Emaitzak: 6
2007 | ||
Alderantziz, zenbaki gordinak diren bezala hartzen baldin baditugu, gazte taldearen kale erabileraren ehunekoa igo dela iduri luke. | Nola esplikatu haurren taldearen erabileraren beherakada txikia eta, aldi berean, gazteen taldearenaren gorakada hori. Euskararen irakaskuntza bereziki lehen hezkuntzan garatzen dela Ipar Euskal Herrian eta gutxi bigarrenean jakin behar da. | |
2012 | ||
Debekuarena ez da, gaur gaurkoz, mintzaldaketaren arrazoia. | Nola esplika bestela, debekua eta mespretxua indarrean zeudenean, urte luzeetan, euskarak bere horretan iraun izana arnasgune horietan, diglosia sendoz, eta, gaur egun, debekurik ez daukanean, eskola euskaraz jaso daitekeenean, komunikabideak euskaraz kontsumi ditzakegunean, etab., orduantxe gertatzea diglosiaren apurketa eta mintzaldaketaren zantzuak hedatzen hastea? | |
2016 | ||
Lapurdiko barnealdeak, Nafarroa Behereak eta Zuberoak153 azken hamabost urtean. | Nola esplikatu behar da gainbehera bizkor hori. Hona gure hipotesia, aurrerago (datu xeheagoen argitan) konprobatu beharrekoa: | |
115 Diferentziarik deigarriena, termino portzentualetan, Arabakoa, Iparraldekoa eta, apalago baina hor ere nabarmen, Nafarroakoa da. | Nola esplikatu hori. Mintzaldatze garatuaren ondoriotzat har liteke hori Iparraldean, baina esplikazio horrek ez du balio Arabarako eta, agian, Nafarroarako. | |
anai arrebek lehen baino ET jardun sendoxeagoa ageri dute beraien artean. | Nola esplikatu azken paradoxa antzeko hori. Hona gure hipotesia: | |
Atzera aurrera horiek, norabide berekoak izan direnean ere, ez dira gainera nonahi eta noiznahi abiadura berekoak izan. | Nola esplikatu aldakortasun espektro hori bere konplexutasun osoan. Ez da lan erraza: |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
nola | 6 (0,04) |
Lehen forma
Nola | 6 (0,04) |
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
nola esplikatu | 6 (0,04) |
Konbinazioak (3 lema)
nola esplikatu aldakortasun | 1 (0,01) |
nola esplikatu azken | 1 (0,01) |
nola esplikatu behar | 1 (0,01) |
nola esplikatu bestela | 1 (0,01) |
nola esplikatu haur | 1 (0,01) |
nola esplikatu hori | 1 (0,01) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |