2008
|
|
Pertsonaren lehen hizkuntza erabakigarria da hizkuntza gaitasun erlatibo bat ala beste izateko. Horrela, bada, lehen hizkuntza euskara bakarrik duten
|
pertsonek
hizkuntza gaitasun erlatiboa dezentez handiagoa izan ohi dute lehen hizkuntza gaztelania dutenek baino. Bi multzoen erdian daude, baina hurbilago lehenengotik bigarrenetik baino, hizkuntza biak lehen hizkuntza gisa jaso dituzten pertsonak.
|
|
Horrela, bada, egun espainiar Estatuan dauden euskal lurraldeetan, hiztun guztiei" euskaraz hitz egiteko" eskubidea onartzen zaien arren, legeetan ez da hizkuntza hori ezagutzeko betebeharra jasotzen. Beraz, eskubide hori baliatzeko aukera mugatu egiten da solaskideak ez badu hizkuntza hori ezagutzen, eta horrek
|
pertsonen arteko
hizkuntza gatazka moduan izenda dezakegun egoera multzoa eragiten du. Hiztunek eskura dituzten baliabideak erabiliko dituzte egoera horiei aurre egiteko, eta euskaraz edo gaztelaniaz hitz egitea aukeratuko dute, hainbat aldagairen arabera. soziolinguistika klusterra martin ugalde, kp/ 20140 andoain 79
|
2010
|
|
Beste kontu bat da gizarte bateko
|
pertsonak
hizkuntza bat baino gehiago ezagutzea, eta beraz, elebidun edo eleaniztun izatea. Baina ez ditzagun gauzak nahasi.
|
2013
|
|
Orain artean lortutako emaitzen arabera, ikerketan parte hartu duten
|
pertsonen
hizkuntza esperientziak azaltzeko eta hiztun berrien profilak deskribatzeko aldagai emankorrenak honakoak dira: (a) ikasketa esperientzia zein izan den eta zein adinarekin burutu den, (b) euskara erabiltzeko aukera duen, eta (c) ikasitako hizkuntza aldaera zein den eta erabilera nolakoa den.
|
2014
|
|
Lan honetan, jarrera mota jakin bat aztertuko dugu; jarrera linguistikoak, hain zuzen ere.
|
Pertsonek
hizkuntzekiko eta barietateekiko egiten dituzten balorazioak dira, eta hizkuntza eta barietate horiek ordezkatzen dituzten norbanakoekiko eta taldeekiko jarrerei egiten diete erreferentzia (Ryan, Giles eta Sebastian, 1982: 1, Baldaqu�, 2004n aipatua).
|
2022
|
|
Eleaniztasun horretan, hizkuntzen markaren eragina maila ezberdinetakoa da, hizkuntza bakoitza inguratzen duen narratibak eta hizkuntza horri lotutako asoziazio positiboek eragin zuzena izan baitezakete hizkuntza hori ikasteko motibazioan, bai eta gerora hizkuntza hori erabiltzeko joeran. Gero eta eleaniztunagoak garen neurrian, komunikazio egoera ezberdinetan hizkuntza hautua egiteko beharra gero eta maizago gertatzen den zerbait da, aurrean dugun pertsona edo
|
pertsonekin
hizkuntza bat baino gehiago partekatzen baitugu. Hizkuntza hautu horretan askotariko faktoreek hartuko dute parte, batzuk norbere ezaugarri pertsonalei lotutakoak (hizkuntza gaitasuna eta motibazioak), beste batzuk testuinguruari lotutakoak (ohitura, lurralde horretako hizkuntza nagusia zein den...) baina badira baita ere hizkuntza bakoitzaren ospe eta erakargarritasunari lotutako arrazoiak.
|
|
BAi Euskarari ziurtagiriaren baldintzen irizpideak honela laburbildu izan dira: erakundeko
|
pertsonen
hizkuntza gaitasuna, irudi korporatiboa eta hizkuntza paisaia, kanpo harremanak eta barne harremanak.
|
|
Horrela bada, baldintzak lau irizpide hauetan laburbildu izan dira: erakundeko
|
pertsonen
hizkuntza gaitasuna, irudi korporatiboa eta hizkuntza paisaia, kanpo harremanak eta barne harremanak. " Zerbitzua euskaraz" mailarako zehazten diren baldintzak betetzera iritsi ezean," Bidean" maila dagokio entitateari.
|
|
2020ko azken hilabeteetan, Bai Euskarari Elkarteak ziurtagiria eskuratzeko irizpideak EMEra hurbiltzeko eta egokitzeko ariketa egin zuen, etorkizuneko balizko elkarlana erraztu lezakeelakoan. Horrela bada,
|
pertsonen
hizkuntza gaitasunari, erakundearen irudiari eta kanpo komunikazioari dagokienez, zehaztu dira" zerbitzua euskaraz" eta" lana euskaraz" egin ahal izateko baldintzak. Halaber, barne komunikazioaren, lan tresnen eta pertsonen kudeaketaren ataletan zehaztu diren baldintzak bete dituzte" Zerbitzua eta lana euskaraz" ziurtagiriaren maila gorena lortu nahi duten erakundeek.
|