2007
|
|
Garatzen den euskararen irakaskuntzak kale erabileraren beherakada ez du osoki oztopatzen haurren taldean, nahiz azken neurketa horren arabera gazteen taldean erabilera goratzen den ere. Bi talde horien arteko norabide desberdinak
|
nola
esplikatu ez dakit. Belaunaldi horren zati bat ausartago litzateke eta eskolan ikasi duen euskara eskolatik kanpo erabili lukeela, euskara nortasun eta ezberdintasun ikurtzat hartuz, gazteagoek nahikari hori ez luketelarik oraino?
|
|
Alderantziz, zenbaki gordinak diren bezala hartzen baldin baditugu, gazte taldearen kale erabileraren ehunekoa igo dela iduri luke.
|
Nola
esplikatu haurren taldearen erabileraren beherakada txikia eta, aldi berean, gazteen taldearenaren gorakada hori. Euskararen irakaskuntza bereziki lehen hezkuntzan garatzen dela Ipar Euskal Herrian eta gutxi bigarrenean jakin behar da.
|
2012
|
|
Debekuarena ez da, gaur gaurkoz, mintzaldaketaren arrazoia.
|
Nola
esplika bestela, debekua eta mespretxua indarrean zeudenean, urte luzeetan, euskarak bere horretan iraun izana arnasgune horietan, diglosia sendoz, eta, gaur egun, debekurik ez daukanean, eskola euskaraz jaso daitekeenean, komunikabideak euskaraz kontsumi ditzakegunean, etab., orduantxe gertatzea diglosiaren apurketa eta mintzaldaketaren zantzuak hedatzen hastea?
|
2014
|
|
Be, bertsolaritzari esker, ez dakit, nik uste dut ber... bai, bertso eskolak, adibidez, ar... bertso eskola arrosak6 ukan duenez indarra, edo, ongi sentiarazi nau, eta orduan, ongi sentiarazte hortan ni naizena edo bertso eskola... be... zinez bertso eskolan girelarik, edo, bertso udalekutan edo bertsoari lotua den gauzetan, ni ni naiz, fin, ez dakit
|
nola
esplikatu. Ta kolegioan hori ez nintzen, fin, ez dakit nola esplikatu...
|
|
Be, bertsolaritzari esker, ez dakit, nik uste dut ber... bai, bertso eskolak, adibidez, ar... bertso eskola arrosak6 ukan duenez indarra, edo, ongi sentiarazi nau, eta orduan, ongi sentiarazte hortan ni naizena edo bertso eskola... be... zinez bertso eskolan girelarik, edo, bertso udalekutan edo bertsoari lotua den gauzetan, ni ni naiz, fin, ez dakit nola esplikatu. Ta kolegioan hori ez nintzen, fin, ez dakit
|
nola
esplikatu... Egoten nintzen, be, ez nuen... isilik, edo... ez nuen erraten... ez nintzen ni, fin, eta...
|
2016
|
|
Lapurdiko barnealdeak, Nafarroa Behereak eta Zuberoak153 azken hamabost urtean.
|
Nola
esplikatu behar da gainbehera bizkor hori. Hona gure hipotesia, aurrerago (datu xeheagoen argitan) konprobatu beharrekoa:
|
|
115 Diferentziarik deigarriena, termino portzentualetan, Arabakoa, Iparraldekoa eta, apalago baina hor ere nabarmen, Nafarroakoa da.
|
Nola
esplikatu hori. Mintzaldatze garatuaren ondoriotzat har liteke hori Iparraldean, baina esplikazio horrek ez du balio Arabarako eta, agian, Nafarroarako.
|
|
anai arrebek lehen baino ET jardun sendoxeagoa ageri dute beraien artean.
|
Nola
esplikatu azken paradoxa antzeko hori. Hona gure hipotesia:
|
|
Atzera aurrera horiek, norabide berekoak izan direnean ere, ez dira gainera nonahi eta noiznahi abiadura berekoak izan.
|
Nola
esplikatu aldakortasun espektro hori bere konplexutasun osoan. Ez da lan erraza:
|