2000
|
|
|
Nola
irakurtzekoa da" Egonean doazen geziak"?
|
|
Orai badirudi Euskara ahalke dela, arrotz dela, ez dela jendartean ausart, entregu, bitore eta ez trebe; zeren, are bere herrikoen artean ez baitakite batzuek nola skriba eta ez
|
nola
irakur. Baldin egin balitz euskaraz hainbat liburu nola egin baita latinez, frantsesez edo bertze erdaraz eta hizkuntzaz, haiek bezain aberats eta konplitu izanen zen Euskara ere; eta baldin hala ez bada, euskaldunek berek dute falta eta ez Euskarak.
|
2001
|
|
HEOK
|
nola
irakurri behar den; zehatzago, oinarrien eta osagaien artekoharremanak nola ulertu. Horretara garamatza lehen ondorioak.
|
|
tonu ez angustiatua, tonu desinibitua, arintasuna. Kontua izango litzateke asmatzea,
|
nola
irakurriko lukeen egile berarenaurreko lanak ezagutzen ez dituen irakurle ez informatuak, edo nobelamodernoaren egitura eta motibo errepikakorretan arnasarik galtzen ez duenak, gerraren historia urrutiegi gelditzen zaion irakurleak. Hau da:
|
2002
|
|
|
Nola
irakurri argiaren kontagailua eta nola jakin etxetresna elektriko baten kontsumoa
|
|
Gaur egun, disko birakari baten mugimenduaren bidez erabilitako energia adierazten duten antzinako eredu analogikoak eta argi seinale baten bidez informatzen duten ekipo digital modernoak elkarrekin bizi dira. Artikulu honetan argi analogiko eta digitalen kontagailuak
|
nola
irakurri eta nola funtzionatzen duten zehazten da.
|
|
|
Nola
irakurri argi kontagailu analogikoak Elektrizitate kontagailua etxeak eta eraikinak hornitzen dituen energia sistemaren mailetako bat da. Konektatuta dagoen instalazio elektrikoan sortzen den kontsumoa neurtzen du.
|
2004
|
|
Ez dela euskaraz asko irakurtzen?
|
Nola
irakurriko dut, bada, euskaraz daukagun egunkari bakarra ere ez badago herriko liburutegian. Horixe esango luke Portugaleteko batek bere jaioterrian izandako istilua ezagutu ondoren.
|
|
Azkcn buruan.edozcin gai aztcilzcko oricntabidc batzuk eskaintzcn ditugu gida honctan: informazioa nolajaso behar den, idcia herriak nola bilatu bchar diren,
|
nola
irakurri behar den irakurkctaeraginkorra izan dadin. ohanak cta fitxak noia cgin. ideiak nola egituratu, azaldu, aurkczlu... . Horrenbestez, beraz, giza eta gizarte zicntzictan diharduen edonork crabii ditzakcenorientabide orokor eta oinarrizkoak dira hemen jarri ditugunak.
|
2005
|
|
|
Nola
irakurri letretan?
|
|
Euskaltzaindiak ixa izena erabaki du hizki horretarako eta hala erabili behar da hizkuntza tekniko zientifikoan ere. Goiko ekuazio horretan ageri den gainerako guztia hizkuntza komunetik urrun dago neurri handian eta horrelakoak
|
nola
irakurri erabiltzen dituzten zientzialarien erabakia da erabat.Azkenik, hizkuntza naturaletik urrun dauden esapide hauek hizkuntza naturalaz idatziriko testu batean txertatu behar ditugunean hainbat arazo sortzen zaizkigu deklinabidearekin edo sintaxiarekin zerikusia dutenak: Deklinabide mugatuko edo mugagabeko atzizkia gaineratu behar al dugu?
|
2007
|
|
Gaur Humboldt
|
nola
irakurtzen dugun, zordunak gara ikerketa berri askori, zeintzuek berebat polemika batzuei baitzaizkie zordunak. Nolabait Chomsky-k probokatu dituela, esan genezake, polemika horiek eta horien kariazko ikerketak.
|
|
Leiho horiek nabigatzailean kargatzen dira, erabiltzaileak sagua esteka baten gainean jartzen duenean, eta lotura horrek daraman orriaren edukiaren irudi estatikoa erakusten dute. Hala ere, sistema horiek aldatu egin dira eta orain hainbat funtzio dituzte, hala
|
nola
irakurtzen ari den gaiari buruzko informazioa ematea. Erabiltzaileek bai ordenagailuetan bai webguneetan sar ditzakete zerbitzu horiek, nabigazioa bizkortzen dutenak, nahiz eta batzuetan eragozpenak sor ditzaketen.
|
|
Zenbat irakurle ditu euskal liburu batek?
|
Nola
irakurtzen dira euskal liburuak. Eta irakurtzean, eduki literarioari ala hizkuntzari ematen zaio garrantzia handiagoa?
|
|
|
Nola
irakur genitzake azken urtean kultur eremuan izandako gertaerak?
|
2008
|
|
Baina Senatuak eta gero, azken finean, Kongresuaren bi ganberek testua bozkatu dute uztailean (Legebiltzarra eta Senatua elkarrekin). Hola balitz, Estatu Kontseiluak eta Konstituzio Kontseiluak geroan lehen eta bigarren artikuluak
|
nola
irakurriko dituzten jakin gabe ere, egiazko aurrerapena litzateke. Lehen aldikoz Frantziako konstituzioak eskualde hizkuntzak aipatuko lituzke.
|
|
Nola deskribatu zigun kartzelako bizimodua,
|
nola
irakurri zigun kartzelako kide batek bezperako gauean eman zion gutuna, haren neska lagunari helaraz ziezaion!
|
|
Ai, nola hartu zuen Ernestinak kaiera eta
|
nola
irakurri zituen han eta hemen esaldi bat eta beste bat, kaiera itxi, bularrera eraman eta arnasa bete betean hartu zuen arte, frai Millan ardi larruz jantzitako kristau otsoez mintzatu zitzaion inoiz, eta hantxe zuen bat, kapilau berria, itxura guztien arabera!?, irakurraldi hura oxigeno punpuila bat gertatu balitzaio bezala, kapilau berriak eragin ziòn itoaldiaren iraulkagarri!
|
|
Dena dela, ida tziak bere arauak ditu eta ahozkoak bereak. Gero etorriko da idatzia
|
nola
irakurri. Umore apur batez, esan dezagun adibiderako, frantsesez prologoa, prologue> esaten
|
|
Tarteko haurtzaroan edo lehen hezkuntzan, aurrerapauso handiak gertatzen dira hainbat gaitasunetan, hala
|
nola
irakurtzeko, idazteko, zenbatzeko, mundua ulertzeko eta era logiko batean pentsatzeko gaitasunetan. Arrakasta akademikoak eta gurasoekiko egokitzapenak izugarrizko garrantzia hartzen dute.
|
|
Irakurle bat eta ahots bat daude. Askotan ahots hori ez zaigu gustatzen, ezta
|
nola
irakurtzen duen ere. Horregatik, braillez irakurtzen dakitenek nahiago dute braillea.
|
|
Behin informazioa bilduta, hori interpretatzea da bigarren urratsa, eta oinarrizko ideia batzuk ematen saiatzen naiz: eguraldiaren mapak
|
nola
irakurri, zer ondorio atera dezakegun egoera batean edo bestean... Eguraldiaren egoerak errepikatu egiten dira urte barruan, eta egoera horietako bakoitzak mapa bat du; mapa horietako datuak mendiari aplikatu behar zaizkio, mendi bakoitzaren ezaugarriek aldaketak eragin ditzaketelako.
|
|
Ai, nola hartu zuen Ernestinak kaiera eta
|
nola
irakurri zituen han eta hemen esaldi bat eta beste bat, kaiera itxi, bularrera eraman eta arnasa bete betean hartu zuen arte –frai Millan ardi larruz jantzitako kristau otsoez mintzatu zitzaion inoiz, eta hantxe zuen bat, kapilau berria, itxura guztien arabera! –, irakurraldi hura oxigeno punpuila bat gertatu balitzaio bezala, kapilau berriak eragin ziòn itoaldiaren iraulkagarri!...
|
|
(...) Narratiba historikoa ere horrela ager daiteke, edo askatasun moduan edo halabehar moduan:
|
nola
irakurtzen duzun, aurrekoz atzera edo atzekoz aurrera".
|
|
" Frederic Jamesonek dioen bezala, historiografiak erakusten digu. Askatasuna, behin narratibizaturik, halabehar moduan irakur daitekeela(...). Beraz narratiba historikoa ere horrela ager daiteke, edo askatasun moduan edo halabehar moduan;
|
nola
irakurtzen duzun, aurrekoz atzera edo atzekoz aurrera". Dena dela, ez dakit zergatik esaten dizuedan, baina nik badakit nola egin nire tycheaz nire technea.
|
|
Hastapeneko pertzepzio hori funtsezkoa da, filosofia publiko desberdinak ulertzeko oinarrizko premisa bihurtzen baita.
|
Nola
irakurri behar da Kataluniatik lotura hori?
|
|
Zein da Hegelen herentzia?
|
Nola
irakurri behar dugu Hegel gaur egun, hau da, Auschwitz eta gero. Liburu horretan Hegelekiko erreferentzia bikoitza da.
|
2009
|
|
Ni pertsona bat naiz, irudi bat naiz, eta hedabideek hori erabili egiten dute. Egunkarian kultura diputatuari besotik helduta eta irribarrez ateratzen bainaiz,
|
nola
irakurtzen da hori. Errekaldeko kontestuan, esan nahi dut.
|
|
Zure ama haserre dago, zure aita haserre dago, eta ni ere, ikusten duzu? Izan ere,
|
nola
irakurri duzu liburu zikin hori?, Ana Karenina emakume zikin bat izan baitzen, urdanga lohi eta lizun bat, barka iezadazue horrela mintzatzen banaiz!
|
|
–Nola liteke, Dostoievski eta Tolstoi indexean ez badaude? Badakizu non eta
|
nola
irakurri nuen Dostoievskiren Karamazov anaiak. Hemengo periodiko batean, egunez egun, puskaka atera baitzuten bertan!
|
|
Baina zeinu bereziak daude hor! Eta, gainera,
|
nola
irakurri behar da hori. Hori ez da gure inguruko hizkuntzetan ikusten den idazkera.
|
|
1.3
|
NOLA
IRAKURRI LIBURU HAU
|
|
1.3
|
Nola
irakurri liburu hau 15
|
|
Zer esanik ez, aldez aurretik sinbolo osoa
|
nola
irakurtzen den jakin behar da. Horretarako, «irakurbide teknikoa» erabiltzen da gehienetan:
|
|
meaduva Hiru eta bost urte bitarteko haurrak egunean gutxienez 1,5 orduz egoten dira ordenagailuko, telebistako edo bideojokoetako pantailen aurrean. Era berean, denbora bera ematen dute beste jarduera sedentario batzuk egiten, hala
|
nola
irakurtzea, marraztea edo musika entzutea. Jarduera fisikoa gutxituz doa pixkanaka, eta bost urterekin gertatzen da gutxien.
|
|
Harkaitz Cano da buruan dudan irakurleetako bat: . Harkaitz Canok
|
nola
irakurriko luke hau?. Eta koadrilakoengan ere pentsatzen dut, zerbait txarto ikusiz gero segituan esaten baitidate.
|
|
–Nola irakatsi digute, bada, historia?
|
Nola
irakurri dugu historia??. –Indarkeria kate baten segida izango balitz bezala?, erantzun dio Ormazabalek:
|
|
–Nola liteke, Dostoievski eta Tolstoi indexean ez badaude? Badakizu non eta
|
nola
irakurri nuen Dostoievskiren Karamazov anaiak. Hemengo periodiko batean, egunez egun, puskaka atera baitzuten bertan!
|
|
Zure ama haserre dago, zure aita haserre dago, eta ni ere, ikusten duzu... Izan ere,
|
nola
irakurri duzu liburu zikin hori?, Ana Karenina emakume zikin bat izan baitzen, urdanga lohi eta lizun bat... barka iezadazue horrela mintzatzen banaiz!
|
|
|
Nola
irakurtzen dugun, bakoitzak bere modua izango du, baina literaturaren oinarrian irakurketa librea dago, eta ez akademikoa. Irakurketa ez metodikoa.
|
2010
|
|
Irakurketa errazteko. Menpeko esaldiak pilatzen direnean, perpausen segida sobera luzatzen denean edo perpaus bat, laburra izanagatik, anbiguoa gerta daitekeenean, komeni da makulu grafiko bat izatea jakiteko
|
nola
irakurri esaldia. Edozein hizkuntza seriok hala egiten du:
|
|
Galdetzen diet: " Ados, kristauak bazarete esadazue
|
nola
irakurtzen dituzuen Kristoren esaldi batzuk: ' Ez badituzu aita eta ama gorrotatzen ez zara nire jarraitzailea' edota' ezpata dakart, ez bakea'"...
|
|
ENEKuS ereduaren funtsezko indar ideien mapak hizkuntza prozesu jakin baten kudeaketa optimizatzeko kontuan hartu behar diren indarideiak azaltzen ditu eta prozesu hori optimo izateko
|
nola
irakurri behar den adierazten du. horrela, erakundeetan hizkuntza normalizaziorako kudeaketa prozesu bat optimoa izango da ondoko indar ideia horiek adierazten dutena bereganatu baditu, hemen azaltzen den eran:
|
|
|
Nola
irakurri ordainagiria?
|
|
Baina Ernesto zortzi urteko mutil ernea da jada, eta esan zidan: . Amonak behin eta berriz esaten zigun ongi irakurtzen ikasi behar genuela, baina
|
nola
irakurriko dugu, hilarria orri zuri bat bada??. Eta nik, une hartan, irri egin nion semeari, ateraldia ere halakoa zen-eta?
|
|
Esan behar da, orobat, kurtsiba beste eginkizun batzuetarako ere erabiltzen dela. Besteak beste, zerbait azpimarratzeko, irakuleari
|
nola
irakurri gomendatzeko, termino baten izaera metadiskurtsiboa markatzeko, izaera autonimikoa markatzeko, eta abar.
|
|
Audio, testu edo audio eta testu sinkronizatuak dituzten liburuak dira.
|
Nola
irakurri liburu bat daisy formatuan Orain arte, Espainian, daisy formatuko liburuak ONCEren liburutegi digitalean eskuratu daitezke. Internet bidez, katalogoa eta hura osatzen duten argitalpenak eskura daitezke.
|
|
Bestetik, elementu egokiak dira ikaskuntza esanguratsua garatzeko, esanahien eta esanahien arteko erlazioak etengabe aplikatuz.
|
Nola
irakurri irudiekin Irakurketa prozesuari ekitean, haurra hasieratik inplikatu behar da Gaur egun, hainbat argitaletxeren irakurketan hasteko metodo horrekiko interesari esker, piktogramak erabiltzen dituzten material ugari aurki daitezke, bai ipuin klasikoen egokitzapenetan, bai haur literaturako beste berrikuntza batzuetan. Oro har, liburu horietan agertzen diren irudien esanahiak erraz interpretatzen dituzte haurrek edo gurasoek, baina, nolanahi ere, erabilitako sinboloak eta haien esanahia biltzen dituen atal bat eransten zaio bukaeran, zalantzak argitzeko.
|
|
Baina Ernesto zortzi urteko mutil ernea da jada, eta esan zidan: " Amonak behin eta berriz esaten zigun ongi irakurtzen ikasi behar genuela, baina
|
nola
irakurriko dugu, hilarria orri zuri bat bada?". Eta nik, une hartan, irri egin nion semeari, ateraldia ere halakoa zen-eta... baina zenbatetan pentsatzen dudan izebak ez zuela horixe baizik izan nahi:
|
|
Orai badirudi euskarak ahalke dela, arrotz dela, eztela jendartean ausart, entregu, bithore eta ez trebe. Zeren are bere herrikoen artean ere, ezpaitakite batzuek, nola eskiriba, eta ez
|
nola
irakur".
|
2011
|
|
Zientifikoa zen interesa, eta haien egunerokoen inguruko apunteak hartzen zituen Aiestak. «Natura
|
nola
irakurtzen zuten aztertu nuen. Haren seinale, aztarna eta zantzuak nola jasotzen zituzten».
|
|
Baina pelikula bat muntatzen dugu nobela irakurtzen dugun aldiro. Galdetzekoa da XIX. mendean, zinemarik ez zegoenean, orduko irakurleek
|
nola
irakurtzen zituzten Stendhalen, Flauberten edo Tolstoiren nobelak. Zinemarik ez zegoenez, imajinatzen dut antzerkiaren arabera antolatuko zutela beren imajinarioa eta beren nobelaren irakurketa propioa.
|
|
Gauzatxo bat, gero, liburuaren egiturari buruz: zati, adabaki, zirriborro, oharrez osatu du saiakera Lertxundik, testu laburrez, alegia; eta aipagarria da ezin asma genero eta ezin asma molde hunkitzen dituela horietan, ipuin laburretik aforismora, zita literariotik pentsamendura, baina hala ere
|
nola
irakur daitekeen dena, saltoka egin daitekeen bezala, hasi eta buka, nobela bat balitz bezala ez dut esango, baina bai artefaktu narratiboago bat bailitzan; zer nolako batasuna duen liburuak, besteak beste, etengabe sartu ateratzen direlako gai konstante batzuk, tonuak ematen dion bernizagatik edo Kepak aipatzen duen estiloari esker.
|
|
Planaren web orrian, gainera, AESANek berraztertutako informazioa dago: gatza kontsumitzeko beharra, gehiegi kontsumitzeak dakartzan arriskuak, produktu baten etiketa zuzen
|
nola
irakurri edo gatz ikusgaiaren (jakiak prestatzean kontsumitzaileek botatzen dutena) eta gatz ikusezinaren (produktuetan sartzen dena, bai modu naturalean, bai eraldatze prozesu baten bidez) arteko aldea. Egunero kontsumitzen duten gatza gutxi gorabehera kalkulatu eta OMEren gomendioen arabera kontrolatu nahi duten erabiltzaileek Kalkula ezazu gatza atalean egin dezakete, jolas erraz baten bidez.
|
|
–Tontotu egin haiz edo zer, Eider?? esan dio bere buruari?
|
nola
irakurriko ditin, ba, horrek, ingurukoon pentsamenduak. Sorgin samarra badun izan, baina horrenbeste...?.
|
|
|
Nola
irakurri gaurko mundua. Zeintzuk dira bere ezaugarririk esanguratsuenak?
|
|
– Lehenbizi,
|
nola
irakurtzen dudan entzun nahiko duzu...
|
2012
|
|
Benetako drama, komikotasunez jantzia.
|
Nola
irakurriko dizkiot Antxoniren hitzak zauritu gabe, minik eman gabe, ez da berriz gertatuko gezurra esan beharrik izan gabe. Non dago komikotasuna, nola fikzionatzen da, zein da metafora egokia.
|
|
Cristofek agian ez du Biblia behar bezala irakurri. Eskuindarrek ez dakit
|
nola
irakurtzen duten Biblia. Agian gaur egun Jesus kartzelan egongo litzateke.
|
|
Garai hartan alfabetatu beharra zegoen, ez baitzen ohiturarik ikurrak eta sinbolo batzuk euskaraz irakurtzeko; beraz hainbat tokitan dago idatzita
|
nola
irakurri behar zen. Adibidez:
|
|
Ikur eta sinbolo berriak sartu orduko,
|
nola
irakurri behar diren ere adierazten da, alfabetizazio matematikoa laguntzeko: «P (x), P x ena irakurtzen da, P (x, y, z), P x, y eta z rena irakurtzen da, P (5), P bostena irakurtzen da, P (1,,), P bat, minus bat eta minus birena».
|
|
Hala ere, niregan sakonki errotuak zeuden hainbat sinismen zeharo zirkuitulaburtu dituzte bere lanek; baita kalanbre indartsuez eragin ere. Lacan
|
nola
irakurri liburutxoan esaten du8 Hegel izan zela lehenetarikoa honakoa antzematen: nola alegia Frantzia Alemania Ingalaterra hirukote geografikoak beste hainbeste jarrera politiko eta existentzial islatzen duen:
|
2013
|
|
Haiek irakurtzeko gailua topatu balute ere, nola lortu hura irakurtzeko softwarea?
|
Nola
irakurri dokumentu digital zaharra. Hemendik 50 urtera irakurgarri izango den bakarra eskutitza izango zela aitzindu zigun Rothenbergek.
|
|
Nola joaten da komunera?
|
Nola
irakurtzen da menua. Nola sortu zen ideia hori?
|
|
Zer soinu iradoki nahi dute hitz horiek?
|
Nola
irakurri litzateke?
|
|
3
|
Nola
irakurriko zenituzke poemako Ai, oi, ai horiek?
|
|
Koordenatuak adierazteko modu hori gero eta gehiago erabiltzen da gaur egungo nabigatzaile eramangarrietan. Beraz, horiek
|
nola
irakurri jakitea garrantzitsua da edozein bidaia egiteko. Jarduera hau eta hurrengoa egiteko, mapa digitalen aplikazioa erabili behar duzue.
|
|
Sare sozial guztietan, guk jartzen dugu gure pribatutasunaren muga. Gure esku dago hainbeste erabakitzea nork jarraitzen digun gure sare sozial batean, edo
|
nola
irakurri gure informazioa. Halaber, eremu itxi samarretara mugatu ditzakegu, baita gure mezuak publikoki zabaltzea eragotzi ere.
|
|
Gaur, irla honetan, mirari bat gertatu da, zeina
|
nola
irakurtzen den lerro alexandrotar bikaina dateke; miraria zein zen ez dut oroitzen, benetan gertatzen zen edo naufragoaren gogoan jazo soilik, agian beste denbora dimentsio batean bizi zen emakumearekin maitemindu izana zen miraria; agian ez, hura gertakaririk arruntena eta egunerokoena izan baitaiteke, berez maitemintzeak dimentsio ezberdinetan dabiltzan bi gorputzen arteko abiaduraren kointzide... aldiberekotasun eta aldeberekotasun kontua.
|
|
|
nola
irakurriko dizut soakoa,
|
|
Ez dakit
|
nola
irakurri zipriztinetan ezkutatzen duzun gorrotoa; helarazten zenidan barealdiak korronte bortitzegiak zituela konturatzen hasita nago
|
2014
|
|
ez dut emakume horrekin arazorik izan nahi, eta zerbaitek esaten dit izango ditudala telebistara hurbiltzea erabakiz gero. Ez dut ulertzen, zarata honekin guztiarekin, beste emakumeak
|
nola
irakurri ahal zuen.
|
|
gertakari historiko batzuetan oinarritzen da, eta testu historiko batzuetan dago, errebelatua?. Arazoa da, testuok
|
nola
irakurri behar diren gertakari haiek baloratzeko. Historikoa dena, a) ezin da kritika historikoaren objektu ez izan; ordea, b) kritika historikoaren peko bezainbatean, ezin da izan naturgaindiko fenomenoa, miraria369 Renanek beti insistitu du, berak ez duela miraria arrazoi filosofiko edo apriorikoengatik ukatzen; h. d., ez du esaten miraririk ezin dela egon, baizik ez dela egon.
|
|
Tarteko haurtzaroan edo lehen hezkuntzan aurrerapauso handiak gertatzen dira hainbat gaitasunetan, hala
|
nola
irakurtzeko, idazteko, zenbatzeko, mundua ulertzeko eta era logiko batean pentsatzeko gaitasunetan. Arrakasta akademikoak eta gurasoekiko egokitzapenak izugarrizko garrantzia hartzen dute.
|
|
" Heiligster Minne hochste Not/ maitasun gorenaren behar gorena".
|
Nola
irakurri behar ditugu bi agerpen horiek batera. Eta ‘ametsak’ distortsionatutako esaldi oso baten bi atal gisa tratatuko bagenitu, alegia, bitan erdibituta dagoelako baldin bada irakurtezina?
|
|
Gauzen arteko mugimendua, koreografia, mugimenduaren idazketa eta mugimendu horiek sortzen dituzten esanahiak eta esanahiaz haratago eratuz doazen harreman konplexuen nolabaiteko antolaketa dramaturgikoa, egitura. Honek zugan zer eragiten duen kontzientzia hartuz, zer mugitzen duen zure baitan, zer sentiarazten dizun zerbait sentiarazten badizu, nola afektatzen zaituen afektatzen bazaitu,
|
nola
irakurtzen duzun irakurketan aurrera egitea erabakiz gero, ahozpe, triste, pozik, zutik, ozen, xuxurlaka, nola ukitzen duzun, nola ukitzen zaituen ukitzen bazaitu, nola jartzen den harremanetan inguruan une honetan duzunarekin, inguratzen zaituzten objektuekin, zer egin dezakezun orrialde hauekin, zein hots sor ditzaketen, nola jartzen den harremanetan hots horiek zure barruko hots eta off ahotse...
|
2015
|
|
Baina erabakita zeukan; ez zion berriro traba egingo. Emazteari begiratu zion
|
nola
irakurtzen zuen. Oso patxadan ematen zuen.
|
|
Oliten filosofia estudiatzen genuen, ez historia. Geroago, E. Majueloren La idea de historia en Arturo Campión (2011) irakurri ahala eta, autoreok
|
nola
irakurri ote nituen garai hartan galdetzen nion neure buruari, espainol bezala eskolatua, euskal historiaren arrastorik ez, inolako prestakuntzarik eta irizpide kritikorik batere gabe arlo historikoetarako, beraien testuek eta nire irudimenak ematen zidaten argitasunarekin bakarrik. Erriberri Oliteko komentua, erregeen gazteluaren aldamenean XIII. mendean fundatua, konkistako nahasmenduetan Cisneros kardinalak, frantziskotarra bera(. España le debe la conservación del reino de Nabarra?), Nafarroako beste gaztelu eta gotorleku askorekin batera eraitsarazia izan zela ikasten nuen Campiónengandik(, destruyó el maravilloso convento de Franciscanos de Olite?).
|
|
Berriketan aritu ginen begiratoki hartan pare bat orduan; bere orduko bizimodua kontatu zidan: aulki hartantxe eserita, irratiak egiten ziola konpainia handia, periodikoa
|
nola
irakurtzen zuen, eta hola; hitz aspertu haren ondotik joan nintzen, eta ahaztu nintzen. Hil zen eguna arte? 2000ko urtarrilaren 18an?
|
|
Izan ere, ez nekien Jérômeren hitzak
|
nola
irakurri behar nituen. Bide hau guztia, zioen, egunsenti batean amaitzeko.
|
|
Arrautzen etiketa
|
nola
irakurri
|
|
Kanpaina martxoaren 25ean Kataluniara iritsi zen. Produkzioaren Europako Eredua kontsumitzailearengana hurbiltzea «Arrautza, etiketa» kanpainak arrautzak ekoizteko sistemaren berri ematen dio kontsumitzaileari, eta oskoletan inprimatutako kodearen informazioa
|
nola
irakurri azaltzen du. Abeletxetik hasi eta kontsumitzailearengana iristen den arte, arrautza, baserritarrak, albaitariak eta garraiolariak beste askoren artean nahasita dauden bide bat egiten du arrautzak.
|
|
Europako Batasunean, Europako Produkzio Ereduak arautzen du giza kontsumorako arrautzen ekoizpena. Europako Batasunean arrautzen produkzio sistemari buruz eta arrautza marka eta etiketatzea
|
nola
irakurri jakiteko, INPROVOek Espainia osoa bisitatuko du aurten, buletinetan, liburuxketan, bideoetan edo sare sozialetan oinarrituz. Zehazki, Ekoizpenaren Europako Eredua ezagutarazi nahi du, arrautzen ekoizpenari dagokionez, «munduko araurik zorrotzena» baita.
|
|
Liburu harrigarria da. Arazo zailei buruz liburu zail bat irakurketa errazekoa, Bachen konposizio garden baten eran ehundua, izugarri aberatsa, konplikatua, mila gaien bide luzea berekasetara ibili eta bidean bidea
|
nola
irakurri irakasten diguna tenore berean, oin oharrak lagun (subjuntiboaren menperatuentzako inportantziaren oharra, esaterako, 1.075.a). Zergatik da liburua mila eta bost arazoren nahasteria?
|
2016
|
|
Arrazoi osoa zuen. Ez da ez nuela poesia gustuko, hura
|
nola
irakurri eta dastatu ez nekiela baizik; ez nekiela benetan poesia zer zen. Udaberriko Anderrek erakutsi zidan arte.
|
|
|
Nola
irakurriko zenuke adierazkortasunez aurreko jardueran heriotzari buruz sortutako poema. Egin
|
|
3 Prestatu elkarrizketaren irakurketa adierazkorra egiteko gidoia. Idatzi fitxan, kortxete artean[],
|
nola
irakurriko dituzuen hitz esanguratsuak eta esaldiak.
|
|
Pianorik ez baduzu, teklatu birtuala ere erabil daiteke pantailan. Aplikazioak oinarrizko kontzeptu guztiak biltzen ditu, partitura bat akordeetaraino
|
nola
irakurri eta ikasitakoa lantzeko eguneroko ariketak. Gitarra+.
|
|
Hona
|
nola
irakurri behar den: FANO HERAUSKORRITXE HOC EREXIT CAIUS VALERIUS VALERIANUS.
|
|
127 Anxolabehere ala Ansolabehere?
|
Nola
irakurtu behar da: Ancholabehere ala Ansolabehere?
|
2017
|
|
Dena beharrean ziren haurrak zaintzen eta jolas eginez ikasiz. " Nik orduan ez nekien gaztelaniaz, baina hango haurrei jolasaren bidez irakasten genien
|
nola
irakurri eta idatzi behar zuten. Ondoren, Erasmus ikasle izan nintzen Salamancan urte erdiz.
|
|
Orain badirudi euskarak ahalke dela, arrotz dela, ez dela jendartean ausart, entregu, bitore eta ez trebe, zeren, are bere herrikoen artean ere, ez baitakite batzuek nola idatzi eta ez
|
nola
irakurri.
|
|
–
|
Nola
irakurtzen da liburu hau?
|
|
Francok ere bukaera horixe merezi zuen. CAF zen gure herriko lantegi handiena, Fabrika Haundie deitzen genuena, eta haren siglak aurretik atzera eta atzekoz aurrera
|
nola
irakurri behar ziren erakutsi zigun behin Prudenek, Seateko enkargatuaren semeak: –Como Acabara Franco?
|
|
|
Nola
irakurriko zenuke adierazkortasunez aurreko jardueran heriotzari buruz sortutako poema. Egin planifikazioa.
|
2018
|
|
Ez dira asko inurriak, baina izan badira. Datu horiek
|
nola
irakurri, eta inurriak nola antolatu; bi ardatz horien inguruan aritu ziren atzo, Andoaingo Martin Ugalde kultur parkean (Gipuzkoa), Gorka Arrese Susa argitaletxeko editore ohia, Joxean Muñoz Eusko Jaurlaritzako Kultura zuzendaria, Olatz Osa Elkar argitaletxeko arduraduna eta Arantxa Iturbe Euskadi Irratiko kultur esatari eta idazlea. Jakinek antolatu zuen Zenbat gara?
|
|
Ferenzcirekiko analogia osoa izateko, Rivierek deskribatzen duen homosexualitate femeninoaren kontrako «babes» hori «gizon homosexualaren» egitura islatzen duen sexualitate bat litzateke. Eta, hala ere, ez da ikusten
|
nola
irakur daitekeen homosexualitate femeninoaren deskribapen hau emakumeenganako desira sexuala ikusi barik. Rieverrek luke sinets dezagun anomalia tipologiko bitxi hori ezin daitekeela murriztu ez homosexualitate erriprimitura ez heterosexualitatera.
|
|
neba, gizarteak traizionaturik burua galtzera heltzen den ama, Savannahket eko emakume arlotea, Indotxina berrasmatua, lizuna, Ozeano mitikora irekia, bat bateko pasioa, desioak eragindako premian bizitua, ezezagunarekin elkartu nahi eutsi ezinekoa. Iragana zehatz mehatz berreskuratzeko, autobiografia osoki berregiteko ezintasun mingarria, horra
|
nola
irakurri behar den Maitalea. Ikastaldi baten kontaketa dugu, zalantzarik gabe, emakume izaten hasten den emakume batena, zeinak aldez aurretik bide luze eta neketsua pasatu beharra baitu, amodioz eta desioz, bekatuz eta kondenaz betea, heldutasun sakon batera, bete beteko emakumetasun konplexu batera eramango duen bidea, hain zuzen.
|
|
–Gerra eta diktadura osteko lehen hauteskunde haien emaitzak
|
nola
irakurri zenituen?
|
|
Alerik ez, ez denda horretan ez kate bereko beste liburu dendetan ere, eta eskatu egin dutela. Hogeita bost urte ondoren Otto Pette
|
nola
irakurtzen den galdetuko dute askok, ea" gaurkotasunik" duen. Bada, ez dakit gaurkotasunik duen, baina dendetasunik apenas, bistan denez.
|