2000
|
|
Ahozko transmisio naturaleko metodologia eraman da bertso eskoletara. Ez da gehiago ikertu
|
nola
landu behar den, nola sekuentziatu gauzak, zer eduki diren ezinbestekoak gazte batek bertsogintza ezagutzeko... eta hala ere, emaitzak oso positiboak izan dira. Baina etorkizuneko erronka nagusia hori da:
|
2003
|
|
Alanche prestatu bear dira bio  tzac, Jaungoicoaren berbearen acia erne, aci eta laborea emotera etorri dedintzat" (Zabala, J: 7). Predikariak Jainkoaren hitzaren ereile dira, beraz; beren eginkizuna, bekatuaren belar gaiztoak sustraitik atera, bertuteak landatu, eta
|
nola
landu behar diren erakustea da. Fededunek beren lurrak laboratzen dituzten bezala, arreta berarekin, landu behar dituzte beren arimak.
|
|
Hala izan ez dadin, tokian tokiko erretoreen laguntza eskatzen du, horiek jarraiarazi baitute misiolariek piztutako debozioa. Salbaziorako bidean segi nahi duen fededunari, berriz, garbi adierazten zaio bertute hazia
|
nola
landu behar duen egunero: 1) bekaturako tentaldiak dauden tokietatik (dantza, festa, bi sexuen arteko batzarretatik) ihes eginez; 2) sarritan aitortu eta jaunartuz; 3) egunero minutu batzuetan biho  tzezko otoitza egiteko ohitura hartuz; 4) eta bekatu arinak ere saihes  tuz, horiek baitira larrien atari.
|
2004
|
|
Bioteknologiak dakartzan arazo moralak nola lantzen dira gaur?
|
Nola
landu behar lirateke?
|
2008
|
|
Irakaslearen lana aztertuko dugu: zer eta
|
nola
landu behar duen, eta zer eta nola zuzendu behar duen. Toki berezia izango dute Elgoibarko Herri Eskolan aplikatu den Kontzientzia Fonologikoa lantzeko programak eta programa horren barnean integratu ditugun bertso ariketek.
|
2011
|
|
Eta hortik Espainako beste unibertsitateetara zabaldu zen, batez ere bere ikasleen bitartez. Bere argitaratutako lanek argi uzten dute
|
nola
landu behar den alor hori gaurko ikerketaren bideak jarraitu nahi badira.
|
2012
|
|
Edukiak adin taldeen arabera banatu eta lehentasunak ezarri ondoren, adin taldeaz arduratzen den hezitzailea, edo hezitzaile taldeak, edukiok
|
nola
landu behar diren erabakiko du:
|
2015
|
|
Hori dela-eta, transmedia kazetaritzari buruzko hausnarketa konbergentziarako bidea hasi duten informazio enpresetan egiten ari da bereziki. Horietan, berregituraketa teknologikoak eta digitalizazioak kontzeptu malguagoak bultzatu dituzte hainbat aspektutan, besteak beste, erredakzioen arteko antolaketan, lankidetzan eta, azken finean, edukiak
|
nola
landu behar diren uste eta ereduetan.
|
2016
|
|
Gauza bera gertatzen da beste batzuen jokabide oldarkorrekin. Kasu horietan, onena terapeuta bati galdetzea da, txakurren jokabidean, beldurra edo agresibitatea
|
nola
landu behar den adieraz dezan. Adituek gomendatzen dute txakurren parke batera ez joatea, tratamenduaren lehen asteetan behintzat.
|
2017
|
|
Beraz, helburu hizkuntzan funtzionatzen duen testu bat emateko,
|
nola
landu behar du itzultzaileak bere hizkuntza eta testua bera?
|
2019
|
|
Antsia sortzen dit formularik ezak ere:
|
Nola
landu behar da bertsoa. Zer egiten da?
|
2021
|
|
Eta, hain zuzen ere, horien adierazpenetatik gai horren inguruan hezkuntzan korapilatzen diren eztabaidagaiak hiru direla ondoriozta genezake: alde batetik, zer irakurgai proposatu, hau da, literatur klasikoak eta kanona landu behar ote den edota ikasleengandik hurbilago dauden autoreak eta izenburuak noraino txertatu behar ote diren; beste alde batetik eta aurreko ataletan jorratu den moduan, irakurgaiak zer helbururekin eta
|
nola
landu behar diren, mota batekoak zein bestekoak izan; eta, azkenik, ikasleei egiten zaien eskaintza horretan, irakurgaiak ea aukeran eman behar zaizkien edo, aldiz, proposamen estandarren bueltan lan egin behar ote den literatura eskoletan horri konpromisoaren kategoriari eskainitako azpiatalean helduko zaio. Gainera, dagoeneko konplexua den problematika bati are sakonago bihurtzen duen aldagaia erantsi behar zaio:
|
2023
|
|
" Hizkuntza eta hitzak ez dira berez eder zein gris, nik egiten ditut eder zein aspergarri". Eta zuek, liburu hau gauzatu duzuenok, Ane, Ander, Anjel, Esther, Rosa, Xabier eta Yolanda zeuen artikuluen bidez erakutsi diguzue oraindik asko falta dugula etxean, karrikan, eta ikastetxean euskaraz modu erraz eta goxoan aritzeko; baina, horrezaz gainera, hizkuntza eder egiteko, bidea zein izan daitekeen eta zer eta
|
nola
landu behar dugun hizkuntza formala eta informala, eskolan eta eskolatik kanpo, ere erakutsi diguzue.
|