Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 32

2001
‎Ikasleek prestatutako ariketak nahiz ikasle eta irakasleen iritziak jasotzekoerabili ditudan galdeketatxoak memoria honen eranskinetan bildu ditut.
2002
‎multzo hutsarena. Alegia, EHU ez litzateke euskal irakaslez nahiz ikaslez hustuko, baldin eta euskaraz arituko litzatekeen unibertsitatea —campus berezitu eta autonomo hori— bere baitan sortuko balitz. Indar dozentea hobeto antolatu ahal izatea lekarke horrek, gainera.
2004
‎Berritasun modura, Azokan aurkeztuko diren nobedadeez gain, zertxobait ahaztuta egon den Haur eta gazte literatura txokoa berreskuratuko da aurtengoan. Azokako egunen banaketari dagokionez, Azokak iraungo dituen egunak Hegoaldean jai eta zubi egunak izanik, 39 edizio honetan, profesional nahiz ikasleek ez dute egun berezirik izango.
2008
‎Azken urteetan modan jarri den hiria gure literaturan Gasteiz da, dudarik gabe. EAEko botere politikoa bertan kontzentraturik egoteak eta euskal funtzionarioz nahiz ikaslez betetako hiria izateak badu zeresanik fenomeno honetan. Gasteiz hiri nahiko erdalduna izanki berez, bertan bizi diren euskaldunak kanpotik etorriak dira, euskal eremu guztietatiko« etorkinak»?
‎Hori 12 eta 16 urte bitarteko ikasleen geletan erabili da jada, nahiz eta funtsean hezkuntzaren alorrekoa den ikuspegi batekin egin. Horretarako, aldi berean, irakasleentzako nahiz ikasleentzako hainbat baliabide didaktiko garatu da. Halaber, ikasle horien artean bakeari buruzko kontaketa lehiaketa egiten ari da, eta lanak emateko epea datorren abenduaren 19an amaituko da.
‎(...) Argia izango da alde horretatik UAAko politika: sexu jazarpenezko edozein ekintzetan nahastutako irakasle, langile nahiz ikasle, Unibertsitatearen diziplina neurrien mende geratuko da, eta neurri horiek kaleratzera eraman dezakete. Are gehiago, legearen kontrakoa izango da mendekurik hartzea sexu jazarpena salatzen duten ikasle, langile edo Fakultatetako irakasleen aurka, edo are mota horretako ikerketa batean laguntzen ari den inoren kontra.
2009
‎• Urtero, helduen euskalduntzeari eta alfabetatzeari loturik, mila donostiarri baino gehiagori diru-laguntzak ematen dizkie Euskararen Udal Patronatuak euskara ikasteko. Era berean, euskaltegien nahiz ikasleen jarduna indartu eta saritzeko jarduera osagarriak garatzen dira. Merkatarientzat, ostalarientzat, kirol irakasleentzat, gurasoentzat eta abar ikastaro espezifikoak antolatzen dira eta baita etorkinentzat ere.
‎Bestelako unibertsitate baten alde borrokatzen jarraitu zuten. Nahiz polizien borrek min egin, nahiz errektoreak unibertsitateko ateak itxi, nahiz ikasleak atxilotu, nahiz epaitegietara bidali.
‎Guztira, hemeretzi antzezlan izango dira Laburract izeneko lehiaketan. Bilboko eta Iru, eko antzerki eskoletako ikasleek nahiz ikasle ohiek sei obra taularatuko dituzte. Gainera, Kataluniako, Alemaniako, Erresuma Batuko, Finlandiako, Herbehereetako, Kolonbiako eta Israelgo konpainiek parte hartuko dute lehiaketan.
2011
‎Badago, beraz, zer hobetua, eta horregatik egin da plan estrategikoa».Hobetu beharreko alor horietan eragiteko «ekintza plan bat» abiaraziko dute datozen hilabeteetan, betiere HABE eta euskaltegien arteko lankidetzan. «Hankamotz geratuko ginateke euskaltegi guztien, bertako ordezkarien, irakasleen nahiz ikasleen inplikazio eta ekarpenik gabe», azaldu zuen Uribek.Asmo horiek plan berriaren bost helburu estrategikoetan txertatuta daude. Hala, testuinguru ekonomiko berrira egokitzeaz gain, eskari malgu eta askotarikoen arabera eskaintza eta ikaste prozesuak egokitzeko beharra ezarri du planak, besteak beste.Euskalduntzeak gora egin ahala euskaltegietako ikasle kopurua jaisten ari dela ondorioztatu du plana egin ahal izateko egindako ikerketak.
‎K. Mitxelenarekin batera zebilen Txillardegi, hura zuen maisu, nahiz ikasle oso abantailatua zen.
2012
‎Heziketaren ikuspegitik, curriculuma desberdin interpreta daiteke haren aplikazioan parte hartzen duen eragilearen (irakaslea nahiz ikaslea) arabera.
2013
‎Atxikita doazkizue ikerketa hau egiteko erabilitako inkestak. Irakasle nahiz ikasleren batek egin nahi izango balu, nsolano001@ikasle.ehu.es helbidera bidaltzea eskertuko nuke. Hartara, nire ikerketa lanak lagin handiago izango luke.
‎Erreferen tziazko marko sozialean eta testuinguruan oinarritzen diren estrategiei nolabaiteko lotura aurkitu zaie erreferentziazko marko berariazkoarekin. Irakasleak aurretiaz landutako edukiei une oro erreferentzia egiten baitie, modu zuzenean formulatutako esapideez baliatuz edota zeharkako ekarpenen bidez. Horren ebidentzia, esaterako, galderak formulatzerako unean nahiz ikasleei egin beharreko ataza zein den adieraztean ikusten da.
‎Eguneko zereginak bukatuta, pozolea banatu aurretik, Ugartek arrosarioa errezatzera eta doktrina ikastera eramaten zituen berriro indioak. Eta, eskulanetan bezala, gogotsu jarduten zuen hartan ere, nahiz ikasleak indio biluziak izan, eta ez garaiko eliteko kideak, Mexikon Filosofia irakasten zuenean bezala. Kronistek diote Ugartek bere oratoriarekin liluraturik edukitzen zituela Mexiko Hirian entzutera joaten zitzaizkionak.
2014
‎Galdera erantzunei dagokienez,% 100ek euskalkia erabiltzen du; hortaz, euskarak ikastetxe honetan indar handia du. Dena den, hizkuntza patroi berdina erabiltzen dute irakasle nahiz ikasleekin komunikatzeko.
2015
‎Ikerketa horren landa lana Euskal Herriko Unibertsitatean gauzatu da (UPV/EHU, hemendik aurrera), hainbat arrazoi tartean dela. UPV/EHU unibertsitate publikorik garrantzitsuena da Euskal Herrian, irakasle nahiz ikasle euskaldunen kopururik handienak barnean hartzeaz gain, produkzio zientifikoari nahiz ikerketa gaitasunari dagokienez ere ahalmen eta baliabide handienak biltzen dituena. Unibertsitate elebiduna da, bi hizkuntza ofizialetan dihardu (hizkuntza gutxituan, euskaraz, eta estatu hizkuntzan, gaztelaniaz).
2016
‎Denetatik programatu behar dugu". Batzuetan ikasle denek egingo dituzte ariketa denak, nahiz ikasle bakoitzari gehiago lagunduko dion ariketa mota batek. Beste batzutan, ikaskuntza paisaiak izeneko metodologia diseinatuko dute:
‎Ahozko tradizioaren garrantzia eta onurak oinarriztapen teoriko baten bidez ikustearekin batera, bilketa lana egin da eta horretarako erreminta sortu da. Erreminta honen bidez hamazazpi eskoletako guraso nahiz ikasleengana joan garaahozko erretorikako biltegia osatzeko. Erreminta honetan jaso diren osagaiak, esaera zaharrak, olerkiak, kantak, aho korapiloak, zotz egiteko formulak dira, besteak beste.
2017
‎Hala, 6 Ekinaren Egunak herritarrak nahiz ikasleak" arazo handi" horretaz jabetzeko balioko duela adierazi du Edurne Buesa Ingurugelako arduradunak. Horregatik, plastikozko objektu gutxiago kontsumitu liratekeela gaineratu du, eta horiek erabiliz gero," behar den lekuan" utzi liratekeela, itsasoan amaitu ez dezaten.
‎Hala, 6 Ekinaren Egunak herritarrak nahiz ikasleak" arazo handi" horretaz jabetzeko balioko duela adierazi du Edurne Buesa Ingurugelako arduradunak. Horregatik, plastikozko objektu gutxiago kontsumitu liratekeela gaineratu du, eta horiek erabiliz gero," behar den lekuan" utzi liratekeela, itsasoan amaitu ez dezaten.
2019
‎Toughek (1989) zehazten duenaren harira, estrategiok lau motatakoak izan daitezke: informazio estrategiak, sostengu estrategiak, orientaziozkoak eta laguntzekoak7 Ikasleekin sekuentzia didaktikoa garatu bitartean, estrategia horiek erabiltzen ahalegindu gara, helburua ezagutza elkarrekin eraikitzea nahiz ikasleen berbaldiei laguntzea izan delarik.
2021
‎Musika itzalita, Maider Segurola kazetariak AEK k prestatutako idatzia irakurri du. Pandemiak ekarritako osasun neurriak errespetatuta, ohiko ikastaroekin jarraitzen dutela gogoratu dute, irakasleen nahiz ikasleen ahalegina nabarmenduz. Datu gisa," Euskal Herrian nahiz munduko hainbat tokitan, aurten 40.000tik gora herritar dabiltza euskaraz komunikatzeko bidea egiten", baina herritarren %55 erdaldunak dira, beraz," lan handia dugu egiteko" jendartea euskalduntzeko eta horretarako" euskaltegi guztiak dira beharrezko".
‎Zentzu horretan, horiei honako arazoak gehitzen zaizkio BHko literaturaren irakaskuntzan (Colomer, 2010): ...iseinatutako programazioaren eta irakasleak modu esklusiboan kudeatutako ulermenaren alde; (4) Literatur fenomenoaren ulermenari lagunduko dioten idatzizko jardueren eskasia; (5) LHko etapan nagusi den garapen helburu zehatzik gabeko testuaren gozamena oinarri duen praktikaren eta testu iruzkinerako programazio kronologikoan babestutako BHko etaparen arteko arrakala; (6) Didaktikaren egoera horrek nahiz ikaslearen eta testuaren artean dagoen distantziak irakasleengan sortzen duen konfiantza falta eta ezinegona.
‎Konpromisoa analisian behin eta berriz eta era askotan errepikatu den hitz gakoetako bat izan da, akaso, motibazio edo gaitasunei dagozkionak baino modu ez hain nabarmenean. Hala ere, irakasleen nahiz ikasleen konpromisoa ikas prozesuak esanguratsuak izan daitezen garrantzizko faktorea da: ikas prozesuarekikoa, norbere buruarekikoa, kide zein gizartearekikoa edota hizkuntza, kultura eta literaturarekikoa.
‎Are gehiago, espazioa ikasleekin adostea eta eraikitzea proposatzen da denentzat erosoa eta esanguratsua izateko. Hala eta guztiz ere, liburutegian dauden mahaiak ere baliatuko dira hainbat zeregin egiteko; ez da, baina, material honetan leku aldaketari buruzko xehetasunik emango, lan dinamikaren arabera bat edo beste erabiltzea irakaslearen nahiz ikasleen irizpideen arabera utziko baita. Edonola ere, lan egiteko toki dinamikoa izatea proposatzen da, betiere helburuen zerbitzura, eta ez, ordea, alderantziz.
‎Hori aintzat hartuta, euskal kulturak eta euskal literaturak euskarazko elkarrekintza esanguratsu eta eraginkorren bitartez pentsamendua garatzen lagundu behar diote nerabeari, eta horrekin batera, bere identitatea eraikitzen, baina baita kulturaeta hezkuntza komunitate baten parte dela ere. Horrek ID oinarri duten Ikaskuntza Komunitateak (IK) 83 osatzera eraman behar ditu irakaslea nahiz ikasleak (Ferrada eta Flecha, 2008; Álvarez Álvarez, González eta Larrinaga, 2013) eta, zeregin horretan, elkar ulertzea eraikitzeko prozesua nola antolatzen den eta prozesua arrakastaz burutzeko erabiliko diren estrategiak ezagutzea eskatzen dio irakasleari (Bilbatua, 2010). Horretarako, ikaskuntza dialogikoak diskurtsoaren izaera dialogikoa Bakhtin en (1986) dialogoaren ideian oinarrituta eskatzen duela kontuan hartuz (Wells, 2001), rol eta ibilmolde aldaketa bat aldarrikatzen du Bilbatuak (op.: 28):
‎3,45) eta familia bilerek (I9: 3,01) nahiz ikasleen arteko komunikazioa bultzatzeko jarduerek (I11: 3,01) 4tik 3ko batez besteko zailtasuna gainditu egiten dute, hurbiletik jarraitzen dielarik ikasleen arteko komunikazioa bultzatzea hizpide duen itemak (I12:
2022
‎ikasmateriala okzitanieraz argitaratzen dutenak Akitania Berria eta Okzitania eskualdeetako 22 departamenduetako 15.000 ikasleentzat eta haien irakasleentzat ari dira, hiru dialektotan. Ipar Euskal Herria eremuz eta jendez ttipiena dugu; hemen da hizkuntza gutitua hobekienik zabaldua eskoletan, nahiz ikasleen hiru laurdenek frantsesez baizik ez duten ikasten.
‎Bilerak egiteko moduan ere izango du eragina protokolo egokituak. Bilera guztiak, izan irakasleenak nahiz ikasleen senideenak, modu presentzialean egin dira, betiere garbitasun eta aireztapen neurriak beteta. Horrez gain, dekretuak dio guraso elkarteetako kideak hezkuntza zentroetan bildu direla.
‎Eskolak maskulinitateen erreprodukzioa ikertzeko leku oparoa izan badira ere (Learning to Labour lanetik Gender Playraino), eta nahiz eta maskulinitatea ikertzen duten pertsona gehienak hezkuntzaren industrian jarduten diren (akademiko nahiz ikasle), gutxi eztabaidatu da hezkuntzak maskulinitatearen eraldaketan izan dezakeen eginkizunaz. " Generoa eta hezkuntza" ardatz duten debateak nabarmen zentratzen dira nesken hezkuntzan eta feminitateari dagozkion auzietan.
‎Denzelek bultzatuta, MIT Haiti Initiative izeneko ekimena martxan jarri zuten duela hamabi urte, kreolez hezkuntza sustatzeko, herrialdeko agintari, eskola eta abarrekin harremanak eginez. Ikerketa batzuk martxan dituzte, eta ikerlari, irakasle nahiz ikasleak mobilizatzen dituzte. Duela zortzi urte hezkuntza ministroa gonbidatu zuten Massachusetts-era mintegi batzuk egitera.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia