Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 4.050

2000
‎alde batetik bizitzaren mundua edo lifeworld delakoa dugu, subjektuen artekoharremanak subjektuek berek eraikitakoak bailiren bizi direneko eremua alegia; bestetik sistema edo system, non pertsonen arteko harremanak beren borondatetik ateraikiak direla pertzibitzen baita. Zentzu honetan, gizarte estataletan egitura burokratikoek gure bizitzaren gero eta atal gehiagotan eskua sartzen dutenez, pertsonartekoharreman zuzenen mundua, batetik, eta gizarteko antolamenduaren maila gorenak, bestetik, gero eta urrunagotzen ari direla esan dezakegu. Egoera honetatik bi komunitate mota bereizten ditu Calhoun ek:
‎EL MUNDO DEL PAIS VASCO, ELPAIS DEL PAIS VASCO eta SUD OUEST. Azken hauen kasuan azterketarako erabili ditugun unitateak, ez dira artikulu guztiak izan, Euskal Herriarekin nolabaiteko lotura zutenak soilik baizik (batzuk, kanpokoedizio osoan argitaratu arren, Euskal Herriko berri ematen dutelako, eta beste batzuk, Euskal Herriarekinzerikusirik eduki ez arren, bertako edizioan sartzen direlako). Horrek esplikatzen du egunkari horiekazterketaren zati batzuetatik kanpo geratu behar izatea.
‎Geroxeago El Diario Vascoko argitaratzailea, egunkari honek bi kolaboratzaileditu Ipar Euskal Herrian20? Sud Ouest taldearen kapitalean sartu da, %6ko mailarekin.Batez ere, dohainekoetan, esperientzia lortzeko, Correo taldea (Bilbao Editorial ohia) Sud Ouesten S3G dohaineko prentsa argitaletxearen akziodun bihurtu da.
‎Euskarazko lehen programazioa sartu zuen irratia, Radio Adour Navarre izan zen.Baionatik gertu zegoen estudio batetik, 1978ko uztailaren 3an emankizunekin hasitakoirrati honi,, irrati periferikoa, deitzen zitzaion orduan.
‎interes orokorreko etagertuko irratsaio pluralista eta profesionalen (programazio komuna) eraketa; kalitatearen (entzumen eta ekoizpenaren erosotasuna) hobekuntza; giza eta teknika ahalbideenkalitatearen arrazionalizazioa (batez ere, hiru irratiak, numeris? sarean sartu etaemankizun komunetarako RDS ekipamendua jarriz).
‎Zerrenda honetatik at utzi ditugu kirolari buruzko albistegi berezituak, generokako sailkapenetan kirolen atalean sartuta baitaude. Kontuan hartu ditugu, ordea, albistegi orokorretan kirolari eskainitako tarteak, nahiz eta batzuetan bestelako albisteetatikaparte ematen ziren (tartean iragarkiak sartuta).
‎Zerrenda honetatik at utzi ditugu kirolari buruzko albistegi berezituak, generokako sailkapenetan kirolen atalean sartuta baitaude. Kontuan hartu ditugu, ordea, albistegi orokorretan kirolari eskainitako tarteak, nahiz eta batzuetan bestelako albisteetatikaparte ematen ziren (tartean iragarkiak sartuta ). Era berean, albistegi orokorretan izaerabereziz agertzen ziren bestelako tarteak (burtsari zein eguraldiari buruzko berriak) albistegi horien barnean daude sartuta.
‎Kontuan hartu ditugu, ordea, albistegi orokorretan kirolari eskainitako tarteak, nahiz eta batzuetan bestelako albisteetatikaparte ematen ziren (tartean iragarkiak sartuta). Era berean, albistegi orokorretan izaerabereziz agertzen ziren bestelako tarteak (burtsari zein eguraldiari buruzko berriak) albistegi horien barnean daude sartuta .
‎Azkenik, nabarmena da, baita, Espainiar Estatuan botere politikoaren eta komunikazio taldeen artean eman den lotura estua. Prisa taldea, adibidez, gobernu sozialistenbabesean garatutako taldea izan da neurri handi batean; eta, alderantziz, gobernupopularraren agindupean oztopo garrantzitsuak aurkitu ditu satelite bidezko telebistadigitalean sartzeko . Bestalde, Telefonica pribatizatu berrian mantentzen duen kontrolazbaliatuta, Alderdi Popularra ikuspegi kontserbadoreko komunikazio taldea osatzensaiatzen ari da.
‎Halaber, telebista lokalen eremuan sartzenere saiatu da Gipuzkoako Teledonosti eta Bizkaiko Bilbovision kateen bitartez, arlohorretan etorkizunean gerta daitezkeen garapenei begira. Ikus entzunezkoetan produkzio atalean ere sartu da Emilio Aragon-en Globomedia Grupo Arbol taldean edota EliasQuerejeta ren Esicman delakoan kapitalaren parte hartzeak bereganatuz. Internet enere saiatu da bere presentzia hedatzen, Bizkaiko Sarenet ekin eta, beste maila batean, itxuraz ez hain arrakastatsuan?, Berlusconi-k sustatutako Jumpy atariarekin.
‎Halaber, irratigintzan Ameriketarako hedapena hasi du, Kolonbian, Txilen eta baita EEBBetan ere posizioak hartuz (Radio Caracol, Grupo Latino deDifusion,...). Latinotasunaren zigiluan oinarrituta, Gran Vfa Musical taldearen bitartezmusikan ere sartzen saiatu da, diskoetxeak, edizio etxeak eta abar bilduz. Askoz presentzia esanguratsua du ikus entzunezkoetan, bereziki ordaindu beharreko telebistareneta zerbitzu digitalen gestioan.
‎Frantziar Estatuan, berriz, bestelakoa da, esan bezala, kontzentrazioaren egitura.Vivendi taldea Compagnie Generale des Eaux zerbitzu enpresatik abiatuta sortutakotaldea da, eraikuntza sektoretara eta azkenaldiotan bereziki komunikaziora ere hedatudena. Sektore honetarako atalak, Vivendi Communication alegia, ikus entzunezko etatelekomunikazioetako enpresak biltzen ditu, baina sartuta dago baita edizioan edotamultimedian ere. Telekomunikazioetan, Cegetel eta SFR menderatzen ditu, telekomunikazio orokorren eragilea lehena eta mugikorrena bigarrena.
‎Telekomunikazioetan, Cegetel eta SFR menderatzen ditu, telekomunikazio orokorren eragilea lehena eta mugikorrena bigarrena. Edizioaren arloan, zenbait taldetan dago sartuta , Havas, Comareg, France Loisirs edo, Espainiar EstatukoAnayan kasu. Internet en, Vizzavi edo VivendiNet atariak gestionatzen ditu.
‎Internet en, Vizzavi edo VivendiNet atariak gestionatzen ditu. Eta ikus entzunezkoetan, Havas eta Canal Plus en bidez sartuta dago lurrazaleko telebista analogikoan, satelite bidezko digitalean eta kablean (NC Numericable rekin, zeinak, France Telecom eta Lyonnaise Cable rekin batera, kablera harpidetutako guztien %80menderatzen duen). Baita horietako guztietarako programen produkzioan (StudioCanal+, Expand), eskubideen salerosketan (Sogepaq, Bac Distribution) edo kateenosatze eta komertzializazioan (Paris Premiere, Seasons, Canal Jimmy,...).
‎Hachette Lagardere Medias ere liburugintzan, prentsan eta ikus entzunezkoetandago sartuta . Bere oinarri historikoa prentsa izan da, non Elle, Car and Driver edo ParisMatch bezalako hainbat eta hainbat titulu nazioarte mailan hedatzea lortu duen.Egunkarietan, berriz, hiru titulu erregional menderatzen ditu.
‎Liburugintzan, hezkuntzakoetan eta orotarikoan ere badago, Hachette, Fayard edo la Guide du Routard bezalako marken pean. Ikus entzunezkoetan izan duen hedapena irratirako izan da lehenengo, non besteak beste Europel eta Europe2 kateak menderatzen dituen, eta geroagotelebistan, Canal Plus ekin batera zenbait kanal tematikoren produkzioan sartuz (Muzzik, Canal J, La Chaine Meteo,...).
‎Estatu mailakoek, berriz, aukera izango dute deskonexio erregional etalokalak egiteko, baina nahiko modu mugatuan. Horrela, deskonexio horien iraupena gehienez jota ereeguneko hiru ordutakoa izan daiteke, debekatuta dutelarik, halaber, deskonexio tarte horietan publizitaterik sartzea (arau hau telebista pribatuei bakarrik zaie aplikagarria; ez publikoei). Aldi baterakozerbitzuen kasuan, gehienez jota ere bederatzi hilabetez emiti lezaketenak?
‎Gerora, aldaketak izan dira demarkazio horietan, inongotan sartu gabeko herriak kokatzeko; eta, zenbaitetan, gutxi bada ere, gainditu egin da gehienezko kopuru hori; hori da, adibidez, EuskadikoAutonomia Erkidegoari dagokionaren kasua, non Eusko Jaurlaritzak demarkazio bakarra lortzekoborondate politikoa izan duen.
‎22/ 1999 Legea, ekainaren 7koa, 25/ 1994 Legea eraldatzen duena, zeinaren bitartez 89/ 552/ CEEAratezaraua, telebista eta irratidifusioaren gaineko xedapen legal, erreglamentario eta adiministratiboenkoordinazioari buruzkoa sartzen zen Estatu espainiarreko Ordenamendu Juridikoan. Ikusi, halaber, aurrerago Europako Batasunaren ikus entzunezko politikari eskainitako atala.
‎Amsterdam go Protokoloa eta Europako Batzordearen Ebazpena irrati telebistako zerbitzu publikoari buruz75: aipaturiko eztabaidaren baitan, Amsterdam goHitzarmenean, Europar Batasunarena egokitzen duen itunean alegia, protokoloberezi bat sartu zen, non, zerbitzu publikoaren defentsan, Estatu bakoitzariaukera ematen zaion horren finantzaketa ezarritako zerbitzu publikoko eskakizunak betetzeko moduan antolatzeko, betiere merkatuaren baldintzetan etakonkurrentzian eragin okerrik izan gabe. Honek, azken batean, finantzaketamistoa erabili ahal dutela esan nahi du, nahiz eta finantzaketa publikoa, zerbitzupublikoak finantzatzera joango dela ziurtatu den.
‎deitzen dutena omen da. Esaten denez estatuak goitik etabehetik sartu dira krisian. Goitik, estatuek beren betiko askatasunaren galera jasaten dutelako, mundua, benetan?
‎hasteko, kokapentxiki baten bidez filosofiak nazionalismoa aztertzeko orduan izan dituen ikuspegidesberdinak aipatu eta hauek nola aldatu diren aztertuko dugu. Gero, filosofian jitejuridikoa ematen ari deneko hipotesia planteatuko dugu, jite horrek abertzaletasunari irekitzen dizkion ateetako batetik sartzen saiatuko garelarik: konstituzionalismoaren atetik, hain zuzen.
‎(modernitatearen proiektua, eredu komunikazionala, balio unibertsalen onarpena), baina historiaren aro konkretu hau gainditzeko, behar? horren baitan,, harago, horretan, Alemania ere sartzen du. Habermas ek ematen dituen erantzunen egokitasuna beste kontu batda, baina bakoitzak bere burua besteontzako luzatzen dituen tesietatik aparte jartzea ez daeztabaidarako oinarri egokia.
‎Puntu honetan mitoen, identitatearen, elementu subjektiboen eta, azken batean, kulturaren gaineko eztabaida sartu da. Honez gain, razionaltasun/ irrazionaltasunaren dialektikaren markoan kokatu izan dute batzuk eztabaida eremua, hori guztiaulertzeko modu bitxiak ere azaltzen direlarik9 Nazionalismoari irrazionaltasunaegozten dioten diskurtsoek kontzeptu hori argiki definitzeko gaitasuna agertu behardute, filosofian jokabide eta izaera desberdinak dituzten razionaltasun modu desberdinak daudela gauza onartua baita.
‎Fenomeno hau hain indartsua izanik, egunero munduan zehar dabiltzan moneta bolumen handiek, banku zentralek beren moneten defentsan egin behar dutenesku hartzea ere gainditzen dute. Horrela, ekonomia osoak jartzen dira kolokan.Hain zuzen, Asiako Hego Ekialdeko herriak prozesu honen biktima izan dira; lehenago lurralde horietan kapital mordoa sartu bazen ere, orain, beren ahalmen esportatzaileak ahuldu direnean, kapital espekulatiboek ihes egiten dute, herri horienekonomia desorekatuz.
‎Azken urteotan informazio teknologiek1 izugarrizko hedapena izan dute.Lehenago, konputagailuek lantokiak hartu zituzten. Gero, ordenagailu pertsonalaksortu ziren eta etxe gehienetan sartu ziren. Azkenean, sare telematikoak berezikihedatu dira eta oso denbora laburrean Internet en zerbitzuak nonahiko eta ezinbesteko bihurtu omen dira.
‎Baita hautatua izan ere. Erabat suediarturik, Frantziaren etsaiekin egin zuen bat; eta Napoleon-en porrota gertatzean, Parisen sartu zen armada, askatzaileekin? (1813).
‎Beraz, gure herriaren gehiengoa egiten dugun proiektu politikoaren atzean demokratikoki ipintzea lortzen badugu, guere joan gintezke ate joka Europara. Eta Estatu espainiarrak gizarte zibila zapaltzera bere armada hemen sartuko balu, Europan litzateke hori ulertu.
‎Estatu frantziarrean jada sentitzendira mugimendu arrunt kezkagarriak. Historia Geografia ikasgaietako programakaldatzen ari dira, eta eskoletan ere lehen ez zegoen gai bat sartzen ari dira, Herritarheziketa, non frantses izatearen ohorea esplikatzen den, eta abar. Orduan, estatuengandik eskubide hori ukaiteko gero eta aukera gutxiago baldin badugu, guk de factogauzatu dugu.
‎Izan ere, laguntza publikoak profesionalen mailara murrizten dira, eta ez afizionatuenera. Honen ondorioz, gure talde nahiz kirolari profesionalizatuenek Erkidegoko eta Herrialdetako diru-laguntzak jasotzen dituzte; bitartean, hainprofesionalizaturik ez dauden euskal kirolariek, beren kirola utzi edota espainiarnahiz frantziar kirol sarean sartzea beste aukerarik ez dute. Modu honetan, uko egiten diote beren euskal nortasunari.
‎– Diru-laguntzak erakunde autonomikoetatik jasotzen ditugu, baina agente sozialgehiago murgildu behar dira; adibidez, kirolaren munduan sarturik dauden euskal enpresak. Orain dela bi urte baimendutako legea landu litzateke, euskal federazio guztiak elkarrekin lan egin lukete, Euskal KirolKontseilua sortu litzateke... eta hau guztia, estatu handi baten aurreandiharduen herri txiki bat garela kontuan harturik.
‎Bai, zalantzarik ez. Instituzionalki dauzkagu, alde batetik, nolabait ere legalkionartuta dauden erakundebatzuk, eta, beste aldetik, Euskal Herriko borondateak onartu dituen beste erakunde batzuk; eta hor sartzen dut Udalbiltza, baina ez Nafarroako erakundeak, Nafarroako populazioari Amejoramendua nahi duen ala ez sekula galdetu ez zaiolako.Iparraldean ez daukate inolako erakunderik. Erkidego Autonomoan, berriz, bai Legebiltzarra eta bai Gobernua Erkidegoko populazioaren zati batek onartu zituen beregaraian.
‎Eta filosofia horrekin planteatzen dugu Iparraldea eta Nafarroako egoera, hala nola Arabakoa (zenbait zonalde urbano) eta abarrekoa; izan ere, antzeko fenomenoa eduki baitezakegu horietan. Guk mahaigaineratzen duguna, atxikimenduaribidea emango dion planteamendua da, hots, eskema bat lortzea non herritarrek etalurralde guztiek sartzeko eta parte hartzeko aukera edukiko duten. Zer gertatzen da, ordea, lurralde modura, gaur egun daukan ordezkaritza instituzionalarekin, Nafarroak proiektuan parte ez hartzea erabakitzen badu?
‎Gaiari buruz eta lehengoa kontuan harturik, psikoterapiaren esparru zabaleanmurgildu gara. Ez da erraza psikoterapiari buruzko definizio baterakorra ematea, helburu, jarduera, hastapen teoriko eta ulermen ugari direlako psikoterapiarenkontsiderazioan sartzen direnak. Hala ere, oso gogoko dugun definizio batek azaldezake liburu honen egituratzea.
‎–Nor bere burura esnatzea? da gorputzaren kontzientzia izatea, gorputzarekinharremanetan sartzea , hau da, norberaren gorputzeko parte bakoitzean gertatzenden guztia sentitzea: nor bere buruarekin harremanetan egotea eta existentzia osoasentitzea da.
‎Amestutakoa antzezten eta puzten du, bai ametseko paperdesberdinak, bere zatiak zein lantzen ari den ametseko objektuak. Fasehonetan bezeroa emozionalki sartuta dago, ametsa berbizitzen ari da, baina, orainean eta hemen, kontzeptu gestaltikoan.
‎Osotasunean ematen den jabetzea lortzen dugun heinean, autorregulazio organismikoaz ere jabetzen gara. Orduan, organismoari utzi ahal diogugutaz kargu egiten, etenik egin gabe, eskurik sartu gabe , duen jakindurian konfiantza jarriz?. 8
‎Michel Katzeff ek kontaktu eta erretiradaren artean pauso berri hau sartzen du:
‎ezagutzen ez duten jostailuz betetako gela batean, laborategia? sartzen da. Hasieran, bere amarekin dagoenean haurrak duenportaera behatzen da, biak bakarrik eta arrotz baten aurrean?; gero ama joatenda eta haurraren portaera behatzen da, behin bera bakarrik eta hurrengoanarrotzarekin dagoela?.
‎Beren buruez eta besteez duten irudia negatiboa da. Ez dirabesteekin harremanetan sartzen , errefuxatuak izateko beldurra dutelako.
‎Luigi Cancrini, bere sustraiei uko egin gabe eta bi orientabideen arteko orekazaila mantentzen ahaleginduz Familia Terapiaren eremuan sartzen denpsikoanalistetako bat da. Basaglia ren postulatuetan oinarritutako italiarErreformarekin konprometituriko psikiatra, beranduegi sortu zuen bere Centro deStudi di Terapia Relazionale de Roma, Onnis, Colleti edo bere emazte GraziaCancrini bezalako kide nabarmenekin batera.
‎1957an, Boszormenyi Nagy eta bere lankideak, Eastern PennsylvaniaPsychiatric Institute delakoan barneratuta zeuden paziente psikotikoen terapiaintentsiboari buruzko ikerketa proiektu batean sartu zuten Familia Terapia.Hasierako orientabidea Niaren Psikologian oinarritutako Psikoanalisia izan zen, etaondoren, Familia Terapiaren ekarpenak sartuz joan ziren progresiboki. Lan honenemaitza da aipatutako Familia Terapia Intentsiboa idazlanaren argitalpena, 1965eanegina; bertan, beren esperientzia eta teorizazio berriak garatu zituzten taldekideek, psikosiaren eremuan bereziki.
‎1957an, Boszormenyi Nagy eta bere lankideak, Eastern PennsylvaniaPsychiatric Institute delakoan barneratuta zeuden paziente psikotikoen terapiaintentsiboari buruzko ikerketa proiektu batean sartu zuten Familia Terapia.Hasierako orientabidea Niaren Psikologian oinarritutako Psikoanalisia izan zen, etaondoren, Familia Terapiaren ekarpenak sartuz joan ziren progresiboki. Lan honenemaitza da aipatutako Familia Terapia Intentsiboa idazlanaren argitalpena, 1965eanegina; bertan, beren esperientzia eta teorizazio berriak garatu zituzten taldekideek, psikosiaren eremuan bereziki.
‎Europatik Testuinguruko Terapia delakoari ekarpen garrantzitsuak egin zaizkio, hain zuzen ere, konkretuki Heidelberg eko unibertsitateko irakasle den HelmStierlin eremu honetan sartzearekin ; honek egin dituen ekarpen garrantzitsuenartean, psikopatologiaren zati handi baten oinarrian dagoen aita semeen artekoesplotazio moduak diren Ordezkaritza, Atxikipena eta Kanporatzea bezalakokontzeptuen garapena dago (Stierlin, 1979).
‎Batzuek eredu hau Familia Terapiaren eremutik deskalifikatzen badute ere, Eskizofreniaren tratamendurako familia lanaren berrindartze bat ekarri du benetan, eremu honetan Familia Terapiak hasieran piztu zituen itxaropenen ondoren, berebaliagarritasunari buruzko pesimismo garai batera iritsiak ginenean. Bestalde, psikiatria tradizionalaren eremuan sartu da eredua hasieratik, eta familiarenmailako tratamenduaren hedapena sustatu du.
‎Egile hau giza egite sexuala zientzia gisa ulertzen duensexologiaren jatorritzat jotzen da. Iwan Block ek sexologiaren esparrua gizarte zientzien barnean sartu zuen (ordura arte medikuntzaren alorrari zegokiolakontuan hartu behar da). Bere azterlanek sexologia, antropologia etaetnologiarekin harremanetan jarri zuten.
‎Bere drama irudikatzeko prest dagoen publikoko pertsona, bikotea edo taldea da.Rolari nagusitasuna eman behar dion aktoreak ez bezala, hemen protagonistari denbezalakoa izatea eskatzen zaio. Horretarako, ahalik eta erlaxatuen etadesinhibituen egotea lortu du, hasi berariazko beroketarekin, eta dramatizazioan zehar zuzendariak sartuko dituen teknikekin jarraituz, hain zuzen ere, beredrama espontaneoki adieraztea ahalbidetuko diotenekin. Protagonistak dakienarekin ez jardutea lortu nahi da, eta aldiz, bere espontaneitateari atea zabalik uztea, etajardun ordez dramatizatzea.
‎Saioaren arduraduna da eta, bere gain geratuko da eszena, ni laguntzaileak etataldearen timing a aukeratzeko erantzukizuna. Berak laguntzen du beroketan, etaeszenan teknikak sartu , eszena moztu, deribatu eta abar egiten du, taldera itzultzeaeta komentarioa ere berak bideratuz.
‎Zentzu honetan, Martinez-ek adierazitakoaren arabera,, teknika dramatikoakerabiltzeak, prozesu terapeutikoa bizkortzea ahalbidetzen du: baliabide teknikoberriak, mugikortasun handiagoa, taktika desberdinak, ahozko teknikez baliatu etapazientearen bilakaera oztopatzen dituzten teknikak agerian jarri eta aldatzea.Zenbait razionalizaziok errazago eman dezake amore dramatizazio baten aurrean, dramatizazio hori nortasunaren defendatu gabeko alderdi batetik sartu delako. Paziente bati portaera berezi bat erakuts dakioke (dramatizazio frogatzailea), azalpenbat eman ordez?
‎garatzen ari den eszena zuzentzen duen psikodramatistaren adierazpenak, bera baita eszena moztu, aldatu, pertsonaiak sartu eta abar egiten duena.
‎arteko esperientzia intersubjektiboena? (1977, 27 or.). Lehen aipatu moduan, subjektua triangelu matrize batean, Edipo konplexuan, sartzea da. Barneratutako talde egitura honetatik abiatuz, subjektuak nortasuna eskuratzen du, eta gainera, etorkizunean loturetan hautemateko tresnagisa funtzionatuko du.
‎Aurrerago, 1911an Moreno-k, batetik, psikodrama (1963) tresna terapeutikogisa sartu zuen, eta bestetik talde psikoterapiaren lehen kontsiderazioa ekarri zuen (1966). Hain zuzen, talde psikoterapiari izena eman zion ikertzailetzat jotzen zuenbere burua, nahiz Slavson ek (1976) ere ohore hori beretzat aldarrikatu.
‎ETAren lerro politikoa armadaren boterepean kudeatzen zensozietate batean parte ez hartzeagatik zegoen. Txillardegik eta lagun batzuek eztabaidademokratikoaren arte hertsian sartzea hautatu zuten ESB euskal mugimendu sozialistaeta Garai aldizkaria sortuz. Beraiek izan ziren aitzindari, hein batean, bi urte berantagoTelesforo Monzonekin aitzinean atzerriratuen itzulera erabakiorraren esker, HerriBatasuna izango zenarena.
‎Ondoko irailean, 1958koan beraz, Aljeriara soldadu joan behar izan nuen, 1960koabenduraino. Udatik Xarriton-ekin hitzartua nuen, itzultzean Hazparneko ikastetxeanirakasle sartuko nintzela. Udaberritik horko zuzendaria zen Piarres, kolegio zaharrarenenborretik bi kimu berriren pizteaz kargatua bere ideien arabera:
‎BenitoDel Valle-k eta Madariaga-k sortu baitzuten heipe metalikoen egiteko lantegi bat, inguruko baserritarren zerbitzuko, planoak marrazkitzen zituen Jose Luis AlvarezEnparantza k (azkenean ager dezadala Txillardegiren abizena). Gainera 1964 65ikasturtean, gure Laborantza Eskolan irakasle sartu zen, matematiken sailean. Ikasleeigaia maitarazi zien, eta kasu bakarra izan da hor pasatu ditudan 35 urtebetez.Miragarria!
‎Txillar izan zen, beraz, euskal idazle gurako batek islaturik ikusi nahi lukeenlehen eredua; bera zen ispilu eta xedea, erreferente bat, oraindik bakarra, euskalmunduan sartu berri berria zen erdaldunarentzat.
‎Nork eta Txillardegik, nori eta niri!; idazleen arteko elkarrizketan ari ginen eta, gainera, neure iritzia eskatzen zidan! Eguzkia sartzear zegoen Ondarretaren atzealdetiketa niri paisaia ederra, ezin ederragoa, iruditu zitzaidan hura.
‎Gaia oso zabala etasakona da; transmisioaren arazoa bete betean harrapatzen du, difusioaren arloa ere ukituz. Ur handietara sartu gabe , eskala txikiko gauza konkretuetan egongo gara, kondairaapur batzuek eta, bereziki, ezohiko berriemaile batek eskaintzen diguten jardueraikertzeko.
‎Baina garrantzi handiko gauza damitoen aldagarritasuna, aldaketa txikietarik handietara pasatzen baita mailaka eta, istorio beraren bertsioz bertsio ibiliz eta zubirik zubi aitzina jarraikiz, posible da edozeinmitotatik abiaturik edozein mitotara heltzea, haustura sobera bortitzik egin gabe. Ez daerraz muga ematea eta zuzen erabakitzea, noiz arte gauden mito beraren aldaki bateaneta noiz hasten garen beste mito desberdin batean sartzen : hori da sailkapen etakatalogo egileek aurkitzen duten oztopo handia.
‎Saindu hori mendiko haitzulo batean dago, izenak adierazten duen bezala, eta jende itxurako harri batean itxuratua. Diotenez, gau batez sartu zen bere harpean, gaueko hamabietan, hamabi argiekilan; eta sartzen ari zelarik, inguru haietako kabalaguztiak orroka eta marrumaka ari izan omen ziren, eta ez omen ziren isildu Sainduhura han sartu arte. Sekulako harrabotsa eta sekulako mugimendua izan zen auzohartan, entzun zutenek ez zuten, segur, miralukua inoiz ahantziko.
‎Saindu hori mendiko haitzulo batean dago, izenak adierazten duen bezala, eta jende itxurako harri batean itxuratua. Diotenez, gau batez sartu zen bere harpean, gaueko hamabietan, hamabi argiekilan; eta sartzen ari zelarik, inguru haietako kabalaguztiak orroka eta marrumaka ari izan omen ziren, eta ez omen ziren isildu Sainduhura han sartu arte. Sekulako harrabotsa eta sekulako mugimendua izan zen auzohartan, entzun zutenek ez zuten, segur, miralukua inoiz ahantziko.
‎Saindu hori mendiko haitzulo batean dago, izenak adierazten duen bezala, eta jende itxurako harri batean itxuratua. Diotenez, gau batez sartu zen bere harpean, gaueko hamabietan, hamabi argiekilan; eta sartzen ari zelarik, inguru haietako kabalaguztiak orroka eta marrumaka ari izan omen ziren, eta ez omen ziren isildu Sainduhura han sartu arte . Sekulako harrabotsa eta sekulako mugimendua izan zen auzohartan, entzun zutenek ez zuten, segur, miralukua inoiz ahantziko.
‎Hurrengo gauean emazte jantzi zen senarra, eta supazterrean geratu zen.Lamina etorri eta zer edo zer igarri zuen, gizonaren bizarra ikusirik. Txitxiburruntziemateko eskatu eta, gizonak burruntzia berotu eta ahotik sartu zion. Lamina oihukajoan zen eta gehiago ez zen etorri.
‎Jarririk omenzegoen arratsean supazterrean, senarraren beha, eta denbora gaizto egin zen. Etagainetik beheiti, ximiniatik, sartu zitzaion aire gaiztoa (ihurtzuria): brasa guztiabarreiatu zuen eta emazteari aztala eraman.
‎beso faltak iradokitzen ahal du sorgintasuna, herrentasunak saindu baten mendekua. Baina gertakariaeta mitoa batu ezinak direnean ere berraragitzen ahal da mitoa, nahiz eta horretarakoaldaketa batzuk sartu behar zaizkion, errealitatera hurbiltzeko eta harekin koherentziaminimoa erdiesteko. Honelako kasuak biziki interesgarriak dira, mitoaren egituran norberaren, edo taldearen?
‎Berriemaile ezohiko batek, Eulali Bilbao orozkoarrak, besteek baino askatasunhandiagoa zuen istorioak moldatzeko, eta hari entzundako hainbat gertakaritan edertoikusten ahal da nola erabiltzen zituen mitoak: hark edota haren ahaide hurbilek biziizandako esperientziei forma eta edukia emateko nola bereganatu dituzten tradiziokomotiboak eta zer aldaketak sartu dituzten istorioen egituran. Zergatik egin duten erejakin nahi genuke, beren nortasunak edo, menturaz, giroak bultzaturik.
‎Orduan berean gizon bat, hilaren senarraeta leihoan jo zuena, itxura? sartu zan gorpua ohostera, eroatera. Hilbegiran egozanakbeldurturik otoizka hasi zirenean, katu bihurtu zen gizona, katu handia:
‎Istorioa oso bitxia harrapatu bainuen, beste batean berriz kontatzeko eskatu nionEulaliri, eta bigarren aldi hartan, gertaeren kronologia aldatu zuen, inbertitu, moduesanguratsuz: hilbegiran katu handi bat (eta ez gizona) sartu zen, gorpua eroan gurazuen erpekaz; jendeak jotzen hasi zitzaizkionean gizon bihurtu zen eta denek ezagutuzuten* Teofilo. Geroago (ez aurrean, lehen bertsioan bezala) jo zuten leihoan etaagertu zen fraileen erretratua.
‎Sorginkeria giroan barrurago sartzen gaitu gorpua osteko saioak. Sorginei leporatu ohi zitzaizkien horrelako lapurketak, hilotzez ukendu magikoak egiten zituztelakoan (Caro Baroja 1975, 117).
‎Etxera joan zan eta ez euan gehiago urten, tristuraz hil zan. Egin eutsien hilbegiran auzoak bildurik egozala, lamina sartu zangiltza zulotik, intxaurkusku batetik estalgi ederra atera eta hartaz estali hilaren gorpuaeta ohea. Hango emakumeek estalgia eskuratu nahi eudien, eta untzekaz josi oheari; baina gorpua eroateko orduan, josita egon zein ez egon, erraz batu euan oihalaneskatilak eta atzera, intxaur azalean sartu».
‎Orozkoko laminak bere amorantea ondratu gura zuelako ekarri zion estalgia.Jestuaren adierazpen sinbolikoari begiratzen badiogu, haren esanahi intimistak erritopizgarria iradokitzen du: gorpua ehun batez inguratzea berriz amniosean biltzea da, matrizean sartzea , bizi berriaren bermea eskaintzeko (Ginzburg 1992, 265).
‎Enterrura agertu zen lamina, eta kapea bota gura eutsonhilari, arimea eroateko. Baia ez eutsoen astirik itzi, abadearen partez gorpua sartu ebenarin eleizara eta irrintzi batean parau zan lamina hori».
‎Badirudi ez-ohikoa delahori; behintzat, ez dira adibideak nonahi aurkitzen. Eta beharbada horregatikinteresgarriago da, orduan bizitza mitoan sartzeko ahalegina hain da handia, mitoabera aldatu behar baita horren egiteko. Bestela esanda, mitoak bere baitan eragiten dualdaketa, modu erreflexuan.
‎–Apolitiko? delakoei gaitzi bazaie ere, nahaspila labain eta itsaskor horretan ere sartu behar dugu euskaltzaleok. Erretorikaz gain, benetan euskarak aurreraegitea nahi badugu?
‎Noiz arte? Honekin loturik, Ertzaintzan sartzeko euskalduntasunaderrigorrezko baldintza ez dela ikusten dugu;, meritu, hutsa baizik.
‎dituen ideiak nabarmentzea. Baina inolako lotsarik gabe eta ezkutukaibili barik, bere pentsamendua eta iritziak jaulkitzeko baliatzen da Txillardegi, lankideen artikuluak irakurri eta irakurleei aurkeztean, bere iruzkinak ere sartuz , batzuetankritikoak. Inoiz nabarmendu nahi dituen lankideen ideiak eta bere aldetik eman nahidituen iritziak bereizten oso erraza ez bada ere, nabaria da normalean non nahi duenberak bere gogoeta inplikatu.
‎Bere sarreretan behin baino gehiagotan aipatu eta erabili izan ditu Txillardegikeuskararen inguruan egindako inkesta soziologikoak, eta horien premia eta funtsezkobalioa nabarmendu izan ditu. Horregatik, poza agertzen du Iparraldean egindakoerroldan ere hizkuntzaren ezagutza eta erabilerari buruzko galdera sartu dutelako: –Azkenean, berandu bada ere, galdera linguistiko bat erantsiko omen dute Iparraldekoinkestetan?
‎Bestelakoetan sartzen dira iparraldeko haizerako erriko aize, erreka aize, aitzinhaize eta kanpoko aize (3); hegoaldekorako erriko aize (18), barruko aize, aitzin haize, mahumet eta bothu handitiko aide; ekialdekorako aitzin aire (7), erriko aize (2), ataizeeta errekaire. Mendebaldekorako manex haize (8) eta mandio aize.
‎Gehienak mendebaldeko haizea izendatzeko erabiltzen dira, bai kopuruz eta baitaizendapen desberdinez ere. Bestalde, enbra aize eta behor haize behorbiltzaile izendapenak, bi norabide desberdinetako haizeak izendatzeko jaso diren arren, norabidearibaino izaerari kasu gehiago egiten diotelakoan gaude, nahiz ez ditugun multzo horretan sartu .
‎Baina gene maltzur batzuk,, transposon? deituak, neurrigabekiugaltzen dira organismoaren kontura, beraien kopia berriak sartuz genoma osoan zehar. Rueyling Lin (Nature. 99 XI).
‎Biltzen gaituzten osagaiak bilatubehar ditugu. LOGSEk ematen duen aukera aprobetxatu genuke, gure gaipropioak irakaskuntzan sartzeko . Gehiago zaindu EITBn eta komunikabideetan EuskalHerriari buruz ematen den interpretazioa.
‎Politika arloan nolabait eta zentzu zabalean, vascos? izateaerrebindikatzen duten abertzale ez diren horiek, duten jarrera argitu behar digute: kulturaren baitan sartzen dira ala kanpoan geratzen dira. Hautua ez da teorian ematen, praktikan baizik, Euskal Herriko beste biztanleen kasuan bezala.
‎Eta zer da existitzea, existentzia? Konplikazio handiegietan ez sartzeko , existentzialistek berek existentzia nola ulertzen duten ikusteko, irakurgai egokia dukeguUnamuno ren Vida de Don Quijote y Sancho delakoaren prologoa(. El sepulcro deDon Quijote?), autore horren ohiko sarkasmoarekin bulgaritate nagusiaren aurka.Gehien gehiengoaren existentzia, hau da, bizitzea, mundura etorri eta hortxe egoteada, egon, joatea tokatzen zaien arte?, estas pobres muchedumbres orden... –^Pero existen?
‎Are gehiago honi buruzkoirizpide zehatzik edo taxonomiarik ez dagoenean. Euskarazkotzat jo ditugunen arteanegon daitezke erdal erabilera duten kalkoak ezkutaturik, bai eta erdarazkoetan euskalhitzen multzoan sartu beharrekorik; hori egin gabe dagoen bitartean, ordea, gukgeureari eutsiko diogu.
‎– Eta metodologia dimentsioan sartuz , berriz ere badirudi komunikazio makroteoria eta komunikazio gertaera egokiak izan daitezkeela ia edozein motatakometodologia aplikatuz emaitza esanguratsuak lortu ahal izateko.
‎1), euskara? hizkuntza partikularraren azterketa munduan sartu etaeuskararen egoerari buruz zertxobait esateko, oso modu laburrean bada ere, eta 2) egoerahorretan, omenaldi liburu honetan dauden lanek nolako lekua betetzen duten azaltzekoere. Hau espreski ondo egiteko, ordea, zenbait baliabide lortu eta zenbait baldintzabete behar dira, orain ematen ez direnak.
‎izeneko paradigman, kognizioa gizabanako barneanematen den zerbait da eta, gainera, sortzetiko, berezkoa eta definitzailea gertatzenda gizabanako bakoitzean eta guztietan. Teoria honetan sartzen diren ereduteorikoen artean, batek esaten du gizabanakoen kognizioak sortzen dituela ezagutzak, eta ezagutzekin batera baita errealitateak ere; bestalde, kognizioa zenbaitmodulu edo azpikognizio berezirekin osatuta egongo da, adibidez: modulu linguistikoa edo hizkuntzarekikoa, modulu soziala, sen oneko modulua, etab.; gauregunean ondoen ezagutzen dena modulu linguistikoaren estruktura eta funtzionamendua denez, ezagutza linguistikoa eredu analogiko bihurtu da, beste edozeinezagutza mota nolakoa izan eta azter daitekeen ikusteko.
‎Ia sei mendekozigorra, susmoak direla bide. Eta tristura sartzen zait pentsatzen dudanean haurrekaurre egin diotela?, horren eten traumatiko eta goiztiarrari.
‎Goizeko bederatziak dira, artega nago: estresa, lana, erantzukizunak, eta min hori... Harrera ona egin ondoren, bulego atsegin horretara sartzeko esan didate. Neurehomeopataren aurrean eseri naiz.
‎Z/ belatxe/ Zan e alau e// kantara sar batau// tan belatxen// oin belak amen dabiltzes// be lenaubelia emen gitx ikuste san// belak an ote sien// b6no// ori ixen da sasoya// solluben ardidxe taganadu askon danian// beliak ona et6r biarrik esteu euki// se bertan eukitxen deude dxatenta// boin solluben estau eser// ara belatxera dxoan// total peligru andidxe on!// baya totalekopeltgrue// iños dxoanas// esk6lia galdute be// belabidxek 6...
‎bellatxe/ Zanle allau e// kanltalra sar batau// tanl bellatxen// oinlbellak lalmen dabiltzes//
‎bellatxe// anle allau e// kanltalra sar batau// tanl bellatxen// oinlbellak lalmen dabiltzes//
‎[belatxe]// [an e alau e]// [kantara sar batau]// [tan belatxen]//
‎Serrano Suñer ek euskara hirietatik kanpo nahi izan arren (gogora, capitales, pueblos de importancia? hura), horra nola sartzen zen hizkuntza zaharra hirietan ere, gaixorik, ahul eta eskas, baina presente.
‎Une jakin hartako testuingurua gaindituz, euskaldungoaren hizkuntz historia zaileta luzean urteetako honek badu beste berritasunik ere: Euskararen kontra, orduan sartu zen elizetan barnera Estatua, lehenengoz halako indar eta ahaleginez, ezbaitzen une bateko kontua izan, gerran eta gerraostean ia bi urte eta erditan luzatu zenabaizik. Eta 1940an ere ez zen gertatu guztiz itxi eta erabakita auzia, alderantziz baizik.
‎Mugimendu barruko zalantza haiek gorabehera, frankismoak oro har elebakartasunaren aldeko politika egin zuen, Administrazio guztiz elebakarra ezarriz, gaztelaniaez ziren hizkuntzei eskola eta kulturarako bidea erabat moztuz, eta, praktikan bederen, lotsa handirik gabe behin eta berriz bizitza pribatuan ere sartuz . Hemen orain ikusikodugun kasuak erakutsiko digunez, eliz jende frankistari berari ere arau berriak paratunahi izan zitzaizkion.
‎hiztungoen bi geografia eta bisoziologia ezarri nahi zituen. Gaztelania sartu samarturik zen hiri eta herri handiak(= zeinetan modernotasuna eta etorkizuna ageri baitira) erabat erdaldunak nahi zituen, euskararik gabeak. Eta irizpide horixe zen elizetan ere nahi zuena.
‎Bistan da, totalitarismoak ezin izan dituela autonomiak, aliatuenak ere, errespetatu. Bide horretatik, Gobernuak hortxe. Elizaren baratzean bertan sartzean –eginzuen topo elizgizonekin.
‎Gobernua eliz munduan sartzen hasiz gero, ez jakin noraino hel zitekeen arazoa.Josefinismo agintezale baten atarian ote zegoen Eliza espainola. Aliatu ala menpekoizan behar zuen Elizak hizkuntzen arlo horretan?
‎Artikulu honetan, AhoLab laborategian euskararako testu ahots bihurketaren inguruangaratu ditugun lan batzuk aurkezten dira. Lehenengo ataletan, sintesirako erabiltzen direnteknika nagusienak azaltzen dira, jarraian prozesaketa linguistikoen berezitasunetansakonago sartzeko . Testuaren normalizazioan, segmentazioan, azentuazioan, transkripziofonetikoan eta azterketa prosodikoan erabili ditugun ereduak eta jarraitu ditugun irizpideak azaltzen dira, lortu ditugun emaitza nabarienetariko batzuk aurkezteaz gain1.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
sartu 1.362 (8,97)
sartzen 1.019 (6,71)
sartzeko 408 (2,69)
sartzea 272 (1,79)
sartuko 219 (1,44)
sartuta 182 (1,20)
sar 138 (0,91)
sartuz 83 (0,55)
sartzean 56 (0,37)
sartutako 35 (0,23)
sartu gabe 34 (0,22)
sarturik 34 (0,22)
sartu aurretik 20 (0,13)
sartzeak 20 (0,13)
sartzera 18 (0,12)
Sartu 14 (0,09)
SAR 13 (0,09)
sartu ondoren 13 (0,09)
sartu arte 12 (0,08)
sartuz gero 11 (0,07)
sartzerakoan 11 (0,07)
Sar 8 (0,05)
Sartzeko 8 (0,05)
Sartzen 7 (0,05)
sartzeari 7 (0,05)
sartutakoan 6 (0,04)
sartzearekin 6 (0,04)
sarturiko 5 (0,03)
sartu arren 4 (0,03)
sartu orduko 4 (0,03)
sartzearekin batera 4 (0,03)
sartu ostean 3 (0,02)
SARTZEA 2 (0,01)
sartutakoak 2 (0,01)
sartzear 2 (0,01)
SARTZEKO 1 (0,01)
sarTZEAN 1 (0,01)
sartZEAN 1 (0,01)
sartuaz 1 (0,01)
sartutakoa 1 (0,01)
sartutakoetan 1 (0,01)
sartzearren 1 (0,01)
sartzekotan 1 (0,01)
Argitaratzailea
UEU 4.050 (26,66)
Konbinazioak (2 lema)
sartu behar 89 (0,59)
sartu egon 85 (0,56)
sartu ez 62 (0,41)
sartu ahal 37 (0,24)
sartu aukera 35 (0,23)
sartu nahi 33 (0,22)
sartu baino 30 (0,20)
sartu ezan 26 (0,17)
sartu egin 21 (0,14)
sartu ari 20 (0,13)
sartu joan 20 (0,13)
sartu hasi 17 (0,11)
sartu lortu 15 (0,10)
sartu ere 14 (0,09)
sartu ukan 13 (0,09)
sartu utzi 12 (0,08)
sartu berri 11 (0,07)
sartu erabaki 10 (0,07)
sartu asmo 9 (0,06)
sartu ikusi 9 (0,06)
sartu saiatu 9 (0,06)
sartu ohi 8 (0,05)
sartu ahalegin 7 (0,05)
sartu beharreko 7 (0,05)
sartu irten 7 (0,05)
sartu ate 6 (0,04)
sartu bezain 6 (0,04)
sartu eduki 6 (0,04)
sartu ibili 6 (0,04)
sartu ahalegindu 5 (0,03)
sartu beste 5 (0,03)
sartu bide 5 (0,03)
sartu den 5 (0,03)
sartu eskubide 5 (0,03)
sartu modu 5 (0,03)
sartu agindu 4 (0,03)
sartu ahalbidetu 4 (0,03)
sartu aurre 4 (0,03)
sartu aurreikusi 4 (0,03)
sartu barik 4 (0,03)
sartu bi 4 (0,03)
sartu gero 4 (0,03)
sartu hainbat 4 (0,03)
sartu ondoren 4 (0,03)
sartu ordu 4 (0,03)
sartu prozesu 4 (0,03)
sartu = 3 (0,02)
sartu ahala 3 (0,02)
sartu arrisku 3 (0,02)
sartu arte 3 (0,02)
sartu atari 3 (0,02)
sartu aurkitu 3 (0,02)
sartu aurreko 3 (0,02)
sartu azken 3 (0,02)
sartu baldin 3 (0,02)
sartu baldintza 3 (0,02)
sartu betekizun 3 (0,02)
sartu borondate 3 (0,02)
sartu debekatu 3 (0,02)
sartu edota 3 (0,02)
sartu era 3 (0,02)
sartu eremu 3 (0,02)
sartu erraztasun 3 (0,02)
sartu eskatu 3 (0,02)
sartu estatu 3 (0,02)
sartu etzan 3 (0,02)
sartu ezin 3 (0,02)
sartu gabe 3 (0,02)
sartu gai 3 (0,02)
sartu hautaproba 3 (0,02)
sartu helburu 3 (0,02)
sartu hitz 3 (0,02)
sartu joera 3 (0,02)
sartu muga 3 (0,02)
sartu onartu 3 (0,02)
sartu oztopo 3 (0,02)
sartu prest 3 (0,02)
sartu prestatu 3 (0,02)
sartu prezio 3 (0,02)
sartu proposatu 3 (0,02)
sartu sartu 3 (0,02)
sartu ahalmen 2 (0,01)
sartu arazo 2 (0,01)
sartu askatasun 2 (0,01)
Konbinazioak (3 lema)
sartu baino lehen 20 (0,13)
sartu nahi ukan 19 (0,13)
sartu behar ukan 18 (0,12)
sartu aukera eman 7 (0,05)
sartu bezain laster 5 (0,03)
sartu ez ukan 5 (0,03)
sartu ahalegin egin 4 (0,03)
sartu behar egon 4 (0,03)
sartu ez den 4 (0,03)
sartu ez egon 4 (0,03)
sartu ahal ukan 3 (0,02)
sartu aukera berri 3 (0,02)
sartu baino lehenago 3 (0,02)
sartu atari bat 2 (0,01)
sartu ate bat 2 (0,01)
sartu ate egon 2 (0,01)
sartu aukera ere 2 (0,01)
sartu aukera ukan 2 (0,01)
sartu aurkitu ezan 2 (0,01)
sartu aurreikusi espazio 2 (0,01)
sartu baino egun 2 (0,01)
sartu beste aukera 2 (0,01)
sartu debekatu agindu 2 (0,01)
sartu egin behar 2 (0,01)
sartu egin proposamen 2 (0,01)
sartu egon beste 2 (0,01)
sartu erabaki hartu 2 (0,01)
sartu eremu beste 2 (0,01)
sartu etzan praktika 2 (0,01)
sartu ezan bera 2 (0,01)
sartu hautaproba euskara 2 (0,01)
sartu helburu eman 2 (0,01)
sartu irten egin 2 (0,01)
sartu nahi ibili 2 (0,01)
sartu prest egon 2 (0,01)
sartu ukan pertsonaia 2 (0,01)
sartu ahalegin hain 1 (0,01)
sartu ahalegin irmo 1 (0,01)
sartu ahalegin kokatu 1 (0,01)
sartu ahalegindu ari 1 (0,01)
sartu ahalmen ukan 1 (0,01)
sartu arazo praktiko 1 (0,01)
sartu arazo ukan 1 (0,01)
sartu ari ari 1 (0,01)
sartu ari den 1 (0,01)
sartu arrisku handi 1 (0,01)
sartu arte itxaron 1 (0,01)
sartu arte zerga 1 (0,01)
sartu asmo erabili 1 (0,01)
sartu asmo ez 1 (0,01)
sartu asmo ukan 1 (0,01)
sartu atari nagusi 1 (0,01)
sartu ate para 1 (0,01)
sartu aukera ahalbidetu 1 (0,01)
sartu aukera egon 1 (0,01)
sartu aukera gutxitu 1 (0,01)
sartu aukera handi 1 (0,01)
sartu aukera hobe 1 (0,01)
sartu aukera hori 1 (0,01)
sartu aukera ireki 1 (0,01)
sartu aukera porrot 1 (0,01)
sartu aukera zabaldu 1 (0,01)
sartu aukera zapuztu 1 (0,01)
sartu aurre ere 1 (0,01)
sartu aurreko alde 1 (0,01)
sartu aurreko sagu 1 (0,01)
sartu azken ate 1 (0,01)
sartu baino ez 1 (0,01)
sartu baino handi 1 (0,01)
sartu baino lehenagoko 1 (0,01)
sartu baldintza zorroztu 1 (0,01)
sartu barik horrela 1 (0,01)
sartu behar azaldu 1 (0,01)
sartu behar edozein 1 (0,01)
sartu behar ere 1 (0,01)
sartu behar euskara 1 (0,01)
sartu behar haiek 1 (0,01)
sartu behar industria 1 (0,01)
sartu behar nerabezaro 1 (0,01)
sartu behar ohiko 1 (0,01)
sartu behar ontologia 1 (0,01)
sartu beharreko ideia 1 (0,01)
sartu beharreko kapital 1 (0,01)
sartu beharreko material 1 (0,01)
sartu beharreko poltsa 1 (0,01)
sartu beharreko proiektu 1 (0,01)
sartu berri berri 1 (0,01)
sartu beste egile 1 (0,01)
sartu beste modu 1 (0,01)
sartu beste mota 1 (0,01)
sartu betekizun BJLO 1 (0,01)
sartu betekizun galdatu 1 (0,01)
sartu betekizun orokor 1 (0,01)
sartu bezain azkar 1 (0,01)
sartu bi bide 1 (0,01)
sartu bi gauza 1 (0,01)
sartu bi modu 1 (0,01)
sartu bide bakar 1 (0,01)
sartu bide estatiko 1 (0,01)
sartu bide hori 1 (0,01)
sartu edota ikasle 1 (0,01)
sartu edota produkzio 1 (0,01)
sartu edota zeremonia 1 (0,01)
sartu eduki ahalbide 1 (0,01)
sartu eduki zerrenda 1 (0,01)
sartu egin ahalegin 1 (0,01)
sartu egin beharreko 1 (0,01)
sartu egin hutsune 1 (0,01)
sartu egin ibili 1 (0,01)
sartu egon administratiboki 1 (0,01)
sartu egon arau 1 (0,01)
sartu egon baita 1 (0,01)
sartu egon bi 1 (0,01)
sartu egon bilatu 1 (0,01)
sartu egon elikagai 1 (0,01)
sartu egon emakume 1 (0,01)
sartu egon enpresa 1 (0,01)
sartu egon ere 1 (0,01)
sartu egon erraztasun 1 (0,01)
sartu egon esan 1 (0,01)
sartu egon eskola 1 (0,01)
sartu egon euskal 1 (0,01)
sartu egon ezkutatu 1 (0,01)
sartu egon gaur 1 (0,01)
sartu egon gezi 1 (0,01)
sartu egon gogorarazi 1 (0,01)
sartu egon harresi 1 (0,01)
sartu egon historia 1 (0,01)
sartu egon izen 1 (0,01)
sartu egon kazetaritza 1 (0,01)
sartu egon komunikazio 1 (0,01)
sartu egon kultu 1 (0,01)
sartu egon lurrazal 1 (0,01)
sartu egon mundu 1 (0,01)
sartu egon Ondarreta 1 (0,01)
sartu egon pentsatu 1 (0,01)
sartu egon sarrera 1 (0,01)
sartu era hori 1 (0,01)
sartu era irabiatu 1 (0,01)
sartu era protokolo 1 (0,01)
sartu erabaki borondatezko 1 (0,01)
sartu erabaki ei 1 (0,01)
sartu ere egin 1 (0,01)
sartu ere ez 1 (0,01)
sartu ere lortu 1 (0,01)
sartu ere mantendu 1 (0,01)
sartu ere oso 1 (0,01)
sartu ere posible 1 (0,01)
sartu ere testuinguru 1 (0,01)
sartu eskubide aldarrikatu 1 (0,01)
sartu eskubide berak 1 (0,01)
sartu eskubide buru 1 (0,01)
sartu eskubide ere 1 (0,01)
sartu eskubide lortu 1 (0,01)
sartu estatu hizkuntza 1 (0,01)
sartu estatu lege 1 (0,01)
sartu ez txertatu 1 (0,01)
sartu ez utzi 1 (0,01)
sartu ezan agindu 1 (0,01)
sartu ezan antena 1 (0,01)
sartu ezan eskatu 1 (0,01)
sartu ezan izen 1 (0,01)
sartu ezan kalabaza 1 (0,01)
sartu ezan kontzeptualki 1 (0,01)
sartu ezan uko 1 (0,01)
sartu gai delako 1 (0,01)
sartu gai ez 1 (0,01)
sartu hainbat ate 1 (0,01)
sartu hainbat bide 1 (0,01)
sartu hainbat kontzeptu 1 (0,01)
sartu hainbat sakonera 1 (0,01)
sartu hasi irrati 1 (0,01)
sartu hasi kopuru 1 (0,01)
sartu helburu ez 1 (0,01)
sartu hitz idiomatikoki 1 (0,01)
sartu ibili atharraztar 1 (0,01)
sartu ibili gazte 1 (0,01)
sartu ibili Koldo 1 (0,01)
sartu ibili lurralde 1 (0,01)
sartu ibili udal 1 (0,01)
sartu ikusi bera 1 (0,01)
sartu ikusi gu 1 (0,01)
sartu irten aritu 1 (0,01)
sartu irten bat 1 (0,01)
sartu irten buruz 1 (0,01)
sartu irten gehiegi 1 (0,01)
sartu irten horiek 1 (0,01)
sartu joan gizabanako 1 (0,01)
sartu joan pertsona 1 (0,01)
sartu joera eduki 1 (0,01)
sartu joera ukan 1 (0,01)
sartu lortu nahi 1 (0,01)
sartu modu desberdin 1 (0,01)
sartu modu kontu 1 (0,01)
sartu modu zuzen 1 (0,01)
sartu nahi agertu 1 (0,01)
sartu nahi ez 1 (0,01)
sartu nahi kasu 1 (0,01)
sartu nahi nu 1 (0,01)
sartu ohi ahozko 1 (0,01)
sartu ohi ukan 1 (0,01)
sartu ondoren bi 1 (0,01)
sartu ordu jo 1 (0,01)
sartu oztopo aurkitu 1 (0,01)
sartu proposatu egin 1 (0,01)
sartu sartu bizi 1 (0,01)
sartu sartu egin 1 (0,01)
sartu ukan asmo 1 (0,01)
sartu ukan bide 1 (0,01)
sartu ukan gaitasun 1 (0,01)
sartu ukan helburu 1 (0,01)
sartu ukan herri 1 (0,01)
sartu ukan ibilbide 1 (0,01)
sartu utzi den 1 (0,01)
sartu utzi esan 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia