Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 51

2000
‎Eskualdeen deszentralizazioaren arazoari nahiz hizkuntz arazoari irtenbide bat eman ahal izateko, erreferendum posible oro errefusatua izan da demokraziaren seaska deitua den Frantzian. Korsikako arazoak, ordea, eragina izan du deszentralizazioan:
‎albaniera, armeniera, assyriera, bulgariera, errumaniera, errusiera, esloveniera, farsia, flamenkoa, galegoa, georgiera, grekoa, hindia, hungariera, japoniera, katalana, koreera, kurduera, luxemburgera, mazedoniera, norvegiera, poloniera, portugesa, serbokroaziera, suediera, tamilera, thai a, txekiera, txinera, urdua, eta Etxepareren hizkuntza, jakina. Kanalen jatorriari begiratzen badiogu, batzuk transnazionalak dira, nahiz hizkuntza ezberdinetan aritu (MTV adibidez), beste batzuk nazioartekoak (Euronews, hizkuntza ezberdinetan), edo herrialde jakin batekoak baina nazioarteko edizioan (BBC World), estatu nazio batekoak (RAI), eta beste zenbait estaturik gabeko herrietakoak (Kurdistan TV). Generoak ere ugariak dira:
‎Eskola ematean, berriz, benetako Txillardegi intelektuala azaldu izan da beti, eta horri erreparatu nahidiot nik hemen eta orain, irakaslearen erantzukizun intelektuala proklamatzeko. Izanere, hezkuntza erreformako sasoietan (erreformismo garaietan esan genezake,) errotik garaturiko Txillardegiren diskurtsoa, berdin fonetikaz edo gramatikaz, elebitasunaz nahiz hizkuntz eskubideez... bere hausnartzerako gaitasuna ez da inoizmotz geratu irakaslearen ustezko neutraltasunaren mozorropean. Aitzitik, bere hautuakbeti agerian, haren eskoletan erreformismoak ez du inoiz tokirik izan.
2004
‎Abilki baliatu eta akuilatu zuten diferentzia hau Txekoslobakiaren askatasunaren etsaiek; eta, 1846 an, eslobakiar ultrek," Praga-ko lutertarren bildur" omen, Pragakoekin haustea erabaki zuten. Geroztik, nahiz hizkuntza desberdintasuna oso txikia izan, bi lege hizkuntza daude Txekoslobakian, eta ez bat: txekiera eta eslobakiera.
2005
‎Mapa handi batean, munduko Euskal Etxe guztiak ageri dira, eta baita euskara irakasten duten atzerriko unibertsitateak ere. Gure hizkuntza ohiko mugetatik kanpo ibilitakoaren adierazle, azkenik, antzina Ternuara joaten ziren euskal arrantzaleek bertako toponimian nahiz hizkuntzan utzitako aztarnak erakusten ditu panel batek.
‎Honetan uste genezake gazteentzako literatura baten aurrean gaudela, ez dugu erabat uste, baina. Esan bezala, literatura honen erabiltzaileetako asko Labayruko bertako alfabetatze nahiz Hizkuntza Eskoletako ikastaroetako ikasleak izan dira, gazteak zein helduak adinari dagokionez, baina, bai ordea, esan genezake badirela ikasle horiek euskaraz irakurri dituzten lehenengo liburuak. Beharbada horiek ez dira liburuok izan dituzten irakurle bakarrak, baina horiek bai osatzen dute multzorik handiena.
2008
‎5 Hori guztia garatzeko, elkarlana eta kalitatezko ekoizpena eskatu behar da. Militantzian babestutako kontsumoaren garaiak gero eta atzerago geratzen ari direla eta, argi dago kalitatezko edukietan nahiz hizkuntza errejistro egokietan eta horien lanketan datzala erronka nagusia.
‎Hori guztia garatzeko, elkarlana eta kalitatezko ekoizpena eskatu behar da. Militantzian babestutako kontsumoaren garaiak gero eta atzerago geratzen ari direla eta, argi dago kalitatezko edukietan nahiz hizkuntza errejistro egokietan eta horien lanketan datzala erronka nagusia.
‎Hori egiteko behar den inbertsioa ez al da gehiegizkoa edo desegokia, beste hizkuntza lehentasun batzuk kontuan hartuta —esaterako, hizkuntza" superzentral" eta zentralei lehentasuna ematekoa, hizkuntza horiek lortuak baitituzte ekoizpen gaitasun operatiboak—? Horren aurrean, estandarizazio prozesuak, hizkuntzaren gizarte funtzioak erabiltzeko baliagarriak direnak nahiz hizkuntza beharrak adieraztea erraztekoak
‎edo bere kulturan, bere hizkuntzan etnografia egin. Hori da Azkueren kasua, nahiz hizkuntzaren ulerkeran edo bilketan akatsak izan. Beste bidea, Frantzian oso modan, ez denborarik galtzea azpikulturako hizkuntza baten ikasten eta interpretea erabili.
‎lehenago, Sotaren 1892ko txaleta Villa María deitzen bazen, 1895ean, Azkue ezagutu zuen urtean, Areetan eraikitakoari Marit, sun Et, sea izena eman zion (Azkueren inpronta garbia daraman, s rekin) eta Bilbon 1898an eraikitakoari Ibaigane. Ohargarria da Sotak euskal kutsuko izenak erabiltzeko asmoa Azkue ezagutu aurretik zekarrela, nahiz hizkuntza honen erabileran sistematikoa ez izan: jada 1892an bere yate bati Marichu izena eman zion eta Foruac beste bati 1894an.
‎4.1 Euskalkiek euren nortasuna dute, eta hezkuntzan jagon egin behar dira euren osagai esanguratsuak nahiz hizkuntzan betetzen duten funtzioa, betiere idatzizkoaren eta ahozkoaren arteko desberdintasuna kontuan hartuz eta batasunerako arauak betez.
‎4.1 Euskalkiek euren nortasuna dute, eta hezkuntzan jagon egin behar dira euren osagai esanguratsuak nahiz hizkuntzan betetzen duten funtzioa, betiere idatzizkoaren eta ahozkoaren arteko desberdintasuna kontuan hartuz eta batasunerako arauak betez.
‎4.1 Euskalkiek euren nortasuna dute, eta hezkuntzan jagon egin behar dira euren osagai esanguratsuak nahiz hizkuntzan betetzen duten funtzioa, betiere idatzizkoaren eta ahozkoaren arteko desberdintasuna kontuan hartuz eta batasunerako arauak betez.
‎Argitalpenetan nahiz hizkuntza gaietan, agerikoak ditu Euskaltzaindiak bere asmoa eta gogoa, egun sareak eskaintzen dituen tresnak gero eta egokiago baliatzeko euskararen mesederako eta euskararen arlora hurreratzen diren guztien mesederako.
‎Unibertsitateko langileak eta ikasleak edo hizkuntza ikasteko interesa duen edonor sar daiteke. Ikastetxe horietako irakaskuntzetara unibertsitateko langileak eta ikasleak nahiz hizkuntza bat ikasteko interesa duen edozein pertsona sar daitezke, betiere 18 urtetik gorakoa bada. Ikastaroak ikasturte batekoak edo lauhilabetekoak izaten dira, eta guztira hiru ordu ematen dira astean.
‎Ekainean aurkeztu zuen proposamena plataformak. Iruñea hiru eremutan banatu, eta haur eskola kopurua nahiz hizkuntz eredua kontuan hartuta egin dute proposamena. «Errealista eta posibilitista» dela uste dute.
2009
‎Hauez gain, bestelako ikastaro bereziak ere eskaintzen ditugu: EGA, alfabetatze nahiz hizkuntza eskakizunetarako ikastaroak eta HABEren 1 maila eta 2 maila egiaztatzeko ikastaroak. Sektore bereziei zuzenduriko ikastaroak ere eskaintzen dituzte, gurasoentzako eta merkatarientzako hain zuzen ere.
‎nahi ditu Zelaak. . Terminologietan inguruan izan daitezkeen eztabaidetatik harago, legera egokitu eta nortasun nahiz hizkuntz ikuspegi guztiak errespetatzea nahi dugu?, nabarmendu du Zelaak. Eskola Publikoa Hobetzeko Plan Estrategikoa ere lantzen ari da Hezkuntza Saila.
2012
‎Ekoizpen testual eta kulturala gizartea kontrolatzeko metodo gisa baliatu zuten bai gobernu faxistek, baita sozialistek ere. Kulturaren ikuspegi horiek orokortu egin ziren bigarren mundu gerran, eta kultura nahiz hizkuntza desberdinen ezagutzak gero eta garrantzi handiagoa hartu zuen: gerran garaile irteteko ezinbestekoa zen besteen kultura, aliatuena nahiz etsaiena, ondo ezagutu eta ulertzea.
‎Izan ere, gaur egungo kulturak modu itxian sailkatu eta definitzea ezinezkoa den bezala, gaur egungo nahiz lehenagoko testu eta itzulpen asko eta asko ere ez dira kulturaren definizio itxi eta homogeneoaren arabera sailkatzeko modukoak. Euskara bezala betidanik testuinguru eleanitz batean garatu diren hizkuntzen kasuan, esate baterako, zaila da testu bat kultura nahiz hizkuntza bakar baten arabera definitzea, ukipenean dauden kultura eta hizkuntzen eragina saihestezina baita horrelako testuinguru multikulturaletan. Sherry Simon irakasleak Quebec-eko literaturako zenbait lan aztertzen ditu Le trafic des langues (1994) liburuan, testuinguru multikultural eta eleanitzetan itzulpenak duen garrantziaren adibide gisa.
‎hizkuntzalaritza esparruan oro har, eta euskal lanetan bereziki dagoen hutsune ia erabatekoa: gramatiketan, testu eta estilo liburuetan nahiz hizkuntza irakaskuntzetako metodoetan oso gutxitan jorratu izan dira (puntuazioari dagokion ataletan ez bada, eta bertan ere oso aipu laburrekin). Eta jorratu direnetan behin baino gehiagotan irakurri dugu egitura mota hau, ken daitekeela?
‎Zer da euskarari soilik dagokiona? Ala autore baten estiloaz nahiz hizkuntzaz harago doa?
‎hizkuntzalaritza esparruan oro har, eta euskal lanetan bereziki dagoen hutsune ia erabatekoa: gramatiketan, testueta estilo liburuetan nahiz hizkuntza irakaskuntzetako metodoetan oso gutxitan jorratu izan dira (puntuazioari dagokion ataletan ez bada, eta bertan ere oso aipu laburrekin). Gogoan izan gramatikek jomugatzat perpausa izan ohi dutela, eta azterkizun ditugun baliabide hauek, berriz, perpausaren muga metodologikoa gainditzen dutela eta diskurtso (edo testu) mailan kokatu.
‎kostaldea, mendia eta oihana, eta zonalde bakoitzeko errealitatea zeharo ezberdina da: kultura, ohitura nahiz hizkuntza ezberdinak daudelarik. Egin behar duzun lana ezagutzea ere kosta egiten da, baina gustura nago, dagoeneko Peruko errealitate sozio-politikoa eta proiektuaren nondik norakoak ondo ezagutzen ditudalako.
2013
‎Detektibe xelebre (Retolaza, 2010, 126) hau, hurrengo puntuan ikusiko dugun bezala, etxegabea, nomada, arima erratua, jendetasun aldetik nahiz hizkuntza ikuspegitik umezurtz linguistikoa ez ezik, langabea ere bada. –Langabetu komikoa nintzen ni ere?
‎3.1.1 Parodiaren bidez gizartea nahiz hizkuntza salatzen
2014
‎Gaur egun ezin daiteke esan normalizazio prozesu hauek indar egituratzailea dutenik eskualdeetan, edo lekuren batzuetan baldin badute ere, izan dezaketena baino arrunt txikiagoa da. Izan ere euskararen erabilera enpresetan handitzeko egitasmoek transzendentzi sozial txikia dute, ziurrenera horretan diharduten enpresek (nahiz bezero, nahiz hizkuntza aholkularitza) operatiboki (ez estrategikoki) beren barne gai modura ikusten dutelako, eta ez diete ematen garrantzirik gizartearengan izan dezakeen eraginaren ikuspegitik.
‎aldatzenari diren hizkuntza aldagaiak eta aldaketa horretan eragiten duten gizarte aldagaiaknahiz hizkuntza aldagaiak. Bien arteko zeinetaz ari garen argi izateko, hizkuntzaaldagaiak «aldagaiak» izendatuko ditugu eta gizarte nahiz hizkuntza aldagaiak«eragileak». Ikerketa batean eta bestean aztertzen diren aldagaiak eta eragileakdiferenteak izan daitezke.
2016
‎Zaharkitutzat jotzen baitira eskola zaharreko haiek; olerkaria baserritarra izanik, are gehiago? Baina ez da inola ere zokoratu eta ahaztekoa, bere kontura eta maisu handien aholkuak jasoz, literaturan halakourrats sendoak eman dituen eta, metrikan, imajinetan nahiz hizkuntzaren erabileran hain saiatua izan den baserritar olerkari autodidakta hau.
2017
‎jatorria, motibazioa, erabilera eta ideologia – Jon Walsh tziz. o’rourke et al en arabera (2015)" hiztun berri" bat hizkuntza bat naturaltasunez eta erregulartasunez hitz egiten duen pertsona bat da, hizkuntza hori lehen sozializazioko hizkuntzatzat izan gabe hazi dena, hizkuntza hori tradizioz hitz egiten den eremu batean. hizkuntzalaritzan autoritarioak izan arren arazoak sortzen dituzten jatorrizko etiketetako batzuk ezabatzeko ahalegin bat bezala har daiteke" hiztun berria" terminoa, hiztunaren hizkuntza ekoizpenean gabeziak nabarmentzeko baino (o’rourke et al 2015; o’rourke eta Walsh 2015). beti ez da posible irlanderaren moduko hizkuntza gutxituetako hiztun berriak eta hiztun zaharrak zein diren garbi bereiztea. ...iten den bezain erraz hitz egiten. hiztun berriaren kontzeptuak arazoak sortzen ditu" l1" eta" l2" hizkuntzen arteko banaketa binario sinplean, eta bide ematen du kategoria batean edo bestean argi eta garbi sartzen ez diren hizkuntza ohiturak arretaz aztertzeko. horrek hautsi egiten du" hiztun zaharraren" nagusitasun (sozio) linguistiko historikoa, eta legitimitateari nahiz hizkuntza jabetzari buruzko auziak jartzen ditu agertokiaren erdi erdian: nor da emandako hizkuntza baten hiztun legitimoa?
‎Garai bateko indigenen, espainolen eta beltzen arteko nahasketatik eratorri den giza taldea. Kultur nahiz hizkuntz espresio propioak dituen kolektiboa osatzen dute.
‎Nazioaren kontzeptu operatiboa, hortaz, identitate etnikoaren kategoriei gain hartuz sortzen den ideologia politikoa litzateke. Nazioak nahiz hizkuntza nazionalak komunitate nazionalaren lurralde osoa du jokaleku eta izateko arrazoi, tokian tokiko identitate lokal eta mintzamoldeen gainetik. Nahiz eta oraindik estaturik ez izan, ethos komun baten gainean eraiki nahi du balizko estatua ideologia nazionalistak63.
‎alde batetik, gizartearen eremu guzietan euskarak behar duen presentziaren axolatuz, bestetik, hizkuntza garapenerako tresna baliagarriak sortzeko indar berezia eginez. Holaxe, Euskaltzaindiak gorago seinalatuak diren ikergaiei buruz bere ikuskapena ekarri nahi luke, nahiz euskararen presentziaz, nahiz hizkuntza horren kalitateaz. Adibidez, formakuntza Akademiaren egin beharretan ez bada sartzen ere, obra pedagogikoen hizkuntza kalitatea bere egin bidea du, irakaskuntza egituretan euskarak duen lekuak arranguratzen du, bai eta ere formakuntzetan euskararen erabilerari eta kalitateari buruzko emaitzek.
2018
‎Anastaxia, letaniak amaituta, Oremus, concede nos famulos tuos, quaesumus... delakoa murmurikatzen hasi da latinez, nahiz hizkuntza jakin ez, esaera zaharrak dionez. Ingurukoek, beste behin, Ur bedeinkatua bota didate hilkutxa gainera.
‎Testuetan ez ezik, beste material eta aztarna batzuetan ere gera daitezke iraganeko hizkeren arrastoak, hala nola toponimian eta hizkerek nahiz hizkuntzek galdu aurretik utzitako hondarretan. Halakoak, ordea, bigarren mailako lekukotasuntzat jo ohi dira, ematen duten informazioa testu batek eman dezakeena baino mugatuagoa izan ohi delako eta hainbat arazo izan ohi dituztelako.
2019
‎Ikerketa horretan Iktek Okzitanieran, estatu Batuetako hungarieran eta Greziatik at hitz egindako grezieran izandako eragina aztertu zuen. eta honako ondorio hauek adierazi zituen (Châteaureynaud, 2014, 2.or): " ziberespazioa hizkuntza nagusien menpe dago, baina badaude beste kultura nahiz hizkuntzetarako tarteak bertan. (...) Aztertutako 3 kasuetan IKTak hizkuntzen garapenerako aukera direla ikusi da".
‎Lehenik, beharrezkotzat dut gaitasun digitala, hizkuntza gutxitu bat internetera iristeko, bere hizlariak hura online erabiltzeko gai izan behar direlako. Gero, azpimarragarria ere bada borondatea, haren bidez beste zenbait hutsunetan eragin daitekeelako eta gogorik gabe ezin delako euskara zein beste edozein hizkuntza gutxitu digitalizatu, eta, azkenik, gobernu ahaidetasuna nabarmendu dut horren bidez ere beste hutsuneak bete daitezkeelako (finantziazio faltarena, esate baterako) nahiz hizkuntza gutxituek, zenbaitetan, haien garapen digitala baldintza dezakeen testuinguru politiko berezia dutelako.
‎Globalizazioaren lagun izan diren Iktek gure bizimodua arras eraldatu dute, eta, era berean, eragin nabaria izan dute hizkuntzengan: testu genero nahiz hizkuntza molde berriak sortu dira, komunikatzeko era aldatu da eta abar. Azken batean, gure bizimodua digitalizatu den heinean, hizkuntzek trantsizio bera jasan dute. hasieran, internet ingelesaren beste koloniatzat jo zitekeen, informatikaren hasieratik hura izan delako hizkuntza nagusia alorrean.
‎EHHE euskararen historia aztergai duten ikertzaileentzat idatzia da, batez ere; gainerako filologo eta hizkuntzalariek nahiz hizkuntza zaletasuna duten askok aurki lezakete, halere, bere intereseko ezagutzarik alor horretan.
‎EHHE euskararen historia aztergai duten ikertzaileentzat idatzia da, batez ere; gainerako filologo eta hizkuntzalariek nahiz hizkuntza zaletasuna duten askok aurki lezakete, halere, bere intereseko ezagutzarik alor horretan. –Horregatik beragatik saiatu gara gauzak modurik zehatz eta argienean azaltzen, errazkeriak baztertuaz baina alferreko zailtasunik ere gaiari erantsi gabe?, ohartarazi du Joseba Lakarrak.
‎Metodologia horietan, sarri askotan, ikasleen behar, motibazio eta iniziatibetatik abiatzen dira i (ra) kas prozesuak, ez aurrez diseinatutako materialetatik. Hori horrela, garrantzitsua izango da Idiazabal, Manterola eta Díaz de Gereñuk proposatutako hizkuntzen irakaskuntzaren didaktikaren hiru helburuak (erabilera praktikoa, gogoeta metalinguistikoa nahiz hizkuntza gutxituekiko nahiz eleaniztasunarekiko jarrera positiboa) bermatzeko bideak arakatzea. Ikasleek modu autonomoagoan eta irakaslearen esku hartze txikiagoarekin ikastea sustatu nahi badugu, nola inplementa daitezke metodologia berritzaileak, hizkuntza gutxitu baten testuinguruan, hizkuntza gutxituaren erabilera mantenduz?
‎Izan ere, hezkuntza linguistiko elebidun/ eleaniztunerako hiru helburu nagusi zehazten dituzte Idiazabal, Manterola eta Díaz de Gereñuk (2015): hizkuntzen erabilera praktikorako gaitzea; gaitasun metalinguistikoak garatzea; eta, azkenik, hizkuntza aniztasunarekiko nahiz hizkuntza gutxituekiko jarrera positiboak (aldekoak) garatzea. Guk lehen eta azken helburuei heldu diegu diseinatu dugun sekuentzia didaktikoan.
‎Kulturan ari den beste batek: " Ez dut uste euskara batua baliatzen dutanik, nahiz hizkuntza pixka bat landu, nahasketak egiten segitzen dut, burura heldu dena naturaltasunez erabiliz. Saiatzen naiz leku publikoetan egiten dituztan animazioetan euskara batutik hurbil den hizkuntzan aritzea menturaz ere Hegoaldera joaten naizelarik, Hegoaldeko hedabideetan hitza hartzen dutalarik?" Bigarren mailako irakasle batek dio:
2020
‎Joxe Mari Velez de Mendizabalek, berriz, arlo profesionalari nahiz hizkuntza arazoei kasu eginez, horrela ikusten zituen hasierako ahalegin haiek:
2021
‎Arkeologia arloko datuetan (Pirinioetako cromlechen banaketan) oinarri hartuz, Leitzaran ibaia kultura (baskoiak) nahiz hizkuntza (os akabaila) arloko ezaugarrien araurrena zatekeelako hipotesia erabili da, horrenbestez. Baina, begira diezaiogun astiroago Pirinioetako cromlechen auziari.
‎Eta azaltzen duenez, hizkuntzarekin euskara, gaztelania eta ingelesa eta komunikaziorako konpetentziarekin lotutako alderdiez hizkuntza mintzatua, idatzia, irakurriaren ulermena, komunikazio estrategiak, etab. aritzen dira. EIBZren lana du aipagai, halaber, NE1 ek eta pedagogian nahiz hizkuntzen didaktikan Nafarroan egin den" ahalegin itzela" goraipatzen du: " Kataluniatik hasi eta Nafarroara.
2022
‎Soziolinguistikaren bilakaera kualitatiboki eta kuantitatiboki nabarmena izan da Zientzia Linguistikoen alorrean 1950 hamarkadatik, garapen teoriko eta metodologikoetan nahiz hizkuntzaren eta gizartearen diziplina arteko ikerketetan.
‎Soziolinguistikaren bilakaera kualitatiboki eta kuantitatiboki nabarmena izan da Zientzia Linguistikoen alorrean 1950 hamarkadatik, garapen teoriko eta metodologikoetan nahiz hizkuntzaren eta gizartearen diziplina arteko ikerketetan. Haver Curriek (1952)" soziolinguistika" terminoa lehen aldiz erabili zuenetik, hizkuntzalaritzaren eremuak hazkunde kualitatibo eta kuantitatibo nabarmena izan du.
‎Une batetik aurrera, eta Arantxak adi adi entzuten ziola bazekusan ere, ohartu zen beste hizkuntza batean ari zela, ez euskaraz, ez gaztelaniaz, ezta erdipurdi zekien ingelesez ere, baizik eta ezagutzen ez zuen hizkuntza batean, perfektuki hitz egiten zuena hala ere, eta arameera izan zitekeena, edo sanskritoa, edo akloera, auskalo zein, Robertok ez zekien eta, egia esan, bost axola zitzaion: txundituta zegoen hitzak bere ahotik zein jariakor ateratzen ziren entzunda, Arantxari esan nahi ziona ederki, zehaztasun osoz azaltzen zutela; bazekien hainbeste, nahiz hizkuntza ezagutu ez.
2023
‎Addariok, saiatu zelarik talibanen mendeko neska eskola sekretu batean argazkiak egiten, kamera bat" ezkutatu zuen poltsan". 112 Afganiar gizon batek eragozpenak jarri zizkion" bere" emakumeei argazkiak egiteko (badirudi Addariok gizonekin antolatu zuela batik bat bere erreportajea), eta gure erreportari feminista txit eredugarriak ez zien jaramonik egin haren protestei, matxismo nazkagarria zerielakoan; tamalez, baina, ahaztu egin zitzaion bere liburuan kontatzea nola lortu zuen edo lortu ote zuen emakumeen baimenik. Baliteke beste kasu batzuetan kontu handiagoz ibili izana baimena lortzeko( nahiz hizkuntza jakin ez), baina, aldi hartan, ez dago garbi baimenik eskatu ote zuen, eta, liburuan horri buruz deus esaten ez duenez, pentsa daiteke garrantzitsuena ez zela baimena izatea, baizik eta argazkiak egitea. Ez dago azaldu beharrik nolako kaltea egingo zukeen baldin eta eskola sekretuaren berri eman balu bere argazkien bidez. (Jakina, halako akatsak ez dira emakume zurien kontua soilik.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia