2017
|
|
Zehazki, 10 segundoko bitarte bakoitzeko parte hartze soziala kodifikatu zen (sei aldagai: eginkizun zehatzik gabeko portaera, behaketa, bakarkako jolasa, jolas paraleloa, berdinkideen arteko elkarrizketa eta
|
talde
jolasa).
|
|
=. 209, t= 2.732, p=. 007), jolas paraleloa(? =. 535, t= 5.269, p=. 0001) edo
|
talde
jolasa(? =. 756, t= 7.530, p=. 0001) zenbat eta handiagoa izan, orduan eta handiagoa zela baita garapen kognitiboaren adierazle den inplikazioa ere.
|
|
=. 756, t= 7.530, p=. 0001) zenbat eta handiagoa izan, orduan eta handiagoa zela baita garapen kognitiboaren adierazle den inplikazioa ere. Are zehatzago,
|
talde
jolasak gainerako motek (bakarkako jolasak eta jolas paraleloak) baino funtzio garrantzitsuagoa azaltzen du garapen kognitiboa iragartzeko orduan. Interakzioaren efektuei dagokienez, emaitzek argitara eman zuten generoak talde jolasaren eta garapen kognitiboaren arteko erlazioa modulatzen zuela(?
|
|
Are zehatzago, talde jolasak gainerako motek (bakarkako jolasak eta jolas paraleloak) baino funtzio garrantzitsuagoa azaltzen du garapen kognitiboa iragartzeko orduan. Interakzioaren efektuei dagokienez, emaitzek argitara eman zuten generoak
|
talde
jolasaren eta garapen kognitiboaren arteko erlazioa modulatzen zuela(? =. 280, t= 2.061, p=. 041). Bestela esanda, ikusi zen talde jolaseko maiztasun handiago batek inplikazio handiagoa iragartzen zuela neska zein mutilengan; aldiz, nesken kasuan, zenbat eta frekuentzia handiagoko talde jolasak izan, orduan eta garapen kognitiboarekiko efektu positiboagoa erakusten zuten.
|
|
Interakzioaren efektuei dagokienez, emaitzek argitara eman zuten generoak talde jolasaren eta garapen kognitiboaren arteko erlazioa modulatzen zuela(? =. 280, t= 2.061, p=. 041). Bestela esanda, ikusi zen
|
talde
jolaseko maiztasun handiago batek inplikazio handiagoa iragartzen zuela neska zein mutilengan; aldiz, nesken kasuan, zenbat eta frekuentzia handiagoko talde jolasak izan, orduan eta garapen kognitiboarekiko efektu positiboagoa erakusten zuten.
|
|
Interakzioaren efektuei dagokienez, emaitzek argitara eman zuten generoak talde jolasaren eta garapen kognitiboaren arteko erlazioa modulatzen zuela(? =. 280, t= 2.061, p=. 041). Bestela esanda, ikusi zen talde jolaseko maiztasun handiago batek inplikazio handiagoa iragartzen zuela neska zein mutilengan; aldiz, nesken kasuan, zenbat eta frekuentzia handiagoko
|
talde
jolasak izan, orduan eta garapen kognitiboarekiko efektu positiboagoa erakusten zuten.
|
|
Hortaz, baiezta daiteke, eskolako kanpo espazioetan, batetik, haurrek inplikazio maila altuagoa erakusten dutela jolasak parte hartze sozialagoa behar duenean; eta, bestetik, talde jolasa dela inplikazio altuena, eta ondorioz garapen kognitiboa, iragartzen duena. Horrenbestez, kanpo espazioa diseinatu behar da parte hartze soziala bultzatzeari begira eta, bereziki,
|
talde
jolasa sustatze aldera.
|
|
Generoak efektu moderatzailea zuela aurkitu zen talde jolasaren eta garapen kognitiboaren erakusle den inplikazioaren artean. Emaitzek erakusten dute
|
talde
jolasak inplikazio maila altuagoa iragartzen duela hala mutilengan, nola neskengan. Edonola ere, talde jolasaren frekuentzia nesken artean mutilen artean baino txikiagoa izan bazen ere, ikusi da nesken artean zenbat eta talde jolasen maiztasuna handiagoa izan, orduan eta handiagoa dela inplikazioarekiko duen efektu positiboa.
|
|
Emaitzek erakusten dute talde jolasak inplikazio maila altuagoa iragartzen duela hala mutilengan, nola neskengan. Edonola ere, talde jolasaren frekuentzia nesken artean mutilen artean baino txikiagoa izan bazen ere, ikusi da nesken artean zenbat eta
|
talde
jolasen maiztasuna handiagoa izan, orduan eta handiagoa dela inplikazioarekiko duen efektu positiboa.
|
|
Ondorioz, nesken arteko talde jolasa suertatzea zailagoa da eta, beraz, gehiago aritzen dira bakarkako jolasean eta jolas paraleloan.
|
Talde
jolasak haurraren garapenean duen garrantzia aintzat hartzen badugu, azalpen saiakera honek berriz ere garamatza kanpo espazioko diseinuan aldaketak egitera.
|
|
Bestalde, jolas sozialaren eta garapen kognitiboaren arteko erlazioa aztertzerakoan, emaitzek agerian utzi zuten zenbat eta jolas sozial gehiago, orduan eta garapen kognitiboaren adierazle den inplikazio altuagoa dagoela. Gainera,
|
talde
jolasean gehien aritutako haurrek inplikazio maila altuagoa erakutsi zuten bakarkako jolasean eta paraleloan aritu zirenek baino. Hortaz, baiezta daiteke, eskolako kanpo espazioetan, batetik, haurrek inplikazio maila altuagoa erakusten dutela jolasak parte hartze sozialagoa behar duenean; eta, bestetik, talde jolasa dela inplikazio altuena, eta ondorioz garapen kognitiboa, iragartzen duena.
|
|
Gainera, talde jolasean gehien aritutako haurrek inplikazio maila altuagoa erakutsi zuten bakarkako jolasean eta paraleloan aritu zirenek baino. Hortaz, baiezta daiteke, eskolako kanpo espazioetan, batetik, haurrek inplikazio maila altuagoa erakusten dutela jolasak parte hartze sozialagoa behar duenean; eta, bestetik,
|
talde
jolasa dela inplikazio altuena, eta ondorioz garapen kognitiboa, iragartzen duena. Horrenbestez, kanpo espazioa diseinatu behar da parte hartze soziala bultzatzeari begira eta, bereziki, talde jolasa sustatze aldera.
|
|
Kanpo espazioetan
|
talde
jolasa sustatzeko estrategiei bagagozkie, kirolean oinarritutako diseinuak baztertu eta naturarekiko harremana baimentzen duten espazioak hobesten dira. Espazio naturaletan aukera gehiago daude haurrak taldeka jolasteko, affordance kontzeptuan oinarrituta (Gibson eta Pick, 2000).
|
|
Jolas sozialaren eta garapen kognitiboaren arteko erlazioa aztertzeaz gain, ikerketa honetan balizko genero ezberdintasunak ezagutu nahi izan ziren. Generoak efektu moderatzailea zuela aurkitu zen
|
talde
jolasaren eta garapen kognitiboaren erakusle den inplikazioaren artean. Emaitzek erakusten dute talde jolasak inplikazio maila altuagoa iragartzen duela hala mutilengan, nola neskengan.
|
|
Emaitzek erakusten dute talde jolasak inplikazio maila altuagoa iragartzen duela hala mutilengan, nola neskengan. Edonola ere,
|
talde
jolasaren frekuentzia nesken artean mutilen artean baino txikiagoa izan bazen ere, ikusi da nesken artean zenbat eta talde jolasen maiztasuna handiagoa izan, orduan eta handiagoa dela inplikazioarekiko duen efektu positiboa.
|
|
Espazio urria izateak, gainera, jolasaren erakargarritasuna baldintza dezake. Ondorioz, nesken arteko
|
talde
jolasa suertatzea zailagoa da eta, beraz, gehiago aritzen dira bakarkako jolasean eta jolas paraleloan. Talde jolasak haurraren garapenean duen garrantzia aintzat hartzen badugu, azalpen saiakera honek berriz ere garamatza kanpo espazioko diseinuan aldaketak egitera.
|