2009
|
|
Eta Txillardegiren lanak errotik erauzten ditu kontzeptu horiek hartuta abiatzen den berreuskalduntze egitasmoa. Berehala esango digu euskara bera ordezkatu
|
nahian
dabiltzan frantsesa eta espainolarekin gatazkan dagoela euskararen herria4 Eta Euskal Herria berreuskalduntzea dela honek irauteko duen modu bakarra5 Eta eremu politikoan ebazten dela auzi linguistikoa6.
|
|
Berehala esango digu euskara bera ordezkatu
|
nahian
dabiltzan frantsesa eta espainolarekin gatazkan dagoela euskararen herria. Eta Euskal Herria berreuskalduntzea dela honek irauteko duen modu bakarra. Eta eremu politikoan ebazten dela auzi linguistikoa.
|
|
Flandria, Eire, Quebec, Katalunya, Suomi, Letonia, Lituania, Estonia... Txillardegiren geografia ezin zorrotzago hautatua da jantzi
|
nahian
dabilen euskaltzalearentzat.
|
|
Flandria, Eire, Quebec, Katalunya, Suomi, Letonia, Lituania, Estonia... Txillardegiren geografia ezin zorrotzago hautatua da jantzi
|
nahian
dabilen euskaltzalearentzat12 Berak jarri gintuen lurralde horiei begira, berak erakutsi lurralde bakoitzeko egoera eta esperientzia ezagutzeko gakoak. Besteren esperientzian bilatu zuen Txillardegik euskaltzaleak berea ulertzeko behar zuen mamia.
|
|
Euskaltzaleontzat ere oso ezaguna da kontatu berri duguna. Abertzale erdaldunak, euskotarrak, izan dira eta dira gure herria askatu
|
nahian
dabiltzan gehienak. Horietako asko elebidun, baina, hala ere, funtsean, erdaldun, azken hizkuntza hauxe dutelako kultura, ezaguera eta emozioen eremu sinbolikoan hizkuntza nagusia.
|
2011
|
|
Azken ikuspegi batek, berriz, ideien ikuspuntu integratzaileago batetik, diskurtso indartsua edukitzeak duen balioa azpimarratzen du. Ikuspuntu honen arabera, gatazka egon badago, eta euskalgintza harri bitxia aurkitu
|
nahian
badabil ere, diskurtso oso ona izan arren ez da dena konponduko:
|
2012
|
|
Nazioartean euskararen antzeko egoeran egon daitezkeen hizkuntza gutxituak sustatu
|
nahian
dabiltzan pertsona, elkarte, erakunde eta abarrei ere egin diezaike ekarpenen bat ikerketa honek. Batez ere Europar Batasunean dauden hizkuntza gutxituen inguruko ikerketei lagundu die gureak, egoera sozioekonomiko antzekoan daudelako eta, aldeak alde, politika alderagarriak egon daitezkeelako beren artean.
|
2019
|
|
Laburpena. lekukotasun bat hartu eta agertzen diren emozioak azaleratu ditugu, hiznet hizkuntzaplangintza ikastaroaren karietara burutu sakontze proiekturi esker. hala, ikuspegi psikologikotik kasu baten bizitza historia ekarri dugu, hizkuntz komunitate osoa islatzen duelakoan. gure kasuak –hemendik aitzina Jakilea, haurtzaroan, egoera traumatikoa bizi izan zuen hizkuntzari dagokionez. kontua da, psikoterapiaren seigarren urtean ohartu duela bere zailtasunen iturri nagusienetarikoa hizkuntzaren debekatua eta kanpokoa baliatzera bortxatua izan dela. hau da, zuberoako herri ttipi batean etxe eta herriko hizkuntza naturala euskara zuten. Baina, bortz urtetan Jakilea eskolarat igorri zutelarik, bertan, hizkuntza errotik debekatu egin zioten. ondorioz, bi urtez mutu egon zen. hala, bera eraikitzen zuen hizkuntza debekatu egin zioten bai etxean bai eta eskolan ere. horiek hola, Jakileak, oraingo egunean, 44 urterekin, bizi normala egiteko zailtasunak baditu, eta psikoterapiari esker badu sei urte, korapilo guztiak askatu
|
nahian
dabilela. korapilo potoloena, gai honen muina da: trauma psikosoziolinguistikoa. kasuaren lekukotasuna, bere terapeutarena m.
|
2020
|
|
Itxialdian zehar, etxean bakartuta egoteak suposatzen zuen isolamendua apurtzeko teknologien balioa ere eguneroko erronka bihurtu zen, eta bitartekorik egokiena aurkitu
|
nahian
genbiltzan guztiok, gazte zein nagusi.
|
|
Itxialdian zehar, etxean bakartuta egoteak suposatzen zuen isolamendua apurtzeko teknologien balioa ere eguneroko erronka bihurtu zen, eta bitartekorik egokiena aurkitu
|
nahian
genbiltzan guztiok, gazte zein nagusi. Edozelan ere, unibertsitarioen artean ez zen nolanahikoa izan besteekin komunikatzen igarotako denbora.
|
2021
|
|
Bistan da, beraz, adin kritikoa dela DBHko hasiera zikloa, ikasleak psikologikoki aurrerapauso bat eman
|
nahian
baitabiltza, eta, helduen mundu horretan sartzeko eredu berriak behar izaten dituzte. Eremu erdaldunetako ikasleek jasotzen dituzten eredu gehienak erdaldunak izan ohi dira; eta eremu euskaldunetako ikasleek, berriz, inguruan dituzten input mediatiko boteretsuen eraginpean, zaila izaten dute euskara erabiltzeko hautuari eustea.
|