2001
|
|
HEOK
|
nola
irakurri behar den; zehatzago, oinarrien eta osagaien artekoharremanak nola ulertu. Horretara garamatza lehen ondorioak.
|
2004
|
|
Azkcn buruan.edozcin gai aztcilzcko oricntabidc batzuk eskaintzcn ditugu gida honctan: informazioa nolajaso behar den, idcia herriak nola bilatu bchar diren,
|
nola
irakurri behar den irakurkctaeraginkorra izan dadin. ohanak cta fitxak noia cgin. ideiak nola egituratu, azaldu, aurkczlu... . Horrenbestez, beraz, giza eta gizarte zicntzictan diharduen edonork crabii ditzakcenorientabide orokor eta oinarrizkoak dira hemen jarri ditugunak.
|
2008
|
|
Hastapeneko pertzepzio hori funtsezkoa da, filosofia publiko desberdinak ulertzeko oinarrizko premisa bihurtzen baita.
|
Nola
irakurri behar da Kataluniatik lotura hori?
|
|
Zein da Hegelen herentzia?
|
Nola
irakurri behar dugu Hegel gaur egun, hau da, Auschwitz eta gero. Liburu horretan Hegelekiko erreferentzia bikoitza da.
|
2009
|
|
Baina zeinu bereziak daude hor! Eta, gainera,
|
nola
irakurri behar da hori. Hori ez da gure inguruko hizkuntzetan ikusten den idazkera.
|
2010
|
|
ENEKuS ereduaren funtsezko indar ideien mapak hizkuntza prozesu jakin baten kudeaketa optimizatzeko kontuan hartu behar diren indarideiak azaltzen ditu eta prozesu hori optimo izateko
|
nola
irakurri behar den adierazten du. horrela, erakundeetan hizkuntza normalizaziorako kudeaketa prozesu bat optimoa izango da ondoko indar ideia horiek adierazten dutena bereganatu baditu, hemen azaltzen den eran:
|
2012
|
|
Garai hartan alfabetatu beharra zegoen, ez baitzen ohiturarik ikurrak eta sinbolo batzuk euskaraz irakurtzeko; beraz hainbat tokitan dago idatzita
|
nola
irakurri behar zen. Adibidez:
|
|
Ikur eta sinbolo berriak sartu orduko,
|
nola
irakurri behar diren ere adierazten da, alfabetizazio matematikoa laguntzeko: «P (x), P x ena irakurtzen da, P (x, y, z), P x, y eta z rena irakurtzen da, P (5), P bostena irakurtzen da, P (1,,), P bat, minus bat eta minus birena».
|
2014
|
|
gertakari historiko batzuetan oinarritzen da, eta testu historiko batzuetan dago, errebelatua?. Arazoa da, testuok
|
nola
irakurri behar diren gertakari haiek baloratzeko. Historikoa dena, a) ezin da kritika historikoaren objektu ez izan; ordea, b) kritika historikoaren peko bezainbatean, ezin da izan naturgaindiko fenomenoa, miraria369 Renanek beti insistitu du, berak ez duela miraria arrazoi filosofiko edo apriorikoengatik ukatzen; h. d., ez du esaten miraririk ezin dela egon, baizik ez dela egon.
|
|
" Heiligster Minne hochste Not/ maitasun gorenaren behar gorena".
|
Nola
irakurri behar ditugu bi agerpen horiek batera. Eta ‘ametsak’ distortsionatutako esaldi oso baten bi atal gisa tratatuko bagenitu, alegia, bitan erdibituta dagoelako baldin bada irakurtezina?
|
2015
|
|
Izan ere, ez nekien Jérômeren hitzak
|
nola
irakurri behar nituen. Bide hau guztia, zioen, egunsenti batean amaitzeko.
|
2016
|
|
Hona
|
nola
irakurri behar den: FANO HERAUSKORRITXE HOC EREXIT CAIUS VALERIUS VALERIANUS.
|
|
127 Anxolabehere ala Ansolabehere?
|
Nola
irakurtu behar da: Ancholabehere ala Ansolabehere?
|
2017
|
|
Francok ere bukaera horixe merezi zuen. CAF zen gure herriko lantegi handiena, Fabrika Haundie deitzen genuena, eta haren siglak aurretik atzera eta atzekoz aurrera
|
nola
irakurri behar ziren erakutsi zigun behin Prudenek, Seateko enkargatuaren semeak: –Como Acabara Franco?
|
2018
|
|
neba, gizarteak traizionaturik burua galtzera heltzen den ama, Savannahket eko emakume arlotea, Indotxina berrasmatua, lizuna, Ozeano mitikora irekia, bat bateko pasioa, desioak eragindako premian bizitua, ezezagunarekin elkartu nahi eutsi ezinekoa. Iragana zehatz mehatz berreskuratzeko, autobiografia osoki berregiteko ezintasun mingarria, horra
|
nola
irakurri behar den Maitalea. Ikastaldi baten kontaketa dugu, zalantzarik gabe, emakume izaten hasten den emakume batena, zeinak aldez aurretik bide luze eta neketsua pasatu beharra baitu, amodioz eta desioz, bekatuz eta kondenaz betea, heldutasun sakon batera, bete beteko emakumetasun konplexu batera eramango duen bidea, hain zuzen.
|
|
PISA frogaren emaitzak aurkezten direnean, komeni da datu horiek
|
nola
irakurri behar diren jakitea, bestela, okerreko ondoriotara hel baikaitezke. Kazetariek saltzen dizkiguten titular ikusgarri horien jatorrian, gehienetan, PISA frogaren okerreko irakurketa bat dago.
|
2020
|
|
Komunikabide elektronikoek, haien azkartasunari eta hedakunde zabalari esker, irakurketa eta literatura baztertzeko mehatxua egiten duten garai honetan, zehatz eta mehatz aztertu behar da
|
nola
irakurri behar den eta zergatik; azkenean, prozesu horretan aurkituko dugulako nola idatzi behar den. Bere unerik onenetan, literatura horrek zentzugabekeria arruntetik askatzen gaitu, eta idazletzaren errepublikara eramaten gaitu, oso gutxitan arina dena eta, askotan, kezkagarria.
|
|
prosazko beste bi testu, egileak bere poetika lañoa zirriborratzeko darabiltzanak propio, tonu ia preskriptibo batean esanez egilearen ustez poesia zer den, zer ez den, nola tratatu behar den, zer helburu duen. Irudi du poemak solte uzteko beldurra duela liburuak, eta esplizituki azaldu behar digula
|
nola
irakurri behar den, poetika horren beraren traizioan, paradoxikoki. Gainera, testuok, batik bat seigarren atalekoek, olerkien jarioa eteteaz gain, irakurlea poemetatik urruntzen dute, baita pixka bat umetzen ere, nik uste.
|
2021
|
|
" Gainera, biztanleek ere euren etxeetan energia nola aurreztu dezaketen edota argiaren faktura
|
nola
irakurri behar duten irakatsi nahi diegu".
|
2023
|
|
Luterok esaten zuen esperientzia mingarriak izan zituela monasterioan, baina pentsatzen zuen esperientzia horiek Jainkoarengandik zetozela, eta santutasuna lortzeko ezinbestekoak zirela. 1539 urtean Bere Idatzi Alemanen Wittenberg eko Edizioari egindako Sarreran bere lanak ulertzeko hermeneutika bat ezarri zuen Luterok; Biblia interpretatzeko metodoa azaldu zuen bertan; azaltzen zuen nola eraiki zituen bere idatziak eta bere teologia,
|
nola
irakurri behar ziren Eskriturak eta nola ikasi behar zen teologia. Eskrituren interpretazioan tentazioa ere integratu zuen, errezoarekin eta tentaldiarekin batera.
|
|
Lorea Agirrek azalduak ditu astelehen eta astearte gogoangarri haietako gorabehera sinesten zailak Gezurra ari du (2004) liburuko kontakizun bikainean: nola iritsi zitzaizkigun Pello Zubiriaren egoera larriaren berriak kazetarien filtrazioen bidez, nola egin genuen gaupasa lau kazetarik Auzitegi Nazional barruan atxilotuek noiz deklaratuko zain, nola iritsi zitzaigun fiskalaren eskaeraren filtrazioaren berri –batzuk baldintzarik gabe barrura, besteak bermepean kalera–,
|
nola
irakurri behar izan nien telefonoz espetxeratuko zituztenen eta aske aterako zirenen zerrenda, aurrena kanpoan zeuden senitartekoei, eta, ondoren, Tolosako erredakziokoei.
|