Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 25

2008
‎Lehenengo taldea asimilaziorako aplikazioek osatzen dute, hau da, itzulpen automatikoa erabiltzen dutenak beste hizkuntza batean idatzitako dokumentuak oro har ulertzeko (adibidez, Interneten argitaratutako testuak). Txat bateko elkarrizketen itzulpena da asimilaziorako itzulpen automatikoaren beste adibide bat; txat horretan parte hartzen duen pertsona bakoitzak bere hizkuntza erabil dezake eta beste parte hartzaileen ekarpenak irakur ditzake bere hizkuntzara itzulita. Aplikazio mota horietan, oso azkar itzuli behar da, hobe mementoan bertan, eta zuzenean erabiltzen da, landugabe; batzuetan, ez da osorik irakurtzen eta normalean, ez da gordetzen irakurri ondoren.
‎• Lehen hizkuntza pertsona bakoitzaren bizi arteko ezaugarria da eta, horregatik bada, aldagai horrek aztertutako populazio osoan izan ditzakeen aldaketak oso geldo gertatzen dira.
‎Uste horiek bitan sailkatzen dituzte: " exozentriko" ak (kanpoko bizindar testuinguruan jartzen badute arreta) edota" egozentriko" ak( pertsona bakoitzak bizindaregoeraren barruan norberak duen egoerari jartzen badio arreta). Uste horiek hizkuntza jokabideak aurreikusteko erabiltzen dira.
2009
‎Esaldi hau extrapolatuz esango genuke" euskararen erabileran eragitea ez dela metodo arazoa, pertsona arazoa baizik". Pertsona bakoitzak erabaki behar du nola jokatu nahi duen hizkuntza transmisioarekiko. Aldagai kognitibo eta afektiboekin egin behar dugu lan.
2010
‎Batzuetan oso argia da, besteetan ñabarragoa edo ez hain definitua. Baina normalean gure inguruko pertsona bakoitzaren balorazio linguistikoa egina daukagu, kontzientea edo inkontzientea. Eta interakzio linguistikoak balorazio horren baitan gertatzen dira, eta asko markatzen ditu.
‎Gizartearen balioak belaunez belaun mantentzen dira, nahiz eta ez den modu mekaniko edo determinista bat jarraitzen. Aldiz, talde edo pertsona bakoitzak aukeratzen du bere berezitasunak nola azpimarratu. Hori bera gertatzen da hizkuntzen alorrean ere.
‎Hemen aipa daitezke honako ezaugarriak: 1) gizartearen eta norbanakoaren indarrak batera azpimarratzea, 2) sozializazioan ohiturak jarraitzea eta berrikuntzak sortzea, 3) berdintasunak eta ezberdintasunak maneiatzen jakitea, 4) identitatea positiboki eta negatiboki erabiltzea, 5) hizkuntza aniztasuna ondo eta ez hain ondo gestionatzea, 6) norbanako edo pertsona bakoitzaren normatibotasuna eta atipikotasuna batera bultzatzea, 7) norbanakoaren garapena bakarrik eta partekatuz egin beharra, 8) norbanakoaren ardura handitzea eta murriztea, 8) norbanakoen egozpen kausalak barnean eta kanpoan jartzea aukeratzea, 9) norbanakoaren efizientzian jarraitzea eta berritzea eskatzea, eta abar.
2011
‎Arkaitz Zarraga – Lanparak eta ispiluak soziolinguistika ezagutza zabaltzeko zait, neurri batean edo bestean. Agian hezkuntza sisteman integratuta egon litzateke hori, ez soziolinguistika asignatura modura, ez, gehiago beste zentzu batean. pertsona bakoitzak gauza batzuk pentsatu behar ditu, informazio bat eduki behar du, informazio hori tratatu behar du, gauza batzuk egitea erabaki behar du. esate baterako, euskaltegira doazen euskara ikasleekin izan ohi dugun kezka izan ohi da ez dizkiegula hainbat gai ezagutzera eman. Berak ere ez ditu inoiz planteatu, eta momentuz bere jarrera euskara ikastea da, diren arrazoiak direla, baina ez daki zehazki zer den euskara, nolako erabilera duen, ez eta herri batean hizkuntza elkarbizitza dela ere.
2012
‎Familiakideen, lagunen, lankideen edo bizilagunen arteko harremanak dira, esaterako, kalean gertatzen direnetatik gehienak. Horregatik, pertsona bakoitzak maila horretan duen batez besteko harreman sarearen tamaina finkatuz gero, kalean gerta litezkeen elkarrizketen kopurua mugatzeko beste balio lagungarri bat izango genuke. Gai honen inguruan gizarte zientzien arloan dagoen
2013
‎Ibilbideen arteko lotura pertsona bakoitzak egiten du, bere identitatearen arabera bereziki. Egite horretan, parte hartzen dute zenbait printzipio orokor, edo" lege psikologikoak" deitzen direnak.
‎Baina azken finean hori guztia pertsonetan ematen bada ere, nola hori konkretuki ematen den pertsona bakoitzean ulertzeko, jakin behar dugu gizartearen eraginaren arabera ematen dela gehienbat, harremanen sozializazioaren bitartez; horren ondorioak dira ere txostenean aipatzen diren ideia batzuk, adibidez: sare sozialaren garrantzia, pertsonak direnak eta egiten dutenak ere ulertzeko.
‎Horregatik, psikologiaz gain, gizarte psikologia ikuspegia ere ezinbestekoa zaigu, adibidez: (1) nolako komunikabide iturri erabiltzen dituen pertsona bakoitzak, eta gizartetalde bakoitzak ere, ulertzeko, (2) baita iturri aukera horiek nola funtzionatzen duten jakiteko ere.
‎Ibilbideen arteko lotura pertsona bakoitzak egiten du, bere identitate arabera; horregatik: 1) nahiz eta identitatea eraikitzen joaten den eten gabe pertsona bakoitzean, 2) halako barne koherentzia gordetzeko joeragatik (gorago esan bezala), bakoitzaren identitatea nahiko mantentzeko joera du, baita ere neurri handian gaurko mundu mugikorrean (post-modernismoa eta neo modernismoa, globalizazioa, neoliberalismoa...).
‎Ibilbideen arteko lotura pertsona bakoitzak egiten du, bere identitate arabera; horregatik: 1) nahiz eta identitatea eraikitzen joaten den eten gabe pertsona bakoitzean, 2) halako barne koherentzia gordetzeko joeragatik (gorago esan bezala), bakoitzaren identitatea nahiko mantentzeko joera du, baita ere neurri handian gaurko mundu mugikorrean (post-modernismoa eta neo modernismoa, globalizazioa, neoliberalismoa...). Txostenean askotan aipatzen dena da identitatea, eta honako ideia hau ere:
‎— Pertsona bakoitza: norbanakoak, bakoitzak dituen nortasunarekin+ identitatearekin+ motibazioekin+ emozioekin..., bakoitzak bere indar-gune eta ahuleziekin...
‎Hainbat arrazoi on egon daitezke euskalduntzeko, pertsona bakoitzak berea du. Batzuen motibazioa pragmatikoa izan daiteke, euskara beharrezkoa edo praktikoa zaie, bizitzaren eremu batzuetan; beharbada, lanerako behar dute, edo lagun taldearen hizkuntza da, edo, agian, harreman mundu berri bat zabaltzeko erabiltzen dute.
‎Gero, konturatu gara faktore sozialek ez dutela eragin handirik pertsonen iritzietan. Geografiak eta pertsona bakoitzaren inguramenak (Ikastola, etab.) dute eragin handiena. Azkenik, ikerketa lan hau batez ere
2016
Pertsona bakoitzak tresnak eduki lituzke, euskararekin duen harremana (edozein izanda), lotura (edozein izanda) eta ezagutzarekin (edozein izanda) zerbait egiteko. Hizkuntzarekiko duen grina zerbaitetan bilakatu eta gauzatzeko.
2017
‎8 nerabeen testigantzak txertatzeko garaian talde elkarrizketetan parte hartu zuen pertsona bakoitza kode batekin identifikatu nuen: letra bat (M edo n) eta zenbaki bat. ikerketa lan honetan generoa ardatzak garrantzia zuenez, M letrak mutila adierazi nahi du eta n letra neska.
‎1 SARRERA hizkuntza inoiz ez da testuingururik gabe gertatzen eta, hortaz, nekez aztertu daiteke hizkuntza testuingurua kontutan hartu gabe. hizkuntzaren gizarte praktikei begiratzeko beharrezkoa zaigu aldagai sozialak aintzat hartzea: ...re, genero kategoriak euskal herrian egun ematen diren hizkuntza praktikekin gurutzatuko ditut. nerabeekin egindako ikerketa esploratzaile baten bidez generoak euskara eta beste hizkuntzen erabileran izan dezaketen garrantziaz mintzatuko naiz. halako azterketa bat nerabezaroan kokatzeak adinari buruz hitz egitea dakar. kultura gehienetan bezala, gurean ere, adina gizarte antolaketaren oinarria da. pertsona bakoitzaren kokapen soziala jaio den unetik pasa den denboraren araberakoa da. Mendebaldeko kulturan biziaroa modu linealean gauzatzen da, heldutasuna bizi helmuga bihurturik. iruditegi sozial horren arabera, heldua da erreferentzia eta eredua; haurrek, nerabeek eta gazteek iritsi (heldu!) behar duten tokia. azken hamarkadetan euskal herrian abiatu den euskararen biziberritze prozesuan adinaren faktoreak garrantzia izan du, indar handia jarri baita eskolaren bidez haur eta gazteak euskalduntzeko ahaleginean. estrategia horren onurak eta gabeziak azalarazten ari dira, eta adinaren ardatzak hainbat gako eman ditzakeela uste dut. bestetik, egungo gizartea generoaren arabera antolatua dago eta, norbanakoen sozializazio prozesuan" bi sexuen" araberako bereizketa egiten indar eta energia handia erabiltzen da. genero aldagaia kontutan hartzea ezinbestekoa da edozein talde edo jarduera soziala ulertu ahal izateko, eta generoa analisi kategoria gisa erabiltzeak, genero harremanak botere harremanak direla ikusarazten ahalbidetzen digu. genero rolen bidez kategorizatzen eta eraikitzen dira subjektuak, eta esperokoa da horrek hizkuntzaren gizarte erabileran ere eragina izango duela. hizkuntza eta bere erabilerak gizartearen isla baitira, eta hizkuntzak ez direlako diskurtso, arau, uste eta praktiketatik aparte dauden egitate autonomoak:
2018
‎7 Txapen erabilera ere puntu funtsezkoa izan da. Rolak banatzeko balio izan zuen, pertsona bakoitza txapa batekin identifikatzen baitzen. Oso ondo zeuden rolak markatuta, baita dena ondo kontrolatuta ere edozein galderaren aurrean.
2019
‎Azken erronka edo" Erronka eguneratua" deitu zaienak dira kontuan hartu ditugunak: berdin da noiz hasitako erronkalaria izan edota noiz hartutako erronka izan, pertsona bakoitzak hartutako azken erronka edo erronkarik berriena da honakoa. kasu batzuetan lehenengo hartutako erronka izango da, baina erronkaz aldatu duten pertsonen kasuan, berriena da jasotzen duena.
2021
‎adibidez, Europar Errusiako biztanleen kasuan, faktore nagusia hizkuntza izaten zen; aldiz, Asiaren erdialdeko herriak sailkatzeko desberdintasun fisikoak hartzen ziren aintzat, hizkuntzen arteko mugak ezartzea zailago zen eta (Grenoble, 2003). Pertsona bakoitzaren natsionalnost sobietar nortasun agirietan ofizialki finkatuta gelditu zen eta ezaugarri aldaezin bihurtu zen. Behin bakarrik aukeratu ahal zen, adin nagusira heltzerakoan, eta gurasoetatik batena ere ez zen natsionalnost ezin zen hartu.
‎Aipatu beharra dago gutxiengoak zentzu etnikoan ulertzen direla, lehen azaldu dugun sobietar natsionalnost kontzeptuaren antzera. Beraz, gutxiengoaren estatusak ez du nahitaez hiritartasunarekin loturarik izan behar3 Erroldetan ere pertsona bakoitzaren identitate etnikoa hartzen da kontutan.
2023
‎esate baterako, abenduan antolatu genuen truke azoka. Azokara etorri zen pertsona bakoitzak trukatu nahi zituen objektuak ekarri zituen eta, horietako bakoitzaren truke, bono bat jasotzen zuen beste edozeinengatik aldatzeko. Objektu guztiek zuten balio bera eta diru bako hainbat transakzio egon ziren.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia