2010
|
|
Ikara eta poza, eta nik al dakit beste zenbat sentipen nahaspildu batbateko!... Haiek ere irago ziren, ordea, denak,
|
nik
orduan uste baino fruitu eskasagoak emanez.
|
2011
|
|
Eta zer zirrara eta zer poza nabaritu nitian neure barnean!, umetan ezagutu nuèn bertze Anastasia hura oroitzen bainuen, beti apaldua eta zapaldua izan zena, euri langarra baino tristeagoa?
|
Nik
orduan uste ez bezala, baina, Anastasiak bazian bertze alde bat, errebeldiari lotua, etxetik ihes egitera eraman zuena, aitak burdin barraz katua garbitu ziòn hartan, adibidez. Eta elizako hartan ere berdin gertatu zitzaioan:
|
|
–Osaba Germanek zioen ofizial hura sturmbannführer SS zela, eta ez, nik uste nuen bezala, standartenführer SS, jarraitu zuen izeba Julietak azalpenak ematen?. Hau da, berak zioen SSetako komandante bat zela eta
|
nik
orduan uste nuen koronela zela. Jada ez dakit seguru, jakin ezazu, agian kapitaina izan zitekeen.
|
|
Atzo, zorioneko diru horien bila bazterrak nahasten nenbilela, duela hamabi urte galdutzat eman genuen urrezko paparrekoa aurkitu nuen. Beraz, ez zuen Margueritek lapurtu
|
nik
orduan uste izan nuen bezala. Sentitzen dut hura hila izatea, barkazioa eskatu ahal izateko, egin nion bidegabekeriagatik.
|
2013
|
|
urrezko aroan bizi direla aldarrikatzen dute garaiko idazle gaztelauek, noiz edo noiz ironikoki ere, Monarkia Hispanikoaren dekadentzia agerikoa zenez gero batez ere XVII. mendetik aurrera, urrezko aroan baino burdin aroan bizi zirela iradokitzeraino (Gil Osle, 2013). Gerora ohartu naiz baina aroen mitoak
|
nik
orduan uste baino toki handiagoa duela euskal literaturari buruzko Monarkia Hispanikoaren formazio diskurtsibo inperial horretan.
|
2018
|
|
" burdina eta Euskal Herria lotzen dituzten pasarteak ugari dira gaztelaniazko literaturan, baina ez euskarazkoan" (Bijuesca, 2013, 595). Usteak ustel oraingoan ere, burdinari buruzko aipamenak
|
nik
orduan uste baino ugariagoak baitira XVII XVIII. mendeetako Euskal Herri penintsularreko (edo hobe atlantikoko, amaieran ikusiko denez) poesia idatzi edo" jasoan". Burdinaren topikoa literatura horretan aztertuz, euskal subjektu diskurtsiboaren kontzientzia bikoitza deitu fenomenoaren eta egoeraren genealogia baterako oinarriak proposatu nahi nituzke.
|
2020
|
|
|
Nik
orduan uste nuen bekatu larriren bat egindakoak izan behar zutela nire gurasoek eta beren adiskideek, beti horrela ezkutuka eta baxutik mintzoka ibiltzeko, sekulako ilunen gogoratzen ditudan gau haietan. Baina ez, apaizak ere egoten zirelako, batzuetan, irratiaren inguruko tertulia misteriotsu haietan; eta hori berme bat izaten zen irizpide erlijioso zorrotzaren pean hezitakoontzat.
|
2022
|
|
Baina, lehen iruzkina emateko unea denean, egia da baita ere ikasle askok iritziaren ikuspegi" feminista" bat hartzen dutela gogoan, batez ere bildumaren sarrera hitzaurrean aipatzen diren emakumeen zoritxarrak irakurtzean haien kontrako gizonkeriazko erabaki latzak arbuiatuz. Aurreiritziz beteak deritzet
|
nik
orduan usteoi, sarritan salatzen baitira arabiar kulturari eta Islam erlijioari loturiko jokabide antifeminista eta emakumearen berdintasunaren aurkakoak bildumaren kontakizunetako jokabideekin loturik. Garaiotan diren uste eta iritzi politikoki zuzenek indar handia dute gazteengan, ez naiz ni horren aurka jarriko, baina bestalde, urtero ematen diet aholku bera:
|