Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 21

2001
‎Hitz bi, azkenik, Larramendi eta besteen arteko harremanez. Maisua, aho batez aitortuko zuketen guztiok, andoaindarra zen, baina maisutza ezagun honek ez du esan nahi ikasle umil, eta batez ere beti isil, zirenik besteak.
2003
‎Azken aurrekontuak 500 lagunentzako egoitza izan zuen kontuan, baina 1000 ere izan zitezkeela pentsatu zen, urtetik urterako gorakada kontuan hartuta, eta, lehen aldiz egingo zela Hego Euskal Herrian aintzat hartuta. UEUren nahia ikasle gehienei egoitzaren erdia ordaindu ahal izatea zen, lor zitezkeen diru-laguntzen mende, betiere. Beste aldetik, eta lehenengo aldiz, Iruñean bildutakoei material idatziak banatzeko asmoa zegoen eta inprenta kostuez gain, liburugileei ordaintzea nahi zen, amateurismotik profesionaltasunera pasatzeko urrats moduan.
2008
‎Tania Martinezek ez du nahi ikasleak «edukiak jasotzen dituzten ontzi» izatea; horren gainean eta pedagogia alternatiboei buruz ari da UEU Udako Euskal Unibertsitatearen ikastaro batean Iruñean.
2009
‎• Urtero, helduen euskalduntzeari eta alfabetatzeari loturik, mila donostiarri baino gehiagori diru-laguntzak ematen dizkie Euskararen Udal Patronatuak euskara ikasteko. Era berean, euskaltegien nahiz ikasleen jarduna indartu eta saritzeko jarduera osagarriak garatzen dira. Merkatarientzat, ostalarientzat, kirol irakasleentzat, gurasoentzat eta abar ikastaro espezifikoak antolatzen dira eta baita etorkinentzat ere.
2010
‎Horrek ez du esan nahi ikasleek kaloria gehiago hartu behar dituztela, ezpada beharrezko zaizkien mantenugaiak hartu beha dituztela.
‎Aldaketarik garrantzitsuena hezkuntza bera ulertzeko ikuspegi berriak ekarri du: egungo hezkuntzak ez du jarraitu nahi ikasleari informazioa transmititzeko tresna soila izaten; bizitzarako baliagarri izango zaizkion esperientziak eskaintzeko gunea ere izan nahi du. Ondorioz, eduki kontzeptualen aurrean esperientziak eta ikasketa esanguratsuak lehenetsi dira, eta ikasketa prozesu parte hartzaileak sustatu, ikasleen interes eta testuinguruarekin lotutakoak.
2011
‎Badago, beraz, zer hobetua, eta horregatik egin da plan estrategikoa».Hobetu beharreko alor horietan eragiteko «ekintza plan bat» abiaraziko dute datozen hilabeteetan, betiere HABE eta euskaltegien arteko lankidetzan. «Hankamotz geratuko ginateke euskaltegi guztien, bertako ordezkarien, irakasleen nahiz ikasleen inplikazio eta ekarpenik gabe», azaldu zuen Uribek.Asmo horiek plan berriaren bost helburu estrategikoetan txertatuta daude. Hala, testuinguru ekonomiko berrira egokitzeaz gain, eskari malgu eta askotarikoen arabera eskaintza eta ikaste prozesuak egokitzeko beharra ezarri du planak, besteak beste.Euskalduntzeak gora egin ahala euskaltegietako ikasle kopurua jaisten ari dela ondorioztatu du plana egin ahal izateko egindako ikerketak.
‎–Afrikaans hizkuntza, zapaltzaileen mintzoa, ez zuten inola ere ikasi nahi ikasle beltzek, gorroto bizia zioten. Matxinada haietan lehendabiziko biktima hogeita hamar urteko gazte bat izan zen:
2015
‎ikasle gazteentzat Irudia: Tyba 25 urtetik beherakoen% 51k baino gehiagok ez du esan nahi ikasleek aukera ona dutenik Espainian. Halaber, LinkEdin eta Info Jobs bezalako zerbitzuak ere ez dira lan esperientzia bezain baliagarriak.
2017
‎Besteak gaztelaniara ‘ez bultzatzeaz’ gain, euskara ikasteko bere prozesuarentzat oso onuragarria izango litzateke. Eta hala ere, gela horretako familia askok ez zuten nahi ikasle horiek haien umeen gelan sartzea.
2019
‎Koruko zuzendaria, Pascal, kultura frantseseko irakasle gaztea, itsua zen, bastoi zuri batekin ibiltzen zena eraikinaren pasillo eta eskaileretan. Berari maitagarria egiten zitzaion, umore puntu batekin hitz egiten zuelako, beti atsegin, eta ez zuen aintzat hartu nahi ikasleek bezperan, lehen entseguaren ondoren, erabakitakoa, batek egingo zituela itzulpenak eta beste guztiek kopiatu, itsuentzat letra guztiak berdinak zirelako.
2020
‎“Euskadin inork ez du ikasturtea errepikatuko koronabirusagatik, baina horrek ez du esan nahi ikasle guztiek ikasturtea gaindituko dutenik. Ikasturtearen bi heren presentzialki eman dira dagoeneko eta horri gehitu behar zaio hilabeteotako lana.
‎Argi utzi du, koronabirusagatik, konfinamendua dela eta, inork ez du ikasturtea errepikatuko. Baina horrek ez du esan nahi ikasle guztiek gaindituko dutenik jada hirugarren hiruhilekoan murgiltzear den ikasturtea. Datorren astelehenean hasi eta ekainera arte eginiko lana ere horretarako baliagarria izango dela argi utzi du Hezkuntza Sailak.
‎Esther ez da berriketaria, baina entzule ona da, Amaiari behintzat ez zaio asko kostatu barrua zabaltzea. Estherrek ez luke bere nagusitasunaz baliatu nahi ikaslearen konfiantza bereganatzeko. Amaiak zintzo hitz egin dio bere ametsez eta kezkez, maitasunez eta gorrotoez.
2021
‎Musika itzalita, Maider Segurola kazetariak AEK k prestatutako idatzia irakurri du. Pandemiak ekarritako osasun neurriak errespetatuta, ohiko ikastaroekin jarraitzen dutela gogoratu dute, irakasleen nahiz ikasleen ahalegina nabarmenduz. Datu gisa," Euskal Herrian nahiz munduko hainbat tokitan, aurten 40.000tik gora herritar dabiltza euskaraz komunikatzeko bidea egiten", baina herritarren %55 erdaldunak dira, beraz," lan handia dugu egiteko" jendartea euskalduntzeko eta horretarako" euskaltegi guztiak dira beharrezko".
‎Hartara, gelara eramaten diren autoreek eta tituluek, proposatzen den irakurketa motak, hautatzen diren euskarriek eta egiten den lanketak plazera ere izan behar dute xede, zenbait kasutan bederen, eta gozamena bilatu nahi bada, nerabea ulertu behar dela aldarrikatzen du IE7 k. Eta, horrek ez du esan nahi ikasleari gustatzen zaiona soilik eskaini behar zaionik; garatzen eta bere burua ezagutzen ari den pertsona izanik, plazera eragin diezaioketenak aurkitzen laguntzeko ahalegina egin behar dela dio, batetik, eta printzipioz erakargarri egiten ez zaizkion baina potentzialki gustagarri izan daitezkeen horiek gozagarri bihurtuz, bestetik. Horretarako, aukerak zabaltzea eta esperimentaziora jotzea baliabide garrantzitsuak direla dio (IE7).
‎Konpromisoa analisian behin eta berriz eta era askotan errepikatu den hitz gakoetako bat izan da, akaso, motibazio edo gaitasunei dagozkionak baino modu ez hain nabarmenean. Hala ere, irakasleen nahiz ikasleen konpromisoa ikas prozesuak esanguratsuak izan daitezen garrantzizko faktorea da: ikas prozesuarekikoa, norbere buruarekikoa, kide zein gizartearekikoa edota hizkuntza, kultura eta literaturarekikoa.
‎Are gehiago, espazioa ikasleekin adostea eta eraikitzea proposatzen da denentzat erosoa eta esanguratsua izateko. Hala eta guztiz ere, liburutegian dauden mahaiak ere baliatuko dira hainbat zeregin egiteko; ez da, baina, material honetan leku aldaketari buruzko xehetasunik emango, lan dinamikaren arabera bat edo beste erabiltzea irakaslearen nahiz ikasleen irizpideen arabera utziko baita. Edonola ere, lan egiteko toki dinamikoa izatea proposatzen da, betiere helburuen zerbitzura, eta ez, ordea, alderantziz.
2022
‎Bilerak egiteko moduan ere izango du eragina protokolo egokituak. Bilera guztiak, izan irakasleenak nahiz ikasleen senideenak, modu presentzialean egin dira, betiere garbitasun eta aireztapen neurriak beteta. Horrez gain, dekretuak dio guraso elkarteetako kideak hezkuntza zentroetan bildu direla.
‎Hala dio EEP eta frantses Hezkunde Nazionalaren arteko hitzarmenak. Aurten, lehentze izanen da erreforma aplikatuko dela, baina errektoretzak ez du nahi ikasle guziei zabaldu eskubide hori: ez die euskara berezitasun gisa hartu dutenei baizik aplikatu nahi, hots, ehunetik hamarri.
2023
‎Denbora inbertsio hain handiak alferrikakoak direla agerikoa da, Espainiako Estatuak emaitza kaxkarrak erdietsi baititu aipatutako txostenetan azken urteotan. Gainera, horrek ez du esan nahi ikasle espainiarren errendimendua handiagoa denik ordu askoz gutxiago inbertitzen dituzten herrialde batzuetako ikasleena baino. Frantzia ere ELGAren batez bestekoaren gainetik dago etxerako lanorduei dagokienez.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia