Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 17

2003
‎Bestalde, Wolfgang Sachs alemaniar pentsalariari jarraituz, hiru begirada edoperspektiba alternatiboak ditugu garapen jasangarriaren interpretazioaren arabera, espazio mugak eta denbora mugak nola ulertzen eta ekologia eta justizia nolauztartzen diren arabera.
2004
‎Hona, laburbildurik, Wittgensteinen iritzi sendoa(" emendagaitz eta behin betikoa", Tractatus aren hitzaurrean izkiriatu zuenez). Nola ulertu eta epaitu behar dugu Wittgensteinen pentsamendua puntu erabakigarri honetaz. Dakusagun puntu hori geldiroago.
2009
‎Analisi zorrotza eta ikuspegi kritikoa jorratu barik, nola ulertu Euskal Herrian armak behingoz bazterreratzeko unea heldu dela? Nola ulertu eta barreiatu euskaraz bizitzeko borondate hori gauzagarria dela. Nola azaldu dirua ezin dela gure bizitzen gidari eta helburu nagusi bilakatu?
‎Bide horretatik, nora goaz? Nola ulertzen eta azaltzen ahal dugu euskal kulturaren altxor handienetatik bat erdararen menpeko eta baldintzapeko bilaka dadin?
2013
‎EHrako berezko Estatu propioa lortu ahal izateko. Horrela, nola ulertu eta onartu EAEan (EHa osoarekiko ere antzean), instituzio edo erakunde
2015
‎Gorenetakoa denez gero (geroago aipatuko dudan gizon santu eta goi espiritudun batek, fraiPedro Alcántara izenekoak, esan zidanez, eta beste jakintsu handi askok esan didatenez, eta guztietarik deabrua gutxien sar daitekeena), ez dago hitzik gutxi dakigunok hemen esatekorik; jakintsuek, ordea, hobeki adieraziko dute. Bada, esaten badut ez dudala ikusten ez gorputzeko begiez, ez arimakoez, irudizko ikuskaria ez delako, nola ulertzen eta baieztatzen dut nire ondoan dagoela ikusiko banu baino argitasun handiagoaz. Izan ere, ilunetan dagoen pertsona bat bezala dela, edota itsu dagoena bezala dela eta bere ondoan dagoen beste bat ez duela ikusten irudikatzea, ez dator egoki.
‎Desberdintasun hori agerikoa da alderdihoriek, haien? , gu, a nola ulertu eta definitu zuten ikusten badugu.
‎Hirugarren gaiak azalduko du zein den pentsaera ekonomikoa ingurumen eta iraunkortasunaren inguruan. Ibilbide historikoari jarraikiz, pentsaera ekonomikoaren hastapenetatik EE finkatu arteko eskola ekonomiko nagusiek iraunkortasuna nola ulertu eta tratatu duten azaltzen da. Horrela, hurrengo atalean gaur egun iraunkortasunari heltzeko nagusi diren bi ikuspegi akademikoak alderatu egingo dira, alegia, EE eta Ingurumen ekonomia (IE).
‎Azkenik, laugarren gaiak garapenaren eta iraunkortasunaren arteko harremanari heltzen dio. Bilakaera historikoari jarraikiz, lehenik, garapen ereduaren gaineko ikuspegiak eta horiek iraunkortasuna nola ulertu eta txertatu egiten duten azaltzen da. Bigarrenik, azken hamarkadetan hain entzutetsua izan den garapen iraunkorraren kontzeptua jorratuko da.
‎Erru eta hondamendi bilaka bailiteke lehenbailehen aitortu gabeko akatsa. Jokoan dagoena da datozen euskaldunek nola ulertu eta bereganatuko duten iraganeko izango zaien ETA.
2016
‎Izan ere, izurrite horren kutsakortasun eta hilkortasun mailak alertan jarri zituen mundu osoko herrialdeak. Baina, nola ulertu eta irudikati dugu izurrite hori Mendebaldeko biztanleok. Nolako arrisku hautematea sortu du ebolak?
‎Elikagaien Segurtasunerako Europako Agintaritzak bi gida argitaratu ditu produktu horiek merkaturatu aurretik seguruak direla bermatzeko. Elikagai berrien baimena hobeto nola ulertu eta elikadura katean sartu aurretik zer bide jarraitzen duten azaltzen du artikuluak.
2017
‎EKI proiektuak duen hedapen maila zabala eta konpetentzia digitalak ikas-material berrian duen garrantzia ikusita, ezinbestekoa iruditu zaigu EKI proiektuan konpetentzia digitala nola ulertzen den aztertzea; alegia, EKI proiektuan konpetentzia digitalaren garapena nola garatzen den aztertzea eta ikastetxeetan konpetentzia digitala nola ulertu eta gauzatzen duten aztertzea.
2018
‎– Nola ulertu ETAren gurpil zoroa, amildegirako norabidea?
2022
‎Edonola ere, komunikatuan jasotako analisi eta eskaera asko emakume ijitoen errealitatearekin bat ez datozenez, garrantzitsua iruditu zaigu kontatzea nola ulertzen eta bizi dugun guk zaintza. Gure familiak oraindik ere zabalak direnez, ez dugu ekonomia feministak aipatzen duen zaintza krisia horrenbeste sumatzen.
‎Gau hartan ulertu nuen neu ere gizon asebetea eta zoriontsua nintzela –jarraitu zuen Ivan Ivanitxek zutitzen zen bitartean– Ni ere ibiltzen nintzen otorduetan eta ehizaldietan besteei nola bizi, fedea nola ulertu eta herri xehea nola gobernatu azaltzen. Nik ere esaten nuen irakaskuntza zela gure argia eta hezkuntza ezinbestekoa baina jende xeheak oraingoz aski zuela alfabetatzearekin.
2023
‎Sigla bakoitzaren errealitatea askotarikoa izanik, egoera ugari biltzen dituen fikzioa izanik, kategoria analitiko gisa balio digu. Hala eta guztiz ere, sigla bakoitza nola ulertzen eta erabiltzen den aipatzea beharrezkoa da: Lesbiana: beste emakume batzuekiko desira sexual edo/ eta erromantikoa sentitzen duen emakumea. Gay a:
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia