2004
|
|
“5 edo 6 urte inguruan —adituek puntuatzen dute—, haurrak finkatu egiten ditu gizarte harremanak eta jolaseko kideekin duen elkarreragina”. Horrela sortzen da
|
taldeko
jolasa eta galtzeko ezinegona.
|
2006
|
|
– Estetikoa da, ez da toxikoa edo arriskutsua, ez du oldarkortasunik eragiten eta ez du sexuaren araberako alderik adierazten. –
|
Taldeko
jolasa sustatzen du. – Funtzionamendu arau argiak ditu, eta erraz konpon daiteke.
|
2010
|
|
Garrantzitsua da, halaber, haurraren zaletasunei eta gustuei kasu egitea; jolasa zenbat eta erakargarriagoa izan, orduan eta motibatuagoa egongo da parte hartzeko.
|
Taldeko
jolasak antolatzen direnean, funtsezkoa da heldu bat hura gainbegiratzeaz, dinamika eta arauak argi azaltzeaz eta betetzen direla zaintzeaz arduratzea. Taldeka banatu behar badira, taldekideen banaketa zuzena izan dadin zaindu behar da, talde guztiek irabazteko aukera izan dezaten.
|
2012
|
|
Hala ere, txanda saio bat ezar dezaketela azaltzen bazaio (hala, beste haurrak tarte bat hartuko du “desira objektua” objektuarekin, eta gero hura itzuli egingo da), mailegua esperientzia ez hain desatsegin batekin lotuko du.
|
Taldeko
jolasak sustatzea: haurra bakartzen bada edo beti jostailu indibidualistekin jolasten bada, zaila da jarrera eskuzabalagoaren aurrean bere portaera modelatzeko egoera egokiak gertatzea.
|
|
Haurrek ez dituzte ikusiko, beso bat bakarrik sartu ahal izango dute, eta, sentitzen dutenaren arabera, zer den jakiten saiatuko dira. Jolasari Eguberrietako ukitu bat emateko, poltsako objektuak izan daitezke Bizarzuriren galtzerdiak edo txanoak, Gabonetako zuhaitzeko bolak edo izarrak, etab. 6 Katua eta sagua
|
Taldeko
jolasek haurrak entretenitzen dituzte eta beren lotura sozialak indartzen dituzte Joko honetarako, haur kopuru handia behar da, gutxienez sei edo zazpi. Asmoa da korroan eta bi baloirekin sentitzea.
|
2013
|
|
Sormena taldean. Adingabekoaren espiritu sortzailea eta irudimena sustatzeaz gain,
|
talde
jolasek beste trebetasun batzuk garatzen laguntzen diete, hala nola ahozko adierazpena eta oroimena. Bi esaldi txikirekin narrazio bat hastea da proposamen bat («Behin behingoz Pablo izeneko haurra itsasontzi batean nabigatzera irten zena»).
|
2018
|
|
Bost eta zortzi urte bitartean, instrumentu bat jotzeko gaitasuna dute, eta teklatuak, bateriak edo tronpetak gustatzen zaizkie, baita zutikako mikrofonoak ere kantatzeko, ahal bada argi eta soinuekin. Soziabilitatea eta
|
talde
jolasa ere garatzen dutenez, asko gustatuko zaie elkarrekin komunikatzea, bai aire zabalean, bai barruan, «komunikatzeko gaitasuna garatzen duen walkie talkie» batekin. Lehen mahai jokoak eta magia jokoak Adin tarte horretan, dagoeneko jolas daitezke batzuen artean, eta lehen mahai jokoak oparitu dakizkieke (itsasontzien gerra, dominoa, karta jokoak, oroimen jokoak, etab.).), garrantzitsua baita «beste batzuekin partekatu ahal izatea sozializazioa sendotzeko, txandak eta arauak errespetatzen ikas dezaten», dio Kostak.
|
2021
|
|
Horregatik, Kurutziaga ikastolaren kasuan bezala, naturak protagonismo handia du patioan, errekatxo bat, harriak, urmael bat eta baratze bat baititu. Lehen Hezkuntzan (6 urtetik 12ra), patioa
|
talde
jolasarekin eta antolatuenarekin lotzen da. Lehendik ezarritako arau eta arauak dituzten jokoak izan, edo berek sortzen dituztenak.
|
2022
|
|
Kirol gehiago ikasgelan Hauxe izan zen haurrek ActiveBrains en egin zuten ariketa fisikoaren oinarria:
|
talde
jolasak, ekipamendu aurreraturik erabili beharrik gabe. Hau izan zen:
|
2023
|
|
f449 Ikasteko opari didaktikoak, nola aukeratu?
|
Taldeko
jolasa sustatzen duten jostailuak ere badaude. Mahai jokoek, adibidez, gizarte trebetasunak garatzen laguntzen dute eta lankidetza sustatzen dute.
|