2004
|
|
Goazen azken hitza apezpiku bati ematera, eskubide mota desberdinen arteko doitze kontuak sakon hausnartuak dituen gizona dugu-eta José María Setien. Eskubide geruzen arteko ikuskera osagarria irudikatuko digu,
|
talde
identitaterik gabeko banakoaren nortasunik ezin baita izan inon: –Lo primero sería tratar de definirnos y, entonces, yo diría que efectivamente Euskal Herria tiene derechos colectivos.
|
|
Oker ez banago, identitate ereduaren eta euskara erabileraren arteko lotura harremanaz ari zaigu hemen idazle donostiarra. Hain zuzen, ikaslearen
|
talde
identitatea erdalduna denean horrek ez luke euskarazko hizkuntza komunitatean integratzeko joerarik erakutsiko, eta, horrenbestez, euskara erabili ezean, ez luke behar adinako gaitasun komunikatiborik bereganatuko. Ikasle eredu horren erre ferentzia gune soziokulturala eta sentimentala espainiarra edo frantsesa izango litzateke soil soilik.
|
|
Bigarrenik,
|
talde
identitatea partekatzen duen ikasle mota ager dakiguke euskalduntze prozesuan. Honen sozializazioan bi nazio identitateetako erreferentzia guneak daudenez, bi hizkuntzekiko leialtasun mekanismoek dihardute lanean testuinguru soziolinguistikoaren arabera:
|
2008
|
|
Hemen
|
talde
identitateak ditugu mintzagai eta auzi, ez gizabanakoaren nortasun berezia. Ez gara ari pertsonen nortasun aberastasunaz, etnien edo herrien edo nazioen iturriko izaeraz ari gara:
|
2011
|
|
Izan zaitez diferente, euskaldun, baina zeure etxe zuloan. Espainolismoak ez du toleratzen
|
talde
identitate diferenterik, ez daki aniztasunaren balioa zer den. Eta arrazoi batengatik edo bestearengatik toleratzen baldin badu, hizkuntzazko bere hegemonia segurtatuta dagoen neurrian onartuko dizu.
|
|
Baina, jakina, identitate kolektiboen auzia horrela planteatzea, gizabanakoaren eta subjektuaren ikuspegitik behatzea da. (?) Komunitateak eta
|
talde
identitateak banakako kidez osaturik egonda ere, errealitate horiek ezin ditugu elementuen ezaugarri batuketa soil hutsera murriztu eta mugatu. Nazio identitatearen dimentsioa askoz ere handiago da, partekatzen ditugun balio eta arauak, oroitzapen eta mitoak, gogoan hartzen baldin baditugu behintzat?.
|
|
–Hiztun
|
taldearen
identitatea eta nortasuna ere taxutu behar da, ezen, hiztun talde batek bere buruaz duen irudia hizkuntza horren bitartez bereganatzen baitu. Ondorioz, dena delako hizkuntza zapalduta gertatzen denean, taldearen izaera bera ere zapaldu egiten da.
|
2015
|
|
bete taulak,
|
taldearen
identitatea eta gatazkaren elementuak identifikatzeko.
|
|
|
taldearen
identitatearen taula eta gatazkaren elementuena bete behar izan ditut, zegoekien
|
|
|
taldearen
identitatearen taula eta gatazkaren elementuena bete behar izan ditut, zegoekien
|
2017
|
|
Alderdi psikologikoa ukatu gabe ere, identitateek gizartean eta historian kokatuta dauden bizimodu kolektibo jakinetan daukate beren euskarria. Beste modu batera esanda, nazio identitateek, bestelako
|
talde
identitateen antzera, kategoria eta irudikapen kolektiboak hartzen dituzte barnean, baita ohitura eta praktika sozialak ere.
|
2018
|
|
Kultura guztiek beren burua erreproduzitzea bilatzen dutenez, eta ahaide
|
taldearen
identitate sozial berezia gorde behar denez, exogamia ezartzen da, eta, exogamiari aurresuposatzen zaionez, baita heterosexualitate exogamikoa ere. Hortaz, intzestuaren tabuak, ahaideen arteko uztartze sexuala debekatzeaz gain, homosexualitatearen tabua ere badakar berekin.
|
2021
|
|
Diagnostiko horiek guztiak, gainera, pertsonen identifikazio berriak ere badira, etiketa berriak; eta, batzuetan, bazterketaren seinale.
|
Talde
identitateak krisian daudenean, medikuntza sailkapenak talde identitatea sustatzeko modu berriak izan daitezke. Horrela, diagnostikoen araberako harremanak egiten dira:
|
|
Diagnostiko horiek guztiak, gainera, pertsonen identifikazio berriak ere badira, etiketa berriak; eta, batzuetan, bazterketaren seinale. Talde identitateak krisian daudenean, medikuntza sailkapenak
|
talde
identitatea sustatzeko modu berriak izan daitezke. Horrela, diagnostikoen araberako harremanak egiten dira:
|
|
Ikusten zena zen, batzuentzat euren balioak deskribatzeko bideak zirenak, besteentzat balio lausoak zirela. Edo beraien materializazioa lausoa izatea zela gakoetako bat
|
talde
identitatea eraikitzeko.
|