2016
|
|
ahozko tradiziotik hurbil dagoenez, tradizioa berpizteko lagungarria.
|
Pertsona
bakoitzak irakurketa bat egiten dio tradizioari, interpretazio berriak sortuz eta tradizioa eraldatuz; horrela, tradizio bizia sortzen da.
|
|
Lan honen kasuan, erreminta beteko duen pertsonaren jakintzak jasoko dira, egungo errealitatea agerian geratuz. Izan ere, sortutako erremintan agertzen diren taula batzuetan, ahozko literaturaren kontu batzuk agertzen dira (esaera zaharrak, kantak, aho korapiloak...) eta
|
pertsona
bakoitzak ezagutzen eta erabiltzen dituenen arabera beteko ditu taulak. Atal honek askatasunez betetzeko aukera ematen du, izan ere, bakoitzak ezagutzen duena bakarrik beteko du eta kopurua ez da kontuan hartzen, hau da, berdin du zenbat esaera zahar jarri edo zenbat kanta jarri.
|
2020
|
|
Testuinguru eta kokapen zehatzetatik eraikitzen ditugu esanahiak hiztunok, parte hartzeko prozesu baten bidez, interakzio konplexu eta dinamiko baten bidez. Eta gurean, Euskal Herrian, bestelako testuinguruetan bezala, gazteek, gizartean zein kulturan, kokapen zehatza dute. Kultura gehienetan adina da gizarte antolaketaren oinarria eta
|
pertsona
bakoitzaren kokapen soziala jaio den unetik pasatu den denboraren araberakoa da. Baina bizitzan zehazten diren etapak ez dira testuinguru guztietan berdinak, eta adin tarte bakoitzari egozten zaizkion balore eta ezaugarriak ere ezberdinak dira (Hernandez eta Altuna 2017).
|
|
Parte hartzaileen zerrenda luze horretako
|
pertsona
bakoitzaren biografia osatzerakoan, batzuk garbi agertu dira Eskualdunako erredakzioko kide erregular zirela, Baionako ordezkaritzan ari zirelako idazten edo zuzenketak egiten, administrazio kontseiluko kide zirelako edo astero idazten zutelako.
|
2021
|
|
Funtzio exekutiboen kontzeptuarekin gertatzen denaren antzera, elebitasun kontzeptuaren aterkipean esperientzia mota ugari sartzen direla esan izan da, eta, askotan elebakar eta elebidun kategoriak bi multzo definitutzat hartu izan badira ere, pertsona elebidun bakoitza (eta elebakar bakoitza) desberdina dela argudiatu izan da (De Bruin 2019; Luk & Bialystok 2013). Alde horretatik,
|
pertsona
bakoitzak hizkuntzekin duen esperientzia partikularra denez (zer adinetan hasi den hizkuntza horiek erabiltzen; zer momentutan eta zer maiztasunekin erabiltzen duen hizkuntza bakoitza...), pertsona bakoitzaren idiosinkrasia erlazionaturik egon daiteke kontrol exekutiboaren gaitasuna neurtzeko ariketak egiten dituztenean lortutako emaitzekin. Horrela, hainbat ikerketaren arabera, pertsona elebidunek bi hizkuntzak maiz erabiltzen dituztenean bakarrik lortzen dute elebakarrek baino emaitza hobea kontrol exekutiboko ariketetan (Prior & Gollan 2011).
|
|
Funtzio exekutiboen kontzeptuarekin gertatzen denaren antzera, elebitasun kontzeptuaren aterkipean esperientzia mota ugari sartzen direla esan izan da, eta, askotan elebakar eta elebidun kategoriak bi multzo definitutzat hartu izan badira ere, pertsona elebidun bakoitza (eta elebakar bakoitza) desberdina dela argudiatu izan da (De Bruin 2019; Luk & Bialystok 2013). Alde horretatik, pertsona bakoitzak hizkuntzekin duen esperientzia partikularra denez (zer adinetan hasi den hizkuntza horiek erabiltzen; zer momentutan eta zer maiztasunekin erabiltzen duen hizkuntza bakoitza...),
|
pertsona
bakoitzaren idiosinkrasia erlazionaturik egon daiteke kontrol exekutiboaren gaitasuna neurtzeko ariketak egiten dituztenean lortutako emaitzekin. Horrela, hainbat ikerketaren arabera, pertsona elebidunek bi hizkuntzak maiz erabiltzen dituztenean bakarrik lortzen dute elebakarrek baino emaitza hobea kontrol exekutiboko ariketetan (Prior & Gollan 2011).
|
|
Hizkuntzaren erabilera edo baliabide semiotikoen erabilera, izan ere, testuinguru zehatz batean pertsonek hartzen duten posizio erretoriko bat da.
|
Pertsona
bakoitzak, bere testuinguru ideologikoan garatu dituen hizkuntzekiko ideien arabera, pentsamendu oso ezberdinak izango ditu. Kanpo begiradatik erantzuna berbera izan arren (erdara erabiltzea), zaila da pentsatzea pertsona bakoitzak bere barnean izan dituen pentsamenduak, argudio eta kontra argudioetan oinarritutakoak (Billig 1987), prozesu psikologiko berberak eta gaitasun kognitibo berberak elika ditzakeela.
|
|
Pertsona bakoitzak, bere testuinguru ideologikoan garatu dituen hizkuntzekiko ideien arabera, pentsamendu oso ezberdinak izango ditu. Kanpo begiradatik erantzuna berbera izan arren (erdara erabiltzea), zaila da pentsatzea
|
pertsona
bakoitzak bere barnean izan dituen pentsamenduak, argudio eta kontra argudioetan oinarritutakoak (Billig 1987), prozesu psikologiko berberak eta gaitasun kognitibo berberak elika ditzakeela.
|