Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 12

2007
‎Jokaeraz aldatzeko behin ere ez da berantegi, pertsona pentsamendua aldarazteko tekniketan trebatzen bada, gertaerak bestela interpretatzen ikasten badu, bere buruaz gogoeta egiteko gaitasuna berreskuratzen badu, bere nortasunaren balorazioa lantzen badu, asertibitatea eta antzeko trebezia sozialez jabetzen bada, positiboki mintzatzen ikasten badu, etc.
‎Hala, haurrak ekintza asmodunak eta nahi gabekoakbereizteko gai izaten dira. Beste pertsonen pentsamenduak, sentimenduak etaantzekoak bakantzat hartzen dira; hau da, nahasigabetzat. Holly zuhaitzera igoizanagatik Holly ren aita haserre egongo ote den galdetzen zaienean, maila horretandauden haurrek honako hau erantzun ohi dute:
‎Horri esker, bere pentsamenduez eta sentimenduez hausnartu ahal izaten du (ikuspegiautogogoetazkoa). Bestetik, beste pertsonek ere gauza bera egin dezaketela ikastendu, eta beste pertsonen pentsamenduak eta sentimenduak anizkuntzat hartzen ditu (adibidez, beldurtia eta alaia), nahiz eta oraindik isolatutzat, jarraitutzat edogarrantzi maila ezberdinekotzat hartu (nagusiki alaia da, eta, bigarren mailan, beldurtia). Haren iritzian, bai norbera bai beste pertsonak ekintza nahi gabekoakegiteko gai dira.
2010
‎Horren baitan, hain zuzen ere, hitzezkoa ez den komunikazioa azpimarratubehar da. Izan ere, hitzak erabili gabe komunikatzeko gaitasuna garrantzitsua da, besteak beste, eskuekin eta gorputzarekin egiten diren keinuek, aurpegiko espresioek, ahotsaren tonuak, begiradak, muskuluen tonuak eta antzekoek hitzez komunikatzen dena osatzen dute eta pertsonaren pentsamenduari eta erreakzioari buruzkoinformazioa eskaintzen dute.
2011
‎Faktore biologikoez gain, zenbait pertsonarengan pentsamendu obsesiboek indar handia hartzen dute, pertsona horiek uste okerrak izaten dituztelako. Gavinoren (2001) arabera, obsesioak elikatzen dituzten bost uste nagusi daude:
‎Adibidez, «onartezina den pentsamendu bat izateak pentsatzen dena gauzatzeko dauden aukerak gehitzen ditu» edota «zerbait txarra pentsatzea, ekintza hori egitea bezain ezmorala da» gisako pentsamenduak eduki ditzakete. Laugarrenik, nahaste obsesibo konpultsiboa duten pertsonen pentsamenduek aurresaten dituzten ondorioak katastrofikoak edo negatiboak izaten dira; hala ez balira ez lirateke pentsamendu horien beldur izango. Eta nola ez, gertaera negatiboak ekiditeko ekintzak martxan jartzen dituzte.
‎Estres postraumatikoaren nahastea. Gertaera beldurgarri bat bizi izan ondoren, ohiko nahasmendu ahulgarria da, eta, horren ondorioz, pertsonak pentsamendu eta oroitzapen iraunkorrak ditu, esperientziari beldur. Haurrengan, sarritan, asaldu kroniko bihurtzen da.
2012
‎Gertaera traumatikoa gogora ekartzen duen guztia etengabe saihesteko joera dago: ahalegina egiten da gertaera traumatikoaren edota trauma gogorarazten duten jarduera, leku edo pertsonen inguruko pentsamenduak, sentimenduak edo elkarrizketak ez izateko. Gainera, traumaren alderdi garrantzitsuak gogoratzeko ezgaitasuna dago.
2014
‎Thomas-en teoremak dioen bezala, ‘pertsonek egoerak errealak balira bezala definitzen badituzte, egoera horiek errealak dira beren ondorioetan’ (Thomas, 1928). Hortaz, pertsonen pentsamenduan eta ikuskeran eragiteak euren portaeran aldaketak ekartzen ditu. Pentsamenduan, ikuskeran edo garai batean maizago erabili ohi zen ideologian eragiteko, komunikazioa dugu, bere zentzurik zabalenean ulertuta, bitarteko nagusienetakoa.
‎Askotan, pentsamendu formala ez da berez agertzen, halako entrenamendu bat behar baitu. Gainera, aurkitu da gizarte maila garaiagoko pertsonek pentsamendu formaleko zereginak hobeto ebazten dituztela, sistematikoki. Azken finean, badirudi kulturak eta maila sozioekonomikoak era nabarmenean eragiten dutela eragiketa formalen erabileran.
2021
‎Bigarrena, psikologia kognitiboa izpirituaren funtzionamendua ulertzen duena, memorioa, mintzatzea, pertzepzioak eta arazoen aterabidea. Hirugarrena psikologia soziala, nola pertsonen pentsamenduak, emozioak eta jokabideak beste pertsonen presentzia erreal, irudikatu ala inplizituan eragiten duten. Azkena, psikologia klinikoa, pertsona baten edo talde baten prozesu psikikoak, ahalik eta azterketarik zehatzena dituena, bere egoeraren eta bilakaeraren osotasunean.
‎Aingeruek pertsonen pentsamenduak entzuteko dohaina dute. Inork hitz egiten ez badu ere, hitz xuxurlatuen murmurio etengabea sumatzen dute.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia