Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 8

2005
‎Egungo egoerari zuloak ikusi zaizkio, eta antolatu beharra mahaigaineratu da. Antolamendua diseinatzerakoan, orain arteko balioei eusteko hainbat galdera erantzun beharrean daude: nola eutsi bertso eskola bakoitzaren nortasuna eta autonomiari, nola lortu irakasleen funtzioa orain bezain aktiboa eta sortzailea izan dadin...
2013
‎Gero eta gehiago dira, are gehiago, hori lehenago jakin izan balute unibertsitatera inoiz ez zatozela joango edo Lanbide Heziketa, eta uste dute ikasketa planak «zaharkituak» direla, «teoria gehiegi» dutela eta «hiru edo lau irakasgaitan soilik egiazko prestakuntza» ematen dutela. Batez ere, deitoratu egiten da irakasgai praktikorik ez izatea. Lanbide gaitasun baloratuenak Nebrijako Negozio Eskolaren azterketan, orain arte balioa eman zaien eskumenen eta kobratzen ari diren beste batzuen arteko aldaketak ikusten dira. gero eta garrantzi handiagoa du ekonomia eta gizarte paradigma berrian«, adierazi txostena.
2015
‎Lan asko egin da orain arte balio handiko INBGen erregulazioan, ezaugarri ekologiko berezidun eta mugatuak zein itxiak bezala ulertu daitezkeen eremu babestuen kasuan adibidez: Urdaibai, Aiako Harria, Valderejo eta abar. Beren hauskortasunagatik arriskuan dauden guneetan ere, edo hiri inguruko prozesuen bultzada edo neurrigabeko hiri hazkuntza jasan duten esparruak ere INBG bezala uler daitezke:
2021
‎zenbat elkarte sortu diren denen artean diru bat jarriz, herriarentzat ona izango den zerbait guztien artean kudeatzeko... Horiek eta besterik izan dira orain arteko balioak. Gaur egungo kazetaritzak bestelako balioak ere lantzen ditu, ordea; lehenbizikoa aipatzekotan, partekatzearen ideia jaso genezake:
2022
‎Dohaintza hartzailea ISDa ordaindu behar du. Gainera, higiezina bada, orain arte balio igoeraren gaineko zerga (gainbalioa) ordaindu behar zen. Udal izaerako zerga hori deusez deklaratu zuen Konstituzio Auzitegiak, baina Gobernuak haren ordez beste hau jarri zuen:
2023
‎Berretsi dute orain arteko balio berberekin jarraituko dutela lanean, «zubigintza, ekintza eta ahalduntzea» indartuz: «Pertsona, lurralde eta ideia desberdinen bat egitea; hitzetan baino gehiago, egiten dugun horretan aurkitzea sinesgarritasuna; eta txikitasunetik amets handia eskuratzeko gaitasuna badugula ikustea».
‎Beldurturik igaro zituen denden atariak, arnasestuka haietako batean sartzea otu zitzaion arte. Harrezkero, beti beti darama errekaduetarako poltsa bat aldean, eta orain arte balio izan dio.
‎Aldaketa horiek balioetan dira nabariak, eta, ondorioz, jarreretan. Bereizi egin behar dira orain arte balio intrintsekoak, berezkoak eta humanoak, batetik, eta kanpotikoak, estrintsekoak eta dinamikoak, bestetik. Kontu handiz ibili behar dugu horretan, izan ere, balio estatiko eta humanoak dira belaunaldiz belaunaldi transmiti  tzen direnak eta amankomunean onartzea eta lantzea aintzat hartzen direnak, gizaki zibiko egiten gaituzten horiek alegia:
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia