2009
|
|
Informazio lokalari gagozkiola, gaztelaniazko eta euskarazko hedabideenarteko ezberdintasuna egitea komenigarria dela iruditzen zait. Gaur egun oraindikinformazio lokala jorratzen duen gaztelaniazko prentsa idatzia da nagusi gureartean (Vocento
|
taldeko
hedabideak). Egunero zenbait eskualdetako edizio indartsuak kaleratzen dituzte eta azken 15 urteetan herrietako informazioari gero etatarte handiagoa eskaini diote.
|
2011
|
|
Helburu hori lantzeko, EITB taldearen kasua aztertzeko ikerketa estrategiaaukeratu da. Horretarako,
|
taldeko
hedabideak (Euskal Telebista, Radio Euskadi, Euskadi Irratia eta EITBNET) behatu dira, baita zuzendaritzaren aldetik eta erredakzioeta edizioko langileen aldetik sor daitezkeen jarrerak ere. Xede bikoitz hori aldi bereanbehatzea ez da hain ohikoa aurreko tauletan jasotako ikerketetan.
|
|
3 Audientziekiko elkarreragin maila eta
|
taldeko
hedabideek egungokonbergentzia maila lortzeko garatu duten audientziaren partaidetzarensustapen maila.
|
|
1996an txertatu zen EITB Internet sarean lehenengo aldiz, Eitb.com webguneatarteko;
|
taldeko
hedabideei buruzko informazioa agertzen zuen atariak eta sistemaautomatiko batek mantentzen zuen. Alabaina, erredakzio digitala ez da 2000 urteraarte gorpuztu, hain zuzen komunikazio taldearen 18 urteurrena ospatzearekinbatera.
|
|
Web orrialde nagusianlau hizkuntza barneratzea, Euskal Herritarren bi milioiko merkatu potentzialagainditzeko aukerari lotuta dago. Komunikazio
|
taldeko
hedabideen edukiez gaintrafiko, gastronomia arloko atari berezitu, ekitaldi kultural eta abarren berri emangozuen atariak, diru ezarpen pisutsua izan zuen.
|
|
EITBko Komunikazio Kabinetea
|
taldeko
hedabideen eta beste idatzizkokomunikabide batzuen eduki hornitzailea dugu. Euskal Irrati Telebistako PrentsaSailean lau kazetarik eta administrazioaz arduratzen den bosgarren pertsona batek lanegiten dute.
|
|
|
Taldeko
hedabideetako erredaktoreei eskainitako prestakuntzari buruzko atalean bi kontu aipatzen dira. Batetik, edizio sistema analogikotik digitalera igarotzeko, kazetariak erraz egokitu ziren, eta, bestetik, jasotako prestakuntza positiboki balioetsizuten.
|
|
Hedabide bakoitzaren bileren ondoren, makroerredakzioan egin den aldaketahiru hedabideetako albistegi arduradunen bilera koordinatua izan da, informazioapartekatzeko eta egun hartan
|
taldeko
hedabideetako batek eman dituen titular edoalbiste garrantzitsuak taldeko beste hedabide bati itzuriko ez zaizkiola ziurtatzeko.Radio Euskadiren eta Euskal Telebistaren eguerdiko albistegietako bilerak etaondoren datorren koordinazio bilerak horren lekuko dira.
|
|
Hona iritsita, komeni da arreta EITB
|
taldeko
hedabideetako erredakzioen artekobat egitean jartzea, eta zenbateraino bide horretan ari diren aztertzea.
|
|
151). Laugarren estrategia bat ere kontuan hartu litzateke, edukien etasaioen sustapen gurutzatua edo elkarrekiko sustapena, cross media promotion?,
|
taldeko
hedabideen artean. Aukera horietan guztietan, Interneteko hedabidearenzeregina funtsezkoa da, plataforma anitzeko prozesuen katalizatzailea baita, mailaguztietan:
|
|
Proiektu eta Teknika Sailak, Iñaki Regidorren gidaritzapean. Sistema Sailaren arduradun ere bada?, SEO (Search Engine Optimizer), Diseinu, Integratzeeta Garapen arduradunak ditu lantaldean, baita zortzi multimedia berriemailekosatutako taldea ere. Talde horrek zeharka lan egiten du, eta, hala, Eitb.com ekoGaurkotasun eta Entretenimendu kanalei nahiz Bezero Sailari laguntzen diete.Lantalde horretako profesionalek
|
taldearen gainerako
hedabideetan ez dagoenprofila dute, irratiko, telebistako eta Interneteko tresnak erabiltzeko gaitasunabaitute (kameraz grabatu, bideoak editatu, tetsuak idatzi eta abar). Azken urteotan, taldeak softwareari buruzko trebakuntza ikastaroak jaso, eta multimedia profilaindartzeko praktikak egin ditu (WKAE2).
|
|
Alde batetik, teknologiakfuntsezko dimentsioa eransten du hedabideak eta edukiak hibridatzeko prozesuan, forma eta edukia bereizten dituzten eta hainbat plataformatan trabarik gabeargitaratzea errazten duten kudeaketa sistema integratuak ahalbidetzen dituztelako.Bestetik, euskarriak ugaltzeak erredakzioek sortzen dituzten ereduak berrikusteabultzatzen du. Teknologia eta enpresa konbergentzia horrek profesionalen zereginean aldaketa sakonak eragiten ditu, eta
|
taldearen
hedabide guztietan edukiakekoizteko ahalmena duen plataforma anitzeko kazetariaren eredua bultzatzen du.Hala, laugarren dimentsioa beste hiru aukeren proiekzioa da, berez. Bestela esanda, konbergentzia mediatikoaz ari garenean, ezinbestean, edukiei, planifikatze motarieta eduki horiek lantzeari eta hedatzeari buruz aritzeko teknologia, merkatu, profesionaltasun eta kontsumo baldintza berriak kontuan izan behar dira.
|
|
Inkestatutako hamarretik seik baieztatu bezala (5.2 grafikoa), komunikaziosistema berrien erabilerari esker, audientziak
|
Taldeko
hedabideetan duen partaidetzaindartu da. Hedabideetan audientziaren presentzia handitu izana justifika dezaketenbeste arrazoi batzuk egoitza aldaketa eta martxan jarri den konbergentzia prozesuadira, besteak beste.
|
|
Baieztapen hori elkarreragina sustatzeko
|
taldeko
hedabideek erabilitakotresnak behatuta egin bada ere, erakunde publikoko langileek «EITB taldeakmodu egokian garatu ditu audientziaren parte hartzeari dagozkion abantailak»baieztapenarekiko desadostasuna agertu dute. Izan ere, hamar inkestatutik lau ezdago ados baieztapenarekin (5.4 grafikoa); eta hamarretik bik bakarrik irizten dioteaurkakoa.
|
|
Audientziak
|
taldeko
hedabideetan gero eta presentzia handiagoa edukitzeak, ordea, ez du ia aldatu langileek audientziekiko duten erlazioa. Hala jasotzen duinkestetako emaitzen analisiak.
|
|
Forma eta teknika berrihoriek bide berritzailetzat hartzen dira, hedabideak aberasteko eta erabiltzaileekikodiskurtso elkarrizketa aberasteko. Hori guztia lan ereduan aldaketarik eragin gabe.Hori bai, audientziak
|
taldeko
hedabideetan gero eta presentzia handiagoa edukitzeak, ordea, ez du ia aldatu langileek audientziekiko duten erlazioa.
|
2012
|
|
Are gehiago, lehenengoek irudi mediatiko hobea izaten dute. Horrenbestez, komunikazioa ondo lantzen duten
|
taldeek
hedabideetan eragiteko bidea ohi dute. Zenbat eta egitura profesionalagoa izan, orduan eta sarbide errazagoa izango dute presio taldeek (McQuail, 2010:
|
|
EiTB erakunde publikoa denez, Eusko Legebiltzarrak zehaztutako aurrekontua izaten du. Hala ere, EiTB
|
taldeko
hedabideek iragarki komertzialak ere diru iturri dituzte.
|
|
2 taula. Tokikom
|
taldeko
hedabideak.
|