetikoen ezaugarrisintaktiko semantiko eta pragmatikoekin uztartuko ditugu. Horretarakodiskurtsoaren analisiaren ikuspegitik, eta, bereziki, ikuspegi enuntziatibotikKoldo Mitxelenaren gaineko tesi lana egiteko aztergai izandako corpuseko3adibideez baliatuko gara.
‎Grabaziohorietan euskaldun zaharren jardun librea dago jasota. bitartean jaiotakohiztunak, gehienak alfabetatu gabeak eta euren bizitza euskaraz bizi izan dutenak.Beti pentsatu izan dugu grabazio horietan jasotako eduki linguistikoak garrantziberezia izan dezakeela beste Corpus batzuk osatzeko, bestela jaso ez den ondareabiltzen duelako ahozko tradizioaren corpus honek.
2015
‎Ikus entzunezko produkzioan Jon Gotzonen keinuek, jarrerek, mugimenduek interaktuatzen dute ahozko jardunaren enfasiekin, intonazioarekin eta erritmoarekin, eta baliabide semiotiko horiek guztiek batera lan egiten dute pertsonaien karakterizazioan. Sarean, webgunean, Facebook eta Twitterreko kontuetan, irudi urratzaile edo hausle hori gordetzen du:
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia