Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 29

2006
‎Hala, gomendatzen du sozietatearen kontseiluak, Ikuskaritza Batzordeak txostena egin ondoren, “banan banan” baimentzea sozietateak egiten dituen eragiketa lotu guztiak. Halaber, aholkatzen du sozietatearen administrazio kontseiluaren betebeharra izan dadila paradisu fiskaletan edo jurisdikzioetan filialak sortzeko eragiketa guztiak baimentzea, sozietate horiek taldearen ikuspegi integratua zailtzen dutenean. Konpainien barne kontrolerako sistemei dagokienez, CNMVko lehendakariak gogorarazi zuen kodeak ere kontuan hartzen dituela, izan ere, “arriskuak kontrolatzeko politika bat definitu eta barne ikuskaritzako funtzioa ezarri behar da”.
2007
Talde ikuspegia. Horizontaltasuna landu nahi dugu.
‎Kanpora begira, gizartearekiko erantzukizuna da lantzen dugunideia, enpresa publikoa garelako. Eta enpresa bezala, talde ikuspegia.
2009
‎Aldaketak bi helburu nagusi izan zituen: batetik, araua gobernu taldearen ikuspegi politikora egokitzea, eta bestetik, epaiak bete behar izatetik libratzea. Horrela, aldaketa horiek, batetik, euskara baloratzeko betebeharra ezabatu zuten A eta B10 mailei dagozkien lanpostuetan eta, bestetik, elebitasunaren kontzeptua berrinterpretatu zuten.
TALDEAREN IKUSPEGITIK
2010
‎1993ko prozesu hartatik ez zuela ezer positiborik atera dio Sukiak, bai ordea ondorengo urteetako prozesutik. . Azken finean, horrek erakutsi zuen talde lanaren eta talde ikuspegiaren garrantzia ikastolen mugimenduan. Gelditu ginen egoeran, elkar laguntza hori, talde izaera eta kontzientzia garatzea, zuzendarien arteko komunikazioari eustea?
‎Baina, hori baino, aipaturiko saioa gidatu zutenek lurraldearen ikuspegia gainditu eta ikastola bakoitzaren protagonismoa indartu nahi zuten. Talde ikuspegiari ematen zioten lehentasuna, ikuspegi hori eraginkorragoa zela iritzita.
‎1972an, The Limits of Growth izenburua duen txostenean, Meadows ek eta MITeko bere ikerketa taldeak ikuspegi orokor bezain sistematiko bat hobesten dute (Meadows, Meadows, Randers, Behrens 1972). Izan ere, ingurugiroari loturiko arazoak planeta osora hedatzen dira eta batzuek besteekin jarduten dute.
2011
‎Horrek taldean komunikazio estrategia globalagoasustatu zuen, konbergentziaren aukeren ildotik. Pixkanaka, hedabide bakoitzarenekarpenak aztertzen eta talde ikuspegia sustatzen hasi ziren. Une horretan, Estrategia eta Internet Zuzendaritzak, komunikazio estrategiari zegokionez, Interneteuskarria funtsezkotzat jotzen zela azaldu zuen, EITBren merkatu naturalarenmugak gainditzeko, harago joateko ahalmena zeukan euskarri bakarra zelako.Halaber, Internet etorkizuneko hedabidea zela ulertu zuten, irratiak eta telebistakbat egin zezaketen euskarria zela eta, beraz, ikus entzunezko saioentzat ikus entzulekopuru osagarria izan zitekeela.
‎Horrela, praktika onak orokortu daitezke eta bizikidetzarako oztopo nagusiei irtenbideak aurkitu. Ikasleek teknologia berrien aurrean duten esposizio handiak eragindako arriskuak nabarmentzen dituzte familiek Estatuko txostenaren arabera, irakasleen eta zuzendaritza taldeen ikuspegitik, eskola giro ona galarazten duten oztopo nagusiak dira diziplina falta, arau hausteak zuzentzeko erabiltzen diren zehapenen hezkuntza eraginkortasunik eza eta familien inplikazio falta. Familien ikuspegitik, ordea, ikasleak teknologia berrien aurrean helduek gainbegiratzen ez duten esposizio handiak eragindako arriskuak nabarmentzen dira.
2013
‎Pixka bat hankazpiko azkura hori sortzeko, eta jendea mugitzera animatzeko, esamolde hori hartu dugu. Taldearen ikuspegiarekin bat", azaldu du Iñigo Manzisidor Mantxi abeslariak eta harmonika jotzaileak.
‎Andoaingo birziklapen tasa handitzeko helburuarekin, aurreko astean Ana Carrere alkateak “etorkizuneko hondakinen kudeaketa aztertuko duen mahaia” sustatuko duela iragarri zuen. Mahai horren osaketa hurrengo asteetan burutuko zela iragarri zuen ere, udal ordezkariek eta eragileek osatuko dutena.Aurreko astean gobernu taldearen ikuspegia azaldu ondoren, Aiurri oposizioko alderdiekin harremanetan jarri da haien jokabidea zein izango den jakiteko. Udal gobernuaren gonbidapenari baiezkoarekin erantzun diote PSE EEk, EAJ PNVk eta PPk.
2014
‎Gardentasunak konfiantza areagotzen laguntzen duelako, balio praktikoa dauka, baina eragina izan dezan, neurtu beharra dago. Gardentasunaren neurketa egin behar da interes taldeen ikuspegitik eta ez erakundearen irudia kudeatzeko ardura dutenen begiratutik. Interes taldeen, enpresaren jarduerak eragiten dienak?
2015
‎Modu horretara, ikus entzuleentzako enpresa bereko eskaintza zabalaren baitako joan etorriak bideratzen dituzte eta ahalegintzen dira audientzia konpetentziaren besoetan eror ez dadin. Talde ikuspegi horrekin, audientziak erabiliko duen sarbidea edozein izanik ere, eduki eta plataforma aukera handia sortu eta batetik besterako pasabideak aurreikustea dira beraien lanak.
‎Gainerakoekin partekatzea, elkarri eragitea eta beste emakume batzuekin erlazioa izatea ezinbestekoa da pilotariek talde sentimendu eta izaera sakonak izan ditzaten. Parte hartze eta hartu eman horiei esker jokalariek talde ikuspegia garatu dute, euren buruez aparte ingurukoei lagundu eta haiekin sintonian izateko bideak bilatuz, interesak eta ongi sentitzea taldeko beste kideengana ere hedatuz, denek norabide berean arraun egiteko nahiari tiraka. Hori dela-eta, funtsezkoa iruditzen zaigu «gure taldea» eta «gure ordua» gisako bizipen eta kontzeptuak azpimarratzea, paleta saioak eta pilotalekuetako harremanak euren jabetzako bihurtuko balituzte legez.
2016
‎Oraindik ere lanbide heziketako eskaintza nahiko erdalduna da, eta lan mundua euskalduntzeko ezinbestekoa deritzogu zikloak euskaraz eskaintzea. Bestalde, gizarte arloan dugun erronkarik handiena talde ikuspegia lantzea dela esango nuke.
2018
‎Nolabait esateko, taldeak jarri dio erronka moduko bat bere buruari. Helburu kolektibo horren gauzapenean bai, hor langile bakoitzak bere rola edo egitekoa izan du, baina taldearen ikuspegia galdu gabe, eta langile bakoitzaren hizkuntza bilakaeraren xehetasunak aztertzen saiatu gabe.
‎Zauritutako paziente baten atentzioa prozesu bat da, eta lortutako emaitzan prozesu horretan zehar egiten diren ekintza guztiek dute garrantzia, hasierako atentziotik hasiz eta errehabilitazioan bukatuz. Horregatik, Trauma Batzordeak espezialitate ezberdinetako kideak biltzen ditu, taldeko ikuspegia eta elkarlana bultzatzeko.
2020
‎Bestalde, GU ren helburuekiko nolabaiteko interes legitimoa duten taldeen ikuspegia edota erakundeari balore erantsia ematen dioten langileen hautematea ez da orain arte estrategia zehazteko prozesuen erdigunean jarri (Euskalit, 2014). Ez eta bezeroaren hautematea ere.
‎Banakoaren zein taldearen ikuspegitik begiratuta, curriculumeko adierazpenezko edukietan ere, oinarrizko zehar konpetentzia komunekin lotutako edukiez gain, Gizarte Zientzietako eta Natura Zientzietako eduki komunak sustatu behar genituzke. Gure ustetan, Aranburuk (2000) ondarearen irakaskuntzarako interesgarritzat jotzen diren kontzeptu eremuekin bat eginez, kultura ondarearen ingurumen mailako direla-eta, interesgarria iruditzen zaigu arestian aipatutako jakintza arloen arteko elkarrekintza, adierazi eta bultzatu nahi dugun kultura ondarearen dimentsio globalarekin bat.
2021
‎Kolektiboki hurbileko zirkuituak indartzeko xedearekin, Ipar Euskal Herrian aldatze sozialaren dinamika indartzeko," Xedebat" deitu ekimena martxan jarri du. Tresna berri horren helburua da, talde ikuspegia sustatzeko (auzoak, herriak, ibarrak, kantonamenduak...), herritar dinamika kolektibo berriak sortzen laguntzen. Adituen sare bat sortzea eta koordinatzea, dinamika horiek laguntzeko proiektu berriak sortu, gauzatu eta funtzionatzeko ahala eman.
2022
‎Testuinguru sozioekonomiko aldakorraren ondorioz, bai interes taldeak, bai beraien lehentasunak aldakorrak izan daitezke denboran. Horregatik, beharrezkoa izango da interes taldeen zerrendaren analisi dinamikoak egitea (gutxienez urtean behin), enpresak bere kudeaketan sartu nahi dituen interes taldeen ikuspegia eguneratzea lortzen duela bermatzeko.
‎Ez genuke armarik bidali behar. Ongi Etorri Errefuxiatuak taldeak ikuspegi hori du: ez dira armak bidali behar gatazka elikatzeko.
Taldeen ikuspegia
‎Kontserbarekin kontrakoa gertatu zen. Hor zeuden taldeek ikuspegi enpresariala izan zuten, eta nahikoa kemen aktibo mantentzeko eta negoziorako aukerak zeudela jabetzeko. Behar zen guztia zeukaten:
‎Uste dut hor asmatu duela Tokikomek. Tokikomek indartsuago egin gaitu, gure hedabideetako lana ekoizteko eta argitaratzeko tresna modernoenak eman dizkigulako, kudeaketan geneuzkan hutsune nabarmenak estaltzen erakutsi digulako, talde ikuspegia eman digulako, elkarrengandik ikasteko plaza bat eskaini digulako, finantziazio bide berriak ereiten lagundu digulako eta aurrera begirako estrategia bat eman digulako: batzea da bidea.
‎Jokabide irekiak lidergo eraldatzailearekin erlazionatzen dira, taldekideak desberdin pentsatzera eta jardutera animatzera bideratutako jokabideak baitira; itxiera jokabideak, berriz, talde lanaren azken fasean eta lidergo transakzionalarekin lotutakoak dira, lortu beharreko helburuak kontrolatzera, jarraibide espezifikoak ezartzera eta jokabide zuzentzaileak egitera bideratutakoak hain zuzen (Zacher eta Rosing, 2015; Zacher eta Wildern, 2014). Azterlan batek agerian utzi du talde espiritua indartzeak berrikuntza taldearen prozesu konbergenteak eragin ditzakeela, taldearen sinergia areagotuz; baina, era berean, talde espiritu gehiegizkoak prozesu dibergenteak muga ditzake, taldean ikuspegi eta iritzi kritikoak estimulatzea zailduz (Ratzmann et al., 2018). ETE etako gerenteek eta berrikuntza taldeen koordinatzaileek kontuan hartu lukete bi lidergo jokabide mota horiek ezinbestekoak direla edozein berrikuntza prozesutarako, baina betiere horiek garatzen diren unea kontuan hartuta.
2023
‎Kultura indigenetan, partekatutako zirkuluak esperientzia kolektiboak dira elkarri entzunda ikasteko; beraz, metodo hori egokitzat jo dugu talde ikuspegiak biltzeko.
‎c) Partekatutako zirkuluak batez ere gazteen ikuspegiak biltzeko erabili dira, erosotasun maila handitzeko, eskolan era horretan aritzen ohitura baitute. Kultura indigenetan, partekatutako zirkuluak esperientzia kolektiboak dira elkarri entzunda ikasteko (Lavallée 2009); beraz, metodo hori egokitzat jo dugu talde ikuspegiak biltzeko. Yuneŝit’in eko eskolan zirkulu bat egin da, artearen bidezko hausnarketa metodoak lagunduta (Lavallée 2009, 30):
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia