Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 51

2000
‎Gaur egun historiaren irakaskuntzak duen erronka garrantzitsua alde didaktikoa lantzea da. Ikasgai bat azaltzean entzuleen interesa bereganatzeko modurik onena topatzea izaten da ikastetxe zein unibertsitateetako ikasle nahiz irakasleen kezka; horrela, klase magistrala baztertzea eskatzen da. Baina betiko klase magistrala aipatzen denean, zeri buruz dihardugu?
2002
‎Plana gauzatzen den bitartean, duela hiru urte hartuzuten neurriaren arabera, titulazio bakoitzean gehienez ere 18 kreditu eskainditzakete euskaraz. Eskaini bai, baina matrikulazio epea amaitu arte ez dagojakiterik irakasgaiak aurrera segituko duen ala ez, nahiz irakasle eta bitartekoguztiak eduki.
‎Hala ere, une honetan, Donostiako Irakasle Eskolako euskararako zuzendariordeak arazo hau ikusten du: «Kontu hau berria ez bada ere, gogoratu behar da, gure ikastetxea EHUko ikastetxe euskaldunena izanik (ikasleak nahiz irakasleak), idazkaritzan ez dagoela langile euskaldunik, horrek dakartzan ondorio guztiekin.Duela gutxi jaso zen ikastetxean Kalitate Katedrak iaz Gipuzkoako ikastetxe guztietan zerbitzuei buruz egindako txostena, non berriro ere azpimarratzen zen arazohori, bereziki, ikasleen aldetik. Zuzendaritza honen aldetik behar diren elkarrizketak eta eskaerak egin dira, baina ez dago gure ardurapean arazo hori konpontzea.Dagokien erakunde eta organizazioek daukate erantzuna».
‎Bagaude zenbait eragile (ikasle nahiz irakasle) egituraketa beste era bateraegon behar lukeela uste dugunok. Gaur egungo egituraketak, gehienez ere, lerro. handienaren, erdal lerroaren?
‎Pilar del Castillok adierazi du hezkuntza funtsezko elementua dela herrien garapenerako, eta ardatz erabakigarria dela gizarte ireki eta lehiakorra sortzeko helburuak lortzeko. Alde horretatik, esan zuen ikasleen nahiz irakasleen zirkulazio librea beharrezkoa dela Europar Batasuneko estatuetan. Ahaleginak hezkuntza eta ikaskuntza esparruko elementurik garrantzitsuentzat duen balioa azpimarratu zuen.
2003
‎Azken hitza. Konfiantza gehiago litzateke ikasleen nahiz irakasleen hitzean. Lanean dihardutenen hitzean.
2005
‎Zehazkizunaren, desberdintasunaren, eta nahi bada salbuespenaren defendatzailea naiz, eta uste dut gizakiak gauzen jatorri eta xedeen pluralismoko ideiaren argitan berreraiki duela bere bizitza. Ez naiz politeista, ahal ez dudalako, baina antimonoteista nauzue eta politikoen nahiz irakasleen sermoiek ezker edo eskuin kutsukoak diren ere hotz uzten naute. Zertara heltzen gara ideia horiek eta horien korolarioak aplikatzean?
2006
‎Akademian, ohi baino otoitzaldi luzeagoa egin genuen egun hartan; horretan gelditu zen ospakizuna. Nolanahi ere, gela nahiz korridoreetan, ikasle nahiz irakasleengan, ezaguna zen bozkarioa, berriak piztua. Xehetasunak ahoz aho zebiltzan.
2007
‎Horrelaxe nabarmendu dute adituek, duela gutxi Arreta Galeragatiko Nahasteari eskainitako jardunaldian. Eskolan, ume horiek motibaziorik, ikasteko interesik eta diziplina arrastorik gabekotzat, eta ezarritako arau guztien hausle edo urratzailetzat jotzen dituzte sarritan, baina ezinbestekoa da denok (guraso nahiz irakasleok) argi edukitzea portaera bitxi horien atzean dagoen arrazoia.
‎HABEren HEOKek arlo ezberdinetan eragin nahi du: " euskaltegien autonomian, zentro nahiz irakasleen programazioetan, ikasleen partaidetzan, mailaketan, metodologian, ebaluazioan..." Esan dezakegu, aplikazioan asmatuz gero, orain arteko egoerari iraulketa sakona emateko gutxieneko irizpide batzuk ematen zaizkigula, orain arteko euskalduntze alfabetatzearen eragina handitzeko eta bere eragin esparrua zabaltzeko. Baina horretarako, derrigorrean ebaluazio sistema egokitu litzateke.
‎Egoera hau nolabaiteko kezka sortzen hasi zen euskalduntzearen munduan, ikasle nahiz irakasleen inguruan. Honela bada, 1970aren erdi aldetik aurrera euskara eskolez gainera ekimen berriak hasi ziren jorratzen.
‎Horiekdira, hain zuzen ere, haurrek konpondu behar dituztenak. Bestetik, irakasle etagurasoentzako orientabide didaktikoak dituen liburu bat dago, ipuinetan jorratutako gaietan haurrek dituzten premien inguruan gurasoek nahiz irakasleek izan dutenesperientziaren osagarri dena. Ipuin bakoitza astebetez landu daiteke, oso garrantzitsua baita haurrek pertsonaien izenak eta ezaugarriak ongi ezagutzea eta ipuinaren gaia ondo ulertzea.
2010
‎XXI. mendearen hasierarekin, gainera, ikastolen kolektiboan belaunaldi txandatze bete betea gertatu zen, gero eta handiagoa baitzen ikastoletako zuzendari nahiz irakasle berrien kopurua. Ondorioz, ikastolaren esperientzia eta jakinduria historikoaren transmisioa ere antolatu beharra zegoen.
2011
‎Hik Hasik antolatutako topaketetan parte hartu du Joxe Amiama (Tolosa, 1965) EHUko irakasle eta familia nahiz irakasleen formatzaileak. Eta bi esparru horien arteko harremanaz aritu da, ia osotasunean irakasleek osatutako ikasleekin, denak emakumeak?.
‎Eta bakoitzaren planoa zein den kontuan izan behar da harremanetan. Baina denok, guraso nahiz irakasleok, nahi dugu Mikel edo Ainara aurrera ateratzea. Hori bai, zehaztu egin behar da barkuaren elementuak zein diren, eta etxean nahiz eskolan zer egin dezakegun.Zein dira horretarako gakoak. Normalean, gatazkak sortzen dira ikasleak klaseko dinamika ondo eramaten ez duenean.
‎Gizon eta laguntzaile aparta zela esan dezakegu batez ere; anaiarteko bizitzan inori kalterik egin ezinekoa, beti laguntzeko prest zegoena eta bere egitekoak zintzo betetzen zituena. Bai Karmeloko fraideek, bai ikasle nahiz irakasleek harengana jotzen zuten jakintza gaietan eta bereziki euskal gaietan, harengandik nahi zutena lortuko zuten uste osoz...
‎bigarrena, helburua honako hau izango zuela, alegia,, euskararen kultura? gaindituz, benetako euskal kultura lantzea, Unibertsitate mailako jakintzabide guztiak jorratuz (literatura, antropologia, filosofia, teologia, psikologia, soziologia,...) eta Deustuko Unibertsitateko ikasle nahiz irakasleak parte hartzera deituz (Otaegi, 1995: 65) [beltzak gureak dira].
‎Web 2.0 Esparru berriak ikastetxetik kanpo zabaltzen du hezkuntza lana, eta ikasleen eta irakasleen zeregina aktibatzen du. Esparru berri horrek ikastetxearen eszenatokitik kanpo zabaltzen du hezkuntza lana, eta ikasleen nahiz irakasleen zeregina aktibatzen du eskola testuinguruan. Parte hartzea, lankidetza edo elkarreragina dira Web 2.0k hiztegi akademikoan txertatu dituen terminoetako batzuk, eta hezkuntza erakunde askotan jada esperimentatzen hasi den irakaskuntza metodologian eta estrategian aldaketa garrantzitsuak islatzen dituzte.
2013
‎Maila indibidualean kokatzen diren faktoreen artean familiaren jatorria eta etxean jasotzen den input a nabarmendu dituzte gure ikerketako ikasle nahiz irakasle gehienek.
‎Ikasle nahiz irakasleekin maila mikrosozialeko faktoreei buruz aritu garenean, hainbat aldagai atera dira mahai gainera. Bereziki nabarmendu dira arau sozialen eragina, gaztelania txantxa testuinguruarekin lotzea eta zenbait egoeratan euskararekin sentitzen duten baliabide falta.
‎Baina ikasle nahiz irakasleen pertzepzioak ezagutzeaz gain errealitatean gertatzen dena zer den ikusi nahi izan dugu, eta neurri hanundi batean ikusi dugun horrek bat egiten du ikasle nahiz irakasleen pertzepzioekin. Esparru informaleko idatzizko hizkuntzaren ezaugarri propiotzat hartu ditugunen zantzurik ia ez dugu aurkitu ikasleen esparru akademikoko idazlanetan (laburdurak eta ahozkora gerturatzeko estrategiak).
‎Garc� a-k deskribatzen duen (2009) translanguaging deiturikoa gertatzen dela ikusi dugu. Ikasleek sare sozialetan elkarren artean komunikatzeko idatzitakoak aztertu ondoren eta ikasle nahiz irakasleekin hitz egin ondoren, ikusten dugu ikasleek hizkuntzak nahastu egin ohi dituztela testuinguruaren arabera. Hala ere, gure datuek erakusten dute beti ez dituztela hizkuntzak nahasten eta testuinguruaren arabera ikasleak gai direla hizkuntza batean edo bestean aritzeko.
‎Ikasleekin egindako talde eztabaidetan ikusi ahal izan dugunez, maila indibidualeko faktoreen artean familiaren jatorria eta etxean jasotzen den input a izan dira ikasle nahiz irakasleek gehien nabarmendu dituztenak. Gure ikerketa eleanitza den testuinguru batetan baina hizkuntza gutxituaren arnas-gune batetan gauzatu da.
‎Ikasle nahiz irakasleekin egindako elkarrizketetan jasotako informazioaren arabera eta ikasleen esparru akademikoko nahiz esparru informaleko idatzizko ekoizpena aztertu ondoren, esan dezakegu ikasleek ez daukatela inolako zailtasunik eremu akademikoa eta informala bereizteko eta erraz egokitzen dutela beren idatzizko hizkuntza testuinguru batera nahiz bestera.
‎Baina ikasle nahiz irakasleen pertzepzioak ezagutzeaz gain errealitatean gertatzen dena zer den ikusi nahi izan dugu, eta neurri hanundi batean ikusi dugun horrek bat egiten du ikasle nahiz irakasleen pertzepzioekin. Esparru informaleko idatzizko hizkuntzaren ezaugarri propiotzat hartu ditugunen zantzurik ia ez dugu aurkitu ikasleen esparru akademikoko idazlanetan (laburdurak eta ahozkora gerturatzeko estrategiak).
‎Lasarte Oriako Udal Euskaltegia eta Donostiako Urrats euskaltegia. (Eskerrak eman nahi dizkiegu euskaltegi hauetako ikasle nahiz irakasleei, ikerketa hau egiteko eskaini diguten laguntzarengatik)
‎1 Biomen ezaugarriak jasotzeko, zortzi taldetan (bioma bakoitzeko talde bat) bilduko zarete, eta Infoguneko (Ekigunean daukazue esteka) klimei eta biomei buruzko artikuluetatik nahiz irakasleak bideratuko dizkizuen materialetatik informazioa lortuko duzue, eta bioma bakoitza azaltzeko aurkezpen bat osatuko.
2014
‎Bestela, beste baten etxera gonbidatu gisa joaten zarenean bezala izango da, ez zarela zure etxean sentitzen. Eta teorian, eskola irakasle nahiz irakasleena da, nahiz eta praktikan ez den hori ematen".
‎Etxean, aita semeen artekoak dira harremanak; eskolan, irakasle eta gurasoen artekoak. Guraso nahiz irakasleek, biek, umearekin dute tratua. Honenbestez, onuragarria da guraso eta irakasleek harremana izatea, umearekiko jarrera aldatu egiten delako.
‎IKASBIL atariaren gaineko iritziak jaso eta hobekuntzak egiten jarraitzeko asmoak bultzatuta, 2013ko abenduan inkesta bat proposatu genizuen. Bertan, ataria baloratzeko aukera emateaz gain, gure ataria erabiltzen duzuen ikasle nahiz irakasleen gaineko hainbat datu jaso ahal izan ditugu. Hona hemen esanguratsuenak.
‎Unibertsitatearen barneko eguneroko biziari dagokionean, kanpoan bezala, prozesu subiranistaren aldeko joera nabarmena ikusten da ikasle nahiz irakasleen aldetik. Nire inguruan behintzat.
2015
‎–Ez da hemen aldaketa handirik izan, nahiz irakasleen aldetik bi euskaltzale ezagun sartu diren berriki eskaini diren bi aulkietan: Txomin Peillen Paben, Eugène Goyenecheren orde eta Jean Baptiste Orpustan Bordalen Jean Haritschelhar-en lagun.
‎Ikasleekin egindako talde eztabaidetan ikusi ahal izan dugunez, maila indibidualeko faktoreenartean familiaren jatorria eta etxean jasotzen den input a izan dira ikasle nahiz irakasleek gehiennabarmendu dituztenak. Gure ikerketa eleanitza den testuinguru batean baina hizkuntza gutxituarenarnas gune batean gauzatu da.
‎Ikasle nahiz irakasleekin egindako elkarrizketetan jasotako informazioaren arabera eta ikasleenesparru akademikoko nahiz esparru informaleko idatzizko ekoizpena aztertu ondoren, esan dezakeguikasleek ez daukatela inolako zailtasunik eremu akademikoa eta informala bereizteko eta errazegokitzen dutela beren idatzizko hizkuntza testuinguru batera nahiz bestera.
‎Maila indibidualean kokatzen diren faktoreen artean familiaren jatorria eta etxean jasotzen deninput a nabarmendu dituzte gure ikerketako ikasle nahiz irakasle gehienek.
‎Baina ikasle nahiz irakasleen pertzepzioak ezagutzeaz gain errealitatean gertatzen dena zer denikusi nahi izan dugu, eta neurri haundi batean ikusi dugun horrek bat egiten du ikasle nahiz irakasleenpertzepzioekin.
‎Ikasle nahiz irakasleekin maila mikrosozialeko faktoreei buruz aritu garenean, hainbat aldagai ateradira mahai gainera. Bereziki nabarmendu dira arau sozialen eragina, gaztelania txantxatestuinguruarekin lotzea eta zenbait egoeratan euskararekin sentitzen duten baliabide falta.
2016
‎Gainera, kontuan izan behar da badela belaunaldi arteko jauzi bat. Ziberbullying a adin bertsuko jendearen artean gertatzen da, eta guraso nahiz irakasleek askotan ez dute ezer jakiten: ez dakigu nerabeak sare sozialetan non edo zertan dabiltzan ere; ez dakigu etiketatzea zer den; ez dugu Instagram ezagutzen...
‎2015eko abenduan garatu diren hasierako emateak kontuan hartuz gero, ikasgaietan gaindituen tasa igo dela esan daiteke. Bestetik, graduko ikasleen nahiz irakasleen artean gogobetetze inkesta batzuk ezarri dira.
‎Hirugarren urtez jarraian, Elkarrekin Eraikitzen 2015 proiektuaren itxiera ekitaldia izan da gaur goizean Elkargunean. Eskualdeko ikastetxe, Udal nahiz eragileen ordezkariak bertaratu dira. Partehartzaileek, bereziki, ikasle nahiz irakasleek, positiboki ebaluatu dute hirugarren edizioa. Proiektuan zehar, hamabost irakaslek eta 250 ikaslek hartu du parte.
‎Euskara eskoletan irakasteko erabide ttipia ondu zuen Paue, Baiona eta Oloroeko behagile akademikoak onartu ostean Iparraldeko eskola guzietara igorri zena. Horrekin euskararen erabilera aisa zitekeen gelan, nahiz irakaslea erdalduna izan, eta diskoetan oinarriturik zegoen, kanten hitzak frantsesez nahiz euskaraz zeudela. Metodo horren gorabeherak Baionako jardunaldi pedagogikoetan mintzagai izan zituen, eta geroxeago 1959.eko Gure Herria aldizkariaren orrietan finkatu:
2017
‎Traturik apartena, hezkuntzarik bikainena merezi dute eta guk hori eskaintzen saiatu behar dugu”. Irakasle eta gurasoen arteko harremana, nahiz irakasleen artekoa ere asko zaintzen dute, “gure lanari koherentzia emateko, eta haurrei konfiantza eta lasaitasuna eskaintzeko”, gaineratu du Leire Arreseigorrek. Ebaluaketak alde batera utzitaOhiko hezkuntzak haurrei ezartzen dien ebaluaketa sistema ezbaian jarri zuten Donostiako Hezkuntza, Filosofia eta Antroplogia fakultatean egindako ekitaldian. Elena Laizek hartu zuen hitza:
2018
‎Edonola ere, gerora bidean, teknologia berriak pedagogia moldatuz doaz pitike pitike eta, zoritxarrez, guraso nahiz irakasleek nekez lagun dezakete gazteen heziketan, estatuak baino haragotik datorren unibertso digitala oraindik curriculum ezkutua delako.
2020
‎Hilero 15 minutuko elkarrizketa erreportaje bat aurkezten zaigu. Historia hurbiletik, gertaera jakin batzuk biltzen dituzte, biktimen, senideen edo historialari, kazetari nahiz irakasleen lekukotzak bilduz (guztiak, podcast bidez entzungai). Ikuspegi zehatz bat darabil Ser kateak, eta bere zilegitasun osoa dauka hartarako.
2021
‎Mota semantiko berekoak bai, baina bakoitzak du bere erreferentea, bere esanahia. Larrañaga irakasleak adibidean, berriz, izen propioa eta izen arrunta eman ditugu elkarren ondoan; genuke, beraz Larrañaga eta irakaslea edo Larrañaga nahiz irakaslea edo Larrañaga, irakaslea esan; ez, behintzat, Larrañaga irakaslea sintagmaren pareko egitura emateko (besterik da, adibidez, Larrañaga izeneko ikaskide batez ari bagara eta, informazio hori ezaguna izanik, esatea Larrañaga eta irakaslea elkarrekin joaten dira eskolak amaitu ondoren zerbeza bat hartzera). Guk eman dugun adibidean (Larrañaga irakasleak irakatsi zigun iaz matematika), irakasleen artean bakarra izendatzeko baliatzen da Larrañaga deitura.
‎Izan ere, sektore batzuetatik elkarrekin lan egiteko beharra eskatzen dute, hain justu ere, horren gabezia antzematen delako. Esaterako, argitaletxeen kasuan, ikastetxeekiko nahiz irakasleekiko lankidetza oinarri oinarrizkotzat jotzen dute, alde batetik, ikas materiala diseinatzerakoan ikastetxe eta gela barruko beharrak zeintzuk diren zuzenean ezagutzeko beharra dutelako, eta bestetik, ondoren doikuntzak eta egokitzapenak egin ahal izateko materialaren inplementaziotik sortzen den balorazioaren beharra ere badutelako (EIAE2, EIAE3): " Azken batean, irakasleentzako materiala da eta euren feedback a oso inportantea da.
‎Motibazioa izan da analisian errepikatu den kontzeptu gakoetako bat. Izan ere, ikas prozesuen aktibazioan eta mobilizazioan duen garrantzia nabarmendu da egindako adierazpenetan, eta, hori horrela, ikasleengan nahiz irakasleengan motibazioa falta antzematen dute elkarrizketatuek, halere. Paradoxikoa dirudien arren, irakasleek beren burua motibatuta ikusten dutela aitortu dute, eta horrek pertzepzioaren erlatibotasuna agerian uzten du.
‎Edonola ere, hiru ebaluazio motek arestian aipatutako elkarrizketa hezitzailea gertatzea ahalbidetu behar dute; ikasleek nahiz irakasleak dela literaturaz, 81 Dena den, autoerreflexioaren eta hortik eraikitzen den Self Reflection Learning aren (SRL) eta ebaluazioaren autoebaluazioa barne artean desberdintzen dute zenbait autorek (Panadero, Andrade eta Brookhart, 2018) eta haien arteko lotura 90eko hamarkadatik aurrera ikertzen hasi zirela esaten da. Edonola ere, euren arteko" elkarrekikotasuna" eta biak konbinatzeak dituen onurak nabarmentzen dituzte (op.). dela literatur esperientziak eragindako garapenaz hitz egiteko, komunikatzeko, iritziak trukatzeko edota balorazioak partekatzeko espazioak zabaltzen lagundu behar dute, kalifikazioaz harago, eta, are gehiago, arlo eta hezkuntza ikuspegi horretan.
‎Lehen transferentziak 1980an egin zituen lehen mailako irakaskuntzan[...]. Esan behar da artean oso indarrean zegoela gizarte mugimendua eta ikastoletako gizarte egileak, gurasoak nahiz irakasleak, hauek, batik bat, oso sartuta zeudela herri dinamikan eta horien eskuetan zegoela ikastolen protagonismoa[.]. Irakasleek ikastolari egin dioten ekarpena modu askotarikoa izan da, baina, batez ere, pedagogikoa[.].
‎Bazkal ostean labur bati ekin ondoren, herriko plazaraino itzuliak ginen entzun eta ikustera Pitxuren balentriak, buhameen eta kauteren nahasturiko putz eta pokerren erdian. Xiberotarrez, ikaslek nahiz irakasleak ez genuen gauza handirik ulertu; haatik, erran behar dena Xiberoko maskarada, lehendabizi, paregabeko ingurumen batean ikuskizun koloretsu eder bat dela. Beharrik, etorri aitzin, aurreko klaseetan ikusi genuen zertarako eta nolakoa zen maskarada, nola zatikatzen ziren atal desberdinak, sinbolikoki zeintzuk ziren pertsonaia nagusiak etab. Nahikoa zen egun goxo bat partekatzeko eta baliatzeko.
2023
‎Etxean euskaraz hitz egiten dugu. Haur garaian, nahiz irakaslea euskalduna izan, frantses legea segituz, debekatua zitzaigun eskolan euskaraz hitz egitea. Orduko egoera.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
nahiz 46 (0,30)
nahi 5 (0,03)
Lehen forma
Argitaratzailea
UEU 10 (0,07)
Bat Soziolinguistika Aldizkaria 9 (0,06)
Berria 3 (0,02)
Argia 3 (0,02)
Labayru 3 (0,02)
ELKAR 2 (0,01)
Consumer 2 (0,01)
Euskaltzaindia - Liburuak 2 (0,01)
Jakin 2 (0,01)
HABE 2 (0,01)
Pamiela 2 (0,01)
Urola kostako GUKA 2 (0,01)
Aldiri 1 (0,01)
Karmel aldizkaria 1 (0,01)
Ikaselkar 1 (0,01)
aikor.eus 1 (0,01)
aiurri.eus 1 (0,01)
Maxixatzen 1 (0,01)
Maiatz liburuak 1 (0,01)
Hitza 1 (0,01)
Bertsolari aldizkaria 1 (0,01)
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia