2000
|
|
Zailtasun handienetako bat txipa pedagogia berrirantz aldatzea da. Programa honek ez dizkie ezagutza asko irakatsi
|
nahi
irakasle eta ikasleei, zeren ezagutzek ez baitute iragartzen arriskua, eta ezta sexu osasuna ere. Programa honekin eskolan balorazio guneak sortu nahi dira, gai pertsonalak lantzeko espazioak.
|
|
Saio haren helburua ondokoa zen: , ez dugu
|
nahi
irakasleek eta katedradunek bakarrik hitz egiterik. Garrantzitsuena ikasleen ahotsa entzutea da.
|
2002
|
|
Pilar del Castillok adierazi du hezkuntza funtsezko elementua dela herrien garapenerako, eta ardatz erabakigarria dela gizarte ireki eta lehiakorra sortzeko helburuak lortzeko. Alde horretatik, esan zuen ikasleen
|
nahiz
irakasleen zirkulazio librea beharrezkoa dela Europar Batasuneko estatuetan. Ahaleginak hezkuntza eta ikaskuntza esparruko elementurik garrantzitsuentzat duen balioa azpimarratu zuen.
|
|
Unibertsitateko zeregin nagusitzat dut ikerkuntza, baina horrekin ez dut esan
|
nahi
irakasle guztiek ikertzaile izan behar dutenik halabeharrez. Nire iritziz, bideragarria izan litzateke bi eratako irakasleak egotea:
|
2003
|
|
Ikastaroko Dekanoa izan da, ikasle
|
nahi
irakasleek maisutzat autortua. Atzetik etozanak, gazteak izanik gitxiago jakin arren, begirune handiaz hartu ditu beti eta bai arnasa emon be eurai aurrera ekiteko.
|
|
Azken hitza. Konfiantza gehiago litzateke ikasleen
|
nahiz
irakasleen hitzean. Lanean dihardutenen hitzean.
|
2005
|
|
Zehazkizunaren, desberdintasunaren, eta nahi bada salbuespenaren defendatzailea naiz, eta uste dut gizakiak gauzen jatorri eta xedeen pluralismoko ideiaren argitan berreraiki duela bere bizitza. Ez naiz politeista, ahal ez dudalako, baina antimonoteista nauzue eta politikoen
|
nahiz
irakasleen sermoiek ezker edo eskuin kutsukoak diren ere hotz uzten naute. Zertara heltzen gara ideia horiek eta horien korolarioak aplikatzean?
|
2011
|
|
Baina batez ere irakasle eta gurasoen inplikazioagatik da. Guk ez dugu esan
|
nahi
irakasle kopurua handitzea, kalitatea hobetzearen sinonimoa denik. Baina uste dugu murrizketak eginda, zailtasun handiagoak daudela emaitza onak lortzeko.
|
|
Web 2.0 Esparru berriak ikastetxetik kanpo zabaltzen du hezkuntza lana, eta ikasleen eta irakasleen zeregina aktibatzen du. Esparru berri horrek ikastetxearen eszenatokitik kanpo zabaltzen du hezkuntza lana, eta ikasleen
|
nahiz
irakasleen zeregina aktibatzen du eskola testuinguruan. Parte hartzea, lankidetza edo elkarreragina dira Web 2.0k hiztegi akademikoan txertatu dituen terminoetako batzuk, eta hezkuntza erakunde askotan jada esperimentatzen hasi den irakaskuntza metodologian eta estrategian aldaketa garrantzitsuak islatzen dituzte.
|
2012
|
|
–Hedapen ahalegin hau edukiz zabaltzen saiatuko gara, herritarrek beren informazioa osatuz joan daitezen. Atal honetan, EHSean nahiz hurbileko diziplinetan adituak ez direnak ditugu gogoan (eta, adibidez, ez ditugu ahaztu
|
nahi
irakasle eta kazetariak)?.
|
2014
|
|
Joxe Rotetak Kantabrian La Perezosa atseden etxean asteburu batean egindako munduko dantzen ikastaroan zaletu zen. Han ezagututako jendearekin hemen talde bat osatu
|
nahian
irakasle bila hasi eta Errenterian elkartzen hasi ziren Patxi Monteroren gidaritzapean.
|
2015
|
|
kurdueraz eta ingelesez. Jakitun omen dira dena kurdueraz emateko gaitasunik ez daukatela, eta horretarako dituzten hutsuneak ingelesez bete omen ditzakete, bertako
|
nahiz kanpoko
irakasleekin. Horrek indar sinboliko handia leukake, eta praktikoa ere bai.
|
2016
|
|
Albertok herria utzi du, inork ez duelako
|
nahi
irakasle. Beste herrietan ere jakin dute gertatutakoa, eta ez da hezkuntzara itzuli.
|
|
2015eko abenduan garatu diren hasierako emateak kontuan hartuz gero, ikasgaietan gaindituen tasa igo dela esan daiteke. Bestetik, graduko ikasleen
|
nahiz
irakasleen artean gogobetetze inkesta batzuk ezarri dira.
|
2018
|
|
Ez dut nahi idazleen hizkuntza, mekanikari, tabernari, dendari, mediku, epaile edo arrantzaleena gurago, kazetari, musikari, igeltsero, trabesti, futbolari, taxilari edo laborarien hizkuntza. Ez dut
|
nahi
irakasleen hizkuntza, ikasleena baizik. Ez dut nahi historia duen hizkuntza, geroa duena baizik.
|
2019
|
|
Alegia, sexologia transbertsala izatea ongi dago, baina beste konpetentziak diren bezala, eta ezin gara hor geratu, badago nahikoa eduki ikasgai gisa propio lantzeko, espezialista batek emanda. Horrek ez du esan
|
nahi
irakasleak formatzea beharrezkoa ez denik, euren jarrera ere inportantea delako. Aldiz, normalean ikastetxeetara eramaten gaituzte sexologia ematera abiapuntu hartuta prebentzioa, eta gaur egun hainbatetan abiapuntu hartuta indarkeria matxistaren prebentzioa.
|
2022
|
|
Arazo horiek guztiek sortzen dituzten zailtasunek (lanak ez egiteak, eskolan gaizki portatzeak edo arreta ez jartzeak, adibidez) irakasleak iruzkinak egin ditzake (“Mesedez, eseri! ” edo “Isildu nahi duzu? ”), eta ikaslearen eta irakaslearen arteko harremana eten egin daiteke. Estatu Batuetako adituek aipatu argitalpenean aitortzen dutenez, horrek ez du esan
|
nahi
irakasleak entzun egiten dionik, baina baliteke haurrak bere portaeraren aurrean dituen erreakzioak bere pertsonarekiko sentimendu hori duela interpretatzea. Sakon hitz egin arazoari buruz Ikasleak irakaslearekin duen arazoa entzun eta bere emozioak baliozkotu ondoren, irtenbide bat bilatu behar da.
|
|
Hala eta guztiz ere, balio altuak ez du esan
|
nahi
irakasleen uste sistemaren aspektu oro positiboa denik; aitzitik, analisi estatistiko deskribatzaileen emaitzek hainbat tasun elebakar adierazi dute zentzu horretan. Eta zentzu horretan, aurreko ikerketek ere halako uste elebakarrak identifikatu dituzte irakasleen eleaniztasunari buruzko uste orokorretan.
|
2023
|
|
A. Susperregi: Proposamen interesgarria iruditzen zait, laguntza edo baliabide bat gehiago litzateke, baina horrek ez du esan
|
nahi
irakasleok eskuak garbitu behar ditugunik eta ardura figura horretan delegatu.
|