2005
|
|
Izan ere,
|
nola
uler dezakegu eguneroko bizimoduan eta gizarteko zenbait esparrutan, lan munduan adibidez, hiritarren gehiengoak garbi ikustea emakumeekgizonezkoen eskubide berdinak eduki behar dituztela eta, aldiz, hiritarren jarreraaurkakoa izatea berdintasun beraren aldarria edo errebindikazioa herriko festetakoekitaldi batera zuzentzen denean?
|
|
•" Euskara guztiona da" leloa
|
nola
uler genezakeen, egun ditugun aukerak, egun bizi dugun egoera soziopolitikoa gogoan izanik, desira edo planteamendu idealetara lerratu gabe eta formulazio zehaztugabeak saihestu nahian.
|
2007
|
|
|
Nola
uler dezakegu kulturaren transmisioa?
|
|
Baina prozesuaren ideia berreskuratu nahi dut. 1970eko hamarkadan izan ziren protestak eta gizarte mugimenduak
|
nola
uler ditzakegu aurreko hiru edo lau bosturtekoetan izandako azpiegiturazko aldaketak kontuan izaten ez baditugu (hau da, 1950eko hamarkadan aipatu diren aldaketa sozialak). Urte horietan banakako esperientzietatik abiatuz hasi baitzen taldeko esperientziak izaten, azterketak egiten, hausnarketa eta praktikekin, atzerakada eta konplexutasunekin.
|
2008
|
|
Baina aurkitu genuen EHUko ikertzaile taldea aztertzen ari zen mikroharietan ere gauza bera gertatzen zela. Beraz, konposizio periodiko horretatik magnetorresistentzia erraldoia
|
nola
uler dezakegun asmatzen saiatu behar dugu orain. Izan ere, hori jakitea garrantzitsua izan liteke 1988an aurkitu genituen sistemak ez bezalako GMR sistemen mekanismoa ulertzeko.
|
|
Datu horrek esan nahi du, besteak beste, nazio kulturalaren auzia nazio politikoaren mendeko auzia dela. Gainerakoan,
|
nola
uler genezake bi euskal herritar horien hautu biografikoa nazio linguistikoari eta kulturalari dagokienez?
|
2010
|
|
–Baliteke, baina kasualitate handiegia litzateke. Gainera,
|
nola
uler dezakegu bai Carlosek eta bai kazetariek telefono mota bera erabiltzea. Ez al du ematen pertsona berarentzat egiten zutela lan?
|
|
%28 1995, %41 2002, %53 20082009an.
|
Nola
uler dezakegu 2008, etorkinen familietan giro erdaldunak giro euskaldunak eta elebidunak baino gutiago direla. Metodologiak esplikazio bat ematen digu:
|
2012
|
|
bezalako ezaugarria eransten diote enuntziatu parentetikoak ezaugarritu eta definitzean? Ken baldin badaitezke eta perpausari ezer eransten ez badiote,
|
nola
uler dezakegu Koldo Mitxelena bezalako euskal idazle ospetsu batek, bere prosa maiz aski eredugarritzat joa izan denean (Esnal & Zubimendi 1993, Esnal 2008, etab., hainbat eta hainbat aldiz, bere diskurtsoan aurrera egiteko, baliabide honetara jotzea?
|
|
Baina ken baldin badaitezke eta perpausari ezer eransten ez badiote,
|
nola
uler dezakegu Koldo Mitxelena bezalako euskal idazle ospetsu batek bere testuetan, kritiketan esate baterako, horiek baititugu azterkizun, hainbat eta hainbat aldiz, batere behartu gabe, bere diskurtsoan aurrera egiteko, baliabide honetara jotzea?
|
2014
|
|
|
Nola
uler zenezake zure haurtzaroa kentzea beharrezkoa zela gauza handiago baten truke?
|
2015
|
|
XX. mendeko azken hamarkadetan, oreka horren inguruko eztabaida gobernantzaren inguruko hausnarketaren ildotik abiatu da.
|
Nola
uler dezakegu gobernantza. Gobernantza eta gobernu egokia gauza berbera dira.166 Hau da, justua eta eraginkorra den gobernua.
|
2017
|
|
Unitate didaktiko honetan, dinamikari, hau da, higidura aldaketen kausez arduratzen den fisikaren adarrari eman diogu sarrera. Hain zuzen ere, aztertu ditugu indarren ezaugarriak eta horiek
|
nola
uler ditzakegun, eta baita zenbait indarren eta gorputzen higiduraren arteko erlazioa, Newtonek egindako aurkikuntzei eta idatzitako legeei esker.
|
2018
|
|
|
Nola
ulertu dezake batek bere atsekabea?
|
2019
|
|
errealzalea lehenik, alegia, eta gero txakurra, adjektiboa izenaren aurretik. Baina
|
nola
uler dezake hori athleticzale batek??, astoari konfiturak! Gure etxean errealzaletasunak erabakitzen baikaitu, baita Josetxoren kasuan ere, eta, Genori gainetik so egiten ziola, gaineratu zuen?:
|
2022
|
|
|
Nola
uler zitzakeen, ordea, western filmetako paisaia amaigabeekin hezitako belaunaldiak munduaren irudi biribil eta mugatu hura. Planeta ere ez al zen, ipar amerikar mendebaldea bezalaxe, ustiaketa infinituaren paradisua?
|
|
|
Nola
uler dezakegu egoera gorputzek, Banquo ren mamuak nola, kanpoan, naturaren eremuan egoteari uko egiten badiote, eta gonbidapenik gabe ere arlo sozialean berragertzen badira. Gizarte zientziaren korronte nagusiak nekez laguntzen du hori argitzen.
|
|
Zergatik erlazionatu genuen hezkuntza iraganarekin, zoriontasuna orainaldiarekin, eta politika etorkizunarekin?
|
Nola
uler genezakeen askotariko ikuspuntu horien arteko aukeraketa. Pentsakor joan ginen, gaien arteko lotura ezkutua harrapatu nahian...
|