Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 89

2000
‎Une hartan, berriak genituen abertzale taldeen aldetiko autodeterminazio edo burujabetza eskari deiak. Eta, behin eta berriz, berak galdetzen zidan zer uste nuen horretaz.
‎Politika arloan nolabait eta zentzu zabalean, vascos? izateaerrebindikatzen duten abertzale ez diren horiek, duten jarrera argitu behar digute: kulturaren baitan sartzen dira ala kanpoan geratzen dira. Hautua ez da teorian ematen, praktikan baizik, Euskal Herriko beste biztanleen kasuan bezala.
2003
‎Aberri Eguna, agian, bai; ez, aldiz, inondik ere, Abertzaleen Eguna. Hain zuzen, Aberri Eguna dugu abertzalerik gutxien elkarretaratzen duen ospakizuna; horrela dirudi, behintzat, ospakizun anitz horietan denek elkarri egiten dizkioten deskalifikazioei erreparatuz gero. Nork berean biltzen ditu abertzale guztiak, «benetakoak»; bertzeek, berriz, planta bertzerik ez dute egiten, faltsukerietan dabiltza.
‎Iparraldeko abertzaleak urratsak ematen ari dira euren eremuarentzat koadro instituzional berriaren proposamena adosteko, betiere «Zazpiak bat» lema baztertu gabe. Nafarroan ere antzeko urratsak eman behar genituzke abertzaleok.
‎Guk borondate zabala erakutsi nahi dugu. Ekimena abertzaleek abiatu dugu, baina ez dugu abertzaleak soilik bilduko dituen ekimena izatea nahi. Inor ez dela proiektu eraikitzaile honetatik kanpo geratu behar ulertu behar dugu eragile politiko guztiok.
‎Geroztik iragan zaizkigun lauzpabost hamarkadetan, abertzaleen arteko lehia horretan lekuko edo partelier izan garenok aitortu behar dugu Herria Helburu omen genuen abertzaleok ez dugula kausitu.
‎Alta, abertzale mugimendu koloretsuak euskara salbatzearen  estakuruz biltzen ditu gazteak eta jende berriak, euskararen inguruko bizitasun kultural alegerak akuilaturik (Herri Urrats besta bikainak, demagun). Hargatik euskaltzale soil izateak ez du abertzale izatearen osperik, eta abertzaleak jakina, hortzak tinko, lepo zaina hegian, oka egiteko zorian, borroka armatuarekiko anbiguotasunez beteriko ikusmoldea darabil.
2004
‎Erdarazko abertzaletasunaren ideologian gauzak ez dira era horretan ikusten. Ezta abertzalerik gogorrena izanda ere.703 Euskal nazioaren kontzeptua beste modu batean eraikia dauka ideologia mota horrek, eta ez dator bat oroz gain euskaldun izan nahi duen abertzalearekin. Berak, hain zuzen, gauza guztien gainetik, kultura politikoaren balioa ezarriko baitigu euskaltasunaren balioa gutxietsiz.
2006
‎Baina zer nahi dugu abertzaleok. Gaztelania ordezkatzea ala parekatzea?
2007
‎Hautetsi abertzaleak bere proiektu politikoa agertu behar du, baina ez du hori defendatzen. Egitura horiek ez dute abertzaleen xede politikoa azkartzeko balio.
‎Ea ideologia abertzalearen adarrak ohartzen diren behingoz gaihonetan nagusi den egungo nora eza gainditzeko. Hizkuntza eta kultura arrotzarenbidez Euskal Herria eraiki nahi duen abertzaleak hobe luke politika hitzarenfetitxismoaz hausnartzen hastea.
‎Gaur, ez. Oraindik gogoan ditut abertzale askoren hitzak, Nafarroa ez zela bideragarria ziotenak. Orain, gutxik pentsatuko lukete horrela eta gutxiago ausartuko lirateke jendaurrean esatera.
2008
‎Horiek horrela, hizkuntzaren egitekoa ez ote dugu abertzale gehienen barren barreneko ustean dagoeneko aipatua dugun honako jarrera hau. Hots, hizkuntzaren formak funtsaren funtsean ez duela deus aldatzen politikaren muina.
‎komunikazio sistema demokratikoenetik autobaztertu egin garela euskal hiztunok, alegia. Bai, gutxiengo desatsegina izango gara kontzientzia nazionala duten abertzaleentzat, zeren pentsatzen dute berak baino gehiago garela. Ez dago halakorik, ordea:
‎Hurrengo pasartean, subjektuaren dimentsio etnolinguistikoa eta nazio kontzientzia politikoa bereizi nahi ez dituzten abertzaleen ahots kexatiak aipatzen dizkigu Pastorrek: Euskal nazio kontzientziaren egiaztagiria daukanaren jarrera tematia, aurkezpen txartel gisa darabilenaren ustezko uste sendoa.
‎Beste norbait mindu behar luke, inor mintzekotan: hots, herri euskaldunaren nazioa eraiki nahi baldin badugu, soslai etnolinguistiko hori duten abertzaleak ezin dira izan nazio eraikuntzaren gidariak. Abertzale erdaldunak ezin dira izan nazio eredu hori lortzeko gidaritza hartzen dutenak.
‎zeren bila gabiltza zinez eta benetan: nazio euskaldun baten bila, ala identitate etnonazional espainola edo frantsesa duten abertzaleek taxu diezaguketen nazio ereduaren bila. Gure jarrera garbia da horretan:
‎Egia da, mereziak dituzte abertzale askok euskaltzale abertzaleen astinduak. Zaila eginen litzaidake nire burua abertzaletzat jotzea, ez banu euskaltasuna jarriko zaletasun horren muinean, ez banintz saiatuko ahalik eta gehien euskaraz jarduten edo defendatzen.
‎Zaila eginen litzaidake nire burua abertzaletzat jotzea, ez banu euskaltasuna jarriko zaletasun horren muinean, ez banintz saiatuko ahalik eta gehien euskaraz jarduten edo defendatzen. Eta badaude, egon, euskara bigarren mailan duten abertzaleak euren amets ideologiko politikoetan. Kontraerran galanta, ene ustez ere bai.
‎Ikuspegi abertzale batetik, ezin dugu ahaztu abertzaleen eskuetan dauden erakunde politikoek hiritar guztien onerako egin behar dutela egin beharrekoa, ez bakarrik korda batekoen onerako. Eta, hain zuzen ere, haien gabeziak eta guzti, indar abertzaleak direnez euskaltzaleenak eta sinetsita nagoelako fidagarriagoak direla berauek eginkizun politiko irekiagoetarako, horregatik nahiago ditut abertzaleak erakundeetan, euskaltzale ez edo nekez ageri direnak baino, aukeran.
2009
‎Dena dela eta ukatu gabe goian aipatutako lerroetan esandakoak datozen lau urteetan EAEko erakundeetan izango duen eragina, baita gure bizitzako arlo askotan ere, nire uste apalean, uste dut abertzale independentistok aurrera begira jarri behar garela, klabe zibil eta demokratikoan soilik oinarrituz, gure herriak merezi duen independentziarako motorra martxan jarri behar dugula. Alderdi politiko, gizarte eragile eta herri mugimendu abertzale independentisten arteko lankidetzaren eta indar metaketaren bitartez, lehenbailehen, bloke edo mugimendu soberanista indartsu bat gauzatuz, Euskal Herriak autodeterminazio eskubidearen bitartez, bere etorkizuna erabakitzeko eskubidea praktikan izan dezan.
‎Txepetxek esango zukeen moduan, biziberritze horren zinezko protagonisten ordez, herritar arroztuek hartu dute nazio askapenaren lema eskuetan. Galestar herri historikoaren subjektu nagusiak, jatorrizko hiztunak, biziberritzeko prozesuaren bihotzean jardun ordez, periferian daude, eta hizkuntzazko eta kulturazko mundu sinbolikoaren ertzetan egon behar luketen abertzale alienatuak, berriz, buruzagi dakuskigu.
‎Martxoaren 1eko hauteskundeetan urrats historikoa egingo dela ziur da Jose Antonio Pastor Bizkaiko PSEko idazkari nagusia. Zalantzarik ez du abertzaleen zikloa amaierara iritsi dela eta Euskal Autonomia Erkidegoan aldaketa gauzatuko dela. Esan du aldaketa hori etorriko dela Patxi Lopez lehendakarigai sozialistaren eskutik.
‎Hori ikusita, zer gogoeta egin behar du abertzaleen munduak?
‎Abagune honetan, eta batez ere erabakitzeko eskubidearen alde dauden indarren sakabanaketa eta ekimen faltaren ondorioz, Lizarran proposatutako ereduak inoiz baino balio handiagoa duela iritzi diote. . Onartu behar dugu abertzaleok eta erabakitzeko eskubidearen alde gauden indarrok krisi larrian gaudela. Kontsultaren egitasmoa pikutara joan zen, alderdi bakoitza bere aldetik dabil, espainiarrek EAEko gobernua lortu dute...
‎Jauzi kualitatibo bat eman behar dugu Euskal Herria normalizazio politikora, bakera eta independentziara eraman eta bultzatuko duen estrategia bateratua egituratzeko. Gisa berean, uste du abertzaleek agortutzat ematen dutela esparru autonomikoa. Aukera historikoa da, Urizarren erranetan, independentzia zilegizko alternatiba dela erakusten dutelako nazioartean, besteak beste Eskozian, Quebecen, Groenlandian, Faroe uharteetan eta Ipar Irlandan, garatzen ari diren joerek.
‎Hitz horiek ziren gurekin ez zegoen edo gurekin zegoela esan baina gero biolentzia apoiatzen ez zuen jendearentzako mendekantzarik handiena. Zer egingo zuten likiek edo mendira joan besterik egiten ez zuten abertzale gazte haiek euskal gazte bat goardia zibilak hil duela jakiten zutenean. Herio da bizia aurrera higitzen duena".
‎Baina ez da hori, identitatearena eta abertzaletasunarena alegia? euskarari atxikitzeko bide bakarra, ezta nahitaez eraginkorrena ere; eta hori hala onartu behar dute abertzaleek.
‎Abertzaletasunaren diskurtsoak balio du abertzaleak euskarari lotzeko, euskaraz dakitenak ez ezik baita euskaraz ez dakiten abertzaleak ere, abertzaletasunaren proiektu politiko ezberdinen osagai funtsezkotzat onartzen dutelako. Lotura hau ez da gutxiestekoa, bereziki abertzaleak Euskadin asko direla kontuan harturik.
2010
‎Independentzia erdiesteko, erabakitzeko eskubidearen inguruan gehiengoak batzetik hasi behar dugu. Herritarren borondateak biltzetik hasi behar da, eta, horretarako, ezinbestean bildu behar dugu abertzale guztiok eta abertzale ez izanda ere subiranistak direnak.
‎Badago zer ospaturik, bai, eta egoera arretaz begiratuz gero, orainartekoa gogoan izanez gero, euskal hiritar orok ikusi luke eman den aldaketan ospatzeko arrazoirik. Ez ote lukete abertzaleek ere euskal gizartea subjektu politiko izatea nahi izan behar. Azken batean hori baita galdetu beharrekoa.
‎Aresek ETAri aurre egiten jarraitu behar dugula eta terrorismoaren babesa eta politika bateraezinak direla jakin behar dute abertzale erradikalek, nabarmendu du.
‎Lokarri akordioaren eta kontsultaren aldeko herritarren sareak uste du abertzaleak direnen eta ez direnen artean ahalik eta akordio zabalena lortu behar dela baketzerako. Paul Rios koordinatzailearen esanetan, indar subiranisten estrategietatik harago, euskal gizartearen gehiengoarekin bat egingo lukeen akordioa landu litzateke sentsibilitate guztien artean.
‎Politika mailan, ezagun dituzte abertzaleen eskaera politikoak, eta errespetatu egiten dituzte, baina zalantzaren bat ageri da balizko autodeterminazio erreferendum batean botoa emateko eskubiderik izango zuten. Zalantzok, ordea, eurek argitzen dituzte, gehienek ezintzat jotzen baitute etorkin izandakoei botoa emateko eskubidea ukatzea.
‎Brouch hori orain OARA ko buru da, Akitania eskualdeko kultura sailarena, A maila sinplifikatzeko, nahiz eta han bizpahiru diru iturri gune izan (A, B, C eta Z eman ditut hemen horrengatik, kutxak badira bat baino gehiago, maila berarentzat, herria, kontseilu nagusi eta eskualdea administrazio mailan). Sorgin auziak ditugu abertzaleok gai kuttunenetarik bat. Errepresioaren adibide argia, biktimismoan aritzeko parada dugu, feminismo sorta bat pasatzean... baina goazen auzietara:
‎CiUko buruak uste du abertzaleek aldatu egin dutela oraingo estrategia Estatutuaren aurkakoa bada epaia
2011
‎Pelikula erromantikoak ikusten negar egiten dut, eta egun txarra daukadanean gominolak eta txokolatea jaten ditut oka egiteraino bete arte. Ez, nik ez dut abertzale ezkertiar feministaren eskuliburua betetzen. Urruti nago hortik, baina benetan zer gustatzen zaidan eta zer ez onartu nuenetik askoz ere hobeto bizi naiz.
‎Baina, harridura txikitzen zait ikusiz azken bi urteetan egin den lan handia. Uste dut abertzaleok hortaz harro izan behar dugula, jakin izan dugulako eremu zabalagoekin lan egiten eta konfiantzazko harremanak eraikitzen. Poztu naiz ere Ipar Euskal Herriari begira ez zelako inoiz hain urrun joan, sekula ez genuen hain zuzenki interpelatu Frantziako Estatua, hor urrats jakin bat eskatzen zaio.
‎Azken urteotako euskararen berreskurapenak diskurtso honen moldaketa ekarri du, eta egi sozial berrien ezarpenaz gain (Teresa del Valleren [1.997] ageriko egituren moldaketak?): euskaraz aritzen direnak edo beti aritu nahi dutenak abertzale fanatikoak dira edo euskara bai baina inposaketarik gabe —inposaketa zer den definitu gabe— aurreko egi batzuk (Del Valleren [1.997] sakoneko egiturak?) zalantzan ez jartzean oinarritzen du bere bertsio berria.
‎Harro egon ahal gara esan du, eraso guztiek eta eztabaida artifizialek ondo ari garela egiten erakusten dutelako. Gure kontra daudenek ondo baino hobeto ezagutzen dute nolako indarra duen abertzaleok elkarrekin egoteak.
2012
‎Gutxi, oso gutxi hortaz. Ematen du kasik harremanik ez dutela abertzaleen oinarrizko problemekin. Norbaitek tetelekeriak direla dio:
2013
‎Ikasle garai hartan bazenuen abertzale kontzientzia, kezka politikoa?
‎izan ninteke irlandarra izan nahi ez lukeen abertzalea
2014
‎Gainerako guztiok euskarazko izenak ditugu. Ama genuen abertzalea, Paula Martinez. Itsasondon jaioa zen, baina gurasoak Donostiara etorri ziren eta hemen bizi zen, Narrika kalean.
‎Abertzaleei buruz maiz hitz egin duzu. Euskararen inguruan ardura gehiago dute abertzaleek. Jakina.
‎Anjel Lertxundi idazlea aipa genezake, beharbada, joera horretan. Lertxundik idatzia du euskaldun fededunak kristaua ez zen euskalduna onartzen ez zuen bezala, egun, abertzale euskaldunak ez duela abertzale sentitzen ez den euskaltzalea onartzen:
‎Lehen esan duzu zeure burua ez duzula abertzaletzat, baina gobernu abertzaletan aritu zinen lanean.
‎Partida berek irabaztea ez da batere harritzekoa. ‘Elkartean’n, eta zernahitan, talde langile bat behar da, ideiei buruz ongi alkartua, eta mundu huntan bizi gerala ongi jabetua[...] Ez badugu abertzale talde sendo bat sortzen, Elkartea beren eskuetara pasako da; berak talde bat baitira ageri danez[...]
‎Forma garrantzitsu zitzaidan. Baina engaiatuek, kontzientizatuek ez zituzten abertzale frogak eman ez zituztenak behatzen. Ez nuen nehon plantan erran ere funtsean.
‎Ez dute ikusle kategoria bat gustuan uzten. Frantziaren alde edo kontra behar dugu abertzale planttakook, ez zaigu zilegi hainbeste lan egitea hitza emateko abertzale ez diren batzuei. Idatzia izan da Fauxto gaiez tronpatzen zela.
2015
‎Duela hogei urte ez genukeen inola ere halakorik pentsatuko. Urrats garrantzitsua da, eta uste dut abertzale munduak baduela egitekorik, aldarrikapenak bai, baina ukaturik baitira. Urteetako xinaurri lanak harago eramanen gaitu herritarren boza entzunaraziz.
‎Ez sinestekoa da, bakearen kontsolidazioaren aldeko lana eremu guztietatik etorri litzatekeen unean, beste behin, injustizia datorkigu Madrildik, denak balio du abertzaleen kontrako kruzadan.
‎So egiten badiogu urteak eta urteak zuzendu duen Herria kazetari, abertzale kolore guti, biziki guti aurkitzen diogu. Bazekien abertzale agertuz geroz irakurlegoa galduko zuela eta nahiago zuen abertzale agertzen ez zen euskarazko astekari bat bizirik atxiki, ezinez eta abertzale agertzen zelakotz, hiltzen ikusi. Jakina da euskarari baino gehiago frantsesari ekarriak direla abertzaleak.?
‎39 Honela zioen bere buruzagitzaren testamentu gisako saiakeran: «Barkatuko naute abertzaleek ohar bat egiten badiet: Euskara eta Euskal Herria zinetan maite badute, ez ditzatela horiek beren ideologiarekin uztar.
‎“Denborak Leioako gazte­riari arrazoia eman dio. Izan ere, Men­di­bi­lek ez dauka kulturarik eta gu­txi ba­tzuen negozioa ezagutzera ema­teko baino ez da erabili”, adie­ra­zi dute abertzaleek. “Mendibile he­rria­rentzat! ” gura dute.
‎Ez sinestekoa da, bakearen kontsolidazioaren aldeko lana eremu guztietatik etorri beharko litzatekeen unean, beste behin, injustizia datorkigu Madrildik, denak balio du abertzaleen kontrako kruzadan.
‎Eraginkortasunean irabazteko, euskararen eta nazioaren, edo nahiago bada, abertzaletasunaren eta euskalgintzaren arteko erlazio zurruna arinduz joan da. Euskalgintzak politizatu behar duela esan eta esan bagabiltzan honetan, posizio politikoa hartu nahi badu, dimentsio politiko kamutsa duen abertzale izateari utzi eta estatua eskatzen hasi du. Independentista ez den euskalgintza euskararen normaltasunari bizkarra ematen dion berezitasunaren logika antzuan ibiliko da buelta eta buelta.
‎ELAk eta LABek" desberdintasun handia dugu estrategia zein praxi sindikalean nabarmentzen zuen Eusebio Alberdik307— baina ikusi dugu hainbat helbururekin bat egiten dugula, eta prest gaude horien alde elkarrekin aritzeko"; eta jarraitzen zuen: " ETAri kritika politiko erabatekoenak ELAk egin dizkio", baina ezin dugu abertzaleon arteko hurbilpen ahalegin oro ETAren" biharamunerako" utzi.
‎Egoera sozial makurrari —enplegu arazoak, ingurugiroaren narriadura, txirotasunaren eta bazterketa sozialaren hazkundea aipatzen dira— erreparatu behar dio jardunbide politikoak. Nazio ikuspegitik ere ELAk uste du abertzaleek kudeatutako erakundeek arazo ekonomiko eta sozialei ganoraz eta eraginkortasunez aurre egiten badiete, nazio proiektuak errazago irabaziko duela jendearen atxikimendua. Harrezkero ELAk sarritan errepikatuko duen argudioa izango da jendarte eredu sozialaren balioarena herritarrak nazio proiektura erakartzeko.
‎Bortizkeriaren erabilera baztertuta —ETAren jardueraren ankerkeria eta desegokitasun politikoa berresten ditu, beste behin, txostenak—, indarrak batu eta gehiengoaren borondatea irabazi behar dute abertzaleek; hori da bere buruari jarri behar dioten erronka; baina, aldi berean, eskubide osoa dute gehiengoaren borondatearen errespetua eta borondate hori gauzatzea ahalbidetuko duen beste marko juridiko politiko bat exijitzeko; zeren eta, ELAren iduriko, teorian indarrean dagoen autogobernu markoa" bide itxian" dago sartua, EAEn zein Nafarroan, Espainiako indar nagusiek hura ez bete...
‎Ekitaldirako lekua eta eguna ez ziren ausaz aukeratuak: EAEko Estatutuak Gernikaren izena zeraman, eta Francok suntsitutako hiriak," arbola santuak" eta haren abaroan egin ziren batzar eta zin egiteen oihartzunak indar sinboliko eta iradokitzailea zuten abertzaleentzat; egunak, berriz, —Espainiako erregea etorriko zen larunbat horretan Bilbora Guggenheim museoa inauguratzera— aukerako parada eskaintzen zion ELAri Bilbon egiten zen normaltasun instituzional eta menpekotasun gortesauaren ekitaldiaren ifrentzua erakusteko Gernikan.
‎Abagune politikoa aztertzerakoan, aro bat amaitutzat jotzen dute," azken 20 urtetan euskal bizitza instituzionalaren ardatz izan den eredu juridiko politikoa agortu" ondoren: " bidegurutzea aukera eta aurrerapauso bihurtu behar dugu abertzale eta demokratok".
‎Oinarri soziala zabaltzea da soberaniaren aldeko indarren lehentasuna. Horretarako kutsu sozial nabarmena behar du abertzaleen proiektuak eta kudeaketa politikoak: eraikuntza nazionala eta soziala batera joan behar dira, eta abertzaleen jokabide instituzionalak ezin ditu gai sozialak atzendu burujabetza lortu osterako, gertatzen ari den bezala.882
2016
‎Gaur kezkatuta egoteko arrazoi mordoa dugu abertzaleok. Katalunian gertatu denak ez digu baikortasunerako zirrikitu zabalik uzten.
‎Sasi ezkerreria xaharkitu eta hutsaletatik irten, eta ezker abertzalearen ildoan LAB irmoki kokatu duten gizonek (Rafa Diez Usabiaga miresgarriak, alegia, eta beronen burukidetza osoak) errespetu eta laguntza osoa merezi dituzte abertzaleon artean.
‎...oera ez da Euskal Herrian Agiri maximalista eta hanpurusak argitaratzeko unea; gaurkoa ez da(...) erreformismoa salatzeko eta arbuiatzeko tenorea; gaurkoa ez da, errazkeri bidez, osoki gure gogaide ez diren abertzaleak zapuzteko eta gaitzesteko tenorea, honela gainera euskal batasuna deseginez(...) Orain, horrengatik, oraintxe bai, gaurtxe, ahalik eta lasterrenik, eskabide MINIMO bat finkatu behar dugu abertzaleok. 1931an Eusko Ikaskuntzaren laguntzaz egin genuen arabera, eta federakuntza bati buruz, AUTONOMIA MINIMO BAT mugatu behar dugu; eta eskuz esku, tinko, zindo, hortxe iraun denok gogor, IRUÑEN EUSKAL GOBERNU BAT IKUS ARTE(...) Zuhurtziak hau eskatzen digu gaur, ene ustez.
‎Zugarramurdi jarri du adibide: herritarren %92 euskaldunak, eta Nafarroako Parlamenturako hauteskundeetan botoen %50 eskas zituzten abertzaleek. «UPNk Nafarroako eremu euskaldunean hautesle euskalduna bereganatzeko duen gaitasunaren ondorioa da», dio Garmendiak.
‎Luzarat populuak behar ditu ukan zor zaizkon eskubideak, bilakatuz nazio batu bat, gobernu baten jabe. Hortakotzat, behar dugu abertzaleek borrokatu, elkartuz puntu minimo batzuen inguruan.
‎Euskaldunak eta beste nola jokatuko dira Euskal Herrian lehia hortan? Beharrik hor ditugula abertzaleak, leku hauk ongi ezagutzen dituztenak bai eta ere orain honen beharrak sail guzietan. Euskal Herriaren egitea ez baita alabainan ahantzi behar.
2017
‎Pelikula erromantikoak ikusten negar egiten dut, eta egun txarra daukadanean gominolak eta txokolatea jaten ditut oka egiteraino bete arte. Ez, nik ez dut abertzale ezkertiar feministaren eskuliburua betetzen. Urruti nago hortik, baina benetan zer gustatzen zaidan eta zer ez onartu nuenetik askoz ere hobeto bizi naiz.
‎Asko dituk abertzale ezer kosta gabe. Ni ez nauk izango, zernahi kostarik ere.
‎Halere Rinnovu deitu alderdikoak ez dira xede bereko, diotela Simeonik ez duela abertzale guziekin konponbiderik xekatu. Hargatik korsikar lurraldeko hauteskundeetan beren zerrenda aurkeztuko edo presentatuko dutela jakinaraziz.
2018
‎Alberto Rivera, Ciudadanos alderdiko buruak, ezin ditu abertzaleak legebiltzarrean soportatu. Deputatu alki baten lortzeko legean, gutienez botoen %3a lortzea nahi luke ezarri.
2019
‎Adierazpen Unibertsala euskaraz ematea lortzen zuten bitartean, Bizkaiko gobernadore zibilak hilarrietako euskal izenak ezabatzea agintzen zuen (Alderdi 1949). Euskaltzaindiak ezin zion ez ikusiarena egin, gutxieneko zilegitasuna gorde nahi bazuen abertzaleen aurrean.
‎1030 J. M. Areilza RSVAPeko buruak ere, F. Krutwigen futurismo elitistarekiko ez oso urruti, euskararen azterketa zientifikoa abertzaletasunaren eskuetatik kentzeko asmoa agertu zuen Zumárraga urtekariaren bigarren zenbakian (Areilza1953). kara soilik ikergai zientifikotzat jotzen zuten, baina, M. Unamunok bezala, etsaien argudio politikoak arduragabeki indartzen zituzten. Hirugarrenak, hain zuzen, herri hizkuntzaren alde neurri utopiko eta inozoak nahi zituzten abertzaleak ziren. Laugarren jarrera hiztunen gehiengoarena ei zen.
‎horretarako egindako ahaleginek huts egin eta gero, 1976ko otsailaren 26an. Franco hil zenetik hiru hilabete igarota?, Juan Karlos I.a Espainiako erregeak erakunde ofizial izendatu zuen Euskaltzaindia, errege dekretu baten bidez, eta harrezkeroztik errege akademia da. Era horretako onarpen batzuek ez zuten abertzale batzuen oniritzia izaten, baina izendapen horrek ez zuen eragin aurkakotasun nabarmenik orduko gizartean. 1978ko martxoaren 6an, Eusko Kontseilu Nagusiak, Eusko Jaurlaritza izango zenaren aurrekari izan zen erakundeak,. Euskal Herri mailan organo ofizialtzat?
2020
‎Patxi Amulet taldeko kidea da. Uste du abertzaleek «herriko kontseiluko kadirak betetzeko indarra eskas» dutela, eta, horregatik, «elkarte mundutik» ekin nahi izan diote aurten.
‎Formacion del Espfritu Nacional deitzen zen asignatura hartan, mutikotan, erakusten ziguten komunistek dirua eta seme alabak kentzen zizkietela gurasoei, eta abertzaleek Euskal Herritik bota nahi zituztela abertzaleak ez zirenak, eta Gerra Zibila ideologia gorri separatisten ondorioa izan zela. Gezurrak ziren, baina besteen hitzak desitxuratzea ohikoa da eta ia derrigorrezkoa bihurtu da harrezkeroko ariketa intelektualean.
‎—Ez du abertzaleengatik esaten. Alderdikide batzuez ari da, txantxetan.
‎Nire betebeharra bete dut abertzale eta familiaburu gisa.
2021
‎Eta ustez gaur dituen posizio batzuetan, elkargoko lehendakaritzaorde postu batzuetan eta abarretan, baztertzen duela bere abertzale ikuspegia. Bestetik, abertzale euskaltzale mundu hori garatzeko fase batean da, eta espero dut gai izanen garela guri hurbilarazteko, abertzale hitzak beldurrarazten dituen agintari eta gizarte eragile batzuk, uste baitut abertzale munduko bi adar horien osaketak duela ekarriko lurralde honen bisiorik eta perspektibarik emankorrena.
‎Gogoan dut abertzale izan nintzela.
2022
‎Ez naiz hautetsi abertzale bat. Baina Etxebarren, 2001ean, ez ninduten abertzale naizelako hautatu," Guk ez diogu gure historia inori zor, guhaurek egin dugulako" 90 ni naizelako baizik. Lurralde Elkargoaren kasuan, besteak dira hurbildu abertzal eengana.
‎2001ean Etxebarreko hautetsi hautatua izan zen, 15 urtez egon dena: " Ni abertzale bat naiz hautetsi, ez naiz hautetsi abertzale bat, ez ninduten abertzale naizelako hautatu, ni naizelako baizik".
‎" Badago gazte bat Zuberoan politikan abiatu nahi dena, zentrista..." esan zion Bayrouri. Ez nekien holakoa nintzenik ere, nire burua ez nuen abertzaletzat alta.
‎Lehen aske izatearen praxiarekin nenbilen bezala, uste dut abertzale izatea ere zehaztu beharra dagoela. Abertzale izatea ez baita Estatutu batean jaso eta hitzarmenak babesten dituen interesak bermatzen dituen norbait.
‎Edo bizi erdia pasa du... pasa dut esanez ez naizela abertzalea (ez zen –eta ez da– guaia), eta orain (zeinek? eta nik neuk!, ni izan naizenarekin!) uste dut abertzale –tamainakoa– izan gabe (hau da: ama lurraren eta ama euskararen amertzale izan gabe) ez dagoela gauza onik guretzat.
2023
‎Herriko kontseiluko hamazazpi hautetsik dimisioa eman ondoren, hiru zerrendaren artean hautatzera deituak ziren senpertarrak. Bernard Elhorga zentro eskuineko hautagaiak eskuratu zuen lehen lekua 1.115 boz bilduta, baina hurbil du abertzaleak biltzen dituen zerrenda zabala: 1.080 herritarrek bozkatu dute Christophe Jauregiren alde.
‎GALeko urde zikinek atentatuak egin zituztenean ezagutu nuen Euskal Herria. Harreman berezia dut abertzale sozialistekin, Irlandakoekin, Euskal Herrikoekin... Pertsonaia nagusiari nik konfiantzazkoak ditudan jendeak eskaini nahi nizkion, besteak beste Euskal Herriko lagunak.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
du 14 (0,09)
dugu 12 (0,08)
dut 10 (0,07)
dute 6 (0,04)
duten 5 (0,03)
duen 4 (0,03)
dituzte 3 (0,02)
zituzten 3 (0,02)
zuten 3 (0,02)
ditut 2 (0,01)
duela 2 (0,01)
genuen 2 (0,01)
ninduten 2 (0,01)
badugu 1 (0,01)
baitut 1 (0,01)
bazenuen 1 (0,01)
bazuen 1 (0,01)
ditu 1 (0,01)
ditugu 1 (0,01)
ditugula 1 (0,01)
dituk 1 (0,01)
dituzten 1 (0,01)
dutela 1 (0,01)
dutenak 1 (0,01)
duzula 1 (0,01)
genituen 1 (0,01)
genituzke 1 (0,01)
lukeen 1 (0,01)
lukete 1 (0,01)
luketen 1 (0,01)
naute 1 (0,01)
nuen 1 (0,01)
zituztela 1 (0,01)
zuen 1 (0,01)
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
ukan abertzale ez 3 (0,02)
ukan abertzale mundu 3 (0,02)
ukan abertzale asko 2 (0,01)
ukan abertzale ezkertiar 2 (0,01)
ukan abertzale talde 2 (0,01)
ukan abertzale agertu 1 (0,01)
ukan abertzale agortu 1 (0,01)
ukan abertzale ahots 1 (0,01)
ukan abertzale aldatu 1 (0,01)
ukan abertzale alienatu 1 (0,01)
ukan abertzale alta 1 (0,01)
ukan abertzale batzuk 1 (0,01)
ukan abertzale bildu 1 (0,01)
ukan abertzale borrokatu 1 (0,01)
ukan abertzale elkar 1 (0,01)
ukan abertzale erakunde 1 (0,01)
ukan abertzale ere 1 (0,01)
ukan abertzale erradikal 1 (0,01)
ukan abertzale esan 1 (0,01)
ukan abertzale eskaera 1 (0,01)
ukan abertzale eurak 1 (0,01)
ukan abertzale euskara 1 (0,01)
ukan abertzale ezer 1 (0,01)
ukan abertzale ezin 1 (0,01)
ukan abertzale fanatiko 1 (0,01)
ukan abertzale froga 1 (0,01)
ukan abertzale gai 1 (0,01)
ukan abertzale gazte 1 (0,01)
ukan abertzale gehien 1 (0,01)
ukan abertzale gurutzada 1 (0,01)
ukan abertzale gutxien 1 (0,01)
ukan abertzale guzi 1 (0,01)
ukan abertzale guzti 1 (0,01)
ukan abertzale hobe 1 (0,01)
ukan abertzale hortaz 1 (0,01)
ukan abertzale hurbilpen 1 (0,01)
ukan abertzale independentista 1 (0,01)
ukan abertzale kontzientzia 1 (0,01)
ukan abertzale kudeatu 1 (0,01)
ukan abertzale legebiltzar 1 (0,01)
ukan abertzale ohar 1 (0,01)
ukan abertzale oinarrizko 1 (0,01)
ukan abertzale proiektu 1 (0,01)
ukan abertzale sentitu 1 (0,01)
ukan abertzale soilik 1 (0,01)
ukan abertzale sozialista 1 (0,01)
ukan abertzale taxutu 1 (0,01)
ukan abertzale xede 1 (0,01)
ukan abertzale ziklo 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia