Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 21

2001
‎HEOK nola irakurri behar den; zehatzago, oinarrien eta osagaien artekoharremanak nola ulertu. Horretara garamatza lehen ondorioak.
2004
‎Azkcn buruan.edozcin gai aztcilzcko oricntabidc batzuk eskaintzcn ditugu gida honctan: informazioa nolajaso behar den, idcia herriak nola bilatu bchar diren, nola irakurri behar den irakurkctaeraginkorra izan dadin. ohanak cta fitxak noia cgin. ideiak nola egituratu, azaldu, aurkczlu... . Horrenbestez, beraz, giza eta gizarte zicntzictan diharduen edonork crabii ditzakcenorientabide orokor eta oinarrizkoak dira hemen jarri ditugunak.
2008
‎Hastapeneko pertzepzio hori funtsezkoa da, filosofia publiko desberdinak ulertzeko oinarrizko premisa bihurtzen baita. Nola irakurri behar da Kataluniatik lotura hori?
‎Zein da Hegelen herentzia? Nola irakurri behar dugu Hegel gaur egun, hau da, Auschwitz eta gero. Liburu horretan Hegelekiko erreferentzia bikoitza da.
2009
‎Baina zeinu bereziak daude hor! Eta, gainera, nola irakurri behar da hori. Hori ez da gure inguruko hizkuntzetan ikusten den idazkera.
2010
‎ENEKuS ereduaren funtsezko indar ideien mapak hizkuntza prozesu jakin baten kudeaketa optimizatzeko kontuan hartu behar diren indarideiak azaltzen ditu eta prozesu hori optimo izateko nola irakurri behar den adierazten du. horrela, erakundeetan hizkuntza normalizaziorako kudeaketa prozesu bat optimoa izango da ondoko indar ideia horiek adierazten dutena bereganatu baditu, hemen azaltzen den eran:
2012
‎Garai hartan alfabetatu beharra zegoen, ez baitzen ohiturarik ikurrak eta sinbolo batzuk euskaraz irakurtzeko; beraz hainbat tokitan dago idatzita nola irakurri behar zen. Adibidez:
‎Ikur eta sinbolo berriak sartu orduko, nola irakurri behar diren ere adierazten da, alfabetizazio matematikoa laguntzeko: «P (x), P x ena irakurtzen da, P (x, y, z), P x, y eta z rena irakurtzen da, P (5), P bostena irakurtzen da, P (1,,), P bat, minus bat eta minus birena».
2014
‎gertakari historiko batzuetan oinarritzen da, eta testu historiko batzuetan dago, errebelatua?. Arazoa da, testuok nola irakurri behar diren gertakari haiek baloratzeko. Historikoa dena, a) ezin da kritika historikoaren objektu ez izan; ordea, b) kritika historikoaren peko bezainbatean, ezin da izan naturgaindiko fenomenoa, miraria369 Renanek beti insistitu du, berak ez duela miraria arrazoi filosofiko edo apriorikoengatik ukatzen; h. d., ez du esaten miraririk ezin dela egon, baizik ez dela egon.
‎" Heiligster Minne hochste Not/ maitasun gorenaren behar gorena". Nola irakurri behar ditugu bi agerpen horiek batera. Eta ‘ametsak’ distortsionatutako esaldi oso baten bi atal gisa tratatuko bagenitu, alegia, bitan erdibituta dagoelako baldin bada irakurtezina?
2015
‎Izan ere, ez nekien Jérômeren hitzak nola irakurri behar nituen. Bide hau guztia, zioen, egunsenti batean amaitzeko.
2016
‎Hona nola irakurri behar den: FANO HERAUSKORRITXE HOC EREXIT CAIUS VALERIUS VALERIANUS.
‎127 Anxolabehere ala Ansolabehere? Nola irakurtu behar da: Ancholabehere ala Ansolabehere?
2017
‎Francok ere bukaera horixe merezi zuen. CAF zen gure herriko lantegi handiena, Fabrika Haundie deitzen genuena, eta haren siglak aurretik atzera eta atzekoz aurrera nola irakurri behar ziren erakutsi zigun behin Prudenek, Seateko enkargatuaren semeak: –Como Acabara Franco?
2018
‎neba, gizarteak traizionaturik burua galtzera heltzen den ama, Savannahket eko emakume arlotea, Indotxina berrasmatua, lizuna, Ozeano mitikora irekia, bat bateko pasioa, desioak eragindako premian bizitua, ezezagunarekin elkartu nahi eutsi ezinekoa. Iragana zehatz mehatz berreskuratzeko, autobiografia osoki berregiteko ezintasun mingarria, horra nola irakurri behar den Maitalea. Ikastaldi baten kontaketa dugu, zalantzarik gabe, emakume izaten hasten den emakume batena, zeinak aldez aurretik bide luze eta neketsua pasatu beharra baitu, amodioz eta desioz, bekatuz eta kondenaz betea, heldutasun sakon batera, bete beteko emakumetasun konplexu batera eramango duen bidea, hain zuzen.
‎PISA frogaren emaitzak aurkezten direnean, komeni da datu horiek nola irakurri behar diren jakitea, bestela, okerreko ondoriotara hel baikaitezke. Kazetariek saltzen dizkiguten titular ikusgarri horien jatorrian, gehienetan, PISA frogaren okerreko irakurketa bat dago.
2020
‎Komunikabide elektronikoek, haien azkartasunari eta hedakunde zabalari esker, irakurketa eta literatura baztertzeko mehatxua egiten duten garai honetan, zehatz eta mehatz aztertu behar da nola irakurri behar den eta zergatik; azkenean, prozesu horretan aurkituko dugulako nola idatzi behar den. Bere unerik onenetan, literatura horrek zentzugabekeria arruntetik askatzen gaitu, eta idazletzaren errepublikara eramaten gaitu, oso gutxitan arina dena eta, askotan, kezkagarria.
‎prosazko beste bi testu, egileak bere poetika lañoa zirriborratzeko darabiltzanak propio, tonu ia preskriptibo batean esanez egilearen ustez poesia zer den, zer ez den, nola tratatu behar den, zer helburu duen. Irudi du poemak solte uzteko beldurra duela liburuak, eta esplizituki azaldu behar digula nola irakurri behar den, poetika horren beraren traizioan, paradoxikoki. Gainera, testuok, batik bat seigarren atalekoek, olerkien jarioa eteteaz gain, irakurlea poemetatik urruntzen dute, baita pixka bat umetzen ere, nik uste.
2021
‎" Gainera, biztanleek ere euren etxeetan energia nola aurreztu dezaketen edota argiaren faktura nola irakurri behar duten irakatsi nahi diegu".
2023
‎Luterok esaten zuen esperientzia mingarriak izan zituela monasterioan, baina pentsatzen zuen esperientzia horiek Jainkoarengandik zetozela, eta santutasuna lortzeko ezinbestekoak zirela. 1539 urtean Bere Idatzi Alemanen Wittenberg eko Edizioari egindako Sarreran bere lanak ulertzeko hermeneutika bat ezarri zuen Luterok; Biblia interpretatzeko metodoa azaldu zuen bertan; azaltzen zuen nola eraiki zituen bere idatziak eta bere teologia, nola irakurri behar ziren Eskriturak eta nola ikasi behar zen teologia. Eskrituren interpretazioan tentazioa ere integratu zuen, errezoarekin eta tentaldiarekin batera.
‎Lorea Agirrek azalduak ditu astelehen eta astearte gogoangarri haietako gorabehera sinesten zailak Gezurra ari du (2004) liburuko kontakizun bikainean: nola iritsi zitzaizkigun Pello Zubiriaren egoera larriaren berriak kazetarien filtrazioen bidez, nola egin genuen gaupasa lau kazetarik Auzitegi Nazional barruan atxilotuek noiz deklaratuko zain, nola iritsi zitzaigun fiskalaren eskaeraren filtrazioaren berri –batzuk baldintzarik gabe barrura, besteak bermepean kalera–, nola irakurri behar izan nien telefonoz espetxeratuko zituztenen eta aske aterako zirenen zerrenda, aurrena kanpoan zeuden senitartekoei, eta, ondoren, Tolosako erredakziokoei.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia