Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 11

2009
‎Gaur egun, azterketa horiek egiteko oso tresna konplexuak behar dira, industriek nekez onar ditzaketenak. Zailtasun horren aurrean, CSICeko ikertzaile taldea metodo berri bat probatzen ari da, puntzio sentsore adimendunetan oinarritua, prozesua askoz azkarrago eta zehatzago kontrolatzeko. Metodo berri horiek baliagarriak izango dira lehengaia sailkatzeko.
2010
‎Bestetik, Pääboren taldeak metodo bat garatu du, bi espezieak banatu zirenetik gaur egungo gizakiaren genoman dauden eta neanderthalenean azaltzen ez diren eremuak bilatzeko. Sekuentzia zati horiek hautespen positiboaren emaitza dira, eta, beraz, pentsatzekoa da espezieari aurrera egiten laguntzen diotela.
‎Eztabaida taldearen metodoak hiru iturritatik hartu ditu kontzeptu nagusiak: Freirek landutako kultura zirkuluetatik (1973), kontzientziazio talde feministetatik (Allen, 1972) eta National Training Laboratory tik (NTL).
‎“Egiaztatu ahal izan dugunez, azkar ugaldu daiteke baldintza onak baditu eta dentsitate handiak lor ditzake urte osoan, batez ere neguak epelak badira”, zehaztu du itsas biologoak. Nazioarteko taldeak metodo molekularren bidez aztertu zuen nola handitu zen knidario horien maiztasuna Ipar Itsasoan, 1958tik 2007ra bitartean. Aldi hori bat dator 1980tik behatutako hotzetik berorako erregimen hidroklimatikoaren aldaketa orokorrarekin.
2012
‎– Taldekoak. Taldeko metodoetan, ezaugarri edo interes komunak izan ohi dituzten pertsonen talde bati zuzentzen gatzaizkio: lan-talde profesionalak, eztabaida taldeak, autolaguntzakoak, familia, patologia jakin batzuk dituzten pazienteen taldeak, etab. Taldeko metodoen abantaila da banakakoak baino merkeagoak direla; izan ere, baliabide berekin pertsona gehiagorengana iristen baita.
‎Taldekoak. Taldeko metodoetan, ezaugarri edo interes komunak izan ohi dituzten pertsonen talde bati zuzentzen gatzaizkio: lan-talde profesionalak, eztabaida taldeak, autolaguntzakoak, familia, patologia jakin batzuk dituzten pazienteen taldeak, etab. Taldeko metodoen abantaila da banakakoak baino merkeagoak direla; izan ere, baliabide berekin pertsona gehiagorengana iristen baita. Horiek, era berean, honela sailkatzen dira:
‎Adierazi ondoko baieztapenak zuzenak edo okerrekoak diren, eta azaldu erantzuna: a) Talde metodoak, oro har, banakakoak baino garestiagoak dira. b) Zuzeneko metodoek ezin dute portaera aldaketarik eragin. c) Bi noranzkoko metodoetan, hezitzaileak ere informazioa jaso dezake. d) Bai zuzeneko metodoek, bai zeharkakoek metodo osagarriak izan ditzakete euskarri. e) Zeharkako metodoak banakako beharretara egokitzen dira. 5??
‎Adrián Martínez IMYAko zuzendariak azaldu duenez, “esne eta gazta hormonen hondakinak saihestea, bai eta abeltzainek eta industriak esnea urte osoan eduki ahal izatea ere”. IMYAko Abere Produkzio Saileko Abeltzaintza Garapeneko taldeak metodo naturalak erabiltzen ditu, hala nola argiaren kontrola eta arren estimulua, urte osoan jeloskortasunak eta estaltzeak eragiteko. Proiektuaren koordinatzaileak, Juan Antonio Carrizosak, adierazi zuen hausnarkari txikiek (ardiak eta ahuntzak) ugalketa mugatua dutela udaberrian eta udan, eguneko argiaren eta latitudearen eraginez.
2022
‎2018tik 2021era bitartean, Nafarroako Hezkuntza Bereziko Baliabide Zentroko (CREENA) profesionalen taldeak metodoaren kartillak eta baliabide osagarri ugari sortu ditu. Material guztia Haur eta Lehen Hezkuntzako ikasleentzat eta eskolatzearen edozein unetan Braille ikasi behar duten ikasle guztientzat da.
‎Programa garatzeko, konstruktibismo ereduan oinarritu da lan hau. Edukia lantzeko, banakako nahiz taldeko metodo eta teknika aktiboak erabili dira.
‎Programa garatzeko, konstruktibismo ereduan oinarritu da lan hau. Edukia lantzeko, banakako nahiz taldeko metodo eta teknika aktiboak erabili dira.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia