Emaitzak: 6
2007 | ||
Hala, haurrak ekintza asmodunak eta nahi gabekoakbereizteko gai izaten dira. Beste | pertsonen pentsamenduak, sentimenduak etaantzekoak bakantzat hartzen dira; hau da, nahasigabetzat. Holly zuhaitzera igoizanagatik Holly ren aita haserre egongo ote den galdetzen zaienean, maila horretandauden haurrek honako hau erantzun ohi dute: | |
Horri esker, bere pentsamenduez eta sentimenduez hausnartu ahal izaten du (ikuspegiautogogoetazkoa). Bestetik, beste pertsonek ere gauza bera egin dezaketela ikastendu, eta beste | pertsonen pentsamenduak eta sentimenduak anizkuntzat hartzen ditu (adibidez, beldurtia eta alaia), nahiz eta oraindik isolatutzat, jarraitutzat edogarrantzi maila ezberdinekotzat hartu (nagusiki alaia da, eta, bigarren mailan, beldurtia). Haren iritzian, bai norbera bai beste pertsonak ekintza nahi gabekoakegiteko gai dira. | |
2011 | ||
Adibidez, «onartezina den pentsamendu bat izateak pentsatzen dena gauzatzeko dauden aukerak gehitzen ditu» edota «zerbait txarra pentsatzea, ekintza hori egitea bezain ezmorala da» gisako pentsamenduak eduki ditzakete. Laugarrenik, nahaste obsesibo konpultsiboa duten | pertsonen pentsamenduek aurresaten dituzten ondorioak katastrofikoak edo negatiboak izaten dira; hala ez balira ez lirateke pentsamendu horien beldur izango. Eta nola ez, gertaera negatiboak ekiditeko ekintzak martxan jartzen dituzte. | |
2014 | ||
Thomas-en teoremak dioen bezala, ‘pertsonek egoerak errealak balira bezala definitzen badituzte, egoera horiek errealak dira beren ondorioetan’ (Thomas, 1928). Hortaz, | pertsonen pentsamenduan eta ikuskeran eragiteak euren portaeran aldaketak ekartzen ditu. Pentsamenduan, ikuskeran edo garai batean maizago erabili ohi zen ideologian eragiteko, komunikazioa dugu, bere zentzurik zabalenean ulertuta, bitarteko nagusienetakoa. | |
2021 | ||
Bigarrena, psikologia kognitiboa izpirituaren funtzionamendua ulertzen duena, memorioa, mintzatzea, pertzepzioak eta arazoen aterabidea. Hirugarrena psikologia soziala, nola | pertsonen pentsamenduak, emozioak eta jokabideak beste pertsonen presentzia erreal, irudikatu ala inplizituan eragiten duten. Azkena, psikologia klinikoa, pertsona baten edo talde baten prozesu psikikoak, ahalik eta azterketarik zehatzena dituena, bere egoeraren eta bilakaeraren osotasunean. | |
Aingeruek | pertsonen pentsamenduak entzuteko dohaina dute. Inork hitz egiten ez badu ere, hitz xuxurlatuen murmurio etengabea sumatzen dute. |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
pertsona | 6 (0,04) |
Lehen forma
pertsonen | 6 (0,04) |
Argitaratzailea
UEU | 3 (0,02) |
Pamiela | 1 (0,01) |
Bat Soziolinguistika Aldizkaria | 1 (0,01) |
Herria - Euskal astekaria | 1 (0,01) |
Konbinazioak (2 lema)
pertsona pentsamendu | 6 (0,04) |
Konbinazioak (3 lema)
pertsona pentsamendu aurresan | 1 (0,01) |
pertsona pentsamendu entzun | 1 (0,01) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |