Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 22

2000
‎Baina enpresa egitura sortuz antzerki taldeek profesio honetan arituta bizi nahi badute, derrigorrezkoa da kanpora ateratzea. Alde batetik oso ona da, beste lekuetako antzerkigintzarekin parekatzeko aukera ematen baitu.
2009
‎Topaketen sorreran ere hori lortu nahi zen: euskaraz sortutako antzerkiak egitea nahi zen. Baina ideia hori galdu egin zen.
2010
‎Oihulari klown, jo eta ke Imazezk sortutako antzerki talde beteranoa, jo eta ke ari da oraindik ere barre eginarazten. Aretoan zein kalean, haurrendako zein gazte edo helduendako eta erietxe, kongresu edo antzokietan, Oihulari Klown antzerki taldean interpretazioak ez du mugarik.
2014
‎Beste lanetan hasi aurretik, ikusi Ekigunean beste ikaskide batzuek Erdi Aroan girotuta sortutako antzerkiak.
‎Ez dua erritualak sortzen antzerkia, hau guzia sartzen baita alabainan Barbaren definizioan. Baina nola esplika gozamen hori, Kortaturen kantuen hitz guziak ezagutzen dituzten gazteek plazer hartzea hainbeste aldiz walk man ean entzun kantua.
‎Bertsolaritza berriz sarrarazteko antzerkian, baina bertsolaria bertsolari utziz. Ez da batere konparaketarik egiteko Lipusek asmatu Bertso tranpa rekin, ez zuen proiektuak tranpa izan nahi bertsolarientzat, helburua ez zen hertsaduran jartzea bertso atipikoen jalgitzeko, edo joko istripuen sortzeko antzerkian diogun bezala, gaia eta presentzia beste molde batez tratatzea baizik. Hemen gaindi ikusten diren saio frangotan, gai emailea berria delarik usu, gaiaren pausatzeko moldeak zepo itxura dauka.
2016
‎Antton Lukuk Peter Brookek aipatzen duen kulturen nahasketa eraman baitu, eta esperientzia berriak ekarri honen inguruan, baina Brookek kulturak nahasten baditu, Yves le Berreren ikuspuntua ez du hunkitzen, alegia, antzerki amateurrak hizkuntza gutxituetan eramaten duen lana, komunikazio diferentea ekartzen duena, publiko desberdinak hunkitzen ahal duena, alegia, Yves Le Berrek aipatzen duen publikoak Peter Brooken obra hartzen du bere maneran, aski errazki aukerak baitira itzulpenak egiteko. Aldiz, Yves Le Berrek aipatzen duena ez da itzulia izanen, eta Brooken obra ezagutuko duenak probabilitate guziak ditu hizkuntza gutxituan sortu antzerkia ez ikusteko, ez ezagutzeko. Horregatik, Yves Le Berreren ikuspuntua interesgarria iduritzen zaigu.
‎Jean Paul Sartre eta egoeren antzerkia ziren debatearen erdigunea. Michel Contat eta Michel Rybalkak Sartreren antzerkiaz idatzitako testu nagusiak bildu dituzte eta hastapenetik gerla ondotik sortutako antzerki berriarekiko Sartrek erakusten zuen distantzia azaltzen dute:
‎Hiru hamarkada testuen hobetzeko helburutik, herrietan antzerkien antolatzeko helburutik, azken helburua kalitateko antzerkiaren eraikitzea 1968an gertatu baitzen Matalas ikusgarriarekin. Ikusiko dugun bezala, prentsan agertu zen bezala, urte asko lehenago markatuak izan ziren helburuetara heldu zen Larzabal, urtez urte sortutako antzerki dinamikari esker.
‎Ohargarri da jendarmeak direla aipatuak Matalasen bila joateko, gorputz militar honen sortzea antzerkian aipatutako garaia baino berantagokoa delarik.
‎21 F.A. Isambert, «Recueil général des anciennes lois françaises», t. XVI. 536 22 XIX. mendeko antzerkia, Labichek ere leku nagusia izanen du antzerki garai horretan. 23 Aisialdirako antzoki pribatuek sortutako antzerkia. 24, Patafisika zientziaren sortzailea, absurdoaren logikaren sortzailea, surrealisTen inspirazio izan zen, Ubu Roi idatzi zuen nerabea zelarik, 1888an.
‎Pastoral hitza ezaguna dute Proventza eskualdean. Eskualdeko pastoralek drama liturgikoetan dute jatorria, hemezortzigarren mendean hasi ziren garatzen eta Eguberri kari ziren antolatzen Jesus haurraren sortzea antzerkietan emateko. Hemeretzigarren mendean, Antoine Maurel, «Cercle Catholique» elkarteko kidea Marsellako Nau karrikan, langilea, Julien apaizaren laguntzarekin, Maurel Pastorala sortu zuen herri anitzetan gaur egun ere ikus daitekeena.
‎Antzezleek, berriz, orbangabe ahoskatu dute euskara batuzko testua, eta txukun bete dituzte beren rolak, Mariasun Pagoaga euren artean nabarmenduta. Une batzuetan Genet en Les bonnes (Las criadas gaztelaniaz eta Neskameak euskaraz) ikusten geundela uste izan dugu eta behin edo behin antzezleen akats txikiak antzeman ditugu, baina hori du maitagarri antzerkiak, eta are gehiago herritik sortutako antzerkiak!
‎Antzerki Martxoaren 12an, ibiakoitzarekin, arratseko 8ak eta 30etan, Domintxineko gelara antzerki bat ekarrarazten du Kitzikazank taldeak. AMA taldea dute ekarrarazten, erran nahi baita bi emazte gazte, Arantxa Hirigoien eta Maialen Fauthoux, zeinek ama ixtorioekin osatzen dituzten berek sortu antzerkiak. Tripakiak (2011) eta Amakiak (2013) antzerkien ondotik, beren hirugarren proiektua ekarriko daukute:
2018
‎Euskaraz sortutako antzerkiaren garapenari nabarmenki lagunduko dion dokumentazio egitasmoa definitu da, Euskal Herri osoan dabiltzan antzerki munduko eragile ezberdinen iritziak kontuan hartuta.
‎Hamarkada gutxiren buruan, antzerkia herritarrengana hurbiltzeko erreminta entretenigarria eta baliotsua bihurtu zen eta Hegoaldean antzerkiarekiko zein antzerkigintzarako interesa eta joera finkatuz joan ziren. Adibide izan ziren, esaterako, Euskal Izkera eta Iztuden Eskola(), Antzerti aldizkaria(), antzerki egunak(), antzerki batzaldiak, lehiaketak, Lauaxetak Manuel de la Sotarekin batera zuzendutako Antzerki Ibiltaria edota Bizkaia eta Gipuzkoako hainbat eta hainbat herri zein txokoetan sortu antzerki talde amateurrak.
‎70eko edo 80ko hamarkadan sortutako antzerki konpainia baten istorioa kontatzen dute protagonistek, eta zelan doazen aldatzen, amaierara arte. Konpainia zarratu eta saltxitxak saltzen hastea erabakitzen dute, antzerkian ibili ziren zirkuitu berean.
2019
‎Antzerkia eta opera uztartzen dituen ikuskizuna da. " Opera zatiekin sortutako antzerkia da". Hortaz, opera zatiek bost pertsonaien" emzioak eta istorioak" kontatzen dituzte.
2020
‎Iaz Euskal Herrian sortutako antzerkiaren panoramari begiratuta, erraz etorriko zaio edonori burura Zaldi urdina antzezlana, udazkenetik hona lortzen ari den arrakastarengatik. Artedrama, Dejabu eta Axut!
‎Horrek, noski, izan zituen ondorioak taula gaineko emaitzetan ere. Horrela, bada, Ander Lipusek Artedramarekin izan zuen asmoa horixe izan zen euskaraz sortutako antzerkia gauzatu eta bultzatzean, beste guztiek beste lan ildo bat aurrera eramaten zuten bitartean. Haren emaitza eta ibilbide oparo zein interesgarria ikusita, hainbat sortzailek hartu zuten bide bera.
2023
‎Lengoaia dramatiko propioaren sortzeak antzerki adierazpenerako baliagarriak diren erreminta guztien ikaspenera bultzatzen gaitu. Gure ikerketa lanak ezin ditu ahantzi antzerki artean maisu izan diren zenbaitzuk ezta munduko beste parte batzuetako antzerki dantza tradizioak ere.
Sortu antzerkia erritmotik, jalgi dantza oinetan, isuri poetaren hitzak, jariatu odolak eta emozioak, erion negarrak eta barreak, bihotzetik irten dadila arima. Tapa tapa!
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia