2003
|
|
adiskidetasuna, lana, dibertsioa, e.a. Taldearen eginkizuna da kideari laguntzea, taldea osatu duen topalekua eratzen duen aspektu bakoitzean. Talde horietako bat, gizabanakoari
|
talde
identitatearen izaera ematen diona, herria edo nazioa da, eta horixe da lehentasunez Europako testuinguruan aztertuko duguna. Hona hemen talde horrek bere kideei ematen dizkien aspektuak:
|
2006
|
|
Orduan lantzen baita, norberak bere nortasun propioa zainduz, bi taldeen arteko elkarrizketa eta bizikidetza. Horren adibide Hizkuntza eta Kultura Portugesaren Programa dugu, gutxiengo
|
taldearen
identitatea indartu eta gehiengo taldearekin harremanetan jartzen delako.
|
2009
|
|
herria eta lurraldea, espazio fisikoa eta giza espazioa mami mamian identifikatzen dira.
|
Taldearen
identitatea lurraldeari lotzen zaio.
|
2012
|
|
Esan zitekeen hiru aste horietan zehar erakusketa eraikiz joan zela, taldeko partaide askok lan bereziak osatu zituztelako proiekturako, eta hainbat gairen ikuspegien zehazketa eztabaida horien bitartez eratu zelako. Azken finean, komisarioek ulertu ulertzen zutelako
|
talde
identitatea ez dela pertsona bakar batek zehaztu dezakeen zerbait; bazekitelako identitate nazional bati buruz hitz egiteak nahi eta nahi ez arazoak sortzen dituela, horren barne eta horren kanpo sentitzen diren pertsonen artean; eta argi zutelako, identitate hori anitza eta aldakorra den heinean, anitza eta aldakorra izan behar zuela horri buruz hitz egiteko prozesuak ere.
|
2016
|
|
Gaztetxoek gaztelaniaz hitz egitea
|
talde
identitatearekin baino heldu sentitzearekin lotu dute.
|
2021
|
|
Kultura indibidualizatuan, identitate sozial eta politikoen belaun arteko transmisioa ahultzen doa, arian arian. Gazteei
|
talde
identitateak helaraztea lehenago baino zailago bilakatu da gaur egungo testuinguru kulturalean. Ildo horretan ulertu behar da talde horretako gazteen lehen sozializazioa.
|
2022
|
|
Lurralde eta naturaren garapenak eta hizkuntza garapenak elkar elikatzen dutela sentitzen hasiak garela pentsatu nahi dut, gure bizimodua eta lurraldearekin dugun harremana bizi garen eta gaituen hizkuntzaren bidez definitzen baita. Lurraldea, natura eta euskara garela barneratzeak norbanakoen zein
|
taldeen
identitatean eragingo luke. Euskara identitatearen faktore determinante bilakatuta, hizkuntzaren biziberritzean eta lurraldearen (eta beraz lurraren) defentsan eraginkorragoak ginateke.
|
|
1 Jarrera eta motibazioei dagokienez, gazteen eta ez horren gazteen hizkuntza motibazioan eta atxikimenduan eragitea, gehienek euskara bigarren hizkuntza izango dutela kontuan hartuta eta hizkuntza transmisioan, ezagutzaz gain, motibazioa transmititzeak ere eragiten duela jakinda. Zentzu horretan, euskarak lurraldearekin duen lotura ikusarazteak eta euskalgintza komunitate ireki eta moderno gisa garatzeak berarekin dakar, neurri batean behintzat, lurraldearekiko, lurrarekiko eta hizkuntzarekiko
|
talde
identitatea piztea, areagotzea edo trinkotzea.
|
|
Norberaren nortasuna eta
|
taldearen
identitatea ezin dira kategoria zehatz, argi eta hertsien bidez definitu gaur egun, are gutxiago gure burua definitzeko kategoria bakarra erabiltzen badugu. Adibidez, emakumea naiz esatean, zer da esaten duguna?
|