2009
|
|
Informazio lokalari gagozkiola, gaztelaniazko eta euskarazko hedabideenarteko ezberdintasuna egitea komenigarria dela iruditzen zait. Gaur egun oraindikinformazio lokala jorratzen duen gaztelaniazko prentsa idatzia da nagusi gureartean (Vocento
|
taldeko
hedabideak). Egunero zenbait eskualdetako edizio indartsuak kaleratzen dituzte eta azken 15 urteetan herrietako informazioari gero etatarte handiagoa eskaini diote.
|
2011
|
|
Helburu hori lantzeko, EITB taldearen kasua aztertzeko ikerketa estrategiaaukeratu da. Horretarako,
|
taldeko
hedabideak (Euskal Telebista, Radio Euskadi, Euskadi Irratia eta EITBNET) behatu dira, baita zuzendaritzaren aldetik eta erredakzioeta edizioko langileen aldetik sor daitezkeen jarrerak ere. Xede bikoitz hori aldi bereanbehatzea ez da hain ohikoa aurreko tauletan jasotako ikerketetan.
|
|
3 Audientziekiko elkarreragin maila eta
|
taldeko
hedabideek egungokonbergentzia maila lortzeko garatu duten audientziaren partaidetzarensustapen maila.
|
|
1996an txertatu zen EITB Internet sarean lehenengo aldiz, Eitb.com webguneatarteko;
|
taldeko
hedabideei buruzko informazioa agertzen zuen atariak eta sistemaautomatiko batek mantentzen zuen. Alabaina, erredakzio digitala ez da 2000 urteraarte gorpuztu, hain zuzen komunikazio taldearen 18 urteurrena ospatzearekinbatera.
|
|
Web orrialde nagusianlau hizkuntza barneratzea, Euskal Herritarren bi milioiko merkatu potentzialagainditzeko aukerari lotuta dago. Komunikazio
|
taldeko
hedabideen edukiez gaintrafiko, gastronomia arloko atari berezitu, ekitaldi kultural eta abarren berri emangozuen atariak, diru ezarpen pisutsua izan zuen.
|
|
EITBko Komunikazio Kabinetea
|
taldeko
hedabideen eta beste idatzizkokomunikabide batzuen eduki hornitzailea dugu. Euskal Irrati Telebistako PrentsaSailean lau kazetarik eta administrazioaz arduratzen den bosgarren pertsona batek lanegiten dute.
|
|
Hedabide bakoitzaren bileren ondoren, makroerredakzioan egin den aldaketahiru hedabideetako albistegi arduradunen bilera koordinatua izan da, informazioapartekatzeko eta egun hartan
|
taldeko
hedabideetako batek eman dituen titular edoalbiste garrantzitsuak taldeko beste hedabide bati itzuriko ez zaizkiola ziurtatzeko.Radio Euskadiren eta Euskal Telebistaren eguerdiko albistegietako bilerak etaondoren datorren koordinazio bilerak horren lekuko dira.
|
|
Hona iritsita, komeni da arreta EITB
|
taldeko
hedabideetako erredakzioen artekobat egitean jartzea, eta zenbateraino bide horretan ari diren aztertzea.
|
|
151). Laugarren estrategia bat ere kontuan hartu litzateke, edukien etasaioen sustapen gurutzatua edo elkarrekiko sustapena, cross media promotion?,
|
taldeko
hedabideen artean. Aukera horietan guztietan, Interneteko hedabidearenzeregina funtsezkoa da, plataforma anitzeko prozesuen katalizatzailea baita, mailaguztietan:
|
|
Baieztapen hori elkarreragina sustatzeko
|
taldeko
hedabideek erabilitakotresnak behatuta egin bada ere, erakunde publikoko langileek «EITB taldeakmodu egokian garatu ditu audientziaren parte hartzeari dagozkion abantailak»baieztapenarekiko desadostasuna agertu dute. Izan ere, hamar inkestatutik lau ezdago ados baieztapenarekin (5.4 grafikoa); eta hamarretik bik bakarrik irizten dioteaurkakoa.
|
|
Audientziak
|
taldeko
hedabideetan gero eta presentzia handiagoa edukitzeak, ordea, ez du ia aldatu langileek audientziekiko duten erlazioa. Hala jasotzen duinkestetako emaitzen analisiak.
|
|
Forma eta teknika berrihoriek bide berritzailetzat hartzen dira, hedabideak aberasteko eta erabiltzaileekikodiskurtso elkarrizketa aberasteko. Hori guztia lan ereduan aldaketarik eragin gabe.Hori bai, audientziak
|
taldeko
hedabideetan gero eta presentzia handiagoa edukitzeak, ordea, ez du ia aldatu langileek audientziekiko duten erlazioa.
|
2012
|
|
EiTB erakunde publikoa denez, Eusko Legebiltzarrak zehaztutako aurrekontua izaten du. Hala ere, EiTB
|
taldeko
hedabideek iragarki komertzialak ere diru iturri dituzte.
|
|
2 taula. Tokikom
|
taldeko
hedabideak.
|