Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 13

2000
‎Ahozko transmisio naturaleko metodologia eraman da bertso eskoletara. Ez da gehiago ikertu nola landu behar den, nola sekuentziatu gauzak, zer eduki diren ezinbestekoak gazte batek bertsogintza ezagutzeko... eta hala ere, emaitzak oso positiboak izan dira. Baina etorkizuneko erronka nagusia hori da:
2003
‎Alanche prestatu bear dira bio  tzac, Jaungoicoaren berbearen acia erne, aci eta laborea emotera etorri dedintzat" (Zabala, J: 7). Predikariak Jainkoaren hitzaren ereile dira, beraz; beren eginkizuna, bekatuaren belar gaiztoak sustraitik atera, bertuteak landatu, eta nola landu behar diren erakustea da. Fededunek beren lurrak laboratzen dituzten bezala, arreta berarekin, landu behar dituzte beren arimak.
‎Hala izan ez dadin, tokian tokiko erretoreen laguntza eskatzen du, horiek jarraiarazi baitute misiolariek piztutako debozioa. Salbaziorako bidean segi nahi duen fededunari, berriz, garbi adierazten zaio bertute hazia nola landu behar duen egunero: 1) bekaturako tentaldiak dauden tokietatik (dantza, festa, bi sexuen arteko batzarretatik) ihes eginez; 2) sarritan aitortu eta jaunartuz; 3) egunero minutu batzuetan biho  tzezko otoitza egiteko ohitura hartuz; 4) eta bekatu arinak ere saihes  tuz, horiek baitira larrien atari.
2004
‎Bioteknologiak dakartzan arazo moralak nola lantzen dira gaur? Nola landu behar lirateke?
2008
‎Irakaslearen lana aztertuko dugu: zer eta nola landu behar duen, eta zer eta nola zuzendu behar duen. Toki berezia izango dute Elgoibarko Herri Eskolan aplikatu den Kontzientzia Fonologikoa lantzeko programak eta programa horren barnean integratu ditugun bertso ariketek.
2011
‎Eta hortik Espainako beste unibertsitateetara zabaldu zen, batez ere bere ikasleen bitartez. Bere argitaratutako lanek argi uzten dute nola landu behar den alor hori gaurko ikerketaren bideak jarraitu nahi badira.
2012
‎Edukiak adin taldeen arabera banatu eta lehentasunak ezarri ondoren, adin taldeaz arduratzen den hezitzailea, edo hezitzaile taldeak, edukiok nola landu behar diren erabakiko du:
2015
‎Hori dela-eta, transmedia kazetaritzari buruzko hausnarketa konbergentziarako bidea hasi duten informazio enpresetan egiten ari da bereziki. Horietan, berregituraketa teknologikoak eta digitalizazioak kontzeptu malguagoak bultzatu dituzte hainbat aspektutan, besteak beste, erredakzioen arteko antolaketan, lankidetzan eta, azken finean, edukiak nola landu behar diren uste eta ereduetan.
2016
‎Gauza bera gertatzen da beste batzuen jokabide oldarkorrekin. Kasu horietan, onena terapeuta bati galdetzea da, txakurren jokabidean, beldurra edo agresibitatea nola landu behar den adieraz dezan. Adituek gomendatzen dute txakurren parke batera ez joatea, tratamenduaren lehen asteetan behintzat.
2017
‎Beraz, helburu hizkuntzan funtzionatzen duen testu bat emateko, nola landu behar du itzultzaileak bere hizkuntza eta testua bera?
2019
‎Antsia sortzen dit formularik ezak ere: Nola landu behar da bertsoa. Zer egiten da?
2021
‎Eta, hain zuzen ere, horien adierazpenetatik gai horren inguruan hezkuntzan korapilatzen diren eztabaidagaiak hiru direla ondoriozta genezake: alde batetik, zer irakurgai proposatu, hau da, literatur klasikoak eta kanona landu behar ote den edota ikasleengandik hurbilago dauden autoreak eta izenburuak noraino txertatu behar ote diren; beste alde batetik eta aurreko ataletan jorratu den moduan, irakurgaiak zer helbururekin eta nola landu behar diren, mota batekoak zein bestekoak izan; eta, azkenik, ikasleei egiten zaien eskaintza horretan, irakurgaiak ea aukeran eman behar zaizkien edo, aldiz, proposamen estandarren bueltan lan egin behar ote den literatura eskoletan horri konpromisoaren kategoriari eskainitako azpiatalean helduko zaio. Gainera, dagoeneko konplexua den problematika bati are sakonago bihurtzen duen aldagaia erantsi behar zaio:
2023
‎" Hizkuntza eta hitzak ez dira berez eder zein gris, nik egiten ditut eder zein aspergarri". Eta zuek, liburu hau gauzatu duzuenok, Ane, Ander, Anjel, Esther, Rosa, Xabier eta Yolanda zeuen artikuluen bidez erakutsi diguzue oraindik asko falta dugula etxean, karrikan, eta ikastetxean euskaraz modu erraz eta goxoan aritzeko; baina, horrezaz gainera, hizkuntza eder egiteko, bidea zein izan daitekeen eta zer eta nola landu behar dugun hizkuntza formala eta informala, eskolan eta eskolatik kanpo, ere erakutsi diguzue.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia