2002
|
|
Lehen esan bezala, horretarako daude egituratuak; eta gabezia, arazo eta behar handiak dauden arren, nik esango nuke irakastea dela hoberen egiten dugun unibertsitate jarduera. Baina ez dugu orain galdetu behar irakatsi behar ote den; zertarako eta
|
nola
irakatsi behar den dugu benetako gakoa. Goazen, beraz, zer, zertarako eta nola horiek erantzutera.
|
|
|
Nola
irakatsi behar da?
|
|
|
Nola
irakatsi behar da?
|
2012
|
|
|
Nola
irakatsi behar da. Hezkuntza proiektuan jasotako metodologi printzipioen arabera, jarraituko diren estrategia didaktikoak erabakitzea eskatzen du.
|
2015
|
|
— Zer eta
|
nola
irakatsi behar denaren gainean, uste dugu ahozkoaren lanketa sistematikoa egitea dela eskolaren zeregina. Hona hemen dekalogo moduko bat; 10 aholku lagungarri:
|
|
Amak etxeko garbiketan ziharduen bitartean aprobetxatzen zuen horretarako, biak egongelako sofan jarrita, baina ezin esan ikasle baino irakasle hobea zenik. Hizkuntza bat
|
nola
irakatsi behar den aztarnarik ere ez zeukan; umeek berez ikasten dutela zeukan entzuna, eta horixe zuen metodologia bakarra: umearekin egon, gauzak esan...
|
2021
|
|
Ildo beretik mintzatzen da IE7, eta curriculuma zenbaitetan" aurrera ez egiteko aitzakia moduan" erabiltzen dela eransten du, kasu batzuetan, sakontasunez ezagutzera iritsi gabe ere. Bide beretik, gabeziak alde batera utzita, curriculumak irakas jardunerako lagungarri gertatzen diren orientabideak eskaintzen dituela baieztatzen du IE3 k zer eta
|
nola
irakatsi behar den finkatzen laguntzeko, baina aitortzen du nerabe batek zer irakur dezakeen hautatzen laguntzeko baliabideak, adibidez, faltan botatzen dituela, agian, curriculumaren egitekoa ez dela argi uzten duen arren. Hala ere, curriculumari edota lege markoari dagozkien elementuetan irakaskuntzatik eragitea zaila dela aitortzen du elkarrizketatuak, baina urratsak emateko tartea egon badagoela argitzen du eta hortik presiorako bideak zabaldu, bere garaian Euskal Curriculumak egin zuen bezala.
|
|
Zertarakoez gain, hau da, literaturaren didaktikaren helburuez aparte, literatura
|
nola
irakatsi behar den ere erronkak norabidetzen lagunduko duen alderdia da. Aurreko azpiatalean garatutako aspektu metodologikoez gainera, nolakotasunak irakaskuntza ikuspegiez ere hitz egin luke.
|
|
Gaztelaniako edota matematiketako irakasle batek dakienean helburu batzuk lortu behar dituela, landu egin behar da, hori ez da baztertzen gaitegitik edota urteko plangintzatik. Gaztelania eta literatura arloan, adibidez, selektibitateari begirako obra jakin batzuk landu behar izaten dira, eta ondorioz, urteko plangintzatik ezin dira baztertu batetik, eta bestetik,
|
nola
irakatsi behar diren pentsatzen hasten gara, ea ze modu erakargarritan, edota ze hautaketa egin behar den ondoren gelara eramateko. Euskaraz hori ez da gertatzen, ez beti, bederen.
|
2022
|
|
Izan ere, ikastolak euskaraz heziketa emateko eskola bat baino gehiago izan behar zuela argi izan zuten gerra aitzineko zein ondorengo lehenbiziko andereñoek, pedagogia berri bat ere ekarri behar zutela. Andereñoak euskal kulturaz jabetu zitezen eta ikastolan lan egiteko
|
nola
irakatsi behar zen erakusteko erresidentzia sortu zuten 1964an. Han biltzen zituzten magisteritza ikasketak zituztenak, ikastoletako praktikak egin zitzaten; titulurik gabeko andereñogaiak; eta magisteritza ikasten ari ziren ikasleak, aldi berean ikastoletarako prestakuntza egiten zutenak.
|