Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 2.159

2015
‎2 Oi ene kristauok!, zeuen Erregearen alde egiteko eta hain bakardade handia Hari lagun egiteko garaia duzue; oso gutxi baitira ondoan geratu zaizkion agindupekoak; aldra handia, berriz, Luziferri lagun egiten diona. Eta txarrena da, agerian adiskide agertu ohi zaizkiola eta ezkutuan saldu egin ohi dutela; ia ez du aurkitzen norengan fidatu.
‎Amaitu bitez honezkero, Jauna, amaitu bitez nireak eta guztienak. Berpiztu hilik dauden hauek; zure deiadarrak oso indartsuak izan daitezela, Jauna, haiek bizia eskatu ez arren, Zuk emateraino, berehala irten daitezen beren atseginen zulo sakonetik.
‎Hau ere badiozu zuk: Zatozte egarri zareten guztiok eta nik emango dizuet edaten.Nola ez da, bada, oso egarri izango munduko gauza kaskar hauen zalekerietako gar bizietan erretzen dagoena. Ur falta handi handia dago egarriaren egarriz ahitu ez dadin.
‎2 Baina, ene Aita zerukoa, ez ote litzateke hobe desira hauek arima zure gozotasun gutxiagorekin dagoenerako uztea eta orain oso osoan Zutaz gozatzea. Oi ene Jesus!, hain da handia gizakien seme alabei diezun maitasuna, non guk Zuri egin diezazukegun zerbitzurik handiena haien maitasun eta irabaziagatik Zu uztea bailitzateke, eta orduan geure bihotzekoago zintuzkegu; izan ere, borondatea hainbeste asetzen ez bada ere, arima gozatzen dago Zuri poz ematen dizula ikustean, eta ikusten du lurreko pozak ez direla ziurrak, mundu honetan bizi garen bitartean, Zuk emanak badirudite ere, lagun hurkoaganako maitasunarekin batera ez badoaz.
‎Zer egingo dut, ene Jauna? Oi, zein berandu piztu diren nire desirak eta zein goiz ibili zaren Zu, Jauna, ni irabazi nahiez eta dei eginez, oso osoan Zuri emana bizi nendin! Beharbada, Jauna, utzi ote duzu bertan behera pertsona errukarririk, edota alde eragin ote diozu eskale gaixoari Zugana hurbildu nahi zuenean?
‎Oi Jesus, bai luzea dela gizakiaren bizia, laburra dela esan ohi bada ere! Laburra da, ene Jainko, haren bitartez amairik izan ezin duen bizia irabazteko; baina luzea da oso bere burua bere Jainkoaren aurrean ikusi nahi duen arimarentzat. Zer erremedio ematen dio sufrimendu honi?
‎Hala ere, ai ene, Jauna, bai luzea dela nire erbestealdia! Laburra da denbora oro, zure betikotasunaren ordez emateko; oso luzea da egun bakar bat eta luzea da ordubete ere, Zu irainduko zaituen jakin ez eta horren beldur denarentzat. Oi hautatze askatasuna, zu bai zarela askatasunaren gatibu errukarria, sortu zintuenaren beldur eta maitasunari josirik ez bazaude!
‎Zeure borondate aldakorra galdua ikusiko duzunez gero, gehiago ez da izango aldaketarik; izan ere, hain indar handia izan du Jainkoaren graziak, non bere jainkozko izaeraren partedun egin baitzaitu. Oso osoan egin ere, on gorenaz ahazteko ahalik eta ahaztu nahi izateko ahalik ez izateraino, eta beraren maitasunarekin batera hartaz gozatzeari uzterik ez izateraino.
‎Maite dut santa Teresa eta maite dut euskara. Horregatik, oso pozik nago santa Teresaren idazlanak euskaraz ikusterakoan.
‎Beharrezko da jakinaren gainean joan zaiteztela konparazio honetara. Beharbada, honen bitartez, nahi izango du Jainkoak arimei egin nahi izan dizkien mesedeetatik eta hauen arteko desberdintasunetatik, nik uler ditzakedan heinean, zuei pixka bat aditzera ematea; guztiak ditu inork ulertu, asko baitira; are gutxiago ni bezalako kaskar batek; izan ere, Jaunak egiten dizkizuenean, ez dagoela egin ezinik jakitea, oso pozgarri gertatuko zaizue; egiten ez dizkion hari, berriz, Jaunaren ontasun handia goresteko; zeruan dauden gauzak eta dohatsuek gozatzen dutena gogoan erabiltzeak ez digu kalterik egiten, alderantziz baizik: poztu eta beraiek gozatzen dutena erdiesten saiatzen gara; horrela, era berean, ez digu kalterik egiten erbeste honetan hain Jainko handia kiratsez beteriko har batzuekin harremanetan jar daitekeela jakiteak; eta hain ontasun ona eta erruki neurrigabea maitatzeak.
‎–Gutxiago galtzen da hauek ez sinesteaz, Jainkoak mesedeak egiten dizkienak probetxurik gabe geratzeaz baino; eta atsegin hartuko dute eta hainbesteko errukia agertu diena, honen ahalmen eta handitasuna hain handia izanik, gehiago maitatzeko itzarriko dira; are gehiago, arrisku honen beldurrik ez dutenekin hitz egiten dudala dakidanean, Jainkoak oraindik askoz ere maitasun seinale handiagoak agertzen dituela dakitelako eta sinesten dutelako. Nik badakit, hau sinets ez dezanak ez duela esperientziaz ikusiko, Hura bere egintzei neurririk ez ipintzearen oso zalea baita; eta horrela, ene ahizpak, ez dakizuela horrelakorik gerta, Jaunak bide honetatik eraman ez ditzanei.
‎Hortik aterako duzue utzi zenutenaz erabat hustuak zaudeten ala ez; izan ere, badira gauzatxo batzuk, honelakoak ez badira ere, zeuen grinen nagusi zareten ala ez ikusteko. Eta sinets iezadazue kontua ez dela erlijioko abitua soinean eramatea edo ez, baizik eta bertuteak lantzen saiatzea eta geure borondatea oso osoan Jainkoarenaren mende ezartzea, eta gure bizitzaren eraketa egon dadila Haren Maiestatearen aginduetara, eta ez dezagula nahi izan guk geure borondatea egitea, harena baizik. Honaino iritsi ez garenez gero, esan dudanez?
‎Hau probatuko zenuten, ene ahizpak; izan ere, uste dut, bat egitezko otoitza edukitzera iristean, Jauna ardura honekin ari dela, gu haren aginduak betetzean zabartzen ez bagara. ...azue gogotik; izan ere, berea du mezu hura edo maitasun biziz idatzitako txartela, eta zuek bakarrik uler dezazuela nahi du letra hura eta hartan eskatzen dizuena, eta inola ere ez dezazuela utz Haren Maiestateari erantzun gabe, kanpoko zereginetan eta pertsona batzuekin hizketan ari bazarete ere; izan ere, askotan gertatuko da gure Jaunak ezkutuko mesede hau zuei jendaurrean egin nahi izatea, eta oso erraza da, barruko erantzuna izan behar duenez gero, nik diodana egitea maitasun egintza bat zertuz, edota san Paulok dioena esanez:
‎ez zentzumenek ezta ahalmenek ere ez dute hemen zerikusirik, Haren Maiestatea agertu baitzitzaion arimari eta berarekin sarrarazi baitzuen, nire ustez, deabrua sartzen ausartuko ez den eta Jaunak utziko ez dion lekura; eta hemen arimari egiten dizkion mesede guztietatik bat ere ez da, esan dudanez? arimaren beraren laguntzaz egina, Jainkoari oso osoan bere burua emateaz jadanik egina duenaz izan ezik.
‎12 Ni halaxe nago, arima hona iristean liluramendu guztiak kentzen zaizkiola ikusirik, behin edo behin izan ezik, (hemen kentzea zentzumenak galtzeari esaten zaio), eta orduan ez da izaten gainezkaldi eta espirituaren hegaldi haiekin, eta oso gutxitan izaten dira eta haietan ere ia inoiz ez jendaurrean lehen bezala, oso ohikoa baitzen; ezta ez diote gogoa pizten, lehen bezala, ikusten dituen deboziozko abagune handiek, deboziozko irudi bat ikusteak, sermoi bat entzuteak, ia entzutea ere ez zena, edota musika entzuteak; tximeletatxo gaixoa hain lehia biziz zebilen, non edozein gauzak izutzen baitzuen eta hegaldarazten.
‎12 Ni halaxe nago, arima hona iristean liluramendu guztiak kentzen zaizkiola ikusirik, behin edo behin izan ezik, (hemen kentzea zentzumenak galtzeari esaten zaio), eta orduan ez da izaten gainezkaldi eta espirituaren hegaldi haiekin, eta oso gutxitan izaten dira eta haietan ere ia inoiz ez jendaurrean lehen bezala, oso ohikoa baitzen; ezta ez diote gogoa pizten, lehen bezala, ikusten dituen deboziozko abagune handiek, deboziozko irudi bat ikusteak, sermoi bat entzuteak, ia entzutea ere ez zena, edota musika entzuteak; tximeletatxo gaixoa hain lehia biziz zebilen, non edozein gauzak izutzen baitzuen eta hegaldarazten.
‎edota musika entzuteak; tximeletatxo gaixoa hain lehia biziz zebilen, non edozein gauzak izutzen baitzuen eta hegaldarazten. Orain, bere atsedena aurkitu duelako, edota arimak egoitza honetan asko ikusi duelako, ez da batere izutzen, edota ez dagoelako lehen egon ohi zen bakardadean, halako lagunaz gozatzen baita; azken batean, ahizpak, ez dakit zergatik izango den, baina, Jauna egoitza honetan dagoena erakusten hasten deneko eta arima bertan sartzen dueneko, kendu egiten zaio lehenago oso nekagarri zitzaion ahultasun handi hau, eta lehenago ez zen kentzen. Beharbada, Jaunak indartu, zabaldu eta trebatu duelako izango da; edota izan daiteke agerian erakutsi nahi izatea arima hauekin ezkutuan egiten zuena, Haren Maiestateak dakizkien helburu batzuetarako, haren burubideak hemen imajina dezakegun guztiaren gainetik baitaude.
‎– Oso onuragarria da.
‎Ikusten duzue bai, guk dakigunez, ez zuela egunik izan atseden hartzeko, eta gaurik ere ez zuen izango, gauez irabazten baitzuen zer jana. Oso gogoko dut nik san Pedro kartzelatik ihesi zihoala gure Jauna agertu zitzaionekoa, eta Erromara zihoala berriro gurutziltzatua izatera esan zionekoa. Inork ez dugu hau dagoen jaikoa errezatzen, berariazko poztasunik hartu gabe.
‎7 Hauxe da Jainkoak egindako gauza eta mesedea delako benetako seinalea, dagoeneko esan dizuedanez?, izan ere, gutxi balio izango dit oso bilduta gure Jaunarekin bakarrean asmoak zertzen egoteak, haren zerbitzurako gauza miragarriak egingo ditudala adieraziz eta hitzemanez, handik irtetean, aukera agertzean, guztia bestera egiten badut. Gaizki esan dut gutxi balioko duela, Jainkoarekin egotea beti baita probetxu handikoa; eta erabaki hauek, egitez betetzeko gero ahulak izan arren, halako batean emango digu Jaunak egiteko modua, baita, beharbada, gure gogoz kontra ere, askotan gertatzen den bezala:
‎Gaizki esan dut gutxi balioko duela, Jainkoarekin egotea beti baita probetxu handikoa; eta erabaki hauek, egitez betetzeko gero ahulak izan arren, halako batean emango digu Jaunak egiteko modua, baita, beharbada, gure gogoz kontra ere, askotan gertatzen den bezala: arima oso beldurti ikusten duenez gero, beronen gogoz kontra, neke handiak ematen dizkio, eta irabaziaz ateratzen du; eta gero, arima horretaz konturatzen denean, galdu egiten du beldurra, Hari bere burua gogotsuago eskaintzeko. Gutxi dela esan nahi nuen, asmoak eta hitzak egintzekin batera konparatuz, eta guztia batera ezin duenak egin dezala apurka apurka; bere borondatea makurraraziz joan dadila, otoitzetik ezer onik atera nahi badu:
‎Jainkoaren esklabo bihurtzea, haren burdinaren, hau da, gurutzearen, ikurraz seinalaturik, esklabotzat mundu osoan zehar saldu ahal ditzan, Bera saldua izan zen bezala, haiek beren askatasuna haren esku utzi baitute; ez die horrela bidegabekorik egiten ezta mesede txikia ere. Eta horretarako prest ez badaude, ez dezatela uste izan aurrerapen handirik egingo dutenik, eraikin oso honen oinarria, esan dudanez, apaltasuna delako; eta benetan apaltasunik ez badago, zuen onerako ere, guztiz gora igotzerik ez du nahiko Jaunak, oso osoan lurra jo ez dezan.
‎Eta horretarako prest ez badaude, ez dezatela uste izan aurrerapen handirik egingo dutenik, eraikin oso honen oinarria, esan dudanez? apaltasuna delako; eta benetan apaltasunik ez badago, zuen onerako ere, guztiz gora igotzerik ez du nahiko Jaunak, oso osoan lurra jo ez dezan. Beraz, ene ahizpak, eraikinak oinarri onak izan ditzan, saia zaitezte guztietatik txikienak eta haren mirabeak izaten, haiei nola eta nondik atsegin eman begiratuz; bada, kasu honetan egiten duzuena, gehiago izango da zuen aldekoa haien aldekoa baino, gaztelua eror ez dakizuen harri sendoak ezarriz.
‎11 Oso ziurra da, arimak berari han itsasten zaionaren partaide egiten dituela gazteluan dauden guztiak, eta baita gorputza bera ere; hau askotan ez dela sentitzen dirudi; baina adoretua dago arimak ardandegi honetako ardoa edanez duen adoreaz; bere Senarrak ekarri du hara eta ez dio irteten uzten; arimak, bada, gorputz ahularen indartzea dakar, urdailean ezartzen den janariak buruari eta gorputz osoari... Eta horrela, bizi den artean nahikoa zoritxar du; izan ere, eginahalak egin arren, askoz ere handiagoa da barruko indarra eta egiten zaion gerra; beraz, guztia iruditzen zaio ezereza.
‎12 Hau lortzen saia gaitezela nahi dut nik, ene ahizpak, eta ez gozatzeko, indar hauek zerbitzurako izan ditzagun baizik: otoitzerako gogoa izan dezagula eta otoitzari emanak egon gaitezela; ez dezagula nahi izan inoiz ibili gabeko bidetik joaterik, ustekabean gal ez gaitezen; eta oso berria litzateke Jainkoaren mesede hauek Hura eta santuak joan ziren bidetik ez baina beste bide batetik lortzea pentsatzea; ez dakigula burutik pasatu ere egin halakorik; sinets iezadazue, Martak eta Mariak elkarrekin ibili behar dutela Jaunari ostatu emateko eta beti beraiekin izateko, eta ez harrera txarra egin, jaten eman gabe utziz. Nola tratatuko zuen Mariak, beti haren oinetan egonez, bere ahizpak lagundu ez balio?
‎Irabazi txikia dela uste al duzue zuen apaltasuna hain handia izatea, eta buru ukatzea, eta guztiak zerbitzatzea, eta haiekiko karitate handia, eta haren sutan guztiak isiotuko dituen Jaunaganako maitasuna, eta gainerako bertuteak etengabe iratzartzen jardutea? Ez txikia, oso handia baizik, eta Jaunak oso gogoko duen zerbitzua, eta egiten duzuen honekin, ahal duzue eta, askoz ere gehiago egingo zenuketela ikusiko du Haren Maiestateak; eta horrela, arima asko berarentzat irabaziko bazenituzte bezala sarituko zaituzte.
‎Irabazi txikia dela uste al duzue zuen apaltasuna hain handia izatea, eta buru ukatzea, eta guztiak zerbitzatzea, eta haiekiko karitate handia, eta haren sutan guztiak isiotuko dituen Jaunaganako maitasuna, eta gainerako bertuteak etengabe iratzartzen jardutea? Ez txikia, oso handia baizik, eta Jaunak oso gogoko duen zerbitzua, eta egiten duzuen honekin, ahal duzue eta, askoz ere gehiago egingo zenuketela ikusiko du Haren Maiestateak; eta horrela, arima asko berarentzat irabaziko bazenituzte bezala sarituko zaituzte.
‎1 Hemen doan hau idazten hasi nintzenean, hasieran esaten dudan gogo txarrez izan bazen ere, amaitu dudanean egundoko poza eman dit eta ontzat ematen dut horretan izandako nekea, oso txikia izan dela aitortzen badut ere. Zuek duzuen itxitura handia eta entretenigarririk gutxi duzuela kontuan izanik, ene ahizpak, eta zuen monasterioetako batzuetan ez direla etxeak komeni den bezainbeste leku dutenak, uste dut pozgarri gertatuko zaizuela barne gaztelu honetan atsegin hartzea, nagusien baimenik gabe sartzeko eta edozein ordutan bertan paseatzeko aukera baituzue.
‎Horregatik abisu ematen dizuet, inolako erresistentziarik aurkituz gero, ez egiteko indarrik, haserrearaz ez dezazuen, sekula haietan sartzen ez uzteraino. Oso maite du apaltasuna. Hirugarrengoetara sartzeko ere zeuen burua duin ikusten ez duzuela bazaudete, haren bihotza erakarriko duzue bosgarrenetaraino iristeko; eta horrela, handik zerbitzatu ahal izango duzue, sarri sarri haietara joaten jarraituz, Berarentzat duen egoitza berean sar zaitzaten arte; ez zarete handik gehiago irtengo, prioreak dei eginda izan ezik, haren borondatea berberarena bezala betetzea nahi baitu Jaun honek; eta haren aginduz askotan kanpoan egon arren, beti aurkituko duzue atea irekita.
‎Haren biografo A. Riberak hau dio: . Daviden esaldi hau bere brebiarioan idatzirik zeukan Teresak, oso gogoko zuelako?.
‎Aurreko zenbakian esan du. . Pixka bat lehenago, autoreak oso gogoko duen esaldia agertu da: –begiak Kristogan jarrita?
‎Autografoaren ertzean hau idatzi zuen A. Graciánek: . Hau arima oraindik ondorengo egoitzetara iritsi gabe dagoenean gertatu ohi da; azkenekoetara iristen denean, noizbehinka lehenengoetara itzultzen da, apaltasunean sendotzeko; oso argitsu daude?.
‎Hona berriro Riberaren oharra: . Ez ezabatu ezer, Teresak dioena oso ongi esana baita?. Kontuan izan bedi autografoaren lehen orrialdean A. Riberak idatzi zuen ohar orokorra.
‎Jainkoari oso osoa ematea da gomendatzen duena: –gu guztiok Guztiari geure burua osoan ematea zatiketarik gabe?, dio Perfekzio Bideko 8, 1ean.
‎16 Mesede hau ezkutuan egiten zaienean, oso handitzat dute; pertsona batzuen aurrean denean, ordea, hain lotsari eta gorrialdi handia izaten da, non arima nolabait irten egiten baita gozatu zuenetik, bera ikusi dutenek zer uste izango ote duten pentsatzeak ematen dizkion samin eta kezkarekin. Izan ere, ezagutzen dute munduaren malezia, eta konturatzen dira, beharbada, ez dutela den bezala epaituko, alderantziz baizik:
‎17 Ez dakit pixka bat aditzera emana geratu den zer den liluramendua, guztiz aditzera ematea ezinezkoa baita, esan dudanez; eta uste dut ez dela ezer galdu esateaz, zer den argi gera dadin; izan ere, gezurrezko liluramenduetan ondorio oso desberdinak izaten dira. Ez diot gezurrezkoak, horiek dituenak engainatu nahi duelako, bera engainatua dagoelako baizik; eta seinaleak eta ondorioak hain mesede handiarekin bat ez datozenez gero, ohorea galdurik geratzen da eta arrazoiz ez zaio sinesten gero Jaunak mesede hori egin dionari ere.
‎1 Bada beste liluramendu modu bat, edo espirituaren hegaldia deitzen diot nik, izatez guztia bat izan arren, barruan oso desberdin sentitzen dena; izan ere, batzuetan bat batean arimaren eragin hain bizia sumatzen da, non espiritua harrapatua dela baitirudi, batez ere hasiera batean, beldur handia ematen duen abiaduraz; horregatik esaten nuen Jainkoagandik mesede hauek hartzen dituenak adore handia duela, eta baita fedea eta konfiantza eta Jainkoaren borondatearekin oso osoan bat eginik egotea ere, arimaz nahi duen... Egonezin txikia dela uste al duzue pertsona batentzat, bere zentzu betean dagoela, arima harrapatzen diotela ikustea (eta kasu batzuetan irakurri izan dugu gorputza ere harekin batera harrapatzen diotela) nora doan, zerk edo nork eta nola daraman ez dakiela?; bat bateko eragin honen hasieran ez baitago Jainkoa delako hain ziurtasun handirik.
‎...iot nik, izatez guztia bat izan arren, barruan oso desberdin sentitzen dena; izan ere, batzuetan bat batean arimaren eragin hain bizia sumatzen da, non espiritua harrapatua dela baitirudi, batez ere hasiera batean, beldur handia ematen duen abiaduraz; horregatik esaten nuen Jainkoagandik mesede hauek hartzen dituenak adore handia duela, eta baita fedea eta konfiantza eta Jainkoaren borondatearekin oso osoan bat eginik egotea ere, arimaz nahi duena egin dezan. Egonezin txikia dela uste al duzue pertsona batentzat, bere zentzu betean dagoela, arima harrapatzen diotela ikustea (eta kasu batzuetan irakurri izan dugu gorputza ere harekin batera harrapatzen diotela) nora doan, zerk edo nork eta nola daraman ez dakiela?; bat bateko eragin honen hasieran ez baitago Jainkoa delako hain ziurtasun handirik.
‎2 Eta, ba ote da horri aurre egiteko biderik? . Ezta inola ere; are eta okerrago izango litzateke; nik badakit pertsona bati gertatu zitzaiona, hau da, badirudi Jainkoak aditzera eman nahi diola arimari, hau hainbat aldiz eta hain benetan jarri denez gero beraren eskuetan, eta gogo beteaz bere burua oso osoan eskaini dionez gero, kontura dadila honezkero ez duela bererik ezer, eta era nabarian mugimendu oldartsuaz harrapatua da; eta erabaki zuen, inoiz ikusi baduzue, anbarak jasotzen duen lasto batek baino gehiago ez egitea bere aldetik, eta hain ahaltsua denaren eskuetan bere burua uztea, gauzarik hoberena nahitaezkoa bertute egitea dela ikusten baitu. Eta lastoa aipatu nuenez gero, egia da, izan ere, erraldoi batek lasto bat jaso dezakeen bezala jasotzen baitu espiritua gure erraldoi handi honek.
‎6 Gauza honengatik, sekula ere ez zuela Jainkoari zer emanik izan eta ez zuela Harengatik zer utzirik ere izan gogoan zerabilela, gurutze baten aurrean oso samindurik zegoen pertsona bati esandakoa erantzungo dio, beharbada: Gurutziltzatuak berak esan zion, kontsolatuz, Berak ematen zizkiola bere Pasioan eraman zituen oinaze eta neke guztiak, beretzakotzat har zitzala, Aitari eskaintzeko.
‎7 Bada, bat bateko espirituaren harrapatze honetara berriro etorriz, benetan gorputzetik irten egiten dela dirudi eta, bestalde, argi dago pertsona hau ez dela hilik geratzen; behinik behin, berak ezin du esan, une batzuetan, gorputzean dagoen ala ez. Osorik, baina bizi garen honen aldean oso bestelakoa den beste lurralde batean egon delako irudipena du; hemengo argiaren aldean hain bestelakoa erakusten zaio, non, bizitza osoa, beste gauza batzuekin batera, hura lantzen arituko balitz ere, ezinezkoa izango bailitzaioke lortzea. Eta bat batean hainbeste gauza erakusten dizkiote era batera, non, urteetan bere irudimen eta adimenaz haiek sailkatzen lan egingo balu ere, ez bailuke sailkatu ahal izango mila zatitik bat ere.
‎8 Beste batzuetan, arimako begiekin ikusten dituen gauzekin batera, adimenezko ikuskari bidez beste batzuk irudikatzen zaizkio, batez ere aingeru aldra handia Jauna beraiekin dela; eta gorputzeko begiekin ezer ikusi gabe, nik esaten ez dakidan ezagutza miragarri baten bidez, diodana irudikatzen zaio eta baita esatekoak ez diren beste gauza asko ere. Haietatik igaro denak eta nik baino trebetasun handiagoa duenak, beharbada, jakingo du aditzera ematen, oso zaila baderitzot ere. Hau guztiau gorputzean dela gertatzen den ala ez, nik ez dakit esaten; ez nuke, behintzat, gorputzean dagoenik zin egingo, ezta gorputza arimarik gabe dagoenik ere.
‎Bigarrena: norbere burua ezagutzea eta apaltasuna, hainbeste handitasunen Kreatzailearen ondoan hain behe mailakoa den izaki bat nola ausartu den Hura iraintzen ikusiz; ezta ez da ausartzen Hari begiratzen ere; hirugarrena, lurreko gauza guztiak oso gutxitzat izatea, hain Jainko handiaren zerbitzurako erabil daitezkeenak izan ezik.
‎1 Mesede handi hauetatik arima haiek egiten dizkionaz oso osoan gozatzeko hain desira biziz geratzen da, non, gozoa izan arren, oinaze handitan bizi baita; hiltzeko gogo bizi bizia du, eta horrela, egunero egunero negarrez eskatzen dio Jainkoari erbeste honetatik atera dezala. Guztia zaio nekagarri han dagoen bitartean; bakarrik dagoenean kontsolatzen da pixka bat, baina laster etortzen zaio pena hori, eta hura gabe, ezin da moldatu.
‎2 Eta, batetik, arimaren barruan ziurtasun handia duela badirudi ere, batez ere Jainkoarekin bakarrean dagoenean, bestetik oso nahigabeturik dabil; izan ere, berak bihotz bihotzez maite duena iraintzeko deabruak engainatuko ote duen beldur da, gaizki esateek ez baitiote nahigabe handirik ematen, gehiago egin ahal balu bezala aitor entzuleak estutzen duenean izan ezik. Guztiei bere alde otoitz egin dezatela eske eta eske ari da eta Haren Maiestateari beste bide batetik eraman dezala erreguka, bide hori oso arriskutsua dela eta hala egiteko esaten diotelako; hala ere, bide horretan on handia aurkitu duenez gero, eta zerura daraman bidez hauxe dela irakurri, entzun eta Jainkoaren aginduetatik dakienez gero, nahita ere, ezin du alde batera utzi desira hori, eta Jainkoaren eskuetan uzten du bere burua.
‎2 Eta, batetik, arimaren barruan ziurtasun handia duela badirudi ere, batez ere Jainkoarekin bakarrean dagoenean, bestetik oso nahigabeturik dabil; izan ere, berak bihotz bihotzez maite duena iraintzeko deabruak engainatuko ote duen beldur da, gaizki esateek ez baitiote nahigabe handirik ematen, gehiago egin ahal balu bezala aitor entzuleak estutzen duenean izan ezik. Guztiei bere alde otoitz egin dezatela eske eta eske ari da eta Haren Maiestateari beste bide batetik eraman dezala erreguka, bide hori oso arriskutsua dela eta hala egiteko esaten diotelako; hala ere, bide horretan on handia aurkitu duenez gero, eta zerura daraman bidez hauxe dela irakurri, entzun eta Jainkoaren aginduetatik dakienez gero, nahita ere, ezin du alde batera utzi desira hori, eta Jainkoaren eskuetan uzten du bere burua. Eta desira hori alde batera ezin utzi izateak ere nahigabetu egiten du, aitor entzuleari ez diola obeditzen iruditzen zaiolako; engainatua ez izateko erremedio bakarra obeditzean eta gure Jauna ez iraintzean datzalakoan dago; eta, horrela, uste du, berak dakiela, zati zati egingo balute ere ez lukeela egingo bekatu arin bat; eta nahigabe handia hartzen du, oharkabean halako askotan erortzea ezin saihestu dezakeela ikusiz.
‎Luza ezazu, Jauna, zeure beso indartsua, ez dakiola bizia joan hain beheko gauzetan. Ager bedi zure handitasuna emakumeen eta behekoen gauzetan, munduak, handitasun hori harena ez dela konturaturik, Zu gorets zaitzan, kosta ahala kosta, hori besterik ez baitu nahi, eta mila bizi emango lituzke, izango balitu, bera dela-eta arima batek Zu pixka bat gehiago gorets zaitzan; eta bizi horiek ongi emantzat izango lituzke eta benetan uste du egiaz ez duela merezimendurik Zugatik neke oso txiki bat eramateko, are gutxiago Zugatik hiltzeko.
‎batzuetan desira horiek asko estutu ohi dute, eta ez dago haiei lagundu beharrik, zeuen arreta beste gauza batzuetara barreiatu baizik, ahal baduzue esan nahi dut; izan ere, geroago esango ditudan batzuetan, inola ere ezin da, ikusiko duzuenez. Lehenbiziko hauetan, batzuetan bai ahal izango duzue, arrazoi osoa dagoelako Jainkoaren borondatearekin bat egiteko, eta san Martinek esaten zuena esateko; eta asko estutzen badute, berriro pentsa daiteke; dirudienez, desira hori oso aurrera dauden pertsonena denez gero, deabruak eragin diezaguke gu ere aurreratuak gaudela pentsatzera; beraz, betiere ona da beldurrez aritzea. Baina nik uste dut, dituela ezarri ariman pena honek ematen dituen baretasuna eta bakea, harekin batera grinaren bat piztuz baizik, munduko gauzengatik penaren bat dugunean gertatzen den bezala.
‎Hala ere, bataren eta bestearen esperientziarik ez duenak, du ulertu, eta bata delakoan, ahal duena egingo du horri laguntzeko, eta kalte handia egingo lioke osasunari: izan ere, pena hau etengabekoa da, edota oso ohikoa.
‎9 Ez uste izan negar eta negar eginez gero, guztia eginda dagoenik; ez, egintzei eta bertuteei hel diezaiegun, hauek baitira guri dagozkigunak, eta malkoak betoz Jainkoak bidal ditzanean, geure aldetik ekartzeko ahaleginik egin gabe. Hauek lur lehor hau ureztatua utziko dute, eta oso lagungarri izan ohi da fruitu emateko; zenbat eta haien ardura gutxiago izan, gehiago, zerutik erortzen den ura delako; lurra zulatzen nekaturik ateratzen dugunak ez du zerikusirik honekin, askotan zulatu eta zulatu lur jota geratuko gara, eta ez dugu aurkituko ur potxingo bat ere, are gutxiago iturburua den putzurik. Horregatik, ahizpak, hobetzat dut Jaunaren aurrean jarri eta begira diezaiegula haren errukiari eta handitasunari eta geure ezerezari, eta eman diezagula Berak nahi dezana, ura nahi badu ura eta lehortasuna nahi badu, lehortasuna:
‎– Zein oker handia den dio, oso espiritualak badira ere, Jesu Kristo gure Jaun eta Salbatzailearen Gizatasuna, eta haren Pasio eta bizitza, eta beraren Ama aintzatsu eta santuak gogora ekartzen ez saiatzea.
Oso onuragarria da.
‎...e, ahizpak, Jauna hain berariaz komunikatzen zaien arima hauek (batez ere mesede hauetara iritsi ez direnek pentsa dezakete esango dudan hau, hauetaz gozatu badute eta Jainkoarenak badira, nik esango dudanaz konturatuko baitira) ziur egongo direla betiko gozatuko dutela Jainkoaz, eta ez dutela beren bekatuen beldur izan beharrik ezta haiengatik negar egin beharrik ere; eta engainu handia izango da oso , zenbat eta gehiago hartu gure Jainkoagandik, handiagoa izaten baita bekatuen samina. Eta nik uste dut, ezerk saminik ezin sor dezakeen lekuan egon gaitezen arte, ez dela kenduko samin hau.
‎gehitu egiten da hainbesteko ontasuna ikustean eta infernua baino besterik merezi ez duenari mesedeak egiten zaizkiola ikustean. Nik uste dut hau martiritza handia izango zela san Pedrorentzat eta Magdalenarentzat; izan ere, hain maitasun hazia izanik eta hainbeste mesede jasorik eta Jainkoaren handitasun eta gorentasuna buruan sartua izanik, oso latz egingo zitzaien sufritzea, eta sentimendu oso samurrarekin.
‎gehitu egiten da hainbesteko ontasuna ikustean eta infernua baino besterik merezi ez duenari mesedeak egiten zaizkiola ikustean. Nik uste dut hau martiritza handia izango zela san Pedrorentzat eta Magdalenarentzat; izan ere, hain maitasun hazia izanik eta hainbeste mesede jasorik eta Jainkoaren handitasun eta gorentasuna buruan sartua izanik, oso latz egingo zitzaien sufritzea, eta sentimendu oso samurrarekin.
‎5 Baita irudituko zaizue, beharbada, hain gauza gorenez gozatzen duenak ez duela Jesu Kristo gure Jaunaren Gizatasun guztiz santuaren misterioez meditatu beharrik, dagoeneko maitasunean ari delako oso osoan. –Hau beste leku batean luze eta zabal idatzi izan dudan gaia da, eta hartan kontra egin didaten eta ez dudala ulertzen esan didaten arren:
‎Hitz hauei beste esanahi bat ematen zaiela esango dute. Nik ez ditut ezagutzen beste esanahi horiek; honekin, nire arimak beti egia dela sumatu duen honekin, oso ongi joan zait.
‎gure Jaunak kontenplazio gorenera eraman dituenez gero, hantxe beti gelditu nahi luketenak, eta hori ezin da; baina Jaunaren mesede honekin geratzen dira eta horrela ezin dute gogoetarik egin Pasioko misterioez eta Kristoren bizitzaz lehen egiten zuten bezala. Eta ez dakit zein den horren arrazoia, baina hau oso ohikoa da, hau da, adimena meditaziorako lehen adinako gaitasunik ez duela geratzen dela. Uste dut arrazoi hau izan daitekeela:
‎8 Eta har ezazue kontuan, ene ahizpak, hain garrantzitsua den puntu hau, eta horrela, argiago azaldu nahi dut: arima oso osoan maitasunari emanda bizi nahi lukeela dago eta ez luke erabili nahi gogoa beste ezertan, baina nahita ere ezin izango du; izan ere, borondatea hila ez badago ere, erre ohi duen sua erdi itzalia dago, eta nork haize eman izan behar du bere barnetik beroa emateko. Komenigarri ote litzateke arima lehortasun honekin egotea, Jainkoari egiten dion bere buruaren oparia erreko duen zerutiko suaren zain, gure aita Elias egon zen bezala?
‎9 Egia da, Jaunak zazpigarren egoitzan sar dezanak, oso gutxitan, edota ia inoiz ere ez duela ahalegin hau egin beharrik izango, gogoratzen banaiz, han esango dudan arrazoiarengatik; baina aldiro aldirokoa da Kristo gure Jaunarekin era miragarrian ibiltzetik ez aldentzea, eta haren laguntza beti da jainkozkoa eta gizatasunezkoa era batera. Beraz, esanda dagoen sua borondatean pizturik ez dagoenean eta Jainkoaren presentzia ere sentitzen ez denean, bilatu beharra dugu; hauxe da, izan ere, Haren Maiestateak nahi duena, Kantarik Ederreneko Emazteak egiten zuenez, eta galde diezaiegula kreaturei nork egin zituen, san Agustinek, uste dut, bere Meditazioetan edo Aitorkizunetan dioenez?, eta ez gaitezela ergelen antzera egon denbora galtzen behin eman zitzaigunaren zain egotearren, hasieretan Jaunak urtebetean eta urte askoan ere ez ematea gerta baitateke; Haren Maiestateak daki zergatik; guk ez dugu jakin nahi izan behar, eta ez dago zertan jakinik ere.
‎Nik meditazioa adimenaz ekin eta ekin gogoeta egiteari deitzen diot, esaterako: ...edo baratzeko otoitzean hasi eta adimena ez da gelditzen Jauna gurutzean josia dagoen arte; edota Pasioko pauso bat hartzen dugu, esaterako, eskuak ezarri zizkiotenekoa, eta misterio horretan dihardugu, eta guk gogoan hartzeko eta min hartzeko zer guztiak hausnartzen ditugu, Judasek saldu zuenekoa, apostoluek ihes egin ziotenekoa eta gainerako guztiak; eta otoitz miragarri eta irabazi handikoa da oso .
‎luzea da bizia, eta askotariko nekez betea, eta Kristo geure ereduari begiratu beharra dugu, nola eraman zituen nekeak, eta baita haren apostolu eta santuei ere, perfekzioaz eraman ditzagun. Oso lagun ona dugu Jesus laguntza honetatik urrundu ez gaitezen, ezta haren Ama guztiz Santuarenetik ere, eta gogoko izan dezagun haren oinazeez guk min hartzea, geure poz eta gozotasuna une batzuetan alde batera utzi behar badugu ere. Arrazoi handiagoz, ene alabak, gozotasuna otoitzean hain ohikoa ez denean, askotariko uneak baitaude; eta beti egoera berean dagoela, hau da, esanda geratu dena ezin duela egundo ere egin dioena, nik susmagarritzat joko nuke; eta zuek ere halakotzat izan eta saiatu engainu horretatik eta liluralditik irteten zeuen indar guztiekin; eta hori nahiko izan ezik, esan prioreari, arrisku hori baztertu dezakeen ardura handiko ofizioren bat eman diezazuen; horrek luze iraungo balu, zentzuarentzat eta buruarentzat arrisku hori oso handia izango bailitzateke.
‎Eta horrela, kontuz ibili beharra dago, agerkari hauek zer fruitu ematen duten ikusteko denbora hartuz, eta ariman nolako apaltasuna eta bertutezko sendotasuna uzten duten apurka apurka aztertuz; izan ere, deabruarena bada, laster utziko du seinalea eta milaka gezurretan harrapatuko dute. Aitor entzuleak esperientziarik badu eta gauza hauetatik igaro bada, denbora gutxi du hori ezagutzeko, kontatzean berehala ikusiko baitu Jainkoa, edo irudimena, edota deabrua den, batez ere Haren Maiestateak espirituak ezagutzeko dohaina eman badio; eta hori eta letrak baditu, esperientziarik ez badu ere, oso ongi ezagutuko du.
‎12 Behar beharrezkoa dena, ene ahizpak, aitor entzulearekin lau lau eta egiaz ibiltzea da, ez diot bekatuak esatean soilik, hori argi baitago, otoitzaren berri ematean baizik; izan ere, hori egin ezean, ez dut ziurtatzen ongi zoaztenik, ezta irakasten dizuena Jainkoa denik ere; oso maite du Jaunak bere ordezkoari Berari bezain argi eta egiaz hitz egitea, honek arimaren pentsamendu guztiak, eta areago egintzak, txikienak badira ere, ezagut ditzala nahi izanez. Eta horrela jokaturik, ez zaitezte ibil asaldaturik ezta ezinegonik ere, Jainkoarena ez bada ere, apaltasuna eta kontzientzia ona baduzue, ez duzuelako kalterik izango; izan ere, Haren Maiestateak badaki txarretik ona ateratzen, eta deabruak galdu nahi zintuzten bidetik, gehiago irabaziko duzue.
‎Eta horrela jokaturik, ez zaitezte ibil asaldaturik ezta ezinegonik ere, Jainkoarena ez bada ere, apaltasuna eta kontzientzia ona baduzue, ez duzuelako kalterik izango; izan ere, Haren Maiestateak badaki txarretik ona ateratzen, eta deabruak galdu nahi zintuzten bidetik, gehiago irabaziko duzue. Hainbeste on egiten dizuela pentsatuz, Hari hobeki poz ematen eta haren irudia beti oroimenean izaten saiatuko zarete; jakintsu handi batek zioenez deabrua pintore on ona da, eta Jaunaren irudi bat oso bizi agertuko balio, ez liokeela horrek minik emango, alderantziz baizik: debozioa pizteko eta deabruari beronen makurkeriekin gerra egiteko erabiliko lukeela; izan ere, pintore bat txarra izan arren, ez dela horratik egiten duen pintura gutxietsi behar, gure On guztiarena denean.
‎13 Oso gaizki zeritzan batzuek aholkatzen dutenari, puiesak eman ditzatela horrelako ikuskariren bat ikustean; izan ere, hark zioen, gure Erregea nonahi pintaturik ikusten dugula ere, gurtu egin behar dugula; eta zuzen zebilela uste dut, hemen ere mingarri gertatuko litzatekeelako: pertsona batek jakingo balu berak maite duen beste batek halako gaitzespenak egiten dizkiola bere erretratuari, ez litzaioke atsegin izango.
‎14 Jaunaren mesede honetatik arimak irabazi handia ateratzen du, hau da, Hartaz edota haren bizitzaz eta Pasioaz pentsatzen duenean, haren aurpegi guztiz otzan eta ederra gogora ekartzea; hori oso pozgarria da, hemen ere mesede egiten digun pertsona bat ikusteak inoiz ezagutu ez bagenuen baino poz handiagoa egingo ligukeenez. Nik neuk esaten dizuet oroitzapen gozoak poz handia ematen duela eta on egiten duela.
‎Beste on handi batzuk ere badakartza honek berarekin batera, baina gauza hauek eragiten dituzten ondorioez hainbeste esan eta esango denez gero, ez dut nahi neure burua eta zuek nekatzerik; biziki ohartarazten dizuet, ordea, Jaunak arimei mesede hauek egiten dizkiela jakin edo entzun dezazuenean, bide horretatik zuek eraman zaitzatela sekula ere ez eskatzeko ezta desiratzeko ere; [15] oso ona iruditzen bazaizue, eta estimu eta begirune handiz hartu behar bada ere, ez da komeni arrazoi batzuengatik: lehenengoa, apaltasunik eza delako inoiz merezi ez duzuena zeuei eman dakizuela nahi izatea, eta hala uste dut ez duela apaltasun handirik izango desira hori izan dezanak; izan ere, nekazari xume bat errege izatea nahi izatetik urruti dagoenez, ezinezkoa iruditzen baitzaio, merezi ez duelako, horrelaxe dago pertsona apala ere halako gauzei dagokienez; eta nik uste dut ez dela inoiz gertatuko, Jaunak mesede horiek egin aurretik norbere buruaren ezagutza handia ematen duelako.
‎lehenengoa, apaltasunik eza delako inoiz merezi ez duzuena zeuei eman dakizuela nahi izatea, eta hala uste dut ez duela apaltasun handirik izango desira hori izan dezanak; izan ere, nekazari xume bat errege izatea nahi izatetik urruti dagoenez, ezinezkoa iruditzen baitzaio, merezi ez duelako, horrelaxe dago pertsona apala ere halako gauzei dagokienez; eta nik uste dut ez dela inoiz gertatuko, Jaunak mesede horiek egin aurretik norbere buruaren ezagutza handia ematen duelako. Izan ere, halako pentsamenduak dituenak nola ez du ulertuko mesede oso handia egiten zaiola infernuan ez edukitzeaz? –Bigarrena, engainatua izango dela edota arrisku handitan dagoela oso argi ikusten duelako, deabruak ez baitu ate txiki baino besterik behar guri mila amarrukeria egiteko.
‎Izan ere, halako pentsamenduak dituenak nola ez du ulertuko mesede oso handia egiten zaiola infernuan ez edukitzeaz? . Bigarrena, engainatua izango dela edota arrisku handitan dagoela oso argi ikusten duelako, deabruak ez baitu ate txiki baino besterik behar guri mila amarrukeria egiteko. –Hirugarrena, desira bizi bat dagoenean irudimenak berak eta pertsonak berak uste izaten du desira duen hura ikusi egiten duela, eta entzun, egunean barrena gauza baten irrikaz eta hura gogo gogoan darabiltela ari direnek, gero amets egitera datozen bezala.
‎–Bosgarrena, uste al duzue txikiak direla Jaunak mesede hauek egiten dizkienek jasaten dituzten nekeak? Ez, oso handiak eta era askotakoak baizik. Zer dakizue zuek haiek jasateko gai izango zareten?
‎Eta ez uste izan mesede hauek segidakoak direnik, bestera baizik: jaunak haiek egiten dituen bakoitzeko, oso ugariak dira nekeak; eta horrela, arimak ez du gogoan noiz hartuko dituen gehiago, haiei nola erantzungo dien baizik.
‎18 Egia da desira hauek ere naturaz gaindikoak direla, nire iritziz, eta oso maitemindurik dauden arimenak, Jaunari erakutsi nahi baitiote ez dutela zerbitzatzen soldatagatik; eta horrela, esan dudanez, sekula ere ez zaie burutik pasatzen horregatik aintzarik hartu behar dutenik, horrela zerbitzatzen gehiago saiatzeko; maiteari poz ematea, horixe besterik ez da haien berezko jokaera beti eta mila eratara.
‎1 Era askotara komunikatzen da Jauna arimarekin agerkari hauetan; batzuetan, arima samindurik dagoenean; beste batzuetan, neke handiren bat gainera etorri behar zaionean; beste batzuetan, Haren Maiestateak harekin batera atsegin hartzea eta hari atsegin ematea nahi duenean. ...ean, aditzera ematea baita asmoa, ene ahizpak, uler dezazuen nolakoak diren eta nolako ondorioak uzten dituzten; irudipen bakoitza ikuskaria delakoan egon ez zaitezten, eta egiaz ikuskaria denean, litekeena dela kontuan hartuz, asaldaturik ibil ez zaitezten ezta nahigabeturik ere, deabruak asko irabazten baitu eta atsegin handia hartzen baitu arima bat nahigabeturik eta ezinegonik ikusten duenean, oso osoan maitatzeari eta Jainkoa goresteari emanda egoteko eragozpen dela ikusten duelako.
‎Beste era batzuk ere erabili ohi ditu komunikatzeko Haren Maiestateak, goragokoak eta ez hain arriskutsuak, nire ustez deabruak ezin baititu imitatu, eta horrela, nekez aditzera eman daitezke, oso ezkutuko gauzak direlako; irudizkoak, ordea, hobeki eman daitezke aditzera.
‎3 Egin dezagun Jainkoa egoitza edo jauregi oso handi eta zoragarria dela, hau da, Jainko berbera dela. Urrundu ote daiteke, menturaz, bekataria jauregi honetatik, bere gaiztakeriak egiteko?
‎5 Baita gertatzen da, halaxe bat batean eta ezin esan daitekeen eran, Jainkoak berarengan egia bat agertzea, dirudienez, kreaturetan dauden guztiak ilundurik uzten dituena, oso argi ulertaraziz gezurrik esan ezin dezakeen egia Bera dela soilik; eta ongi ematen da aditzera Davidek salmo batean dioena, hau da, gizaki oro gezurtia dela, sekula horrela ulertu ez dena askotan entzun arren. Jainkoa hutsik egin ezin duen egia da.
‎Hori, esan dudanez, samin hau sentitzen laguntzeko izan ezik gainerako guztirako zentzumen eta ahalmenen liluramendu bat da. Izan ere, adimena oso bizi dago arima hura Jainkoagandik bereiz egotea sentitzeko dagoen arrazoia ulertzeko; eta Haren Maiestateak laguntzen du une hartan bere buruaren albiste bizi biziaz; horrek samina hainbesteraino handiagotzen du, non oihu handiak emateari ekiten baitio. Eraman handikoa eta asko ikusia den pertsona izan arren, une hartan ezin du gehiago; izan ere, sentimendu hau ez da gorputzean, esanda geratu denez?, arimaren barruan baizik.
‎4 Nik ikusi nuen egoera horretan pertsona bat, eta egi egiaz hil egingo zela uste nuen, eta ez zen batere harritzekoa, izan ere, heriotza arrisku handia da. Eta horrela, gutxi irauten badu ere, gorputza oso lokaturik uzten du, eta egoera hartan, bihotz taupadak oso bakanak dira, arima Jainkoari emango balio bezala, ez baita gutxiagorako; izan ere, berezko berorik ezean, kiskali egiten du; horrela, beste pixka batekin, Jainkoak bete egingo lituzke haren desirak. Ez gorputzean ezer sentitzen duelako, esan dudanez, gorputza lokatzen bada ere, ondorengo bi edo hiru egunetan idazteko ere indarrik ez duela, eta min handiekin geratuz; eta uste dut betiere gorputza lehen baino indar gutxiagoz geratzen zaiola.
‎4 Nik ikusi nuen egoera horretan pertsona bat, eta egi egiaz hil egingo zela uste nuen, eta ez zen batere harritzekoa, izan ere, heriotza arrisku handia da. Eta horrela, gutxi irauten badu ere, gorputza oso lokaturik uzten du, eta egoera hartan, bihotz taupadak oso bakanak dira, arima Jainkoari emango balio bezala, ez baita gutxiagorako; izan ere, berezko berorik ezean, kiskali egiten du; horrela, beste pixka batekin, Jainkoak bete egingo lituzke haren desirak. Ez gorputzean ezer sentitzen duelako, esan dudanez, gorputza lokatzen bada ere, ondorengo bi edo hiru egunetan idazteko ere indarrik ez duela, eta min handiekin geratuz; eta uste dut betiere gorputza lehen baino indar gutxiagoz geratzen zaiola.
‎5 Inperfekzioa dela hori esango didazue; ea zergatik ez duen bat egiten Jainkoaren borondatearekin, Hari oso osoan emana badago. –Hona arte egin zezakeen halakorik, eta horrela igarotzen zuen bizia.
‎Are gehiago, arima hau zazpigarren egoitzan sartzeko garbitzea denean, zeruan sartu behar dutenak garbitokian garbitzen diren bezala; orduan, sufritze hau, itsasoan ur tanta bat bezain arina da. Arrazoi handiagoz, oinaze eta samin hau, nahiz eta nire ustez lurrean diren guztien artean handiagorik ez duena izan (pertsona honek asko jasan zituen, bai gorputzekoak eta bai espiritualak, baina haiei guztiei ez zeritzen ezer honen ondoan), arimak hain balio handikotzat du oinaze hau, non oso ongi ulertzen baitu berak ezin zezakeela merezi; hala ere, sentimendu honek ez dio oinazea ezertan arintzen, baina honekin oso gogo onez darama eta halaxe eramango luke bere bizi osoan, Jainkoak nahi balu; orduan, baina, ez litzateke izango behin bakarrik hiltzea, etengabe hilez joatea baizik, egiaz ez baita gutxiago.
‎Are gehiago, arima hau zazpigarren egoitzan sartzeko garbitzea denean, zeruan sartu behar dutenak garbitokian garbitzen diren bezala; orduan, sufritze hau, itsasoan ur tanta bat bezain arina da. ...oinaze eta samin hau, nahiz eta nire ustez lurrean diren guztien artean handiagorik ez duena izan (pertsona honek asko jasan zituen, bai gorputzekoak eta bai espiritualak, baina haiei guztiei ez zeritzen ezer honen ondoan), arimak hain balio handikotzat du oinaze hau, non oso ongi ulertzen baitu berak ezin zezakeela merezi; hala ere, sentimendu honek ez dio oinazea ezertan arintzen, baina honekin oso gogo onez darama eta halaxe eramango luke bere bizi osoan, Jainkoak nahi balu; orduan, baina, ez litzateke izango behin bakarrik hiltzea, etengabe hilez joatea baizik, egiaz ez baita gutxiago.
‎7 Hirugarren ezaugarria da, ez direla ahanzten hitz hauek aldi luzean eta batzuk sekula ere ez, hemen entzuten direnak, hau da, gizakiei entzuten dizkiegunak ahanzten direnez; gizaki horiek oso serioak eta jakintsuak izan arren, haien hitzak ez ditugu izaten hain grabatuak oroimenean, eta etorkizuneko gauzak direnean ere ez ditugu sinesten beste hauek bezala; ziurtasun handi handia geratzen delako; noizbait, erabat ezinezkoak diruditen gauzetan, dudaren bat etorri eta hala ote den ez ote den adimena zalantzan ibili arren, ariman bertan ezin etsizko ziurtasuna dago; eta hori, baita gauza... Une honetan ez zaio geratzen horrelakorik ezer; are gehiago, bizia emango luke egia harengatik.
‎Eta azken batean, esan dudanez? bete egiten da Jaunaren hitza, eta arima hain pozik eta alai geratzen da, non ez bailuke nahi Haren Maiestatea gorestea baino besterik eta askoz ere gehiago esan zaiona beteta ikusteagatik, egintzagatik beragatik baino, hau berari oso ongi doakiona izan arren.
‎10 Irudimenak sortuak badira, seinale hauetako bat ere ez dago, ez ziurtasunik, ezta bakerik eta barruko gozotasunik ere; dena dela, gerta daiteke, eta ezagutzen ditut hori gertatu zaien pertsona batzuk, hau da, gelditasunezko otoitzean eta espirituzko ametsetan murgilduak egonik, batzuk beren gorpuzkeraz edo irudimenez oso ahulak direlako, edota ez dakit zergatik, bildutasun sakon honetan hain daude beren baitatik irtenak, non ez baitute sentitzen kanpotiko ezer, eta zentzumen guztiak daude lokartuak bezala, lo dagoen pertsona baten antzera, eta, beharbada, horrela da, lokartuak daudela, eta iruditzen zaie ametsetan bezala hitz egiten zaiela eta are gauzak ikusten dituztela, eta Jainkoaren partekoa dela uste dute, ... Eta gerta daiteke, gure Jaunari maitasunez gauza bat eskatzea, eta nahi dutena esaten dietela iruditzea, eta hau noizbehinka gertatzen da.
‎Baina, esandako seinaleak badaude, ziur samar esan daiteke Jainkoarena dela; hala ere, esaten zaiona zerikusi handikoa denean eta nahiz berberak nahiz hirugarren pertsonen bidez egintzetara eraman beharrekoa, ez dezala ezer egin, ezta ez dakiola burutik pasatu ere egin, aitor entzule jakintsu, zuhur eta Jainkoaren zerbitzariaren iritzia kontuan izan gabe, argi eta garbi Jainkoarena dela baderitzo ere; izan ere, hauxe nahi du Haren Maiestateak, eta ez da hau Hark agintzen duena egin gabe uztea, Berak agindu baitzigun aitor entzulea bere ordezkotzat izan dezagula; beraz, ez da duda egin behar Jaunaren hitzak direla; eta hauek adore ematen laguntzen dute, arazoa neketsua denean, eta gure Jaunak, berak nahi duenean, sartuko dio bihotzean eta sinetsaraziko bere espiritua dela; eta bestela, ez daude gehiagora behartuak. Eta esandakoa ez den besterik egitea eta honetan nork bere iritziz jokatzea, oso arriskutsutzat dut; eta honela, ene ahizpak, gure Jaunaren izenean ohartarazten dizuet halakorik gerta ez dakizuen.
‎12 Bada beste erarik ere Jaunak arimari hitz egiteko, nik beraren aldetik oso ziurtzat dudana, adimenezko ikuskariren batekin izaten dena; geroago esango dut hau nolakoa den. Arimaren barru barruan gertatzen da, eta iruditzen zaio hain argi entzuten dizkiola hitz haiek arimako entzumenaz Jaunari berari eta hain sekretuan, non, ulertzeko erak berak, ikuskariak berak egiten dituen jarduerekin batera, sendotzen eta ziurtasuna ematen baitu han ezin duela deabruak muturrik sartu.
‎15 Laugarrena da, hitzak oso desberdinak direlako, eta hitz bakar batek asko esaten du, eta gure adimenak lituzke moldatu hain laster.
‎2 Barre egingo duzue, beharbada, hau diodalako eta zentzugabekeria irudituko zaizue, zuetako edonork pentsa dezakeelako ez dela halakorik behar, eta ez dela izango hain behe mailako emakumerik, erregearekin ezkontzeko adorerik ez duenik. . Hala uste dut izango dela lurreko erregearekin, baina zerukoarekin, neuk esaten dizuet, uste duzuen baino adore handiagoa behar dela; izan ere, gure berezko izaera oso beldurti eta apala da hain gauza handirako, eta ziurtzat dut, Jainkoak emango ez balio, zuek zein ongi datorkigun ikusi arren, ezinezkoa izango litzatekeela. Eta horrela ikusiko duzue zer egiten duen Haren Maiestateak ezkontza hau burutzeko, nik uste baitut horrek liluramenduak ematen dituenean izan behar duela, arima zentzumenetatik ateratzen duenean; bada, zentzu betean egonik hain hurbiletik maiestate handi hau ikusiz gero, beharbada, ezinezkoa izango litzateke bizirik irautea.
‎3 Lehenengo liluramendu era arima, otoitzean egon ez arren, oroimenera etorri zaion edota Jainkoagandik entzun duen hitzen batez ukitua dagoenean gertatzen da; orduan, dirudienez, Haren Maiestateak arimaren barrutik hazi eragiten du dagoeneko aipatua dugun txinparta, arima beraren desiraz hain aldi luzean sufritzen ikusi duelako errukiak eraginda, eta fenixa bezala oso osoan kiskalia izanik, eraberritua geratzen da eta, sinets daiteke kristau pietateak dioskunez, haren erruak barkatuak direla; (hau da, arima honek izango zituen jarrera eta baliabideak erabiliz, Elizak irakasten duenez), eta horrela, garbi dagoela, Jaunak bat egiten du arima bere buruarekin, biek izan ezik beste inork jakin gabe; eta arimak berak ere ez du ulertzen, gero esan ahal izateko eran, ...
‎1 Obedientziak agindutako gauzetatik gutxi gertatu zaizkit, otoitzeko gauzez orain idaztea bezain zail; alde batetik, uste dudalako Jaunak ez didala ematen hori egiteko espiritua ezta gogoa ere; bestetik, orain dela hiru hilabeterik hona burua hain burrundara eta ahulezia handiekin dut, non behar beharrezko gorabeheretarako ere neke handiz idazten baitut. Hala ere, obedientziaren indarrak ezinezkoak diruditen gauzak erraztu egiten dituela kontuan izanik, borondateak egitera jotzen du oso gogo onez, berezko izaerak hartan neke handia hartzen duela dirudien arren; izan ere, Jaunak ez dit eman berezko izaeraren kontrakotasun handirik gabe etengabeko gaixotasun eta era askotako zereginekin borrokatzeko bertuterik. Niri mesede egitearren gauza zailagoak egin dituenak egin beza, haren errukian baitut uste ona.
‎3 Eta honela, agindua betetzeari ekin diot gaur, Hirutasun guztiz Santuaren egunean, 1577 urtean, une honetan nagoen Toledoko Karmengo San Jose monasterio honetan; esan dezadan guztian idazteko agindu didaten haien iritziaren mende jartzen naiz, pertsona oso jakintsuak baitira. Erromako Eliza Katoliko santuak sinesten duenaz bat ez datorren gauzaren bat esango banu, nire ezjakintasunagatik litzateke eta ez maleziagatik.
‎Mesederik nahiko egingo dit gure Jaunak, haietakoren bat horretaz baliatzen bada Bera pixka bat gehiago goresteko: ongi daki Haren Maiestateak nik ez dudala besterik nahi; eta oso argi da, zerbait esaten asmatzen denean, konturatuko direla ez dela nirea, ez baitago horretarako oinarririk, adimen eskasa izatea ez bada nik horrelako gauzetarako dudan moldakaiztasuna bezala, Jaunak bere errukiaz ematen ez badu.
‎Oso lagun ona dugu Jesus laguntza honetatik urrundu ez gaitezen, ezta haren Ama guztiz Santuarenetik ere, eta gogoko izan dezagun haren oinazeez guk min hartzea, geure poz eta gozotasuna une batzuetan alde batera utzi behar badugu ere. ...an dagoela, hau da, esanda geratu dena ezin duela egundo ere egin dioena, nik susmagarritzat joko nuke; eta zuek ere halakotzat izan eta saiatu engainu horretatik eta liluralditik irteten zeuen indar guztiekin; eta hori nahiko izan ezik, esan prioreari, arrisku hori baztertu dezakeen ardura handiko ofizioren bat eman diezazuen; horrek luze iraungo balu, zentzuarentzat eta buruarentzat arrisku hori oso handia izango bailitzateke.
‎Honi adimenezko ikuskaria deitzen diote, ez dakit nik zergatik. Jainkoak mesede hori egin zion pertsona hau ikusi nuen, geroago esango ditudan beste batzuekin, hasiera batean oso nekatua, ezin zuelako ulertu zer zen, ez baitzuen ikusten; eta era hartara agertzen zitzaiona Jesu Kristo gure Jauna zela hain ziur zegoen, non ezin baitzuen zalantzarik izan, hau da, hantxe zegoen ikuskari hura; Jainkoagandikoa ote zen ala ez, hala zela ulertarazteko ondorio handiak berekin batera bazekartzan ere, oraindik beldurrez zebilen, eta berak sekula ere ez zuen entzun adimenezko ikuskar...
‎4 Hala ere, badakit nik une batzuetan beldur handiaz zebilela; beste batzuetan oso nahasirik, hainbesteko ondasuna nondik etorri zitzaion ez baitzekien. Hura eta ni guztiz bat eginik geunden, eta ez zen ezer gertatzen haren ariman nik jakin gabe, eta horrela, lekuko ona izan naiteke eta sinets diezadakezue honetaz esaten dizuedan guztia.
‎6 Eta esango duzue, ikusten ez bada, nola jakin Kristo den, edo noiz den santua, edota haren Ama txit aintzatsua. Hori ez du jakingo arimak esaten, ezta ezin du ulertu nola ulertzen duen ere, baina ziurtasun oso osoaz daki. Jauna bada, hitz egiten duenean, errazago dela ematen du; baina santua denean, hitzik egiten ez baitu, eta Jaunak han arima hari lagun egiteko jarri duela baitirudi, gehiago harritzekoa da.
‎Ongi da, hala ere, beldur izatea eta arreta handiagoz ibiltzea, eta ez hain fidaturik, hain mesedetuak izanik, arretarik gabe ibil zaitezketelakoan, Jainkoagandikoa ez delako seinalea baita, esanda dauden ondorioekin zeuon burua ikusten ez baduzue. Egoki da hasieretan jakintsu on bati aditzera eman diezaiozuen aitortzapean, haiek baitira argia emango digutenak, edota, pertsona oso espiritual bati, halakorik balego; eta halakoa ez bada, hobe da oso jakintsua dena; bietakoak baleude, jarri harremanetan batarekin eta bestearekin. Eta irudipena dela esaten badizuete, ez izan batere kezkarik, irudipenak ezin baitio egin ez kalte eta ez on handirik zuen arimari; eska iezaiozue jainkozko Maiestateari, ez dezala onar engainatuak izan zaitezten.
‎Ongi da, hala ere, beldur izatea eta arreta handiagoz ibiltzea, eta ez hain fidaturik, hain mesedetuak izanik, arretarik gabe ibil zaitezketelakoan, Jainkoagandikoa ez delako seinalea baita, esanda dauden ondorioekin zeuon burua ikusten ez baduzue. Egoki da hasieretan jakintsu on bati aditzera eman diezaiozuen aitortzapean, haiek baitira argia emango digutenak, edota, pertsona oso espiritual bati, halakorik balego; eta halakoa ez bada, hobe da oso jakintsua dena; bietakoak baleude, jarri harremanetan batarekin eta bestearekin. Eta irudipena dela esaten badizuete, ez izan batere kezkarik, irudipenak ezin baitio egin ez kalte eta ez on handirik zuen arimari; eska iezaiozue jainkozko Maiestateari, ez dezala onar engainatuak izan zaitezten.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
oso 2.159 (14,21)
Lehen forma
oso 1.976 (13,01)
Oso 183 (1,20)
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
oso ongi 191 (1,26)
oso on 128 (0,84)
oso osoan 77 (0,51)
oso pozik 64 (0,42)
oso handi 54 (0,36)
oso garrantzitsu 41 (0,27)
oso gutxi 40 (0,26)
oso gogo 38 (0,25)
oso santu 36 (0,24)
oso atsegin 35 (0,23)
oso maite 31 (0,20)
oso argi 30 (0,20)
oso gaizki 30 (0,20)
oso aurre 29 (0,19)
oso kontu 27 (0,18)
oso larri 23 (0,15)
oso beharrezko 22 (0,14)
oso onuragarri 21 (0,14)
oso egoki 20 (0,13)
oso gogor 20 (0,13)
oso nekagarri 20 (0,13)
oso ohiko 20 (0,13)
oso gazte 19 (0,13)
oso luze 19 (0,13)
oso urruti 19 (0,13)
oso jakintsu 18 (0,12)
oso polit 17 (0,11)
oso bestelako 16 (0,11)
oso nahigabetu 16 (0,11)
oso gogoko 15 (0,10)
oso nekatu 15 (0,10)
oso osorik 15 (0,10)
oso ziur 15 (0,10)
oso labur 14 (0,09)
oso pozgarri 14 (0,09)
oso txar 14 (0,09)
oso zail 14 (0,09)
oso gaixo 13 (0,09)
oso erraz 12 (0,08)
oso haserre 12 (0,08)
oso aberats 11 (0,07)
oso bakarrik 11 (0,07)
oso espiritual 11 (0,07)
oso latz 11 (0,07)
oso txiki 11 (0,07)
oso arriskutsu 10 (0,07)
oso komenigarri 9 (0,06)
oso alai 8 (0,05)
oso ezagun 8 (0,05)
oso gauza 8 (0,05)
oso kaltegarri 8 (0,05)
oso oso 8 (0,05)
oso berandu 7 (0,05)
oso bertutetsu 7 (0,05)
oso desberdin 7 (0,05)
oso estu 7 (0,05)
oso kaskar 7 (0,05)
oso nahasi 7 (0,05)
oso oker 7 (0,05)
oso pobre 7 (0,05)
oso sendo 7 (0,05)
oso zale 7 (0,05)
oso zuzen 7 (0,05)
oso ezkutu 6 (0,04)
oso gozo 6 (0,04)
oso hotz 6 (0,04)
oso kristau 6 (0,04)
oso txiro 6 (0,04)
oso apal 5 (0,03)
oso aurreratu 5 (0,03)
oso begiratu 5 (0,03)
oso bera 5 (0,03)
oso berezi 5 (0,03)
oso beste 5 (0,03)
oso bizi 5 (0,03)
oso eman 5 (0,03)
oso gazterik 5 (0,03)
oso hurbil 5 (0,03)
oso kezkatu 5 (0,03)
oso kontsolatu 5 (0,03)
oso nekez 5 (0,03)
oso poz 5 (0,03)
oso santa 5 (0,03)
oso ugari 5 (0,03)
oso urrun 5 (0,03)
oso zahar 5 (0,03)
oso zentzudun 5 (0,03)
oso zorrotz 5 (0,03)
oso agerian 4 (0,03)
oso behartu 4 (0,03)
oso beldurti 4 (0,03)
oso berri 4 (0,03)
oso bildu 4 (0,03)
oso galdu 4 (0,03)
oso gizon 4 (0,03)
oso goiz 4 (0,03)
oso hondatu 4 (0,03)
Konbinazioak (3 lema)
oso pozik egon 39 (0,26)
oso ongi egin 30 (0,20)
oso maite ukan 25 (0,16)
oso ongi egon 24 (0,16)
oso aurre joan 23 (0,15)
oso ongi etorri 18 (0,12)
oso ongi joan 18 (0,12)
oso gaizki egon 14 (0,09)
oso urruti egon 11 (0,07)
oso gogo hartu 10 (0,07)
oso gogo ukan 10 (0,07)
oso gogoko ukan 10 (0,07)
oso gogor egin 10 (0,07)
oso osoan eman 10 (0,07)
oso santu egin 9 (0,06)
oso kontu hartu 8 (0,05)
oso nekatu egon 8 (0,05)
oso osoan bera 8 (0,05)
oso gogo on 7 (0,05)
oso haserre egon 7 (0,05)
oso nahigabetu egon 7 (0,05)
oso on egon 7 (0,05)
oso on iruditu 7 (0,05)
oso ongi ordaindu 7 (0,05)
oso pozik geratu 7 (0,05)
oso argi ikusi 6 (0,04)
oso bakarrik egon 6 (0,04)
oso gaixo egon 6 (0,04)
oso gutxi egin 6 (0,04)
oso luze idatzi 6 (0,04)
oso oker egon 6 (0,04)
oso ongi bete 6 (0,04)
oso egoki etorri 5 (0,03)
oso estu egon 5 (0,03)
oso kristau on 5 (0,03)
oso ongi iruditu 5 (0,03)
oso ongi konpondu 5 (0,03)
oso osoan jainko 5 (0,03)
oso ziur egon 5 (0,03)
oso kezkatu egon 4 (0,03)
oso on eman 4 (0,03)
oso ongi iritzi 4 (0,03)
oso pozik joan 4 (0,03)
oso ziur ukan 4 (0,03)
oso aberats geratu 3 (0,02)
oso argi egon 3 (0,02)
oso bakarrik geratu 3 (0,02)
oso behartu egon 3 (0,02)
oso gaizki iruditu 3 (0,02)
oso handi baizik 3 (0,02)
oso kontu ibili 3 (0,02)
oso labur egin 3 (0,02)
oso larri egon 3 (0,02)
oso nekagarri egin 3 (0,02)
oso on ukan 3 (0,02)
oso ongi amaitu 3 (0,02)
oso ongi gorde 3 (0,02)
oso ongi hartu 3 (0,02)
oso ongi idatzi 3 (0,02)
oso ongi jakin 3 (0,02)
oso ongi tratatu 3 (0,02)
oso osoan bat 3 (0,02)
oso osoan bete 3 (0,02)
oso osoan gozatu 3 (0,02)
oso osoan jarri 3 (0,02)
oso osorik egin 3 (0,02)
oso polit egon 3 (0,02)
oso pozik eduki 3 (0,02)
oso txiki bat 3 (0,02)
oso urrun egon 3 (0,02)
oso ziur joan 3 (0,02)
oso zuzen egon 3 (0,02)
oso zuzen ibili 3 (0,02)
oso alai hartu 2 (0,01)
oso argi ez 2 (0,01)
oso argi ukan 2 (0,01)
oso atsegin ukan 2 (0,01)
oso aurre egin 2 (0,01)
oso aurre eraman 2 (0,01)
oso aurreratu ikusi 2 (0,01)
oso beharrezko ukan 2 (0,01)
oso bera buru 2 (0,01)
oso berandu etorri 2 (0,01)
oso berezi egin 2 (0,01)
oso beste baizik 2 (0,01)
oso bizi ukan 2 (0,01)
oso eman egon 2 (0,01)
oso erraz iruditu 2 (0,01)
oso gaizki egin 2 (0,01)
oso gaizki etorri 2 (0,01)
oso garrantzitsu ukan 2 (0,01)
oso gazte alargun 2 (0,01)
oso gazterik hil 2 (0,01)
oso gizon on 2 (0,01)
oso gogoko nu 2 (0,01)
oso gutxi baizik 2 (0,01)
oso handi egin 2 (0,01)
oso handi eman 2 (0,01)
oso handi ez 2 (0,01)
oso hurbil egon 2 (0,01)
oso jakintsu den 2 (0,01)
oso kontsolatu geratu 2 (0,01)
oso kontu idatzi 2 (0,01)
oso labur idatzi 2 (0,01)
oso larri agertu 2 (0,01)
oso larri ere 2 (0,01)
oso luze egin 2 (0,01)
oso maite nu 2 (0,01)
oso nahasi egon 2 (0,01)
oso ohiko baizik 2 (0,01)
oso on bildu 2 (0,01)
oso on egin 2 (0,01)
oso on ere 2 (0,01)
oso on hartu 2 (0,01)
oso ongi agertu 2 (0,01)
oso ongi begiratu 2 (0,01)
oso ongi eman 2 (0,01)
oso ongi eratu 2 (0,01)
oso ongi ezagutu 2 (0,01)
oso ongi geratu 2 (0,01)
oso ongi irakurri 2 (0,01)
oso ongi landu 2 (0,01)
oso ongi ulertu 2 (0,01)
oso oso ez 2 (0,01)
oso osoan Bera 2 (0,01)
oso osoan egia 2 (0,01)
oso osoan okupatu 2 (0,01)
oso osoan sinetsi 2 (0,01)
oso osoan zu 2 (0,01)
oso pozgarri gertatu 2 (0,01)
oso pozik etorri 2 (0,01)
oso santa ikusi 2 (0,01)
oso sendo egon 2 (0,01)
oso txiro baizik 2 (0,01)
oso ugari ukan 2 (0,01)
oso zail egin 2 (0,01)
oso aberats gertatu 1 (0,01)
oso aberats hura 1 (0,01)
oso aberats ikusi 1 (0,01)
oso aberats irten 1 (0,01)
oso agerian geratu 1 (0,01)
oso agerian ibili 1 (0,01)
oso agerian kalte 1 (0,01)
oso alai aita 1 (0,01)
oso alai egon 1 (0,01)
oso alai etorri 1 (0,01)
oso alai ibili 1 (0,01)
oso apal gelditu 1 (0,01)
oso argi baita 1 (0,01)
oso argi delako 1 (0,01)
oso argi eduki 1 (0,01)
oso argi ibili 1 (0,01)
oso argi jainko 1 (0,01)
oso argi nabaritu 1 (0,01)
oso argi ulertarazi 1 (0,01)
oso argi ulertu 1 (0,01)
oso arriskutsu egon 1 (0,01)
oso arriskutsu han 1 (0,01)
oso arriskutsu ukan 1 (0,01)
oso atsegin agertu 1 (0,01)
oso atsegin baita 1 (0,01)
oso atsegin egon 1 (0,01)
oso aurre doan 1 (0,01)
oso aurre egon 1 (0,01)
oso aurreratu egon 1 (0,01)
oso bakarrik ikusi 1 (0,01)
oso bakarrik sumatu 1 (0,01)
oso begiratu baizik 1 (0,01)
oso beharrezko den 1 (0,01)
oso beharrezko ez 1 (0,01)
oso beharrezko nor 1 (0,01)
oso beldurti egon 1 (0,01)
oso beldurti ikusi 1 (0,01)
oso beldurti ukan 1 (0,01)
oso bera egin 1 (0,01)
oso bera gogara 1 (0,01)
oso bera kontu 1 (0,01)
oso berandu aita 1 (0,01)
oso berandu baita 1 (0,01)
oso berandu delako 1 (0,01)
oso berandu itzuli 1 (0,01)
oso berezi egon 1 (0,01)
oso berri baita 1 (0,01)
oso bertutetsu irten 1 (0,01)
oso beste erruki 1 (0,01)
oso beste gertatu 1 (0,01)
oso bestelako era 1 (0,01)
oso bestelako eragin 1 (0,01)
oso bestelako iritzi 1 (0,01)
oso bestelako ukan 1 (0,01)
oso bildu ez 1 (0,01)
oso bildu gu 1 (0,01)
oso bildu jainko 1 (0,01)
oso bizi agertu 1 (0,01)
oso bizi egon 1 (0,01)
oso desberdin sentitu 1 (0,01)
oso egoki geratu 1 (0,01)
oso egoki jo 1 (0,01)
oso erraz egon 1 (0,01)
oso erraz eraman 1 (0,01)
oso erraz galdu 1 (0,01)
oso erraz iritzi 1 (0,01)
oso erraz jardun 1 (0,01)
oso erraz ukan 1 (0,01)
oso espiritual bat 1 (0,01)
oso espiritual ibili 1 (0,01)
oso estu ibili 1 (0,01)
oso ezagun ukan 1 (0,01)
oso ezkutu baizik 1 (0,01)
oso ezkutu egin 1 (0,01)
oso ezkutu eman 1 (0,01)
oso ezkutu etorrarazi 1 (0,01)
oso gaixo etorri 1 (0,01)
oso gaixo jarri 1 (0,01)
oso gaizki aholkatu 1 (0,01)
oso gaizki ibili 1 (0,01)
oso gaizki ikusi 1 (0,01)
oso gaizki iritzi 1 (0,01)
oso gaizki saldu 1 (0,01)
oso gaizki sentitu 1 (0,01)
oso galdu egon 1 (0,01)
oso galdu ez 1 (0,01)
oso garrantzitsu irudikatu 1 (0,01)
oso garrantzitsu iruditu 1 (0,01)
oso garrantzitsu jo 1 (0,01)
oso garrantzitsu monasterio 1 (0,01)
oso gauza arriskutsu 1 (0,01)
oso gauza ezagun 1 (0,01)
oso gauza gutxi 1 (0,01)
oso gauza handi 1 (0,01)
oso gauza jakina 1 (0,01)
oso gauza on 1 (0,01)
oso gauza probetxugarri 1 (0,01)
oso gauza xehe 1 (0,01)
oso gazte Alba 1 (0,01)
oso gazte iruditu 1 (0,01)
oso gazte komentu 1 (0,01)
oso gazte oraindik 1 (0,01)
oso gazte Valladolid 1 (0,01)
oso gazterik abitu 1 (0,01)
oso gazterik joan 1 (0,01)
oso gazterik sartu 1 (0,01)
oso gizon isil 1 (0,01)
oso gizon zintzo 1 (0,01)
oso gogo har 1 (0,01)
oso gogo hartz 1 (0,01)
oso gogo kontra 1 (0,01)
oso gogo txar 1 (0,01)
oso gogor bat 1 (0,01)
oso gogor hartz 1 (0,01)
oso gogor iruditu 1 (0,01)
oso goiz iritsi 1 (0,01)
oso goiz joan 1 (0,01)
oso goiz ni 1 (0,01)
oso gozo agertu 1 (0,01)
oso gozo etorri 1 (0,01)
oso gozo hartz 1 (0,01)
oso gozo tratatu 1 (0,01)
oso gutxi aurreratu 1 (0,01)
oso gutxi axola 1 (0,01)
oso gutxi batzuk 1 (0,01)
oso gutxi direlako 1 (0,01)
oso gutxi edota 1 (0,01)
oso gutxi egon 1 (0,01)
oso gutxi erabili 1 (0,01)
oso gutxi eraman 1 (0,01)
oso gutxi hartu 1 (0,01)
oso gutxi ibili 1 (0,01)
oso gutxi irakurri 1 (0,01)
oso gutxi iraun 1 (0,01)
oso gutxi iritzi 1 (0,01)
oso gutxi kexatu 1 (0,01)
oso gutxi kontentatu 1 (0,01)
oso gutxi lo 1 (0,01)
oso gutxi luze 1 (0,01)
oso handi agertu 1 (0,01)
oso handi ate 1 (0,01)
oso handi batzuk 1 (0,01)
oso handi ekarri 1 (0,01)
oso handi eragin 1 (0,01)
oso handi erori 1 (0,01)
oso handi hartu 1 (0,01)
oso handi iritzi 1 (0,01)
oso handi jasan 1 (0,01)
oso handi nahiko 1 (0,01)
oso handi sartu 1 (0,01)
oso handi ukan 1 (0,01)
oso handi utzi 1 (0,01)
oso haserre jarri 1 (0,01)
oso hondatu eduki 1 (0,01)
oso hondatu egon 1 (0,01)
oso hondatu iritsi 1 (0,01)
oso hotz egin 1 (0,01)
oso hotz egon 1 (0,01)
oso hotz sumatu 1 (0,01)
oso hurbil delako 1 (0,01)
oso jakintsu bat 1 (0,01)
oso jakintsu entzun 1 (0,01)
oso kaltegarri bihurtu 1 (0,01)
oso kaltegarri ere 1 (0,01)
oso kaltegarri gertatu 1 (0,01)
oso kaskar jo 1 (0,01)
oso kaskar ukan 1 (0,01)
oso kontsolatu eduki 1 (0,01)
oso kontsolatu egon 1 (0,01)
oso kontu handi 1 (0,01)
oso kontu jokatu 1 (0,01)
oso kristau alaba 1 (0,01)
oso labur baizik 1 (0,01)
oso labur geratu 1 (0,01)
oso labur gertatu 1 (0,01)
oso labur joan 1 (0,01)
oso larri aitortu 1 (0,01)
oso larri gainera 1 (0,01)
oso larri gertatu 1 (0,01)
oso larri hartu 1 (0,01)
oso larri igaro 1 (0,01)
oso latz bidali 1 (0,01)
oso latz egin 1 (0,01)
oso latz eman 1 (0,01)
oso latz eremutar 1 (0,01)
oso luze bat 1 (0,01)
oso luze egon 1 (0,01)
oso luze eman 1 (0,01)
oso luze erantzun 1 (0,01)
oso luze jardun 1 (0,01)
oso nahasi ere 1 (0,01)
oso nahasi geratu 1 (0,01)
oso nahasi ibili 1 (0,01)
oso nahasi utzi 1 (0,01)
oso nahigabetu eduki 1 (0,01)
oso nahigabetu ibili 1 (0,01)
oso nahigabetu igaro 1 (0,01)
oso nahigabetu ikusi 1 (0,01)
oso nekagarri delako 1 (0,01)
oso nekagarri gertatu 1 (0,01)
oso nekagarri igaro 1 (0,01)
oso nekatu geratu 1 (0,01)
oso nekatu ukan 1 (0,01)
oso nekez gertatu 1 (0,01)
oso nekez hartu 1 (0,01)
oso nekez idatzi 1 (0,01)
oso nekez kendu 1 (0,01)
oso ohiko bezala 1 (0,01)
oso ohiko hutsegite 1 (0,01)
oso ohiko jokaera 1 (0,01)
oso oker ukan 1 (0,01)
oso on baita 1 (0,01)
oso on bi 1 (0,01)
oso on bizi 1 (0,01)
oso on eduki 1 (0,01)
oso on ekarri 1 (0,01)
oso on emakume 1 (0,01)
oso on erosi 1 (0,01)
oso on geratu 1 (0,01)
oso on hutsune 1 (0,01)
oso on ikusi 1 (0,01)
oso on iritsi 1 (0,01)
oso on nahi 1 (0,01)
oso ongi aitortu 1 (0,01)
oso ongi ari 1 (0,01)
oso ongi baita 1 (0,01)
oso ongi bidali 1 (0,01)
oso ongi bideratu 1 (0,01)
oso ongi eraman 1 (0,01)
oso ongi esan 1 (0,01)
oso ongi ez 1 (0,01)
oso ongi ezkondu 1 (0,01)
oso ongi finkatu 1 (0,01)
oso ongi frijitu 1 (0,01)
oso ongi hil 1 (0,01)
oso ongi igaro 1 (0,01)
oso ongi ikusi 1 (0,01)
oso ongi iritsi 1 (0,01)
oso ongi irten 1 (0,01)
oso ongi kudeatu 1 (0,01)
oso ongi lagundu 1 (0,01)
oso ongi moldatu 1 (0,01)
oso ongi prestatu 1 (0,01)
oso ongi probatu 1 (0,01)
oso ongi sendatu 1 (0,01)
oso ongi ureztatu 1 (0,01)
oso ongi zerbitzatu 1 (0,01)
oso oso desegoki 1 (0,01)
oso oso eman 1 (0,01)
oso oso handi 1 (0,01)
oso oso jakin 1 (0,01)
oso oso zintzo 1 (0,01)
oso osoan aldatu 1 (0,01)
oso osoan amore 1 (0,01)
oso osoan berak 1 (0,01)
oso osoan beste 1 (0,01)
oso osoan bildu 1 (0,01)
oso osoan bota 1 (0,01)
oso osoan desegin 1 (0,01)
oso osoan egin 1 (0,01)
oso osoan egon 1 (0,01)
oso osoan erabili 1 (0,01)
oso osoan eskaini 1 (0,01)
oso osoan gu 1 (0,01)
oso osoan hartu 1 (0,01)
oso osoan higuindu 1 (0,01)
oso osoan hura 1 (0,01)
oso osoan infernu 1 (0,01)
oso osoan inguratu 1 (0,01)
oso osoan irten 1 (0,01)
oso osoan kiskali 1 (0,01)
oso osoan lur 1 (0,01)
oso osoan maisu 1 (0,01)
oso osoan maitasun 1 (0,01)
oso osoan maitatu 1 (0,01)
oso osoan murgildu 1 (0,01)
oso osoan Tours 1 (0,01)
oso osoan zerbitzatu 1 (0,01)
oso osoan zuri 1 (0,01)
oso osorik apaltasun 1 (0,01)
oso osorik baizik 1 (0,01)
oso osorik berak 1 (0,01)
oso osorik burutu 1 (0,01)
oso osorik egon 1 (0,01)
oso osorik ekin 1 (0,01)
oso osorik hura 1 (0,01)
oso osorik ikusi 1 (0,01)
oso osorik jainko 1 (0,01)
oso osorik malko 1 (0,01)
oso osorik nahi 1 (0,01)
oso pobre aurkitu 1 (0,01)
oso pobre baita 1 (0,01)
oso pobre egon 1 (0,01)
oso pobre geratu 1 (0,01)
oso pobre ikusi 1 (0,01)
oso polit geratu 1 (0,01)
oso polit iruditu 1 (0,01)
oso polit ukan 1 (0,01)
oso poz baizik 1 (0,01)
oso poz ez 1 (0,01)
oso pozgarri delako 1 (0,01)
oso pozik bizi 1 (0,01)
oso pozik eman 1 (0,01)
oso pozik gelditu 1 (0,01)
oso pozik hartu 1 (0,01)
oso pozik ibili 1 (0,01)
oso pozik jakin 1 (0,01)
oso pozik uko 1 (0,01)
oso santa egin 1 (0,01)
oso santu bat 1 (0,01)
oso santu bizi 1 (0,01)
oso santu jakin 1 (0,01)
oso santu jakintsu 1 (0,01)
oso sendo egin 1 (0,01)
oso sendo eman 1 (0,01)
oso sendo etorri 1 (0,01)
oso sendo ez 1 (0,01)
oso txar egin 1 (0,01)
oso txar ibili 1 (0,01)
oso txar ukan 1 (0,01)
oso txiki ez 1 (0,01)
oso txiki joan 1 (0,01)
oso txiro iruditu 1 (0,01)
oso urrun ezagutu 1 (0,01)
oso urruti ekarri 1 (0,01)
oso urruti etorri 1 (0,01)
oso urruti hil 1 (0,01)
oso urruti ibili 1 (0,01)
oso zail baita 1 (0,01)
oso zail iritzi 1 (0,01)
oso zail iruditu 1 (0,01)
oso zale baita 1 (0,01)
oso zale delako 1 (0,01)
oso ziur etorri 1 (0,01)
oso zorrotz eraman 1 (0,01)
oso zorrotz hartu 1 (0,01)
oso zorrotz iruditu 1 (0,01)
oso zuzen egin 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia