2000
|
|
Egia esan, ezin da arau finkorik eman arnasa egiteko modu onena zein den erabakitzeko;
|
pertsona
bakoitzak berea dauka. Esate baterako, andrazkoek gehiago garatu dute bularreko arnasketa.
|
2002
|
|
|
Pertsona
bakoitzak bere erara hautematen ditu bere inguruko egitateak. Nork bereak diren irudikapenak dauzka egitateez; egitateak irudikapenak dira gizabanakoarentzat.
|
2005
|
|
|
Pertsona
bakoitzak bere mugak eta eremuak zehazten ditu, bere interesakfinkatzen joaten da. Taldekideek euren interesak argi azaltzen dituztenean, bateratu egiten dituzte.
|
2006
|
|
Erantzunak pertsona batetik bestera aldakorrak dira erreakzioen atalase sentsorialaren, intentsitate mailaren, iraupenaren etaerrekuperazio denboraren arabera. Honen ondorioz, egoera berberean modu ezberdinean erantzuten du
|
pertsona
bakoitzak bere ezaugarri tenperamentalak direla eta.
|
|
Aitzitik, errealitatea eraldatzea (eraldatze partziala ala orokorra) bilatzen duten mugimendu, erakunde eta talde berriak agertu dira. Eragile berriez gain,
|
pertsona
bakoitzak bere autobiografia propioa eraikitzea du asmo, gutako bakoitzak geure burua ere, giza agentzia, gisa ulertuz.
|
|
Zuzenbidearen ardatza,
|
pertsona
bakoitzak bere bizitzan egiten dituen egintza juridikoak arautzen dituena.
|
2007
|
|
deitzen dugu, eta asko erabiltzenda.
|
Pertsona
bakoitza bere argazkiarekin agertzen da eta arrakasta izan du. Atalhonetaz gain, albiste agentziak ere baditugu hemen, zerbitzu gida bat, hiztegiak...
|
|
Gero Corneille engan topatzen da («génie d, un peuple», 1640), Port Royalen («le genie de nostre langue», 1650), etab. Mendearen azken herenean, modako adigaia bilakatua jadaneko, liburuak hasten dira: ...de la langue françoise; 1681, J. Menudier, izenburu berarekin (frantsesa, dama bezala pertsonifikatua, bera mintzo da); 1685, izenburu beragaz halaber, «par le Sieur D++»? 978, etab. Testurik gogoangarriena Christmann ek Dominique Bouhours en «La Langue Françoise»i deritzo (1671) 979 Ongi ikusten da, hizkuntzaren jeinua, birjaiokundetarki, talentua, dohaina, trebetasuna bezala ulertzen dela,
|
pertsona
bakoitzak bere talentuak dituen bezalaxe dituenak hizkuntza bakoitzak bereak. Hala hizkuntza bakoitza nortasun bat da, bere aiurriagaz, eta bakoitzak bere koloreekin pintatzen du mundua:
|
2010
|
|
Egoitza gaixoaren ohiko etxe bilakatzen da hainbat arrazoirengatik, besteakbeste, beraien osasun egoera kaxkarra dela medio, egoera sozial ahula izateagatikedo ohiko ingurunean bizi ezinagatik. Egoitzetan
|
pertsona
bakoitzak bere logelaizaten du, nahiz eta askotan konpartitua izan. Zerbitzu anitz eskaintzen dira: oinarrizko osasun zerbitzua, zainketa pertsonala, elikadura, animazio soziokulturala, etab. Egoitzek mendekotasuna (esaterako, dementzia) duten pertsonak zaintzekoprestatuta egon behar dute.
|
|
Hiru ziurtasunek mugatzen dute kosmopolitismoaren eremua: a) errekonozimendu morala batez ere pertsonei dagokie; b) gizaki guztiei berdintasunezaplikatzen zaie; c)
|
pertsona
bakoitzak bere errekonozimendu morala erakusten diegainerako gizabanako guztiei (Sachs eta Sartorius, 2007: 160). Kosmopolitismomoralaren ideia nagusiaren arabera, edozein pertsona esanahi moralaren azkeneramailea dela ulertuz, garaiera global baten jabe da.
|
2011
|
|
Elkar ulertzea beste irizpide bat izan daiteke. Bi
|
pertsonek
bakoitzak bere «hizkuntzan» jardunda, elkar ulertzen ez badute, esan liteke hizkuntza ezberdinetan ari direla. Bestela, bata bestearen aldaera direla, edo biak hirugarren hizkuntza baten aldaerak direla.
|
2012
|
|
–
|
Pertsona
bakoitzak bere trapua edukitzea haien arteko kutsadura ekiditeko.
|
|
2 Zuzenbidearen ardatza,
|
pertsona
bakoitzak bere bizitzan egiten dituen egintza juridikoak arautzen dituena.
|
2017
|
|
(Ruíz Vargas, 2004, orr. 1),
|
pertsona
bakoitzak bere bizitza zikloan metatutako esperientzien bitartez sortzen baitu bere bizitza. Bizi izandako esperientzien oroimenak norberaren sormenari bide ematen dio eta Oddonen (Oddone et al., 2008, orr.
|