Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 13

2001
‎Eta kulturarekin batera, berea duen bigarren betebeharrean ere, hizkuntz politikari dagokionean ere, zer egingo ote duen jakitea ez da erraza, baina niri behintzat, nondik datorren ikusita, itxaropen apur bat piztu zait. Hala ere —zilegi bekit transgresio koxkor hau— ezin dut burutik kendu, Euskaltzaindiaren eraginez, edo akademiaren erabakiak gizarteratzeaz arduratzen direnen eraginez, nire burua askotan eta askotan analfabeto gisa ikusten dudala euskaraz, ez dakidala ziur zuzen idazten dudan, ez ditudala ulertzen hainbat eta hainbat erabaki, eta iruditzen zaidala, gainera, ez naizela honetan bakarra. Akademiak, nolabait, alde batera utzi duela hiztunekiko konpromisoa, eta gure hizkuntzse gu rtasuna kolokan dagoela.
2008
‎Orain dirua dago tartean, errekonozimendua ere badago(...) Nik marjinatua sentitzearen samina sumatzen dut eta ez dago soluziorik. Nire buruari askotan esaten diot ni ez nintzela ofizio honetan aberasteko edo famatua egiteko sartu. Idaztea eta batez ere, euskaraz idaztea gustatzen zaidalako baizik".
2009
‎Geroago, nire gurasoak ez ziren batere nire konpromisoaren alde berekoak, baina oso ondo konprenitzen zuten zer zen gerra. Horregatik nire buruari askotan galdetu diot nolaz, Iruñean preso nintzelarik, egiten zuten erabat nire alde balira bezala.
‎Albotik, abokatuak esan zion kontuz ibiltzeko eta Andoniren erantzuna honako hau: . Nik nire burua asko maitxe dot, baina nire herrixe maitxiago. Ni aurrera nu?.
2011
‎Barne iraultza bat eragin zidan horrek, guretzat apaintzea eta, zer esanik ez, gizon batentzat apaintzea traizioa ziren ia. Ni oso alferra izan naiz beti, eta oraindik ere ez dut nire burua asko apaintzen, baina aurreiritzi haietatik askatzea handia izan zen, eta oraindik eskertzen diet feminista katalan eder haiei. Dena zuten guk baino politagoa:
‎Aurrez, zazpi urtean eman dut gai horrekin lotutako ikastaroa Zizurkilen. Nire buruari asko exijitzen diot eta dudan guztia ematen dut saioetan. Orain arte behintzat, ikastarora etorritakoak gustura geratu izan dira.
2013
‎Nik neure kanta egiterakoan borroka izugarria izaten dut hitzekin. Nire burua asko egurtzen dut, gustura geratu arte. Idazle baten hitzak baldin badira, kontu handiz lantzen ditut, jatorrizko bertsioa erabat errespetatuz.
2015
‎Bi urte luzeko lanean asko ikasi duela aitortzen du. “Deusturi buruz eta nire buruari buruz asko ikasi dut. Beste begirada batekin begiratzen diot auzoari, orain, guztiz desberdina iruditzen zait Deustu.
2021
‎Lan esparruko eskubideen ezagutza mugatuaren ondorio, agian. Nire buruari askotan galdetu diot: " Ba al dakigu zeintzuk diren gure lan eskubideak?
2022
‎Telebistakoak etorri zirenean, galdera batzuk egin zizkiguten Catalinari eta bioi eta bera isilik geratu zen, baina, nik, zer behar genuen esan nien. Nire buruak asko balio du, bizkor pentsatzen dudalako eta badakidalako uneak aprobetxatzen. Eta esan nuen diru gehiago eman ziezagutela eskatzen genuela behar bezalako anbulatorio bat jartzeko, hemen denak zaharrak direla eta medikua bi astetik behin etortzen dela.
‎Ikastetxean ez ginen ondo moldatzen. Nik banekien bizitza kanpoan zegoela eta ni ezin nintzela egon ikasgela batean, nire buruak asko balio duela, baina lau pareta haien artean zooan sartutako animalia sentitzen nintzen, kaiola ñimiñoan, gainera. Eta Catalinak, berriz, dirua nahi zuen zangoko herrena operatzeko.
2023
‎Nola ez nintzen hartaz ohartu? Telebistaren aurrean segitzen dut baina nire burua askoz urrunago da. Testu anbiguoa da Fragolerena:
‎" Idazten dudanean anbizioz jokatzen dut. Horregatik iruditzen zait beti erdibidean geratzen naizela, ze nire buruan askoz hobea zen ideia. Noiz desbideratu naiz?, galdetzen diot neure buruari.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia