Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 7

2003
‎Globalizazio neoliberalaren aurkako Euskal Herriko nahiz mundu osoko mugimenduak, posiblea da beste mundu bat, leloa aldarrikatu du, aldaketa sozialaren ezinbesteko bilaketa adierazteko eta gaurko globalizazio prozesuari gatazkapolitikoaren bidez amaiera eman beharraren alde egiteko; eta, horretarako lan tresnatzat gizabanakoen autodeterminazioa (bakoitzarena nahiz taldearena) sortzekokritika soziala eta eztabaida kolektiboa aukeratu ditu.
2007
‎Ondoren Ilustrazioaheldu zen, hiritar berrien buruak argitzera. Frantziako Iraultzaren Liberte, Egalite, Fraternite delakoak ekarritako ideiak barreiatu ziren han eta hemen, nahiz munduko zein bizitzako zenbait eremutan oraino estreinatzekodauden. Eskubide zibilak sortu ziren, edo hobeki esan, norbanakoari dagozkiola aitortzen hasi ginen.
‎Familian, lehen eragin trukeakgertatzen dira, nork bere burua nahiz beste pertsonak eta erlazioakezagutzeko ezinbestekoak. Familian sortutako erlazioen kalitatearen arabera, gizarte mundua nahiz mundu fisikoa esploratzeko eta horiei buruzko ezagutzaeskuratzeko beharrezkoak zaizkion autonomia eta konfiantza garatzen dituhaurrak. Gainera, familian, haurrak gizarte erakundeen inguruko ezagutza ugarieskuratzen du; besteak beste, zer den gizarte erakunde bat, nola funtzionatzenduen, eta horren barruan zer rol dauden.
‎Halaber, seme alabek gurasoekiko lotura afektiboak garatzen dituzte, etalotura horiek, ezagutza ez ezik, zenbait gaitasun soziokognitiborengarapena ere estimulatzen dute (Meins, 1997; Arranz, Artamendi, Olabarrieta etaMartin, 2002). Gainera, lotura afektibo horien bitartez, gurasoek seme alabeilaguntza emozionala eta segurtasuna ematen dizkiete, eta, horiei esker, haurrekgizarte mundua nahiz mundu fisikoa esploratzeko eta horiei buruzko ezagutzagaratzeko beharrezkoak zaizkien autonomia eta konfiantza garatzen dituzte (Ortiz, 1993).
2011
‎Begiratzeaz ari garenean, esaten ari gara begi eman diogula zerbaiti, so egin diogula zerbaiti, begiz jo dugula, begien aurrean pausatu zaigun horri begira egon garela. Seguru asko, begiratzean, modu intuitibo batean jardun dugu dena delako irudiarekin nahiz mundu errealarekin.
2012
‎eskola ohituretan, etengabe gauzatu behar diren era guztietako praktika burokratikoetan, kontsumomediatikoetan, kirol eta kultura jardueretan, hizkuntza erabileretan, eta abar. , eskolaratzean, administrazioekin harremanetan jartzean, telebista ikustean, kirol ikuskizunetan parte hartzean, ezkontzean, automobila matrikulatzean, osasunzentrora joatean edo, besterik gabe hiri paisaia ikustean (eraikin ofizialak, banderak, kale izenak, hizkuntza jakin batean idatziriko errotuluak...), estatu gizartekoherritarrek identitate marko nahiz mundu ikusmolde jakin batzuk inskribaturikdauzkaten egitura kognitiboei itsatsitako praktika arruntak gauzatzen dituzteberen eguneroko bizitzan eta, hartara, egitura horiek bereganatzen dituzte modunaturalizatuan. Horrela birsortzen da nazio estatuaren ordena sinbolikoa.
‎Giza eskubideei loturiko foro hauetan parte hartuz, lobbya egiteko aukerak biderkatu egiten dira eta GKE en edo aditu akademikoen interesa erakartzeko nahiz mundu mailako komunikabideei gertatutakoa jakinarazteko parada ematen die. Gainera 1.235 prozeduraren bitartez aurkezturiko salaketa eta txostenen inguruko informazioa publikoa izanik, komunikabideetara heltzeko eta hedatua izateko aukera asko ditu.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia