Emaitzak: 5
2017 | ||
Dena den, haren bakardadea erregearenaren gisakoa zen: | pertsonaren eredu kartesiarrean, ez dago pentsatzen duen buruaren eta gorputz makinaren arteko dualismo berdinzalerik, ugazabaren eta esklaboaren arteko harremana soilik. Izan ere, borondatearen lehen eginkizuna gorputza eta izadia menderatzea da. | |
Izan ere, borondatearen lehen eginkizuna gorputza eta izadia menderatzea da. Orduan, estatu mailan garai berean gertatutako aginte funtzioen zentralizazio bera ikus dezakegu | pertsonaren eredu kartesiarrean: estatuaren egitekoa gorputz soziala gobernatzea zen heinean, nortasun berrian, burua ere subirano bihurtu zen. | |
garapenarekin lotutako informazio preziatua eskaini zuen. Autokontrol dinamikei loturiko haren ideiek beste | pertsona eredu bat eraikitzera eramango zuketen, eta, eredu horren arabera, norbanakoak aldi berean ugazaba eta esklabo gisa jokatuko zukeen. XVII. mendearen bukaera aldera, Descartesen doktrinak lan diziplina kapitalistaren eskakizunak hain ongi interpretatu zituen, non Europaren luze zabalean hedatu baitzen eta bizirik iraun baitzuen, nahiz eta biologia bitalista iritsi ahala paradigma mekanizista gero eta zaharkituago bihurtu. | |
2020 | ||
Argi izan behar dugu gure ikasleekin zein ezaugarri garatzeko lan egin nahi dugun, zein den landu nahi dugun ikasle profila eta zein diren gure erakundean ikastearen ondorioz ikasle horiengan sortu nahi ditugun inpaktuak. | Pertsona ereduaren definizio hori izan behar da ikaskuntza eta irakaskuntza prozesuen oinarria eta iparra. Ezaugarri horiek garatzeko hezkuntza ildoak identifikatu eta hautu metodologikoak egin behar ditugu eta, besteak beste, Curriculuma, eskola antolaketa, espazioen banaketa eta erabilera, denboraren antolaketa, naturarekin harremana, harreman soziala ere baldintzatuko dituzte. | |
Argi izan behar dugu gure ikasleekin zein ezaugarri garatzeko lan egin nahi dugun, zein den landu nahi dugun ikasle profila eta zein diren gure erakundetan ikastearen ondorioz ikasle horiengan sortu nahi ditugun inpaktuak. | Pertsona ereduaren definizio hori izan behar da ikaskuntza eta irakaskuntza prozesuen oinarria eta iparra. Eta honek aurreko puntura garamatza: |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
pertsona | 5 (0,03) |
Lehen forma
Pertsona | 2 (0,01) |
pertsonaren | 2 (0,01) |
pertsona | 1 (0,01) |
Argitaratzailea
ELKAR | 5 (0,03) |
Konbinazioak (2 lema)
pertsona eredu | 5 (0,03) |
Konbinazioak (3 lema)
pertsona eredu definizio | 2 (0,01) |
pertsona eredu kartesiar | 2 (0,01) |
pertsona eredu bat | 1 (0,01) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |