2003
|
|
Globalizazio neoliberalaren aurkako Euskal Herriko
|
nahiz
mundu osoko mugimenduak, posiblea da beste mundu bat, leloa aldarrikatu du, aldaketa sozialaren ezinbesteko bilaketa adierazteko eta gaurko globalizazio prozesuari gatazkapolitikoaren bidez amaiera eman beharraren alde egiteko; eta, horretarako lan tresnatzat gizabanakoen autodeterminazioa (bakoitzarena nahiz taldearena) sortzekokritika soziala eta eztabaida kolektiboa aukeratu ditu.
|
2007
|
|
Ondoren Ilustrazioaheldu zen, hiritar berrien buruak argitzera. Frantziako Iraultzaren Liberte, Egalite, Fraternite delakoak ekarritako ideiak barreiatu ziren han eta hemen,
|
nahiz
munduko zein bizitzako zenbait eremutan oraino estreinatzekodauden. Eskubide zibilak sortu ziren, edo hobeki esan, norbanakoari dagozkiola aitortzen hasi ginen.
|
|
Familian, lehen eragin trukeakgertatzen dira, nork bere burua nahiz beste pertsonak eta erlazioakezagutzeko ezinbestekoak. Familian sortutako erlazioen kalitatearen arabera, gizarte mundua
|
nahiz
mundu fisikoa esploratzeko eta horiei buruzko ezagutzaeskuratzeko beharrezkoak zaizkion autonomia eta konfiantza garatzen dituhaurrak. Gainera, familian, haurrak gizarte erakundeen inguruko ezagutza ugarieskuratzen du; besteak beste, zer den gizarte erakunde bat, nola funtzionatzenduen, eta horren barruan zer rol dauden.
|
|
Halaber, seme alabek gurasoekiko lotura afektiboak garatzen dituzte, etalotura horiek, ezagutza ez ezik, zenbait gaitasun soziokognitiborengarapena ere estimulatzen dute (Meins, 1997; Arranz, Artamendi, Olabarrieta etaMartin, 2002). Gainera, lotura afektibo horien bitartez, gurasoek seme alabeilaguntza emozionala eta segurtasuna ematen dizkiete, eta, horiei esker, haurrekgizarte mundua
|
nahiz
mundu fisikoa esploratzeko eta horiei buruzko ezagutzagaratzeko beharrezkoak zaizkien autonomia eta konfiantza garatzen dituzte (Ortiz, 1993).
|
2011
|
|
Begiratzeaz ari garenean, esaten ari gara begi eman diogula zerbaiti, so egin diogula zerbaiti, begiz jo dugula, begien aurrean pausatu zaigun horri begira egon garela. Seguru asko, begiratzean, modu intuitibo batean jardun dugu dena delako irudiarekin
|
nahiz
mundu errealarekin.
|
2012
|
|
eskola ohituretan, etengabe gauzatu behar diren era guztietako praktika burokratikoetan, kontsumomediatikoetan, kirol eta kultura jardueretan, hizkuntza erabileretan, eta abar. , eskolaratzean, administrazioekin harremanetan jartzean, telebista ikustean, kirol ikuskizunetan parte hartzean, ezkontzean, automobila matrikulatzean, osasunzentrora joatean edo, besterik gabe hiri paisaia ikustean (eraikin ofizialak, banderak, kale izenak, hizkuntza jakin batean idatziriko errotuluak...), estatu gizartekoherritarrek identitate marko
|
nahiz
mundu ikusmolde jakin batzuk inskribaturikdauzkaten egitura kognitiboei itsatsitako praktika arruntak gauzatzen dituzteberen eguneroko bizitzan eta, hartara, egitura horiek bereganatzen dituzte modunaturalizatuan. Horrela birsortzen da nazio estatuaren ordena sinbolikoa.
|
|
Giza eskubideei loturiko foro hauetan parte hartuz, lobbya egiteko aukerak biderkatu egiten dira eta GKE en edo aditu akademikoen interesa erakartzeko
|
nahiz
mundu mailako komunikabideei gertatutakoa jakinarazteko parada ematen die. Gainera 1.235 prozeduraren bitartez aurkezturiko salaketa eta txostenen inguruko informazioa publikoa izanik, komunikabideetara heltzeko eta hedatua izateko aukera asko ditu.
|