2000
|
|
Dagoeneko kontatu dugun bezala (ikus 54 orrialdea, eta bertan aipaturiko Henriette Walter-en liburua), Frantziako Estatuaren barnean XVI. mende hasieran erabaki zen
|
pertsona
bakoitza bere hizkuntzan epaitu beharra. Bazirudien behingoz bide egokia hartu zela, baina ez zuen asko iraun, eta geroztik hango hertsitasuna nabarmenagoa izan da.
|
|
Horregatik, nekeza egiten zaigu
|
pertsona
bakoitza berari ulerterrazena zaion hizkuntzan ezin epaitu izana. Giza eskubideen arabera, hori ez baita zilegi.
|
|
Zeren, ez ote doaz irriak eta bertze keinu guztiak, anitzetan, hitzak baino haratago? Eta ez ote dira artezagoak eta xuxenagoak, baita erranahitsuagoak ere, hainbatetan, zeren eta keinuak, hitzak jaso ezin dituen ñabardurak izan baititzake, pertsonaren historiarekin eta haren izatasunarekin lotuak,
|
pertsona
bakoitzak bere keinuak dituelako eta bere keinuen adierazteko modua eta manera. Eta ez ote da horregatik keinua anitz koloretako fletxa, kolore bakoitzean arrazoin bat eraman lezakeena, eta ez ote du fletxa jaurtikitzaileak kolpean jotzen xedea eta helmuga, halako moldez, non keinua ikusten duenak ere kolpetik uler bailezake guztia, keinuaren azpian egon litezkeen ñabardurak eta bertze korapilo guztiak ere bat batean deskorapilatu balira bezala?
|
2007
|
|
Car on remarque ce genie des langues, ou dans les ouurages qu, il produit ou dans les causes qui le forment; or Il se cache si subtilement par tout, qu, il est Impossible de l, apperceuoir sans vn Iugement exquis, et sans apporter a ceste recherche autant d, assiduité que d. Industrie? 133 Gero Corneille rengan topatzen da(, génie d, un peuple?, 1640), Port Royalen(, le genie de nostre langue?, 1650), etab. Mendearen azken herenean, modako adigaia bilakatua dagoeneko, liburuak hasten dira: ..., Le genie de la langue françoise; 1681, J. Menudier, izenburu berarekin (frantsesa, dama bezala pertsonifikatua, bera mintzo da); 1685, izenburu berarekin halaber,, par le Sieur D++?? 134 Testurik gogoangarriena Christmann ek Dominique Bouhours en. La Langue Françoise, i deritzo (1671) 135 Ongi ikusten da, hizkuntzaren jeinua, birjaiokundetarki, talentu, dohain, trebetasun bezala ulertzen dela,
|
pertsona
bakoitzak bere talentuak dituen bezalaxe dituenak hizkuntza bakoitzak bereak. Hala hizkuntza bakoitza nortasun bat da, bere aiurriaz, eta bakoitzak bere koloreekin pintatzen du mundua:
|
2010
|
|
–Pentsatzen dut orduan aurreratuko zituztela arratsaldean Arabako Batzar Nagusietan publiko egin ziren ondorioak?. ?
|
Pertsona
bakoitzak bere txostenaren laburpena egin zuen. Horrek zer ikusteko dauka ondoren gertatu zen guztiarekin??.
|
2015
|
|
Eta hasi zen, berrirotik hasi ere,
|
pertsona
bakoitzari bere usaina ematen: –Luze horrena da, hemen sumatzen dudan kable kixkaldu eta belar usain hau.
|
2019
|
|
Berau Joanen idazkari pertsonala denez, baztertua eta gutxietsia sentitzen da Evaren etorrerarengatik; eta hasiera batean Evari laguntza oso osoa eskaintzen badio ere, berarenganako bekaizkeria eta ezinikusia nabarmenegi dauzka marraztuta hazpegietan. Evak egunean baino egunean argiago du mundua antzoki erraldoi bat dela, non
|
pertsona
bakoitzak bere papera jokatzen duen, baina mozorroa jantzita betiere, norberaren arima gainontzekoengandik ahalik eta ezkutuen edukitze aldera. Izan ere, ilunantz antzokia dugu mundua.
|
2023
|
|
–Izaki bakoitzak bere dohainak eta gogoak bazeuzkan.
|
Pertsona
bakoitzak bere bidea segitzen din. Gaur, bigarren aldikotz sortzen haizen egun honetan, sortze hautuaren egunean, segitu nahi dunan bidea hautatzen ahal dun.
|
|
Motxilaren teoria sortu du eta, kontatu digunez, bere psikologoari asko gustatu zitzaion eta orain kontsultan erabiltzen du, terapiako beste hainbat baliabideren artean. "
|
Pertsona
bakoitzak bere motxila du. Zuk etxera joan eta segun zer esaten diezun zure alabei, hori sartuko dute motxilan.
|